לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2769327,693 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם
x
הודעה מהנהלת הפורום
נהלים לגולש בפורום
השימוש בתמונות מותנה ברשות הצלמים ויש עליהן זכויות יוצרים.כל העתקה או שימוש שלא ברשות יש בה הפרת זכויות יוצרים
לפורום מעלים עד 3 תמונות לצלם,באותו השרשור,לאותו היום.כל צלם פותח שרשור תמונות משל עצמו.לא משרשרים לאחרים. הודעות פירסומת ו\או בעלות אופי מסחרי תמחקנה מהפורום,על פי נהלי תפוז.לא תישלח הודעה
הודעות שאינן תמונות-בבקשה לשרשר לשרשור הכללי הנמצא בדף.הודעות נפרדות כאלו עלולות להימחק-לא תישלח הודעה.
המשך >>

לצפיה ב-'שעור - The Zone System מבוא'
שעור - The Zone System מבוא
<< ההודעה הנוכחית
20/03/2005 | 20:52
36
1029
שלום לכולם.
לאור ריבוי השאלות בנושא לאחר הפירוט על אנסל אדאמס
(אמני הצילום הגדולים- ב"טאגליינס").
החלטתי לכתוב על השיטה שהמציא אדאמס.
לשם כך יש לקרוא ראשית את השעור הרביעי של רן רפאל
העוסק בתאורה.
בהמשך אפרט עוד על שיטות מדידת אור במצלמות היום.
ואז אגיע לחלק המענין של הכרות (כללית) עם השיטה.
קריאה מהנה לכולם.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הגוון האפור 18%'
הגוון האפור 18%
20/03/2005 | 21:31
84
כפי שרן תאר ברב המצלמות שבידנו כלי מדידה לזיהוי עוצמת האור
הנופל על עצמים במרחב וחוזר אל העדשה והמצלמה.
הרעיון הוא למדוד חפצים שהגוון שלהם הוא גוון אפור (18% אפור ליתר דיוק)
קיימות מספר דעות בנושא למה נבחר דווקא הצבע הזה ולא אפור באחוז אחר.
אחת הסיבות לכך (הגזענית בדיעבד) היא שהצילום הומצא בתחילת המאה ה-19, תקופה בה האדם הלבן ביקש לצלם את עצמו (ואחוז זה הוא מיצוע מוערך של עור האדם הלבן). עד היום אחד מהדגשים של כל סרט או סנסור נקבע ביכולת שלו לשחזר צבעי עור.
וטיפ נוסף לאור כך: אפשר להשתמש בכף היד כתחליף לקרטון אפור 18% שחברת
קודאק מיצרת.
מד האור מתאים את עצמו להוציא על הסרט או הסנסור תוצאות אפורות 18%:
אם נמדוד ערך חשיפה על קיר לבן שמחזיר יותר אור משציפינו נקבל תוצאה
אפורה 18% (תת חשיפה)
אם נמדוד ערך חשיפה על קיר שחור שמחזיר פחות אור משציפינו נקבל תוצאה
אפורה 18% (חשיפת יתר)
אם נמדוד ערך חשיפה על קרטון/יד/קיר 18% אפור נקבל תוצאה מדויקת
אפורה 18% (חשיפה מדויקת)




צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'שיטות למדידת אור במצלמה'
שיטות למדידת אור במצלמה
20/03/2005 | 22:25
60
ובאנגלית: Light/Exposure Metering Modes

מדידת אור נקודתית (Spot):
הרעיון הוא שלא כל משטח המיקוד ישתתף בהערכת כמות האור אלא רק חלק
קטן שלו: במצלמות הP&S היכן שהשיטה קיימת מדובר על אזור הAF הרלבנטי או על מרכז משטח המיקוד (ניתן לבחירה) במצלמות רפלקס מדובר על מעגל של 3 מ"מ במרכז המסך שמכיל כ-2% משטח מסך המיקוד.
באמצעות מדידת האור הנקודתית אפשר לחפש בפריים החזרי אור מאוביקטים
שונים וכך לבחור מה יקבל מדידה נכונה מיבהק או דווקא אזור מוצל.
מובן ששאר האלמנטים עלולים "להיפגע" מהמדידה הזו: להישרף או להיות חשוכים מידי.
מדידת אור ממוצעת (Matrix or Evaluative)
מד האור מבצע מספר בדיקות נקודתיות במשטח המיקוד וממצע בינהן
לפי תוכנית שהוכנה במצלמה כדי שכל האזורים יקבלו חשיפה "סבירה"
ככל שהצילום קונטרסטי יותר יש סיכוי שהמיצוע ימשוך לשריפת אזור אחד
או הצלת מקום אחר (יש גבול ליכולת המיצוע).
מדי האור הראשונים מהסוג הזה כללו 5 אזורים ומאז מספר האזורים
עלה.
מדידת אור מודגשת למרכז (Center Weighted)
מדידה המסתמכת על כל משטח המיקוד:
ממצעת 60% ממרכז המשטח ו-40% מסביבתו.
כל מדי האור עובדים על עקרון האפור 18%.
במדידות לצורך הZone System כדאי לעבוד במדידה הנקודתית (אם קיימת)
או במדידה המודגשת למרכז (רק אם אין נקודתית).
סימנים במצלמה:
נקודתית: נקודה בתוך מלבן.
ממוצעת: נקודה מוקפת במעגל בתוך מלבן.
מודגשת מרכז: מלבן ריק או מלבן ומעגל בתוכו.
אפשר לודא במדריך המצלמה לפי השמות שניתנו באנגלית.
(למען הסר ספק, לכל חברה יש את סימניה).


צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מיבהקים וצללים'
מיבהקים וצללים
20/03/2005 | 23:47
46
את השיטה פיתח אנסל אדאמס ככלי עזר לחישוב החשיפה הנדרשת לתחומי גוונים
מסוימים. השיטה מתבססת על סולם צבעים מלבן ועד שחור דרך אפורים ברמות שונות. השיטה מיועדת לצילום בשחור-לבן. וגם כאן אדגים אותה על צילומים
בשחור-לבן. אחד מהעקרונות החשובים שלה הוא פיתוח ושימוש באותם האמצעים:
אותו סרט, אותו ניר, אותו מכשיר הגדלה, אותו מפתח.
וגם בעידן הדיגיטלי יש להצמד לכלים אחידים: אני ממליץ לעבוד בRAW אם הדבר ניתן, לעבור לש"ל (GreyScale) באותה תוכנה, לדחוס ל-Jpeg גם כן
בתוכנה קבועה, ולהקפיד על כיול טוב וקבוע של מסך המחשב.
הרעיון הוא לדעת מראש איך כל אפור יראה בתוצאה הסופית.

כל צילום מורכב מאזורים כהים יותר (אזורי צל) ואזורים בהירים יותר (אזורי מיבהק - המחזירים את אור השמש): הרעיון הוא לתפוס את כל גווני
האפור מבלי שהמיבהקים החזקים ישרפו (יהיו לבנים עד אובדן פרטים) ומבלי שהצללים החזקים ישחירו (כנ"ל עד אובדן פרטים).

צילום שצילמתי בקיסריה וישמש אותי בהמשך הצילום כאן הוא במדידת אור
נקודתית על מרכז הצילום (המזח הלא מוצל).
החשיפה כאן היא חשיפה מדויקת של 1/1000 שניה בצמצם f5.6,
הצילום הזה נוטה יותר למיבהקים מאשר לצללים:
הסירות וקטע השביל הקרוב - מיבהקים בהירים במיוחד
רב המזח, הים והשמים - גווני ביניים כהים יותר של אפור
למזח יש גם קטע מוצל (בצילום הזה עדין יש בו פרטים).
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רק כדאי לזכור שהשיטה מתאימה'
רק כדאי לזכור שהשיטה מתאימה
21/03/2005 | 03:16
4
47
ללוחות צילום בדידים (כמו אלה ששמים בגב של מצלמה טכנית) או לסרט שלם שכל הפריימים בו צולמו בתנאי תאורה שווים על מנת לעבור פיתוח והדפסה אחידים. אי אפשר ליישם את השיטה עבור סרט צילום רגיל שצולמו בו נושאים שונים במקומות ובתנאים מגוונים מבחינת תאורה,
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'למה?הן כל חשיפה היא בפני עצמה בעת'
למה?הן כל חשיפה היא בפני עצמה בעת
21/03/2005 | 14:30
3
27
הצילום,לעומת זאת את כל הסרט מפתחים באותה הטמפרטורה\משך זמן שקובעים בעת הפיתוח.
או שלא הבנתי ..
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כי לפי ה-ZS החשיפה תלויה בפיתוח'
כי לפי ה-ZS החשיפה תלויה בפיתוח
21/03/2005 | 17:05
2
35
דוגמה טובה לכך היא היישום הרווח לשיטה בתנאי הארץ כאשר מבקשים להתמודד עם צללים עמוקים ומבהקים "שרופים" כמעט באותו פריים. במקרה כזה, עבור פילם 400 ASA עושים חשיפת-יתר של כ-2 סטופים, בידיעה שאח"כ בפיתוח הסרט יעשה פיתוח-חסר של כמעט 30%, על מנת לא לסתום את המבהקים (המופיעים בנגטיב כאזורים האטומים יחסית). זה ההסבר לכלל האצבע האומר "לחשוף על פי הצללים ולפתח לפי המבהקים".

עכשיו, אם את מצלמת על גבי אותו סרט נושאים המתאפיינים בתנאי תאורה ובקונטרסט שונים משמעותית זה מזה, איך תוכלי לתת לכל פריים ופריים בסרט את הפיתוח המתוקן המתאים להחלטות החשיפה הספציפיות לו?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'זה נכון לאור כלל האצבע שהוספת'
זה נכון לאור כלל האצבע שהוספת
21/03/2005 | 17:20
1
22
"לחשוף על פי הצללים ולפתח לפי המבהקים".
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אבל כלל האצבע הזה אינו נכון תמיד'
אבל כלל האצבע הזה אינו נכון תמיד
21/03/2005 | 17:30
21
מה תעשה למשל בתנאים של העדר קונטרסט ואור דיפוזי?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כיול מסך לפני שנמשיך'
כיול מסך לפני שנמשיך
21/03/2005 | 19:33
9
56
יש לכוון את הבהירות והקונטרסט במסך שלכם
כך שההפרדה בין גווני האפור תהיה ברורה
כמו כן כדאי שרק הלבן הימני ביותר יראה לבן לחלוטין
ורק השחור השמאלי ביותר יראה שחור לחלוטין.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'משהו קטן לגבי כיול מסך...'
משהו קטן לגבי כיול מסך...
21/03/2005 | 20:45
7
26
כדי ליצור כיול נכון, יש לצפות בסטריפ של הגוונים על רקע מסך שחור בלבד.

כאשר צופים בסטריפ בממשק של תפוז, לדוגמא, הרקע הלבן מסביב מכווץ את האישונים וגורם לגוונים הכהים להיעלם, ולכיול לא נכון בעקבות כך.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'נכון בהחלט'
נכון בהחלט
21/03/2005 | 21:14
6
26
באמת לא הבנתי למה השחור אצלי לא נראה מופרד טוב למרות שכיילתי לפני כמה זמן את המסך והיו לי תוצאות טובות...
שהסתרתי את זה יצא מצויין


תראו איזה חמוד אני
הכנתי לכם רקע מספיק גדול שימלא את המסך והוא בדיוק בגוון של האפור האמצעי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הוכחת לי שהמסך אצלי מכויל היטב. תוד'
הוכחת לי שהמסך אצלי מכויל היטב. תוד
21/03/2005 | 21:25
10
לצפיה ב-'שניכם x10!'
שניכם x10!
21/03/2005 | 21:40
9
לצפיה ב-'תודה מאסטר!'
תודה מאסטר!
21/03/2005 | 21:48
9
לצפיה ב-'בבקשה ורק בילבול קטן'
בבקשה ורק בילבול קטן
21/03/2005 | 23:41
14
זה לא היה הגוון האמצעי אלא 128 מכל ערוץ
כבר דגמתי צבע מהאמצעי אבל שכחתי לצבוע את הרקע ולפני זה באמת עשיתי 128 מכל ערוץ אז זה נשאר.
אבל זה לא צריך לשנות כלום
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה'
תודה
22/03/2005 | 15:19
4
רק במסך בעבודה אני לא מצליח להגיע לאבחנה טובה בשחורים...
יש הצעות?
שח
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מכויל היטב במסך המאעפן שלי'
מכויל היטב במסך המאעפן שלי
21/03/2005 | 20:58
8
לצפיה ב-'The Zone System'
The Zone System
21/03/2005 | 20:17
2
39
לאחר שהמסך מכויל, שימו לב לפלטת גווני האפור הבאה:

ערכי החזרת הצבע עלולה להטעות אתכם:

הלבן דומה להחזרה של 72% מהחזרה מלאה (ולא ל100% החזרה)
כלומר יש לבן בהיר יותר.
האפור הבהיר דומה להחזרה של 36% מהחזרה מלאה.
האפור הממוצע דומה להחזרה של 18% מהחזרה מלאה.
האפור הכהה דומה להחזרה של 9% מהחזרה מלאה.
והשחור דומה להחזרה של 4.5% מהחזרה מלאה (ולא 0% החזרה)
כלומר יש שחור כהה יותר.

העקרון כאן דומה לעקרון צליית סטיק על הגריל:
האפור הממוצע מקביל לדרגת מידיום (צליה בינונית)
האפור הבהיר דומה לדרגת מידיום-רר (צליה קלה)
הלבן דומה לדרגת רר (צליה קלה ביותר)
האפור הכהה דומה לדרגת מידיום-וול (צליה חזקה מבינונית)
והשחור דומה לדרגת וול-דן (צליה חזקה)

אם נעבוד לפי הערכים המדויקים שמד האור נתן (בהנחה שמדדנו לפי אזור אפור 18%) כל גוון בצילום יקבל את הערכים המתאימים לו.

אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הבהיר יותר: האפור הממוצע יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. הלבן לפיכך ישרף.
אם נשנה את החשיפה (נחזק את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני
אזורים: האפור הכהה יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה.
אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה ב"צמצם") כל גוון יזוז לאזור הכהה
יותר: הלבן יהפוך לאפור בהיר וכן הלאה. השחור לפיכך יהפוך לחסר פרטים.
אם נשנה את החשיפה (נחליש את החשיפה בשני "צמצמים") כל גוון יזוז שני אזורים לכיוון הכהה יותר: האפור הבהיר יהפוך לאפור כהה וכן הלאה.

שימו לב שהמילה "צמצם" שקולה לשינוי צמצם או לשינוי במהירות הסגר,
על פי חוק הגומלין ההשפעה של שניהם שווה במובן כמות האור.

בהמשך הראה מספר צילומים שנעשו בשינויי חשיפה ביחס לצילום מקיסריה
ואסביר מה היו ההשפעות על גווני האפור.

הסיכום נותן מושג כללי על השיטה ואינו עוסק בכל הפרטים.
מקווה שלא חרגתי מידי ועייפתי אתכם.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה! או... Well Done'
תודה רבה! או... Well Done
21/03/2005 | 21:50
1
5
כל הכבוד אבי.

ושאלה:
האם ביום חורף שלגי נצלם ב- rare כדי לקבל צילום well done?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-' חן חן מצטרפים לf64?'
חן חן מצטרפים לf64?
22/03/2005 | 10:04
6
לצפיה ב-'צילום בפיצוי חשיפה שלילי (צמצם אחד)'
צילום בפיצוי חשיפה שלילי (צמצם אחד)
21/03/2005 | 21:46
26
החשיפה דחפה את הגוונים לכיוון הצללים:

הסירות והשביל הגיעו לגוון אפור בהיר.

המזח הלא מוצל והים הגיעו לגוון אפור כהה.

המזח המוצל הגיע לגוון שחור אך עדין רואים בו פרטים.

החשיפה היא: 1/1000 עם f8



צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'פיצוי חשיפה שלילי של שני צמצמים'
פיצוי חשיפה שלילי של שני צמצמים
21/03/2005 | 21:59
21
הגוונים זזו לכיוון הצללים בשתי מדרגות:

הסירות והשביל הגיעו לגוון אפור ממוצע.

המזח הלא מוצל הגיע לגוון שחור אך עדין מבחינים בו בפרטים.

המזח המוצל הגיע לגוון שחור ולא מבחינים בו בפרטים.

החשיפה היא: 1/2000 עם f8



צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'פיצוי חשיפה חיובי (צמצם אחד)'
פיצוי חשיפה חיובי (צמצם אחד)
21/03/2005 | 22:08
11
השינוי הזיז את הגוונים לכיוון המיבהקים:

המזח הלא מוצל והים הגיע לגוון אפור בהיר.

המזח המוצל הגיע לגוון אפור ממוצע.

הסירות והשביל הגיעו לגוון לבן אך עדין רואים בהם פרטים.

החשיפה היא: 1/1000 עם f4

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'פיצוי חשיפה חיובי של שני צמצמים'
פיצוי חשיפה חיובי של שני צמצמים
21/03/2005 | 22:22
15
הגוונים שוב משכו לכיוון המיבהקים בשתי דרגות:

הסירות והשביל הגיעו לגוון לבן וכבר לא ניתן להבחין בפרטים.

המזח הלא מוצל הגיע לגוון לבן ואפשר לראות בו פרטים.

המזח המוצל הגיע לגוון אפור ממוצע.

כיוון שבתמונה יש יותר מיבהקים מצללים הצילום בפיצוי הזה נראה שרוף.

החשיפה: 1/1000 עם f3 שזה מספיק קרוב לf2.8

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מסר אחרון'
מסר אחרון
21/03/2005 | 22:28
9
13
חג פורים שמח לכל חברי הפורום.

ובלי קשר: חזרו לצלם בשחור ולבן!

עם הרבה רספקט לאנסל אדאמס. תודה גבר-גבר. (או צלם-צלם)

אבי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ועכשיו - מה בעולם האמיתי?!'
ועכשיו - מה בעולם האמיתי?!
22/03/2005 | 04:13
8
12
ראשית - תודה על ההסבר המפורט, המדויק והנעים - יישר כוח וכה לחי!!

ועכשיו שאלה - כאדם (ולא כלב, למשל) המתהלך בעולם ורואה אותו צבעוני - מה עושים עם הצבעים?
האם ללמוד בעל פה מטבלת צבעים לאיזה אפור מקביל כל גוון?
אולי יש איזה 2-3 כללי אצבע בעניין?

הרי גם כשאני מצלם בשחור לבן - אני רואה בצבע דרך העינית.

ושוב תודה,
מור.


צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה מור'
תודה מור
22/03/2005 | 09:48
4
10
אני לא חושב שכדאי לתרגם צבעים לגווני אפור
זה סוויץ' בראש שמסתכל רק על הקוים והקומפוזיציה, התאורה
ומסנן אלמנטים "צעקניים" מידי.
אין לי שום דבר נגד צילום צבעוני אבל יש עוד המון מקום לטעמי
בצילום בשני צבעים. (עדיף שיוגדר מראש ככזה בזמן הצילום).
אפשר לפתוח את הדיון בשאלה לעוד צלמים,
לימור Operation Ivy מרבה לצלם בש"ל.

מקווה שיהיו עוד תגובות.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'התכוונתי שגם כשאני מצלם בש/ל - הנוש'
התכוונתי שגם כשאני מצלם בש/ל - הנוש
22/03/2005 | 13:13
3
12
...הנושא עדיין מופיע בצבעים.
ואני צריך להחליט איזה ערך של אפור מקביל לצבע של האובייקט החשוב בתמונה שלי. ברם, לאובייקטים השונים גוונים שונים - שלא בהכרח ובאופן אינטואיטיבי מיתרגמים בעין (או במוחו של הצלם) לגווני אפור.
מכאן השאלה הפרקטית להחריד: "אם האובייקט החשוב בתמונה שלי הוא טורקיז, כמה צמצמים לפתוח?"

מור.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'בשביל זה יש קרטון אפור 18%'
בשביל זה יש קרטון אפור 18%
22/03/2005 | 15:07
11
של קודאק למשל
תמדוד את האור המוחזר ממנו כשהוא ממוקם באזור הנושא.
(מייגע אבל עובד)
בצילום מהיר יותר עדיף לעבוד בבראקטינג (פלוס מינוס צמצם)
בסנאפשוט צריך לאלתר (כדאי למשוך לצללים ולא למיבהקים).
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כחול עמוק של השמיים ביום בהיר=18%'
כחול עמוק של השמיים ביום בהיר=18%
22/03/2005 | 21:06
1
11
תשווה יחסית אליו.
אותו הדבר ירוק,או אדום(לא בהיר)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אין לי כללי אצבע...'
אין לי כללי אצבע...
22/03/2005 | 10:26
2
13
אבל יש כל מיני דברים שכדאי לבדוק לפני שמתחילים לצלם בשחור לבן.
למשל לראות איך חלק מהצבעים ייראו בשחור לבן.
דוגמא עקרונית: אדום וירוק נחשבים צבעים מנוגדים. צילום של מכונית אדומה על דשא ירוק יראה מאוד בולט וניגודי בצילום צבעוני.
מאידך בשחור לבן, האפורים שמייצגים אדום וירוק מאוד קרובים אחד לשני. אותו צילום בשחור לבן יראה חסר ניגודיות לחלוטין והמכונית כמעט תיעלם בצבע הדשא.
יש כמובן דוגמאות נוספות. אולי אני אמצא כמה קבצים שמראים זאת טוב יותר (ברוח העבודה המדהימה שעושים כאן אנשים הקומונה...)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'והדוגמא...'
והדוגמא...
22/03/2005 | 11:17
14
לצפיה ב-'בצילום ש"ל על סרט'
בצילום ש"ל על סרט
22/03/2005 | 11:23
12
אפשר להשתמש בפילטרים מיוחדים להדגשת צבעים:
פילטר אדום (מבהיר אדום ומכהה ירוק)
פילטר ירוק (מבהיר ירוק ומכהה אדום)
גם בצילום הדיגיטלי הדבר אפשרי (על העדשה או בפוטושופ).

צילום - אמנות הצילום >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ