כמה טריקים וטיפים בצילום

../images/Emo26.gif אם אפשר להוסיף עוד קצת

קודם כל אחלה טיפ. באמת שימושי וכדאי להתנסות. רציתי רק להמליץ לאלה שמעוניינים לקנות פילטר מרכך. קיים פילטר של חברת COKIN עם מספרים - מספר גדול יותר מציין פילטר עם גרעיניות גדולה יותר (זהו בעצם המרכך כי הוא שובר את האור המוחזר מהנושא) המספרים הם 820 830 840 850. הפילטרים זולים - זוהי חתיכת פלסטיק מרובעת. החיסרון היחסי הוא שצריך לקנות מתאם טבעתי לעדשה ומחזיק פלסטיק. למה יחסי? כי ברגע שרוצים להשתמש באותו פילטר עם עדשה אחרת צריך רק לקנות מתאם טבעתי... שזה חתיכת אלומיניום שבאה בקוטר שהלקוח דורש וכך יש פילטר לכמה עדשות. מה עוד נותן פילטר מרכך? - הם בעיקר לצילומי פורטרטים (כמו שרן הדגים בצורה מדהימה). - מרככים קווי מתאר של נופים מחוספסים (טרשיים). - מעלימים פגמים בעור כגון קמטים ופצעים קטנים. טיפ: - רן ציין שחשוב לפתוח צמצם אחד יותר כדי להכניס יותר אור... בהמשך ישיר לכך ניתן לפתוח צמצם עד הסוף ע"מ להקטין את עומק השדה עוד יותר ובכך להבליט באופן ניכר את הנושא מהרקע. - הנושא חייב להיות מואר היטב. בהצלחה!
 

elka2

New member
זה הכל טוב ויפה

אבל ברגע שאי אפשר לחבר עדשה... זה פשוט אוי. טוב ננסה את הקטע עם הפילטרים... נשמע מעניין. וכמובן, תודה על המידע וההשקעה
 

sapog

New member
מספר הערות

קודם כל, כל הכבוד על ההשקעה !
לגבי הפוקוס בעדשה החיצונית - מומלץ דווקא לכוון אותו לאינסוף, ולא למצב מאקרו, כפי שאתה ציינת. ואפשר גם להוסיף (למען החברה שלא בקיעים בתחום המאקרו) שבצילום בעזרת עדשה הפוכה, סוגרים את הצמצם במצלמה עד הסוף (במקרה של מצלמת P&S). שוב, תודה לך, רן, על ההשקעה !
 

GPZiv

New member
אבל רן...

ברגע שאני מנתק את העדשה, והמצלמה מבינה שאין לה עדשה מחוברת, היא פשוט לא מצלמת...
מה עושים? מדובר במינולטה 505...
 

TAZ!

New member
תבדוק...

אם יש ב- custom אפשרות לשנות זאת. אצלי בדיינקס 5 יש אפשרות כזאת, זה נקרא shutter-release lock (lens)ג€ , תבדוק בחוברת ההוראות.
 

GPZiv

New member
אין... ../images/Emo7.gif

האופציות היחידות שקיימות הן המיקוד, החזרת הסרט בגמר צילום, מיקוד אוטומטי, מדידת אור וכו'. אין שום אופציה שעוסקת בתריס או בניתוק העדשה... יש פתרון אחר? מישהו?
 

yg23

New member
אין לי מושג על מה אתה מדבר

האם תוכל לפרט בבקשה?
 

ran refael

New member
המגן שמש ניתן לרכישה

הוא מתחבר בדיוק כמו פילטר על קצה העדשה, ונועד להגן על העדשה מפני פגיעות אפשר לרכוש אחד כזה בחנות יוגנד ברח' בן יהודה בת"א
 
למעלה