שיעור מספר 4

תודה רבה ושאלה חשובה

"כאשר מודדים מנושא בצבע אדום יש לפתוח בערך 2 צמצמים במצלמה, זאת אומרת להגדיל את מספר הצמצם בדרגה אחת יותר, כאשר מודדים מנושא לבן יש לפתוח בערך 3 צמצמים במצלמה". מה זאת אומרת להגדיל או להקטין את הצמצם? להגדיל ממה? מהגודל שלכאורה "נכון" על פי מד האור? כשמד האור מורה על 0 אז להגדיל צמצם אחד?
 

ran refael

New member
שאלה חשובה, טוב ששאלת../images/Emo91.gif

בנוגע למפתח הצמצם. תיקון קטן בנוגע לעליה של 3 צמצמים במדידה של אור לבן - צריך להכפיל את כמות האור פי 3 ולהעלות צמצם וחצי מנושא אדום נעלה רק צמצם אחד ונכפיל את כמות האור פי 2. הסבר: בשיעור 2 כתבתי שבכל דרגה שאנו עולים בצמצם אנחנו מכפילים את עוצמת האור פי 2 בחלק מן המצלמות יש גם דרגות ביניים בין כל דרגת צמצם, כך שניתן לעלות חצי צמצם ואפילו שליש צמצם (במצלמות רפלקס) בכל עלית דרגה אחת. למי שיש אפשרות לכוון את המצלמה למצב של קפיצות חצי ושליש צמצם, לא צריכה להיות בעיה לעלות 3 צמצמים. למי שאין פשוט משתמש בסקלה שנמצאת בצג ה LCD על הצג אפשר לראות טבלה שמתחילה ממס' 2- עולה ל 0 וממשיכה לעלות עד ל 2 בין מספר 1 למספר 2 יש צמצם אחד הבדל, זאת אומרת שהאור מוכפל פי 2 אבל יש גם דרגת ביניים בין 1 ל 2 ובין 0 ל 1 הדרגת ביניים הזו היא חצי צמצם אפשר לשחק עם הסקלה ולפתוח צמצם וחצי בלי בעיה צריך לפתוח צמצם אחד יותר במצלמה ולכוון את הסקלה ידנית לחצי דרגה למעלה. סיכום: כאשר רוצים למדוד אור מנושא אדום, נפתח דרגה אחת של צמצם יותר ממה שמראה מד החשיפה של המצלמה! כאשר רוצים למדוד אור מנושא לבן, נפתח דרגה אחת של צמצם ונעלה את הסקלה בחצי דרגה למעלה! (למי שיש פונקציה במצלמה לשלבי ביניים בין צמצמים צריך לשים לב לפי הסקלה שהוא מעלה מכפיל את כמות האור פי 3, על הסקלה המד יהיה מכוון על 1 וחצי בפלוס)
 

ran refael

New member
תוספת כדרך אגב

מן הסתם אני יודע שאנשים יחשבו את מדידת האור מנושא לבן המחזיר 90 אחוז אור ולא יבינו איך הגעתי רק לפתיחה של צמצם וחצי. מ 18 אחוז עד 90 אחוז המכפלה היא 5 משמע שצריך לפתוח 2 צמצמים וחצי מנסיון אישי, אני ממליץ לפתוח צמצם וחצי ולעשות פיצוי חשיפה של 3 תמונות, פעם אחת 1- פעם שניה 0 ופעם שלישית 1+ לפי הסקלה.
 

borntojump

New member
קבל ח"ח על ההשקעה והרמה!

תיקון קטן להערה האחרונה - 2 וחצי סטופים זה פי 6 ולא 5 2 ורבע (אם יש לך במצלמה) זה פי 5
 
למעלה