צילום או ציור ?

זה באמת מדהים.ותוצאה יפהפיה שעושה

'תיאבון'לעוד או לנסיונות בכיוון. (אתה לוקח מצלמה וחצובה לעבודה?נראה כמו אחד הבניינים באיזורי התעשיה.איזה כיף לך) ושאלה:חייבים מחשב ממש חזק?(אתה ציינת) מהו בערך המיפרט של מחשב כזה? ומה יקרה ,לפי נסיונך ,במחשב 'ממוצע',פחות חזק ?
 
../images/Emo41.gif לא חייבים מחשב חזק. הנה טיפ../images/Emo70.gif

עד לפני כמה שבועות גם אני לא ידעתי מה זה HDR. קראתי פעמיים את המדריך באתר HDRSOFT המקיף את כל הנושא בצורה מעמיקה ובנוסף מספק תוכנה ליצירת HDR. מומלץ מחשב חזק עם 1 ג'יגה זיכרון ומעלה ומעבד גם חזק. אבל אין טעם להכנס לפרטים טכניים של מפרטי מחשב כי יש לי פיתרון לאנשים בעלי מחשב חלש. לוקחים את התמונות אשר רוצים לשלב ב-HDR ובפוטושופ מקטינים לרזולוציה של 800 על 600 וכאשר נשאלים באיזה איכות לשמור, שומרים על 10 בשם שונה מהמקורי
12 סתם מנפח את הקובץ ולא רואים שום שינוי בהדפסה מ-12 ל-10. עכשיו כשהרזולוציה קטנה, זמן העיבוד בתוכנת ה-HDR קטן פי 10 בערך. זה מאד משמעותי. מכמה דקות של עיבוד לכמה שניות בודדות. אם מרוצים מהתוצאה, הולכים לקבצים המקוריים לפני שינוי הרזולוציה ומשתמשים בהם ל-HDR כאשר אתם כבר יודעים באיזה נתונים להשתמש. המפרט שלי הוא: מעבד AMD 2600+ 512K זיכרון 512MB X2 כלומר 1 ג'יגה. כרטיס מסך ATI sepphire 9600 עם זיכרון של 128MB משתמש בתוכנת HDR מהאתר HDRSOFT חשוב חשוב חשוב לקרוא את המאמר באתר HDRSOFT כדי להבין מה עושים. לא פשוט להשיג תוצאה טובה, צריך לדעת מה עושים. אלה עם מצלמות אנלוגיות - אל תדאגו גם אתם יכולים להשתמש בזה. התכתבתי עם המערכת תמיכה שלהם והם ענו לי שדווקא באנלוגיות התוצאות טובות יותר בגלל הטווח הדינמי של נגטיב. ניתן לסרוק את הנגטיב בנתונים שונים ולשלב אותם כדי ליצור HDR בהצלחה
 

Olegis

New member
זמן העיבוד העיקרי

תופס תהליך החישובים בשלבים הראשונים של שילוב התמונות. Tone mapping (תהליך של ההגדרות הרצויות) הוא תהליך מהיר יחסית ולא לוקח יותר משאבי עיבוד - לכן מה שאתה מציע לא בהכרח יזרז את העניינים.
 
לא בדיוק....

ברגע שהורדת את הרזולוציה תמיד תמיד זמן העיבוד יהיה קצר מאד. נכון ש-TONE MAPPING זאת לא פעולה ארוכה כמו השתיים האחרונות בתוכנה. אבל גם זה זמן עיבוד שמתקצר ברגע שמורידים את הרזולוציה. כאשר תפעיל BATCH תראה עד כמה זה שימושי.
 

Olegis

New member
זמן העיבוד הכולל יהיה קצר יותר

אבל לא בהרבה, לכן אני מציע לחסוך את שלב ההקטנה והניסויים על הקבצים המוקטנים - כי גם ככה רוב העבודה מתבצעת בשלבי שילוב מספר התמונות לתמונה אחת.
 
אבל אתה לא יודע את התוצאה

בגלל שיש כמה אופציות לשילוב תמונות. ובמיוחד ה-TONE MAPPING שמכיל כמה אופציות, כדי להגיע לתוצאה טובה מומלץ לנסות ולשנות ולבדוק עד אשר תגיד לתוצאה מספקת עבורך. בין אם זה TONE או שיטה אחרת. כאשר תעבוד עם קובץ גדול וכל פעם תתחיל לשנות פרמטר או לבחור שיטה אחרת, המצב מתחיל להיות מעצבן וגוזל זמן. אין פה וויכוח. זו רק העדפה אישית שלי, כל אחד כולל אותך, יבחר את השיטה הנוחה לו. חשבתי לנכון להציע את השיטה שלי לאלו שאין להם מחשב חזק וגם אם הם יודעים בוודאות איזו שיטה לבחור עדיין לתת להם את האופציה לשחק עם הפרמטרים ולחסוך זמן. בברכה, גיל
 
זה נראה מאוד הגיוני,במיוחד כשמדובר

על זמן עבודה מאוד ארוך של המחשב,ובדגמים מסומים,בעצם גם משבית אותו מכל דבר אחר..
 

Olegis

New member
תודה רבה ../images/Emo13.gif

את המצלמה לקחתי רק השבוע (חג, עובדים "חצי יום"), את החצובה לא לקחתי בכלל. לגבי המחשב - לי יש מחשב יחסית ישן עם מעבד athlon xp 1800 ו-1 ג"ב זיכרון, ופעולות ה-HDR לוקחות אצלי המון זמן, תלוי באיזה אפשרות משתמשים בתוכנה. אני מניח שהמחשבים של היום יהיו מהירים יותר. כמו כן, אני עובד עם קבצי TIFF 16 bit ברזולוציה המלאה כך שכל קובץ תופס כ-32 מ"ב.
 

cowgirl Ms

New member
ברוסית ../images/Emo6.gif../images/Emo80.gif

נראה מדהים, תודה על ההסבר. אולי יום אחד גם אבין איך עושים דבר כזה
.
 

ran refael

New member
נראה נהדר

אני מכיר את הטכניקה, אבל לא ידעתי שיכול לצאת ממנה דברים כל כך מיוחדים.. נראה ממש טוב, אהבתי מאוד
 

yaelgro

New member
משגע!!

אם לא הייתי יודעת שזה שילוב של תמונות, הייתי בטוחה שזה ציור.
 

JUST DORIN

New member
זה אחד הדברים היותר יפים שאפשר

לראות...פשוט מדהים ! מעניין מאוד ללמוד על הטכניקה..
 
למעלה