על הריצפה + זקוקה ליעוץ

tau13

New member
על הריצפה + זקוקה ליעוץ

שמתי לב וגם אתם הערתם לי, כי הרבה תמונות שלי יוצאות חתוכות. הסיבה לכך היא שהתמונות הכי אהובות עלי (ועל כולנו), הן הלא צפויות, כאלה שאין זמן להתכונן להן. מה עושים? האם אתם חושבים שגם תמונה זו חתוכה מדי? מה דעתכם עליה?
 

OhFear

New member
אם הרבה תמונות שלך חתוכות, מה

שאת צריכה לעשות זה לצלם "פתוח" יותר. כלומר- זום פתוח באופן המקסימלי, או להתרחק מהאובייקט (אם כי, כפי שאמר ידינו רוברט קאפה: אם תמונותיך אינן טובות מספיק, זה בוודאי מכיוון שאינך קרוב מספיק)... ולגבי התמונה - מבחינת חיתוך- יש כלל שמשתדלים לשמור (אבל אינו קדוש כמובן) שרצוי לא לחתוך גפיים. לי אישית היא אינה חתוכה "מדי".
 

tau13

New member
כן אבל כשיש תמונה יש תמונה

לא זזים, במיוחד עם ילדים זה מאוד קשה.
 

OhFear

New member
לא הבנתי את ה "לא זזים"? הצעתי

שתקחי 1/2 צעד אחורה לפני שאת מצלמת או לחילופין - לפתוח זום (לא יודע איזו מצלמה יש לך). תעשי חיפוש על צילומי ילדים שלי בפורום. רובם בגיל קטן הרבה יותר מזה שהראית. והם זזים...
 

tau13

New member
אני מדברת באופן כללי

לגבי ה"לא זזים", הכוונה שאם יש הזדמנות צריך לנצלה מיד. המצלמה שלי היא canon a80 וכשהיא נדלקת היא על זום פתוח.
 

OhFear

New member
מצלמה טובה מאד. שוב: 1/2 צעד אחורה

בשאיפה תקבלי את כל האובייקט, ולא תחתכי אותו.
 

tau13

New member
אני מניחה שאין פתרונות קסם

פשוט לפעמים חתוך זה יפה.אני מסתייגת מתמונות בנאליות או חזיתיות. אני מניחה שלי ה"חיתוך" לא מפריע הוא מוסיף עניין.
 

tau13

New member
לגבי מה לפרט?

לא אוהבת תמונות חזיתיות מושלמות, למשל פרחים, חקרים, בע"ח, אוהבת זוויות מיוחדות ולא רק מה שמתמסגר יפה.
 

OhFear

New member
החיתוכים האלה נשמעים לי תירוץ

(ואולי אני טועה). את מצלמת בכוונה חתוך, או שפשוט אחרי שתמונה יוצאת חתוכה את מרוצה ממנה בכל זאת? אני לא אומר שזה לא בסדר, ואם את מרוצה - בסדר. אבל שאלת מה עושים, זאת אומרת שזה בכל זאת מפריע לך. קיבלת לפחות שתי תשובות מה ניתן לעשות (זום, התרחקות) וגם אותן לא מי יודע מה קיבלת.
 

tau13

New member
ואני אומרת שאני לא אובת תמונות

זוויתיות, אך הזוויות שאני מנסה ליצור, ובזמן הקצר שיש לי לפעמים (ילדים, בע"ח), החיתוכים מוגזמים, והאמת שלי זה באמת לא מפריע, פשוט כשהעירו לי על זה בפורום שמתי לב לזה.
 

munge88

New member
כי הזוויות בהחלט הייתה יכולה להיות

מעניינת בתמונה עם הערסל, מבלי לחתוך את הרגליים (לי זה ממש מפריע) אם היית מצלמת קצת יותר ימינה כאילו מהכיוון של הרגליים לכיוון הפנים. אל תפחדי להתנסות, לא כל פוזה של הילד צריך ללחוץ גם עם היא לא תחזור, תתנסי בזוויות, במרחקים ובגבהים שונים, קחי את הזמן, מה שיצא יצא. תעצבי את התמונה שלך במקום סתם ללחוץ ולקוות לטוב.
 

b0redavid

New member
מסכים, לא חייבים למרכז כל דבר ו...

לחרוש עליו אחר כך בפוטושופ - התמונות שלי לא ערוכות (אולי בגלל זה הם נראות כמו הצרות שלי, חחח) גם אם יוצאת תמונה חתוכה זה לא נורא אבל זה מאוד תלוי מה חתוך בה לדעתי. לדוגמא בתמונה השלישית הזווית נחמדה אבל מציק לא לראות את סוף הערסל, אבל אולי זאת התדבקות לקטנות... אם מקדישים לתמונה יותר מידי זמן לפעמים היא מאבדת מהקסם שלה, פשוט לצלם ואם הזמן זה ישתפר. מבטיח, לי ולך!
 

kadmony

New member
טוב אז...

אם כבר את פה מרגיש שחייב לענות לך להבדיל מכל מה שכתבו פה אני חושב שאת מתאכזרת למצולמים שלך!!! וזאת מהסיבה שאת חותכת אותם בכל מקום איפה שממש לא נעים להסתכל על חיתוך שכזה. איכות הצילומים טכנית לוקה בחסר חשוך לא מפוקס וכדו המלצה!!! צאי ולמדי כמו שמוזכר בראש הפורום בעיקר דגש על בניית קומפוזיציה!!! את הצלממה שיש לך תלמדי עד היסוד מה יכולה ומה לא אח"כ לפני שמעלה צילומים שלחי לי במייל [email protected] ואשמח לבקר לך אותם לפני שיעלו לפורום בהצלחה אבי קדם נ.ב תני ביקור גם בקישורי הפורום ובכלל בכל האינפורמציה הקיימת שם למעלה
 

tau13

New member
תודה על ההתייחסות אך לדעתי

זה מוגזם- מתאכזרת למצולמים שלי? אתה מתכווון לשתי התמונות האלה או בכללי? האחרונה הייתה רק דוגמא ל"לתפוס את הרגע", אני רחוקה מלקרוא לה מושלמת או אפילו יפה... לגבי הילדה- אני לא מסכימה.
 

munge88

New member
בקשר לתמונה של הילדה:

תזכרי (הרבה שוכחים את זה) שניתן גם לצלם לאורך, פשוט מאוד לסובב את המצלמה.. ככה לא היית חותכת את היידים ולא היית מקבלת את הריצפה החשוכה עם ההבזק בצד וגם החיבור של הבלטות עקום (רק בצילום, לא במציאות).
 

shi1957

New member
לפי נתוני ה- EXIF יש לך מצלמה

FUJIFILM FinePix2800ZOOM זה לא מסתדר לי עם הקנון A75 שי
 
למעלה