טיפ לצילומי אופנה

ran refael

New member
טיפ לצילומי אופנה../images/Emo40.gif

צילום אופנה הוא מקצוע זוהר ומבוקש בקרב רוב חובבי הצילום והצלמים המקצועיים, כולנו חולמים שביום מן הימים גם השם שלנו יתנוסס במגזינים גדולים ונהיה מפורסמים, רק המחשבה שכל היום נצלם בחורות יפייפיות צעירות זוהרות עם עור חלק ופרופורציות מושלמות, גורמות לנו לעשות כמעט הכל כדי להגיע למטרה. אנחנו נרכוש את המצלמות הכי טובות והכי יקרות שיש העדשות החדשות והאיכותיות ביותר פלאשים.. רפלקטורים.. סטודיו.. ועוד ועוד.. הרשימה ארוכה מאוד אבל האם באמת כל זה נחוץ כדי להגיע למטרה, צילום אופנה? התשובה, לא
אני יודע שאני שובר קצת מיתוסים כאן, הרי כל מי שרואה ערוץ האופנה (ולא רק בשביל להביט בבחורות יפות בחוטיני כמוני
) וודאי הבחין בצלמי אופנה גדולים, עם מצלמות המאמיה, העדשות המטורפות והסט המושקע אבל אם נשים רגע בצד את ספורט אילוסטרייטד ומגזין ווג ונרד למציאות אתם תשימו לב שכל אותם צלמי אופנה לא הגיעו לאן שהגיעו כבר מהיום הראשון שלהם כצלמים ואפילו לא מהשנה הראשונה. אז איך באמת מתחילים? איך הופכים לצלמי אופנה ללא הציוד המטורף? שאלה טובה לפני שאנחנו נכנסים להוצאות מטורפות על ציוד מקצועי בואו נתמקד בטכניקה הנכונה כבר כתבתי בעבר מאמר לגבי צילום פורטרטים, ומי שקרא אותו שוב ושוב וודאי למד דבר אחד או שניים על צילום בתוך סטודיו. היום נלמד טיפ חשוב כיצד לצלם מחוץ לסטודיו מבלי להשתמש בציוד מיוחד כשאני מסתובב בפארקים ובחוף הים, לעיתים אני רואה צלם שמנסה לצלם בחורה יפה בעזרת ניצול אור השמש הדבר הראשון שמיד אני מתיחס אליו, גם במבט על צילומים שלכם וגם כאשר אני מצלם בחוץ, הוא התאורה
מיקום התאורה ביחס לצלם ולנושא
מיקום השמש ביחס לשמיים (בוקר, ערב, צהריים) תאורה הוא הנושא היחיד שככל שנלמד לנצל אותו טוב יותר, כך הצילומים שלנו ישתפרו ללא קשר לסוג הציוד שברשותינו הרבה פעמים קורה שצלמים לא מצליחים לצלם תמונה טובה עם מצלמה של מליון דולר, ולעומת זאת צלם אחר עם מצלמת פוקט יצלם את אותה תמונה בתוצאה מושלמת הסיבה, שימוש בתאורה נכונה. (נחזור שוב לסיפור על הצלם והדוגמנית בחוף הים) כאשר אני מביט בצלם כשהוא מנסה לסדר את הדוגמנית שלו, אני מיד מבחין שהוא עושה ככל יכולתו כדי לנצל את אור השמש כך שהוא יאיר את פניה של הדוגמנית ואת כל גופה, הרבה צלמים חושבים שכדי לנצל את אור השמש, עדיף שהשמש תהיה מאחוריהם, מול הדוגמנית, כך הדוגמנית תהיה מוארת והכל טוב ושמח.. והנה הטעות, כאשר השמש נמצאת מול המצולמת, אתם מיד תוכלו לשים לב שמאוד קשה לה לפכוח את העיניים ולהביט אל המצלמה מבלי לדמוע, לעווט את הפנים ולהזיע (דבר שגורם לאיפור להמרח מיד) והנה הדרך הנכונה לצלם דוגמנית באור השמש. העמידו אותה כך שהשמש תהיה בזוית של 45 מעלות מעליכם אבל, מולכם (מאחורי הדוגמנית) כך השמש תיצור הילה יפייפה מסביב לשיער של הבחורה, והיא תוכל להביט במבט ישיר לתוך המצלמה מבלי להסתנוור (טיפ חשוב, כדי למנוע פלייר/בוהק וודאו שפתח העדשה שלכם לא יחשף לאור השמש, רצוי שהוא יהיה מוצל, או ע"י מגן השמש, או שפשוט שימו יד מעליו ותחסמו את השמש) אז.. מאיפה מגיע אור לכסות את הדוגמנית? מהפלאש של המצלמה כמובן אני מזכיר, אין צורך ברפלקטורים או פלאשים לסטודיו פלאש רגיל למצלמה מספיק ביותר כדי להאיר כל מה שנמצא ברדיוס של 4 מטרים מהמצלמה. לכל מי שרוצה ליצור זויות תאורה שונות ולא כל הזמן אור מלפנים, יוכל לרכוש כבל סנכרון גמיש לפלאש (מאוד יעיל בצילומי חוץ) עוד דבר חשוב מאוד בקשר לצילומי פורטרטים ואופנה הרבה אנשים לא מייחסים מספיק חשיבות לזוית העדשה בצילום פורטרטים ואופנה, לא משתמשים בעדשה מתחת ל 70 ממ'
רצוי תמיד להתרחק מהדוגמנית ולהשתמש בעצמית טלה, מאשר להתקרב ולהשתמש בעצמית באורך מוקד קצר תרשמו לכם את זה כחוק קבוע
תגובות יתקבלו בשמחה
המשך בוקר מקסים לכולנו
 
../images/Emo121.gifמממ יש למישהו טיפ

לצילום הופעות? תמיד אני מסתכל על תמונות והם לגמרי משעממות... איך אפשר להוסיף עניין?
 

שח_מט

New member
זוויות מעניינות.... למשל

או צילום ללא פלאש ברגישות גבוה תוך שימוש בתאורה של הבמה... נותן גרעיניות יפה בצבע ובש/ל. תפיסת רגעים של המופיעים - מאמץ של גיטריסט, זמר מזיע, אינטרקציה בין הנגנים וכו'. שח
 

ran refael

New member
תצלם הופעה מעניינת../images/Emo8.gif

אני בהופעה מעדיף את הזוית הרחבה יותר, כך שיראו את כל הבמה ולא רק פורטרט של הזמר או אחד הנגנים, יש כל מני טכניקות טובות למשל, תעמוד 90 מעלות לבמה, וצלם 3 תמונות כפנורמה פעם אחת את כל הבמה ופעמיים את הקהל, קח בחשבון שצריך לחבר את התמונות לפנורמה לאחר מכן במחשב ולכן נדרש לעשות את זה מהר ומדוייק כל פעם תסתובב 1/3 סיבוב (מקווה שהבנת את הרעיון)
 
../images/Emo121.gifבנינו.. אני לא כל כך

מגיע להופעות... סתם אינ רוצה לדעת לעתיד
ואני ופנורמה לא הולך יחד
 

OhFear

New member
טיפ מושקע ביותר. תודה רבה!

יופי של טיפ, ויופי של השקעה. תודה רבה. מה שנשאר עכשיו הוא לאתר בחורה בחוטיני.
 
סחטיין עליכום רן...+הוספה קלה

לא שצילומי אופנה הם בגדר ראש מעייני, אך תמיד מעניין ללמוד כל מה שאפשר בכל תחום... חוץ מזה , שעכשיו "הדלקת" אותי והנה עוד משהו שצריך לבדוק איך הביצועים שלי בו... ועכשיו להוספה הקלה, למרות שאמרת שאין צורך ברפלקטורים קצת יותר פשוט לאלתר רפלקטור מסדין לבן או כל דבר בהיר אחר ישמש כרפלטור נוח (וגם כנראה יותר זול מכבל סנכרון גמיש לפלאש) תודה רבה רן
 

ran refael

New member
אני אישית מעדיף את שיטת הפלאש

מכיוון שללא צוות עוזרים שאחראי להזיז את הסדין בכל פעם, אתה דיי נתקע עם אותו רקע כמעט כל הסט, צילום אופנה צריך להיות דינמי, תזוזה נדרשת כל הזמן ברגע שתתחיל למקם חצובה, או רפלקטור, אתה מקבע את עצמך מיידית לאותו איזור. נסה מראש לתכנן את הצילומים, כך שיהיה לך הכי פשוט והכי נוח לצלם ולזוז תמיד ללא הגבלה כאשר אתה תרגיש משוחרר, גם הדוגמנית תרגיש משוחררת. בצילום פורטרט ראש לדוגמא, כאשר אתה רוצה ליצור לך סטודיו אישי משלך בחצר כדי לצלם 2-3 תמונות של אחד מהחברים או מהמשפחה, זה רעיון טוב להשתמש בסדין לבן בתור רפלקטור ובעוד סדין בתור רקע מאחור וכך לנצל את אור השמש ליצירת פורטרט טוב עם אור טבעי.
 

AlonHaramati

New member
תודה על הטיפ רן, ובאיזה אורך מוקד

של עדשה אתה ממליץ להשתמש (Canon 300D, 1.6CF), ומה דעתך על 85, 1.8 של קנון ? האם היית משתמש בעדשה זו רק לפורטרט גוף או גם לפורטרט פנים ? תודה מראש, אלון.
 
טיפ חשוב.רוצה להוסיף:פלאש-

כדאי חיצוני,לדעתי.לא הפנימי.זה האחרון חלש מדי בהרבה מקרים.(אם כי אפשר לקבל תוצאות גם איתו,לצד הרבה פיקשושים) וכבל סינכרון גמיש-מממ.טוב שהזכרת את זה!אביזר מוסיף ביותר (ורשמתי לעצמי להכניס אותו לתיק הצילום לפעם הבאה
) וגם: אם כבר יוצאים לצילום, והדוגמן\ית מסכים, אז לצלם בכל מיני מצבים,זויות,כיוונים,הבעות. לא הכל 'אותו הליין'ו'אותו הדבר'. בסוף עוד תגלו שדווקא מה שלא תיכננתם,יצא הכי מוצלח.
 

ran refael

New member
../images/Emo45.gifמסכים

בעולם הדיגיטלי אסור לפחד לצלם, אפילו דברים שאנחנו לא אוהבים במבט ראשון. לפעמים אותו צילום שלא אהבנו בזמן הסט, מפתיע אותנו לטובה אח"כ בעריכה. ואם כבר הזכרת את התנוחות של הדוגמנית עוד דבר שחשוב לזכור.. הסט ראשון של הצילומים שלכם לא חייב להיות משהו מתוכנן מראש ולא צריכות לצאת תמונות מרהיבות, הסט הראשון תמיד נועד כדי לשחרר את הבחורה ולתת לה להתרגל למצלמה, ולכם הוא מאפשר לכוון את התאורה ולבדוק את האינטרקציה של הבחורה מול המצלמה ובאיזה זויות היא מצטלמת טוב יותר.
 

שח_מט

New member
פלאש FILL

מה שאתרת נכון רק כדאי להגיד שפה הפלאש יהיה FILL וכדאי להנחית אותו בין מינוס 1 למינוס 2 גם כשמודדים אוטומטית את האור. כ FILL הרבה פעמים גם פלאש פנימי קלוקל מספיק [למשל ב D70]. מצרף דוגמא, דווקא בערב. חלק ממנה נחתך והופיע על גליון מודפס. שח
 
רן תודה רבה../images/Emo70.gif

את הטיפ של עדשה מעל 70ממ לקחתי במיוחד לתשומת ליבי. ושוב... תודה רבה!
 

ARSENIK

New member
חשוב ונכון

הייתי מוסיף-פלאש בעוצמה נמוכה, לא להרוס את התאורה הטבעית - רק נגד הצל שנוצר מזווית השמש.
 

ran refael

New member
זו גם אפשרות

אבל רק כאשר אתה מצלם מקרוב ככל שאתה מתרחק, כח כיסוי הפלאש כבר לא מספיק חזק כדי להאיר ולכן צריך לפעמים אפילו להגביר את עוצמתו, הכל תלוי במרחק שבין הנושא והפלאש.
 
אמממ לא צילמתי את זה עדיין

אני מחכה עוד שבוע שבועיים ככה שאני אקנה את הDSLR אם אני לא אשתמש בפלאש אלא יעשה מדידת ספוט כאשר השמש מאחורי הדוגמנית. יכול להיות מעניין, לא?! הדוגמנית בחשיפה נכונה והרקע בחשיפת יתר דבר שגורם להדגשת הדוגמנית. אולי ניסית ואתה יכול להגיד איך יוצא פשוט לא ניסיתי....
 
למעלה