לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2769327,693 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם
x
הודעה מהנהלת הפורום
נהלים לגולש בפורום
השימוש בתמונות מותנה ברשות הצלמים ויש עליהן זכויות יוצרים.כל העתקה או שימוש שלא ברשות יש בה הפרת זכויות יוצרים
לפורום מעלים עד 3 תמונות לצלם,באותו השרשור,לאותו היום.כל צלם פותח שרשור תמונות משל עצמו.לא משרשרים לאחרים. הודעות פירסומת ו\או בעלות אופי מסחרי תמחקנה מהפורום,על פי נהלי תפוז.לא תישלח הודעה
הודעות שאינן תמונות-בבקשה לשרשר לשרשור הכללי הנמצא בדף.הודעות נפרדות כאלו עלולות להימחק-לא תישלח הודעה.
המשך >>

לצפיה ב-'שיעור מספר 2'
שיעור מספר 2
<< ההודעה הנוכחית
14/02/2005 | 10:02
70
127
"את אמנות הצילום ניתן ללמד רק בחלקה, כלומר
באותו חלק העוסק בטכניקה הצילומית.
כל הדברים האחרים תלויים בצלם עצמו, כל מה שניתן להשיג בצילום כאשר ניגשים אליו בתבונה ובכושר דמיון."
                                      אנדריאס פיינינגר "הצלם המושלם"

השיעורים הנלמדים כאן הם לא תחליף ללימודים בבתי ספר וכל החומר הניתן כאן לקוח מנסיון אישי.
אין להעתיק את החומר הנלמד או לפרסמו.

שיעור לפורום 215 בפורטל תפוז

מבנה המצלמה ומרכיביה:

מרכיבי המצלמה הבסיסיים:
א.    קופסה אטומה לאור
ב.    צמצם המורכב בתוך העדשה, ובעל פתח כניסת אור משתנה
ג.    כוונת המאפשרת לראות את התמונה שתוצג על גבי הפילמ' או החיישן הדיגיטלי.
ד.    עצמית, המורכבת ממספר עדשות, ומאפשרת לאור להכנס בצורה מרוכזת אל הפילמ' או החיישן
ה.    תריס המפריד בין חיבור העדשה לבין הפילמ' או החיישן

רגישות הסרט- ASA:
סרט הצילום דורש כמות מסויימת של אור, על מנת להחשף בצורה נכונה,
את הרגישות של הסרט לאור, מסמנים כ ASA (לפי השיטה האמריקאית שבה משתמשים גם בישראל)
ככל שמס' הASA נמוך יותר, כך יהיה הסרט פחות רגיש לאור ומרווח הגוונים שלו יהיה נמוך יותר (ז"א שתוצאות הצבע יהיו מושלמות יותר ביחס למציאות).
ככל שמס' ה ASA גבוה יותר, כך רגישות הסרט לאור תהיה גבוהה יותר, מרווח הגוונים כמובן יגדל וכך גם הגריין.

גריין- צפיפות החלקיקים באמולסיה (משמע: תערובת כימיקלים) המרכיבה את הפילמ', ככל שהאסא יהיה גבוה יותר, כך הגריין יגדל.
במצלמות דיגיטליות ניתן לראות את הגריין כנקודות קטנות על המסך (הנקודות במסך דיגיטלי נקראות פיקסלים ולכן לגריין בתמונה דיגיטלית נקרא תמונה מפוקסלת ולא תמונה מגורענת).

מומלץ להשתמש במספר רגישות ASA גבוה בתנאי תאורה חלשה,
ובמספר ASA נמוך כאשר התאורה היא חזקה.

ההבדל המתמטי בין היחס של מספרי ה ASA הוא פשוט, סרט של 400 אסא רגיש לאור פי 2 מסרט של 200 אסא
וסרט של 200 אסא רגיש לאור פי 2 מסרט של 100 אסא וכו'..


בקרת חשיפה- צמצם ומהירות תריס:

שני הגורמים העיקריים המשפיעים על כמות האור הנכנס לפילמ' /חיישן הם:

1. הצמצם-
בעזרתו ניתן לשלוט על עומק השדה בתמונה (עומק שדה: הטווח שבו התמונה תהיה ברורה וחדה)
גודלו של פתח הצמצם נמדד במספרים המסומנים ע"י האות f
מספרי הצמצם תלויים בסוג העדשה והם נעים בין 1.4 ל 22
ככל שמספר הצמצם גדול יותר (לדוגמא: 11f-), כך יקטן פתח הצמצם וכמות האור החודרת לפילמ' תקטן, בכך גם עומק השדה יגדל.
ככל שמספר הצמצם קטן יותר (לדוגמא: 2.8f-) פתח הצמצם יהיה פתוח יותר, ובכך יקטן עומק השדה וכמות רבה יותר של אור רך יחדור לעדשה.
חלק מהסיבות שבגללם משתמשים בצמצם פתוח למקסימום הם
א. למטרות תאורה רכה יותר
ב. בשביל להכניס יותר אור למצלמה בתנאי תאורה חלשה במיוחד
ג. למטרת הדגשת הנושא בעזרת עומק שדה קטן מאוד (כך שהרקע יהיה מטושטש ולא ברור ולעומת זאת הנושא יהיה חד ומפוקס).

2. התריס-
בעזרתו ניתן לשלוט על זמן החשיפה,
(חלק ממטרותיו העיקריות היא ליצור אפקט של מריחה בתמונה)
את זמני החשיפה ניתן לראות במצלמה כמספרים הנעים בין BULT או T עד ל 1/20,000 תלוי בסוג המצלמה, כל מצלמה מספקת הגבלה שונה לזמני חשיפה
(ע"י לחיצה על פונקציית BULT/T ניתן לשלוט על החשיפה למשך זמן בלתי מוגבל).
מספרי התריס הם מאיות בשניה ולכן מסמנים אותם כ 1/60 שניה או 1/125 שניה וכו..
ככל שהמספרים קרובים יותר לשניה כך התריס והצמצם יהיו פתוחים זמן רב יותר, ויותר אור יחשף לפילמ.
חלק מהסיבות שבגללם משתמשים בחשיפות ארוכות הם
א.    למטרות הדגשת תנועה בעזרת מריחה של הרקע או של אדם בתנועה וכד'
ב.     לשם הכנסת כמות רבה יותר של אור למצלמה בתנאי תאורה חשוכה מאוד

ברוב העדשות הקיימות, מהירות 1/60 שניה מסמל קו אדום לכל צלם המצלם עם מצלמה מוחזקת ביד
במקרה ורוצים לשמור על פוקוס חד בתמונה, מתחת למהירות הזו, רצוי להשתמש בחצובה או בתומך כלשהו למצלמה.

ההבדל המתמ' ביחס בין כל מס' מהירות תריס בסדר עולה הוא כפולה של 2.
ז"א, שהיחס בין מהירות 1/250 ו- 1/125 הוא פי 2 כמות אור שנכנס.
אותו הדבר גם עם מספרי הצמצם עליהם דיברנו מקודם.
בכל פעם שאנחנו קופצים דרגה אחת בזמני החשיפה (גם בצמצם וגם במהירות תריס), אנחנו מכפילים את כמות האור הנחשף אל הפילמ'.

חוק הגומלין:
חוק הגומלין בצילום קובע שהחשיפה היא מכפלה של מהירות התריס בעוצמת האור המגיעה אל הסרט/ חיישן.
לדוגמא, חשיפה של 1/60 בצמצם 8f- תהיה שווה בדיוק לחשיפה של 1/125 בצמצם 5.6-f וכד'..
  

על מנת להבין טוב יותר את תפקידי הצמצם ומהירות התריס בזמן הצילום, עקבו אחר השיעורים הבאים שיתקיימו אחת לשבוע..

                                    
ספרים מומלצים:
"הצלם המושלם" מאת אנדיאס פיינינגר
"הצילום" מאת יעקב בורנשטיין
"צילום" המדריך המלא לצילום מאת ג'ון הגיקו
"חוג לצילום" מאת דר' שאול טל

שאלות
1.    מה הם היתרונות והחסרונות של מצלמת הרפלקס (מצלמה בעלת עדשות מתחלפות) על מצלמות הכוונת (מצלמה קומפקטית)?
2.    מה הם החסרונות בצילום במצב אוטומתי/ PROGRAM לעומת שימוש במצב ידני M?
3.    סוגי עדשות, מה היא עדשה סטנדרטית? מה היא עדשת אורך מוקד קצר? מה היא עדשת אורך מוקד ארוך? מה היא עדשת מאקרו?

תרגילים:
1.    העלה תמונה אחת בצילום פאנינג (עקיבה) במהירות נמוכה
2.    העלה תמונה נוספת בצילום מריחה במהירות נמוכה
3.    העלה תמונת קלוז אפ שצולמה עם צמצם פתוח למקסימום
4.    העלה תמונת קלוז אפ שצולמה עם צמצם סגור ל 11-f

אני מזכיר שיכול להיות שהשאלות והתרגילים נראים פשוטים לחלקכם, אך ישנם אנשים הזקוקים לתשובות ולדוגמאות על מנת ללמוד מנסיונכם.

מקווה שנהנתם
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רן, תבורך על היוזמה והרוח הרעננה שה'
רן, תבורך על היוזמה והרוח הרעננה שה
14/02/2005 | 10:08
16
7
לצפיה ב-''
14/02/2005 | 10:40
11
1
יש לי רק תיקון אחד....
מהירות החשיפה היא BULB/B ולא BULT/T
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-' צודק, טעות שלי '
צודק, טעות שלי
14/02/2005 | 10:47
10
3
לצפיה ב-':/ בכל מקרה אני לא מוצאת את הפונקצי'
:/ בכל מקרה אני לא מוצאת את הפונקצי
14/02/2005 | 18:26
9
1
הזאת במצלמה שלי :S

רק רשום לי על המסך כל הזמן F2.8 או F3.4 וזה משתנה עם הזום... ולא נראה לי שזה מצביע על הצמצם. או שכן?
יכול להיות שאין יל את האפשרות הזאת במצלמה שלי? יש לי אולימפוס C-725
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אולי אין לך אפשרות כזו.'
אולי אין לך אפשרות כזו.
14/02/2005 | 19:49
2
לצפיה ב-'היי שרית'
היי שרית
14/02/2005 | 21:41
7
1
מספרי ה f שרשומים לך על הצג, אלו מספרי הצמצם, העדשה שלך בנויה בצורה כזו שבכל זום הצמצם המקסימלי הוא שונה ולכן המצלמה משנה לבד את הצמצם בזומים שונים.
לדוגמא: בזום 28ממ' הצמצם המקסימלי של העדשה יהיה f2.8 ובזום 80ממ' הצמצם המקסימלי יהיה f3.4

אפשרות ה BULB ניתן למצוא בקטוגורית מהירויות התריס, לא כל מצלמה תומכת באפשרות הזו, כנראה כמו שאמרה JAZZ, מצלמתך אינה תומכת ולכן המהירות המינימלית במצלמה שלך היא שונה.
אך במידה ומצלמתך כן תומכת, תוכלי למצוא את האפשרות בזמן משחק עם מד מהירות התריס לגבול היכולת שלה - זמן החשיפה הכי ארוך שלה.
ז"א שתצטרכי לרדת במהירויות התריס בצורה כזו: 1/125 - 1/60 - 1/30 - 1/15 - 1" - 2" - ... BULB
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'יש בכלל דיגיטליות עם אופציית Bulb?'
יש בכלל דיגיטליות עם אופציית Bulb?
14/02/2005 | 22:49
5
5
לצפיה ב-'כמובן'
כמובן
15/02/2005 | 02:00
1
במצלמות הרפלקס הדיגיטליות
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אולימפוס 5060 למשל, והיא לא רפלקס..'
אולימפוס 5060 למשל, והיא לא רפלקס..
15/02/2005 | 05:50
3
5
לצפיה ב-'זהו שרק קומפקטיות בודדות יש בהן'
זהו שרק קומפקטיות בודדות יש בהן
15/02/2005 | 08:56
2
1
אפשרות כזו,של חשיפה מתמשכת ארוכה מאוד:בגלל החיישן הקטן אז בדיוק כמו הגברת הרגישות,כך גם חשיפה ממושכת שלו גורמת להגברת הרעש ולהבלטת הבעיות האחרות שבו.
בדרך כלל בדגם שבו גם מופעלת אופציה אוטומטית להפחתת הרעש,אבל לא רק.
בגדול-זוהי אופציה בכלל לא מומלצת במצלמות הקומפקטיות הקטנות,ובכלל הנקודה ה ח ל ש ה  של המצלמות הדיגיטליות,היא דווקא החשיפה הארוכה:
מעטים החיישנים העומדים בזה בכבוד,

להבדיל מפילם,
שניתן לחשוף...ולחשוף...ולחשוף...

(יתרון לפילם-מה לעשות)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'די לשטיפת המוח! '
די לשטיפת המוח!
15/02/2005 | 09:31
1
2
גם ה20D שלי עומדת בחשיפות ארוכות כמו גדולה...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כמה ארוכות?חצי שעה?שעתיים?שלוש?'
כמה ארוכות?חצי שעה?שעתיים?שלוש?
15/02/2005 | 09:38
1


(ושלא יהיה לך ספק:אני מאוד אוהבת את הדיגיטלית שלי,ומוציאה איתה דברים 'בונבון'!טוב,בעצם גם במצלמת הפילם,שעולה עשירית ממנה)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה על התגובה.'
תודה על התגובה.
15/02/2005 | 10:25
אני אנסה להבין טיפה יותר את התפריט ולנסות למצוא....
מה שכן יש לי 1/20 וכו' בצג ליד ה f2.8... והוא משתנה גם לבד כשאני מזיזה את המצלמה לאובייקטים שונים...

מממ.. אני לא חושבת שאני מוצאת.. לא נורא.
זה לא BKT נכון? לא זה לא..

אולי אני צריכה למצוא פה איזה פונקציה שמבטלת את המהירות תריס האוטומטית ואז אני אוכל לשלוט עליה...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אהבתי וגם מספר הערות'
אהבתי וגם מספר הערות
15/02/2005 | 00:21
2
1
- בענין מהירות התריס
הסימון T משמש בד"כ לצילום בשתי נגיעות במחשף:
נגיעה אחת פותחת את התריס והשניה סוגרת אותו.
הסימון X משמש בד"כ לצילום עם מבזק המהירות המקובלת
במצלמות היה בתחילה 1/60 עלתה ל1/90 1/125 וגם 1/250 במצלמות מקצועיות.

- בענין הצמצם
המספר מציין כמה קוטר הנקב קטן מאורך המוקד של העדשה:
צמצם 2 קוטרו חצי מאורך המוקד. צמצם 4 קוטרו רבע מאורך המוקד וכן הלאה.
המספרים גדלים לפי מכפלה ב1.4 (שורש של 2) כיוון שהשטח גדל אז פי 2
ושטח הנקב הוא זה הקובע כמה אור יכנס למצלמה.
אגב, יש צמצמים גדולים מ-22 כמו צמצם 32 ואפילו 64 בעדשות מסוימות.
כמו כן יש צמצמים קטנים מ-1.4 כמו 1.2 ואפילו צמצם 1 - עדשת L לקנון EOS
ככל שלעדשה צמצמם גדול יותר היא נקראת "מהירה" כמו סרט "מהיר" עם אסא גבוה. עדשות אלה גדולות כבדות ויקרות יותר מעדשות "איטיות".

בעניין "חוק הגומלין" עבור סרטים יש סטיה מחוק הגומלין כאשר מצלמים
במהירויות גבוהות מאוד או איטיות מאוד: עבור רב הסרטים בין 1/10000 שניה
עד שניה אחת אין בעיה אבל כשהחשיפה איטית מאוד צריך להוסיף עוד צמצם או יותר ועל חשיפות מהירות יש להפחית צמצם (תלוי בהוראות של הסרט).
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תוספת מצויינת'
תוספת מצויינת
15/02/2005 | 02:08
1
1
הסימן X נמצא רק במצלמות טכניות של פורמט בינוני ומעלה לא?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'זה נכון אבל יש'
זה נכון אבל יש
15/02/2005 | 07:40
מצלמות "ותיקות" עם סימון X קטן ליד מהירות המבזק במיוחד אלה
שלא מבינות את זה לבד, מצלמות כוונת ישירה למשל.

אני חושב שקנון הפסיקו ליצר את העדשה 50 מ"מ f/1.0L
עדשה מפלצתית קצת. היא הוכרזה עם הEOS1 הראשונה.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
14/02/2005 | 10:45
1
השכלתי מהשעור הזה!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רשום מענין.נהניתי לקרוא'
רשום מענין.נהניתי לקרוא
14/02/2005 | 12:54
3
לצפיה ב-'תודה,'
תודה,
14/02/2005 | 13:10
6
עכשיו קוראים לזה ISO, לא ?

שי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ISO זה במצלמות דיגיטליות'
ISO זה במצלמות דיגיטליות
14/02/2005 | 14:48
5
1
ASA מציין את רגישות סרט הצילום לאור.
במצלמות דיגיטליות אין סרט צילום אלא כרטיס זיכרון ומשום כך מן הסתם גם אין ASA.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'דווקא במצלמות דיגיטליות יש ASA'
דווקא במצלמות דיגיטליות יש ASA
15/02/2005 | 05:29
ראה למשל Canon S400,410,500 ב-Manual Mode
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ISO/ASA שמות שונים של תקנים שונים'
ISO/ASA שמות שונים של תקנים שונים
15/02/2005 | 05:52
שמתארים אותו דבר.
אין שום קשר לדיגיטלי או פילם...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'המושג ISO הוא המושג הנכון ביותר'
המושג ISO הוא המושג הנכון ביותר
16/02/2005 | 13:43
2
1
להשתמש בו כאשר מדברים על רגישות סרט הצילום. הכוונה היא לInternational Organization for Standardization  שמספק את הסטנדרט העולמי לסרטי צילום.
ישנה טעות נפוצה להשתמש במושג ASA.
ASA זו חברת תקנים אמריקאית שכבר לא קיימת. במקומה הוקמה חברת ANSI שאינה מספקת התקן משל עצמה לסרטי צילום.
לכן אי אפשר למצוא במצלמות חדשות ובסרטי צילום את המושג ASA אלא רק את המושג ISO מכיוון שזהו ההתקן הקיים שבו היצרנים משתמשים.

במצלמות דיגיטליות באמת יש היום בעיה מכיוון שאין עדיין התקן לרגישות החיישן ולכן 100 ISO של מצלמה אחת תהיה שונה ממצלמה אחרת.

אז בקיצור תפסיקו לומר ASA ותתחילו לומר ISO גם בצילום קונבנציונלי (פילם) וגם בדיגיטלי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-' טוב לדעת'
טוב לדעת
16/02/2005 | 13:59
1
לצפיה ב-'OH OK לא ידעתי...'
OH OK לא ידעתי...
16/02/2005 | 18:07
2
א. מתנצלת על ההטעיה
ב. טוב לדעת
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כל הכבוד! תודה!'
כל הכבוד! תודה!
14/02/2005 | 13:32
בידיוק עברנו על הדברים האלו בשיעור צילום האחרון.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'פשוט גאוני!!'
פשוט גאוני!!
14/02/2005 | 16:54
תודה רבה! אתה לא יודע כמה שזה עוזר!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תבורך , כל הכבוד.'
תבורך , כל הכבוד.
14/02/2005 | 17:49
3
לצפיה ב-'כל הכבוד על היוזמה '
כל הכבוד על היוזמה
14/02/2005 | 19:19

ועל ההשקעה הרבה!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה , רן ! נהדר... '
תודה רבה , רן ! נהדר...
15/02/2005 | 00:05
6
למה זה שיעור 2 ?...אפשר לקבל קישור לראשון ?...
ובקשה - האם תוכל במקביל להתיחס לצילום דגיטאלי ?...אסא / איזו , והשונה בכל מיקרה...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כמובן'
כמובן
15/02/2005 | 02:11
כל השיעורים עוברים לטאגליינס לכל מי שמעוניין
צילום - אמנות הצילום >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'בקשר לשינויי אסא בדיגיטלי'
בקשר לשינויי אסא בדיגיטלי
15/02/2005 | 02:13
4
1
אני יצטרך לברר.. אני לא יודע במדויק את הסטיה
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'רן, בקשר ל ISO/ASA'
רן, בקשר ל ISO/ASA
15/02/2005 | 06:05
3
בסך הכל מדובר על שינוי בשם של התקן.
American Standards Association היה סוג התקינה המקובל בארה"ב בעבר.
לפני זמן מסוים היה מעבר לתקן ISO - International Standards Organization
בסך הכל מדובר על שני אירגוני תקינה שונים שמשתמשים בדיוק באותה סקלה מיספרית.
יש עוד תקן מקובל בשם DIN, אבל הוא הרבה פחות מקובל.

בפילם, ציון ה ASA/ISO מדבר על הרגישות של הפילם לאור.
בחיישן דיגיטלי, הציון של ה ISO מדבר על כמות ההגברה האלקטרונית שהאור עובר לפני שהוא נכתב לזכרון.
סך הכל האור פוגע בחיישן ואז מוגבר.
ההגברה הזאת גם מוסיפה רעש בגלל ההגברה עצמה וגם מוסיפה רעש בגלל שהיא מקצינה בעיות בחיישן עצמו - בעיות שבלי הגברה לא היינו שמים לב אליהן.

אני מצרף קישור לדף עם כמה מילים בנושא...
בטוח שאפשר למצא עוד כמה דפים כאלה...
צילום - אמנות הצילום >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'נכון'
נכון
15/02/2005 | 07:38
2
1
חשבתי שזהר התכוון לסטיית האסא בדיגיטלית לעומת האסא בפילמ'.

התשובה שלך יפה, תודה.
רק להוסיף
בעבר באמת השתמשו בשיטת המעלות- DIN במדינות מסויימות ובנוסף גם בשיטת האסא האמריקאי
ISO כמו שכתבת הוא תוצאה של הסכם כלל עולמי בין 2 השיטות ולכן כיום משתמשים רק ב ISO שהיא בדיוק כמו השיטה האמריקאית- אסא.

בדיגיטלית גם כן יש מספרי אסא אך הרגישות שלהם שונה מאשר באסא בפילמ'
ולכן כשמצלמים ב 100 אסא בפילמ' ו 100 אסא בחיישן דיגיטלי התוצאות הם שונות.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אבל...אבל... '
אבל...אבל...
15/02/2005 | 11:54
1
אני התכוונתי רק לתת דוגמא להשוואת מושגים בין דגיטלית לרפלקסית...הבקשה שלי היתה עקרונית וכללית - אם אפשר במקום שדנים בתכונה , או מושג כלשהו ברפלקסית , לתת את המקבילה שלו גם בדגיטאלית...יש הרבה דוגמאות , והאיזו /אסא הוא רק אחת מהן...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'לא כל כך הבנתי את השאלה '
לא כל כך הבנתי את השאלה
15/02/2005 | 21:47
לצפיה ב-'יש שאלות ותרגילים בסוף השיעור'
יש שאלות ותרגילים בסוף השיעור
15/02/2005 | 02:18
1
אני מוכן לענות בעצמי ולהעלות דוגמאות אם אתם לא מעוניינים להשתתף בשיעורים
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ושאלה לגבי 'תמונה מפוקסלת':אם'
ושאלה לגבי 'תמונה מפוקסלת':אם
15/02/2005 | 08:58
6
ל'רעש הדיגיטלי' שנוצר כתוצאה מהגברת הרגישות או חשיפה ארוכה של החיישן לאור קוראים בשם 'מפוקסל',
אז איך קוראים לתמונה דיגיטלית,שמגדילים ומגדילים,עד שרואים ממש את הריבועים המרכיבים אותה-והתמונה עצמה כבר לא ברורה?

מהיכן נלקחה ההגדרה הזו?

(או שטעיתי לגמרי?)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אנחנו הופכים לזירה הלשונית לרגע'
אנחנו הופכים לזירה הלשונית לרגע
15/02/2005 | 09:59
1
לא כל הביטויים הקשורים לצילום הדיגיטלי התייצבו עדיין.
לדעתי רעש דיגיטלי לא נקרא פיקסול (בליל צבעים במשטח שחור למשל)
פיקסול הוא הדבר השני אותו אמרת: היכולת לראות ריבועים צבעוניים.

עד כאן הזירה.

אולי יש עוד דעות?

אבי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אני התכוונתי לקטע הבא:'
אני התכוונתי לקטע הבא:
15/02/2005 | 10:03
'גריין- צפיפות החלקיקים באמולסיה (משמע: תערובת כימיקלים) המרכיבה את הפילמ', ככל שהאסא יהיה גבוה יותר, כך הגריין יגדל.
במצלמות דיגיטליות ניתן לראות את הגריין כנקודות קטנות על המסך (הנקודות במסך דיגיטלי נקראות פיקסלים ולכן לגריין בתמונה דיגיטלית נקרא תמונה מפוקסלת ולא תמונה מגורענת).'


יש 'רעש דיגיטלי'
ויש 'תמונה מפוקסלת'

או שניהם היינו הך?(לפי הקטע הנ"ל)

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'את צודקת'
את צודקת
15/02/2005 | 10:01
1
פיקסול הוא התופעה שאת תיארת ומשמעותה היא שפשוט רואים את הפיקסלים...
רעש הוא לא פיקסול, הוא פשוט רעש - הגברה של אחד הגוונים (אדום,ירוק או כחול) בפיקסלים, מה שמרחוק נראה כמו גרעיניות של פילם
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אז לפי הקטע הנ"ל:גריין=רעש דיגיטלי?'
אז לפי הקטע הנ"ל:גריין=רעש דיגיטלי?
15/02/2005 | 10:07
או המקבילה שלו,אם משווים בין עולם הפילם לעולם הדיגיטל?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-' תשובה'
תשובה
15/02/2005 | 10:13
1
1
ההגדרה המדוייקת לתמונה מפוקסלת היא תמונה שהוגדלה במידה כזו שאפשר לראות בה את הפיקסלים הבודדים.

בצילום דיגיטלי, הרזולוציה(צפיפות חלקיקים) אומרת לך כמה פיקסלים יש בתמונה
אך מכיוון שהפיקסל היא היחידה הקטנה ביותר שאותה את יכולה לראות בזמן הגדלה ומכיוון שלא תמיד ניתן לבדוק את חדות הפיקסל הבודד,
לא תמיד תוספת של יותר פיקסלים בתמונה דיגיטלית קובעת את איכות התמונה.
במצב של צילום באסא גבוה, בחשיפה ארוכה או בצילום בתנאי תאורה נמוכה הפיקסל הבודד יהיה "רועש" בשל "הגברה אלקטרונית" של החיישן (הפיקסל)
למצב הזה קוראים "רעש דיגיטלי"
ז"א שגם אם תצלמי ב 8 מגה פיקסל בתנאים שהזכרתי התמונה עדיין תהיה "רועשת" אך התמונה לא תהיה מפוקסלת

וסתם לידע כללי, למצב של תמונה מפוקסלת (כאשר רואים את הפיקסלים על ניר ההדפסה) קוראים פיקסליזציה
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה.כעת ברור'
תודה.כעת ברור
15/02/2005 | 10:24
לצפיה ב-'תודה רבה כל הכבוד '
תודה רבה כל הכבוד
15/02/2005 | 12:35
3
לצפיה ב-'איך מגיעה לשיעור מס' 1?'
איך מגיעה לשיעור מס' 1?
15/02/2005 | 22:38
1
לצפיה ב-'כל השעורים נכנסים לקישורים בטאגליינ'
כל השעורים נכנסים לקישורים בטאגליינ
16/02/2005 | 05:38
2
הקישור לטאגליינס נמצא למעלה בשורה הכחולה

הוספתי לך קישור בהודעה למטה
צילום - אמנות הצילום >>
כתובות אינטרנט מצורפות:
לצפיה ב-'אהבתי את ההשקעה, הנה שתי'
אהבתי את ההשקעה, הנה שתי
16/02/2005 | 01:37
2
1
דוגמאות.
הראשונה - מהירות נמוכה שמדגישה את המסוע כשהאובייקט לא זז
[צולם בקנון A70]
שח
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'השניה - בידוד נושא קרוב באמצעות'
השניה - בידוד נושא קרוב באמצעות
16/02/2005 | 01:47
1
פתיחת צמצם. האובייקט ברקע יוצר מטושטש [לא מספיק בגלל המרחק].
[צולם ב D70]
שח
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'דוגמאות מצויינות '
דוגמאות מצויינות
16/02/2005 | 05:38
2
לצפיה ב-'אשרך ואשרי יושבי ביתך'
אשרך ואשרי יושבי ביתך
16/02/2005 | 02:59
1
" עוד יהוללך סלע "

כל הכבוד רן ,
מישהוא כבר אמר?!
אז אני מצטרף...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'דוגמא למהירות תריס שונה'
דוגמא למהירות תריס שונה
16/02/2005 | 09:14
9
1
מצורפת תמונה שכל חלק בתמונה צולם במהירות תריס שונה.
2 שניות (צד שמאל למעלה) עד 1/250 שניות (צד ימין למטה)

עשיתי טעות עם שימוש בפלאש, אבל עדיין זו דוגמא טובה.

שי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מקסים,אבל קטן מדי לראות הבדלים.'
מקסים,אבל קטן מדי לראות הבדלים.
16/02/2005 | 09:55
8
לצפיה ב-'יש לי את כל הסדרה'
יש לי את כל הסדרה
16/02/2005 | 10:11
7
ושם רואים בדיוק את זמן החשיפה,
לעלות אותה לפה ?

שי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'בטח, למה לא?'
בטח, למה לא?
16/02/2005 | 14:08
6
1
אבל לא את הכל..
3-4 תמונות עם הבדלים משמעותיים

זה חשוב לכל מי שעדיין מסתבך עם מושגים של צמצם ומהירות תריס
אם אתה יכול
תצרף גם את זמני החשיפה בכל תמונה
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'להלן סדרת התמונות'
להלן סדרת התמונות
16/02/2005 | 14:38
5
כולם עם זמן חשיפה צרוב על גבי התמונה.

לא הבאתי את הקיצוניים (1/250, 1/125, 2, 1 כי הם בדיוק כמו אלו שלפניהם, כלומר יש הקפאה מ-1/60 לכן ברור שיש הקפאה גם ב-1/125, 1/250,
וכנ"ל לגבי 1,2 שניות (התמונות זהות ל1/2 שניות)

שי

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מרים אצבע ומבקש להשתתף בשיעור'
מרים אצבע ומבקש להשתתף בשיעור
19/02/2005 | 18:12
5
2
מספר תמונות שצולמו בזמני חשיפה שונים
ועומק שדה שונה
צילום - אמנות הצילום >>

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ