שיעור מספר 2

ושאלה לגבי 'תמונה מפוקסלת':אם

ל'רעש הדיגיטלי' שנוצר כתוצאה מהגברת הרגישות או חשיפה ארוכה של החיישן לאור קוראים בשם 'מפוקסל', אז איך קוראים לתמונה דיגיטלית,שמגדילים ומגדילים,עד שרואים ממש את הריבועים המרכיבים אותה-והתמונה עצמה כבר לא ברורה? מהיכן נלקחה ההגדרה הזו? (או שטעיתי לגמרי?)
 

Nat King Cole

New member
אנחנו הופכים לזירה הלשונית לרגע

לא כל הביטויים הקשורים לצילום הדיגיטלי התייצבו עדיין. לדעתי רעש דיגיטלי לא נקרא פיקסול (בליל צבעים במשטח שחור למשל) פיקסול הוא הדבר השני אותו אמרת: היכולת לראות ריבועים צבעוניים. עד כאן הזירה. אולי יש עוד דעות? אבי.
 
אני התכוונתי לקטע הבא:

'גריין- צפיפות החלקיקים באמולסיה (משמע: תערובת כימיקלים) המרכיבה את הפילמ', ככל שהאסא יהיה גבוה יותר, כך הגריין יגדל. במצלמות דיגיטליות ניתן לראות את הגריין כנקודות קטנות על המסך (הנקודות במסך דיגיטלי נקראות פיקסלים ולכן לגריין בתמונה דיגיטלית נקרא תמונה מפוקסלת ולא תמונה מגורענת).' יש 'רעש דיגיטלי' ויש 'תמונה מפוקסלת' או שניהם היינו הך?(לפי הקטע הנ"ל)
 

borntojump

New member
את צודקת

פיקסול הוא התופעה שאת תיארת ומשמעותה היא שפשוט רואים את הפיקסלים... רעש הוא לא פיקסול, הוא פשוט רעש - הגברה של אחד הגוונים (אדום,ירוק או כחול) בפיקסלים, מה שמרחוק נראה כמו גרעיניות של פילם
 
אז לפי הקטע הנ"ל:גריין=רעש דיגיטלי?

או המקבילה שלו,אם משווים בין עולם הפילם לעולם הדיגיטל?
 

ran refael

New member
../images/Emo9.gif תשובה

ההגדרה המדוייקת לתמונה מפוקסלת היא תמונה שהוגדלה במידה כזו שאפשר לראות בה את הפיקסלים הבודדים. בצילום דיגיטלי, הרזולוציה(צפיפות חלקיקים) אומרת לך כמה פיקסלים יש בתמונה אך מכיוון שהפיקסל היא היחידה הקטנה ביותר שאותה את יכולה לראות בזמן הגדלה ומכיוון שלא תמיד ניתן לבדוק את חדות הפיקסל הבודד, לא תמיד תוספת של יותר פיקסלים בתמונה דיגיטלית קובעת את איכות התמונה. במצב של צילום באסא גבוה, בחשיפה ארוכה או בצילום בתנאי תאורה נמוכה הפיקסל הבודד יהיה "רועש" בשל "הגברה אלקטרונית" של החיישן (הפיקסל) למצב הזה קוראים "רעש דיגיטלי" ז"א שגם אם תצלמי ב 8 מגה פיקסל בתנאים שהזכרתי התמונה עדיין תהיה "רועשת" אך התמונה לא תהיה מפוקסלת וסתם לידע כללי, למצב של תמונה מפוקסלת (כאשר רואים את הפיקסלים על ניר ההדפסה) קוראים פיקסליזציה
 

HADASSIT

New member
תודה רבה ../images/Emo140.gif../images/Emo13.gif כל הכבוד ../images/Emo24.gif

 

ran refael

New member
כל השעורים נכנסים לקישורים בטאגליינ

הקישור לטאגליינס נמצא למעלה בשורה הכחולה הוספתי לך קישור בהודעה למטה
 

שח_מט

New member
אהבתי את ההשקעה, הנה שתי

דוגמאות. הראשונה - מהירות נמוכה שמדגישה את המסוע כשהאובייקט לא זז [צולם בקנון A70] שח
 

שח_מט

New member
השניה - בידוד נושא קרוב באמצעות

פתיחת צמצם. האובייקט ברקע יוצר מטושטש [לא מספיק בגלל המרחק]. [צולם ב D70] שח
 

shayt

New member
דוגמא למהירות תריס שונה

מצורפת תמונה שכל חלק בתמונה צולם במהירות תריס שונה. 2 שניות (צד שמאל למעלה) עד 1/250 שניות (צד ימין למטה) עשיתי טעות עם שימוש בפלאש, אבל עדיין זו דוגמא טובה. שי
 

shayt

New member
יש לי את כל הסדרה

ושם רואים בדיוק את זמן החשיפה, לעלות אותה לפה ? שי
 

ran refael

New member
בטח, למה לא?

אבל לא את הכל.. 3-4 תמונות עם הבדלים משמעותיים זה חשוב לכל מי שעדיין מסתבך עם מושגים של צמצם ומהירות תריס אם אתה יכול תצרף גם את זמני החשיפה בכל תמונה
 

shayt

New member
להלן סדרת התמונות

כולם עם זמן חשיפה צרוב על גבי התמונה. לא הבאתי את הקיצוניים (1/250, 1/125, 2, 1 כי הם בדיוק כמו אלו שלפניהם, כלומר יש הקפאה מ-1/60 לכן ברור שיש הקפאה גם ב-1/125, 1/250, וכנ"ל לגבי 1,2 שניות (התמונות זהות ל1/2 שניות) שי
 
למעלה