הצילום השבועי 24

dostein

New member
הצילום השבועי

קריטריוני הבחירה מבין התמונות הרבות שעלו השבוע, בודדתי את התמונות שנראו לי טובות יותר. מתוך ה"עולות לגמר" בחרתי את אותן תמונות בהן לדעתי הצלם השקיע מחשבה מסוימת בבנית הפריים, ולמרות שיתכן שהארוע המצולם הוא אקראי, התוצאה אינה מקרית. במקום הראשון – תמונתו של צדוק הצב – Working Men תמונת רחוב. תחושה שהצלם הינו "חלק" מהארוע – לאור השימוש הנכון בעדשה רחבה, התמקמות נכונה ב"מרחב" ובחירה מתאימה של צמצם.קיים קשר טוב בין החזית לעומק של התמונה, הן קונספטואלית, שני אנשים העוסקים באותה מלאכה , והן פיזית – הברזלים המקשרים. ה"סיפור" ברור, ונובע, בין היתר, מאופן הצגתו. (אי הכללת הסביבה הרחבה בצילום) במקום השני – תמונתה של Dafna – דפנה -דובי בודד שימוש טוב ב"רקע" האנושי מחזק את ה"נושא" הדומם. תמונה סימבולית, שעשויה להביא למחשבות שונות בהתאם למצב רוחו של הצופה. ובמקום השלישי – תמונתה של סנוביש מיאוו -רגע אינטימי בחירה לא שגרתית – אולי – של נושא הצילום, השיתוף במה שאכן מצטייר כרגע אינטימי, והרצון לעודד צילום "שונה" הביאו לבחירה הזו. ( בדיעבד , שלושת הפריימים שנבחרו הינם צילום אורכי .... ) דורון
 

dostein

New member
והטיפ השבועי

איך הופכים בן אדם ל"פוטוגני". באחד הימים האחרונים,התעורר ויכוח, או דיון,בשאלה האם יש כזה מושג אדם פוטוגני,האם יכול להיות שבעל חזות נאה פשוט לא "מצטלם" טוב וכו. הטענה שלי שם היתה,שאין בעצם דבר כזה "אדם לא פוטוגני",אלא מתקיים לו המושג ,צלם שאינו אמון ביכולת צילום הפורטרטים. בכל אופן ,טיפ השבוע מוקדש לאלו שרוצים לשפר במעט את ה"גישה" שלהם לצילום מבוים של אנשים. המושג "צילום מבוים" יכול להיות העמדה מאלף ועד תו,או העמדה חפוזה,בה פוגשים מישהו,וניתנת לנו הזכות מאיזושהיא סיבה להעמיד אותו (או אותה) קלות,גם בארוע אקראי. גם אם נניח שאצליח לנסח את "כל החוקים" ,הרי שברור הוא שאי אפשר לגשת לצילום אנשים עם ספר פתוח ,ולהתחיל לעבור סעיף סעיף. כלומר, צריך להצטייד בהבנה בסיסית,ולנסות מפעם לפעם לאמץ עוד "חוק" – או לחילופין לא לעבור על חוק אסור,לנסות להבין למה תמונה כזו או אחרת יצאה חזקה במיוחד ולראות איך זה מתקשר לעקרונות ההעמדה. הדברים ינוסחו בקצרה, ללא דוגמאות מתמונות,וללא הסברים מעמיקים. אפשר כמובן לדחות על הסף את הכתוב להלן,או להשקיע כמה דקות ולחשוב למה הדברים בעצם הגיוניים. התובנות מבוססות על נסיונות מתועדים של צלמים מפורסמים ונסיון אישי. נתחיל מכמה דברים פשוטים אבל מפתיע כמה נכונים – או במילים אחרות "מה לא"... 1. הפנים – השתדלו שהפנים יהיו מופנים לכיוון מקור האור המרכזי ( עוזר בהקטנת צלליות הצד , והקטנת גודל האף בהתאם ) 2. הכתפיים – המותניים – הירכיים כדי לשבור מראה "רחב" – יש להשתדל שהכתפיים, מותניים והירכיים יופנו לכיוון הצד(המוצל – אם קיים) ולא "סתם" מול המצלמה. 3. הזרועות אין לתת לזרועות להתלות "סתם" לצד הגוף , יש להרחיק את המרפקים מהגוף ( קו המותניים יראה צר יותר) הרחקת המרפקים תעשה , כמובן , על ידי כך שהידיים יעשו "משהו" 4. שימוש בפלאש ליצירת "זיק" בעיניים. בהתאמה , חשוב לשמור על זוית הראש כך שאותו "זיק" לא יאבד. 5. עמוד השידרה והכתפיים ( חוק שבירת הקשיחות ) יש להקפיד על כך שהכתפיים לא יהיו מקבילות לקרקע יש לדאוג לכך , שעמוד השידרה לא ישאר מאונך. ===================================================== נמשיך בכמה עיצות "מה כן" ( חלק קטן מתוך מגוון גדול ) כאשר מעמידים "מודל" ,יש להתחיל ולהעמיד אותו מלמטה למעלה. כלומר,אם נהיה מרוצים מצב הראש, ואח"כ נתחיל לתקן את מצב הידיים רגליים וכו, סביר מאוד להניח שהראש יזוז. כדאי לנסות ולהציב את החלק החשוב ביותר בצילום פורטריט – העיניים,באחת מנקודות ה"שליש" המפורסמות. השתדלו לא להראות יותר מידי מהחלק הלבן של העיניים. כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הנמוכה – ההעמדה זו נחשבת גברית כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הגבוהה – העמדה גברית העמדה של המודל באופן שגורם לו להראות "לא יציב" תהיה העמדה מענינית יותר. אם,למשל,המודל יושב על כיסא, בקשו ממנו שהישבן ימוקם על קצה הכיסא. כדאי ורצוי לדעת להדגים כל העמדה אותה אתם מבקשים מהמודל. שימרו לעצמכם תמונות בהן אהבתם את ההעמדה,נסו להבין למה, ונסו לחקות זאת כשתצלמו. ולסיכום: למרות שצילום פורטרטים אינו מתימטיקה,חוקים בפירוש תקפים ועוזרים. אפשר כמובן ,לשבור את הכללים" אבל צריך להבין מדוע עושים זאת. עם הזמן,ובהתאם לכשרון,מפתחים "חוש" להעמדות טובות. עלו והצליחו דורון
 
בחירות וטיפ מאלפים ומעניינים.תודה!

 

Mr MAG

New member
תודה רבה על הטיפים !

הרבה דברים שימושיים. התמונות הנבחרות נהדרות גם כן, במיוחד, כמובן, המקום הראשון
 

Ocean Girl

New member
אהבתי מאוד

חוץ מזה שהבחנתי בכך שלא נתת אפשרות ליצור עמדה נשית בנטיית הראש לעומת הכתפיים
 

dostein

New member
פליטת קולמוס

אז נהפוך את זה לחידה ..... מה גברי ומה נשי? ( מקווה שהשאלה מובנת ) דורון פתרון אפשרי , פשוט להעמד מול הראי ...
 

ran refael

New member
:)

כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הנמוכה – ההעמדה זו נחשבת גברית כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הגבוהה – העמדה נשית טיפ נהדר, התווסף לקישורים לדעתי הטיפ הזה יכול לשמש כיוון להרבה צלמי אופנה מתחילים ומקצועיים תודה על ההשקעה
 

dostein

New member
צודק, נפתרה ה"חידה"

ושוב , לשם שינון , והסרת ספק: כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הנמוכה – ההעמדה זו נחשבת גברית. כאשר הראש מוטה לכיוון הכתף הגבוהה – העמדה נשית. ואם זה לא מובן , אז נדגיש שוב שצריך ליצור מצב בו הכתפיים לא מאוזנות ( "שבירת הקשיחות") ואז בהתאם למין המצולם, לדאוג להפניית כיוון הראש. דורון
 

Nat King Cole

New member
חן חן לדורון על הבחירה

המוצלחת מאוד בעיני. ומזל טוב לנבחרים.
שבוע טוב לכולם.
 
משום מה לא הצלחתי לראות את התמונות

עד עכשיו. לא יודע מה קרה.... תודה רבה על הבחירה
ומזל טוב לשאר הזוכים
אהבתי את הטיפ. אחלה השקעה
 
למעלה