צילום ילדים בציבור: תגובת המועצה

OhFear

New member
צילום ילדים בציבור: תגובת המועצה

המועצה לשלום הילד. חברים, כפי שאתם יודעים, נושא הצילום בציבור בכלל ("צילום רחוב") וצילום ילדים בפרט מטריד אותי בהיבט המוסרי והחוקי. לאחר דיון שעלה כאן לפני ימים מספר, בעקבות צילום שני נערים ליד פח אשפה, והקונוטציות שעלו שם, החלטתי לברר את הנושא לעומק יותר. אני מצרף כאן את תשובת "המועצה לשלום הילד" (במלואה), שיכולה לסייע לכל אחד מאיתנו בבואנו לצלם בפרהסיה. תודה אופיר שלום רב א. עפ"י חוק הגנת הפרטיות: מותר לצלם אדם (בכול גיל) ברשות הרבים ולפרסם תמונתו, אם בתמונה ניכר, שמדובר ברשות רבים, ויש אנשים נוספים נוכחים. אסור לפרסם תצלום של אדם ברבים, במצב שבו עלול הפרסום לבזותו או להשפילו. לאור זאת , נראה שפרסום תמונה של ילד מחטט בפח זבל, בדוגמה שהבאת, תהיה אסורה, אם ניתן לזהותו. במידה שטושטשו פניו של הילד לרוב לא יהיה בכך איסור. במידה שהפרטים המזהים האחרים יחודיים במיוחד, אפשר שניתן לטעון לפגיעה. ב. קטין עפ"י החוק הוא ילד מגיל לידה עד 18. ג. תשובות נוספות לנושא תוכלי למצוא בחוק הגנת הפרטיות, ובתוק הנוער טיפול והשגחה המתייחס למקרים יוצאי הדופן בהם בשל רגישות מיוחדת ובמצבים מיוחדים, אסור לפרסם כול פרט מזהה על ילד, וזאת אפילו בהסכמת הוריו. (מדובר במקרים של ילדים בסיכון נוכח מצבים שונים). לשאלות נוספות מומלץ ליצור קשר טלפוני בשעות הפעילות. בברכה מירה קרני עו"ס
 

Bassman

New member
אחלה../images/Emo13.gif ושאלה-

האם מותר לי לצלם מישהו זורק זבל?
 

kadmony

New member
אני חושב שבמקום הליצנות...

יש מקום גדול לטעיתי!!! זה לא יוריד מכבודך.
 

Bassman

New member
זו לא ליצנות, זו שאלה.

ואני חושב שבמקום עוד תקיפה, יש מקום לסליחה על ההאשמות שהטחת בי באותו שרשור.
 

Bassman

New member
גם זה?

כאן ושום דבר לא הוכח כצודק. אני הוכחתי שאפשר לפרש תמונה בכמה מובנים. התמונה לא הציגה אותם כמושפלים, אתם החלטתם שהיא מציגה אותם כך. הבעיה כאן היא של האנשים השופטים ולא של הצלם- ברגע שאני משחרר תמונה, המשמעות שלה היא שלכם. אם הייתי מצלם בחור עם משקפי שמש יקרים באותה תנוחה זה היה בסדר?
 

kadmony

New member
צילמת טעית תפסיק להצתדק...

תגיד טעיתי לא היית צריך לפרסם התמונה ואת המשך הויכוח במסרים בבקשה
 

Bassman

New member
אתה מתעלם ממה שמפריע לי

ואל תתחמק במסווה של סדר בפורום
 

סלסרו

New member
לא הוכח כלום

התמונה של Bassman בהחלט יכולה להתפרש באופנים שונים!! לא אני, לא באסמן, לא המנהלת, ולא הילדים עצמם הרגישו מושפלים! תבין, זה שכמה חברי פורום חושבים שהתמונה משפילה, לא הופכת אותה למשפילה. לכל היותר יכולתם לומר לבאסמן שהתמונה שלו נעה על הגבול, וכדאי לו להיות זהיר. אבל לא זה מה שאמרתם לו. מה שכן אמרתם לו היה: א) שזה מקרה חד וחלק של השפלה, ובכך הפכתם אותו פתאום מברנש חביב לברנש משפיל ומבזה ילדים. רבאק. ב) שאסור לו לפרסם תמונות ילדים בכל מצב!!!! גם כשהתמונה אינה משפילה. (אופיר לא אמר את זה - זה מה שאתה, אבי, טענת, וכעת הוכח שטעית - אתה מוכן להיות גבר ולהודות בטעות?).
 

DeathWing

New member
אולי אני טועה.. אבל

גם אם היית מצלם את ביל גייטס זורק זבל היית צריך לוודא א)יש אנשים נוספים נוכחים ב) מן הסתם, פרסום של ביל גייטס זורק זבל עובר על הסעיף - "במצב שבו עלול הפרסום לבזותו או להשפילו".. לכן, לא תוכל גם לפרסם "בחור עם משקפי שמש יקרים באותה תנוחה" זה ה2 סנט שלי..
 

Bassman

New member
טוב, אני רוצה להבהיר קודם כל-

התמונה באמת שצולמה בתום לב, לא חשבתי שיש בה מין הפגיעה בנערים ואם הייתה לא הייתי מפרסם אותה.
 
להיפך:האחריות שלך כצלם היא ל-א

לגרום לתמונה כזו להתפרש בצורה מבזה! אתה כצלם יכול לחולל מניפולציה בעזרת המצלמה שלך. מה שחושבים זו ת ו צ א ה של מה שאתה כצלם ביצעת. לכן - זו עדיין אחריות מלאה שלך!(כצלם,המעלה תמונה בעלת משמעויות שונות,אחת מהן נכללת בחוק). להתנער מאחריות כזו היא לטמון את הראש בחול. לדעתי.
 
כן.היה לי ספק-וכשיש ספק=אין ספק!

רשמתי גם בשרשור המקורי,לכן גם הורדתי את התמונה המקורית. שים לב:כששמים תמונת ילדים,גם בעיתונות,טשטוש הפנים הוא בריבועי ענק,למניעת זיהוי.כמובן גם אמצעי זיהוי אחרים. במשרד החינוך אבוי למורה\מנהל בי"ס שרק יעיז לאמר לילד ברבים,לפני כולם,שלהוריו אין כסף,או שהוא חסר כל.העונשים חמורים ביותר-ומדובר בעצם ב'חצי מאיזור המחיה' של הילדים,בו הם חייבים להיות. אז על אחת כמה וכמה ברשת-באינטרנט-בפורומים-במיוחד דוברי עברית-כשכיום כל ילד,גם בן 7-8 שכבר יודע לקרוא,פותח ומתעדכן..והחדשות 'מופצות' הלאה.. ומתחיל 'כדור שלג'. זו בעיה רצינית,ובתי המשפט מכירים כבר בתרומת הפורום הוירטואלי לנזקים בחיים הממשיים. לכן עלינו להיות צמודים לחוק, או לפחות, לא לתת הזדמנות אפילו ל'שמץ של ספק'. מדובר בתמונות.. שמועות.. וכן הלאה.
 

Bassman

New member
מסכים, ואני מודה שאולי לא הייתי

צריך להעלות את התמונה, אך אני מבטיח שלא היו לי כוונות רעות והכל נעשה בתום לב.
 
למעלה