צריך את עזרתכם!!!

ernieball

New member
צריך את עזרתכם!!!

היי לכולם...חג שמח קודם כל
אז ככה..אני מצרף תמונה לדוגמה של משהו שאני רוצה לעשות. אני רוצה גם לעשות צילומי סטודיו כאלה על רקע לבן (ואם אפשר בעוד צבעים אז גם זה יהיה טוב) ואין לי מושג באיזה חומר להשתמש!! מבחינת מידות זה לא צריך להיות גדול (בסביבות המטר על מטר) אבל שימו לב שגם בפרספקטיבה כזאת הרקע הוא מסביב להכל כלומר גם מאחורי האובייקט וגם מתחתיו וצדדיו. אז במה כדי להשתמש? בד? בריסטול מבריק?אם זה חומר קשה אז האם לחבר שתי חתיכות מאונכות זו לזו ואז הרקע יהיה גם מאחורה?? בקיצור..אשמח לעזרה...חח...תודה!
 

masterboy

New member
בריסטול בחנות לאומנות

שלושה שקלים באיזה צבע שאת רוצה ככה אני עשיתי את כל התמונות סטודיו שלי(שאפשר לראות בגלריה שלי)
 

ernieball

New member
אוקי...אבל מה לגבי

כל הרקע? פשוט לקנות כמה ולחבר אותם? לקנות שניים גדולים ולשים אותם אנכים אחד לשני? ודרך אגב בתמונה של הגמבה אצלך שמת רקע שחור ומראה?
 

keynant

New member
דרך פשוטה לעשות רקע אחיד...

לקנות בריסטול בגודל קצת יותר גדול ממה שתצטרך. להשעין אותו על קיר, כך שתווצר "פינה מעוגלת", עליה תציב את האובייקט, ויווצר רקע אחיד לחלוטין. תמונת המחשה מצורפת(איור 1.א). שים לב להשקעה וכל ההפרדה לצבעים. זה לקח לי שעות.
 

ran refael

New member
כל הכבוד על ההשקעה

אפשר להשתמש גם בבד בצבע אחיד אבל מה בנוגע לתאורה?
 

keynant

New member
נראה לי...

שעדיף תאורה רכה מאוד מכמה כיוונים, אבל אני לא יודע כי לא התנסתי בצילום מהסוג הזה אף פעם...תלוי מה רוצים תכלס.. בד אאל"ט יכול ליצור בעיות של אחידות בגלל קפלים, לא?
 

ernieball

New member
בקשר לתאורה אני לא כל כך מבין

בזה אני אשמח לשמוע הצעות... גם לי נראה הגיוני מאוד תאורה רכה אבל אני צריך גם שהאור לא ישפיע לי על הצבע של הרקע והמודל. אני לא רוצה גוונים צהובים או כחולים אני רוצה לבן נקי! איך מביאים אור שמש לסטודיו?? חחח
 
עצה בקשר לתאורה (מצריך פלאש)

חוק חשוב- שלא יכנס בטעות המנורה עצמה לפריים כי זה הורס אבל אני מניח שאתה יודע את זה. כדי להשיג תאורה רכה יש כמה דרכים: מבוא- לא חייב אור שמש כי סטודיו זה בד"כ סגור, אבל תאורה רגילה בכל מקרה צריך, מנורת הלוגן או מנורה 100W כדי לתת תאורה סביבתית. 1. אני מניח שיש לך פלאש. הפלאש הכי טוב לשימוש זה פלאש חיצוני, כזה שניתן לפרק מהמצלמה. הוא גדול ומכיל עוצמה רבה. אסור להסתמך על פלאש כמקור תאורה עיקרי אלא כמילוי מה שנקרא fill flash. אופן השימוש- הקפצה (bounce flash). מטים את ראש הפלאש לכיוון התקרה. התוצאה היא שהאור רוכך ע"י התקרה (תקרה בצבע לבן) כי הוא פוזר באופן אחיד על שטח גדול יותר וכך נוצרים הצללות רכות ונעימות יותר וקונטרסט עדין יותר. ניתן גם להטות את הפלאש לצדדים, בכל אופן תתנסה כמה שיותר עד שתדע לבד מתי עדיף מה. 2. ג'ל ריכוך- קיים ג'ל ריכוך שניתן להרכיב על ראש הפלאש, קיים גם דיפיוזר מובנה בפלאש מקצועי אך זה יותר לשימוש עם עדשות רחבות זווית. הג'ל מוריד מעוצמת הפלאש לבערך 1/8 או 1/4. התוצאה היא תאורה מפוזרת ורכה יותר אך באה מכיוון ישיר ולא מזווית כמו פלאש מוקפץ, זה נותן שינוי בכיוון הטלת הצל. זה תלוי באובייקט שאתה מצלם.. הצל כמובן נותן יותר עומק לתמונה לכן לא רצוי לרכך יותר מדי או להעלים לגמרי. 3. אם בחדר/סטודיו קיים חלון, מקם את האובייקט אל מול האור המגיע מהחלון ותתנסה בחשיפה איטית יותר בלי פלאש. תזהר לא להטיל צל עם המצלמה. טיפ אחרון: כידוע תאורה מלאכותית סביבתית גורמת להחשפות צבעים לא נכונים, לכן אם קיים בחדר שלך תאורת להט, ניתן לקנות נגטיב שמותאם לתאורה הזאת, כלומר מכיל חומר שקיים באמולציה של הנגטיב שמפצה ומתקן את הצבעים כאילו צולם באור שמש. קיים גם פילטר שמתקן, הפילטר טוב כאשר אתה משתמש בנגטיב רגיל המותאם לאור יום, זה בד"כ מה שמוכרים בחנויות. תוכל לחפש באתרי היצרנים איך קוראים לנגטיבים המותאמים לתאורה מלאכותית. אם קיימת תאורת פלורסנט - לא ידוע לי אם יש נגטיב לתיקן הצבע אבל קיים פילטר. הפלאש אמנם יתגבר על התאורה הסביבתית לכן לא חייב בהכרח פילטר או נגטיב מותאם. כמובן זה תלוי במרחק מהאובייקט.. מקווה שלא סיבכתי אותך.. :) בהצלחה
 
שכחתי להוסיף...

במידה ואין לך פלאש שניתן להטות אותו, תוכל להשיג תאורה רכה ע"י החזקת דף שקף לבן אל מול הפלאש אך לא קרוב מדי כי זה עלול להשרף מהחום. אם אני לא טועה קוראים לזה דף שקף. דף רגיל פשוט יחסום יותר מדי אך במידה ואתה ממש קרוב לאובייקט, מתחת ל-50 ס"מ אני מאמין שגם זה יכול לעבוד כמרכך תאורה.
 

ernieball

New member
תודה רבה!! מישהו יודע איפה

אפשר לקנות תאורה,רפלקטורים וכו'? ומה המחירים בערך?? תודה!
 

ernieball

New member
אכן כל הכבוד על ההשקעה ../images/Emo13.gif

זה באמת רעיון שמוצא חן בעיני אבל זה קצת סיפור להניח אותו ככה מבלי שהוא יחליק כל הזמן...אני נראה לי במקום להשעין בריסטול אחד ענק על הקיר והריצפה אני פשוט אקנה שניים גדולים נגיד 2X2 ואני אתלה אחד על הקיר ואת השני אני אניח על הריצפה ואז החיבור יצא למעשה בדיוק בזווית 90 כלומר בפנים ולמטה ואז לא יראו אותו כמעט ואז אפשר לעשות תיקון קל בפוטושופ כדי לטשטש את החיבור.. לגבי תאורה מה מומלץ? (אני רוצה משהו ממש יפה כמו בדוגמה שצירפתי ואני לא מוכן להתפשר פה..גם רקע וגם תאורה) אין לי בעייה להשקיע כסף בקניית חומרים לרקע טוב אם זה ייצא איכותי אז מבחינתי זה שווה את זה!
 

keynant

New member
דווקא זה די פשוט שהוא לא יחליק:

להדביק אותו לקיר או משהו כזה...
 

ernieball

New member
../images/Emo41.gifצילומי סטודיו../images/Emo41.gif

טוב אז עשיתי כמה נסיונות עם הציוד והתאורה שיש לי...עבר קצת פוטושופ כדי להלבין יותר (מגבלות תאורה). אשמח לקבל גם ביקורת על התמונות אך גם המלצות לגבי מה לשפר ודברים שכדי לקנות להוסיף וכו'..
 
היי און

לא רע בכלל... אפילו די טוב הבעיה היחידה היא בכל התמונות הרקע על גדר שרוף ויש גם החזר לא קטן מהאורות על הבקבוק למצלמה
 
למעלה