אמני הצילום הגדולים חלק שלישי

Nat King Cole

New member
אנני לייבוביץ' Annie Leibovitz

צלמת אמריקאית, נולדה ב-1947 אחת מצלמי הדיוקנאות החשובים בעולם כיום. לייבוביץ' מצלמת כבר מספר עשורים דמויות מעולם המוזיקה האמריקאי בעיקר. נולדה בקונטיקט, ובצעירותה גרה בקיבוץ בגליל העליון. בתחילת שנות ה-70 החלה לצלם עבור ה"רולינג סטון" ובהמשך הפכה לצלמת הראשית של העיתון. בשנות ה-80 זכתה להערכה רבה על תרומתה לעולם הצילום (בפרסים ובתאור תערוכותיה). עיקר צילומיה הם של מוזיקאים, פוליטיקאים, אנשי ספורט. מוציאה מדמויותיה יותר מפנים סטטיות וצילום של רב הגוף נפוץ אצלה. מצלמת בשחור לבן ובצבע. המשך בקרוב.
 

Nat King Cole

New member
אנני לייבוביץ' - המשך

תערוכתה "מוזיקה אמריקאית" הוצגה במוזיאון לצילום בתל חי לאחרונה, וזכתה להצלחה רבה. במהלך העבודה שיחזרה ליבוביץ' את ימיה הראשונים ב"רולינג סטון", צלמת המתגלגלת ממקום למקום כמו אומן בטור ההופעות שלו. הקירבה לדמויות חזקה את האינטימיות של הצילומים האלה.
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

אפקט קומפוזיציה חזק מראה כמה ג'ון אהב את יוקו ומבטה המרחף מעצבן עוד יותר את חובבי הביטלס. ניגוד בין צורת הגוף של הבעל והאישה וכן ניגוד בין הצבעים החזקים שם. שעות לאחר הצילום הזה, נרצח ג'ון לנון סמוך לבניין הדקוטה בניו יורק.
 

Nat King Cole

New member
יוסוף קארש Yousuf Karsh

צלם ארמני/קנדי, נולד ב-1908 מת ב-2002. גאון צילום הפורטרטים. קארש הוא המשך קלאסי לציירי הדיוקנאות של המאה ה-19. רב הדמויות ההיסטוריות של תחילת המאה העשרים צולמו על ידו: מדינאים, סופרים, אמנים, מדענים וכן הלאה. עצם הישיבה אל מול קארש הפכה באותו זמן לסמל של הכרה והצלחה. אופי הצילומים שלו מסוגנן וצורני, משתמש בתאורה חזקה המבליטה את הדמויות מהרקע הכהה וחושפת קמטים וכפלי עור. אך בשורה התחתונה הוא יוצר דימויים מרשימים ומונומנטליים. קארש מצלם במצלמה גדולה (10X8 אינץ' או 5X4 אינץ') ובונה את הפורטרט עם המצולם כשהדגש הוא על העמדת הראש והידיים. המשך בקרוב
 

Nat King Cole

New member
יוסוף קארש - המשך

קארש התעניין בהוצאת כוחם של המצולמים בהדפסה הסופית וחיפש את הרגע בו התיעוד שלהם הוא מיטבי כפי שהוא עצמו ואנשי הדור ההוא הכירו אותם. חברי הפורום מסתייגים מעט מן הפינה ה"היסטורית" הזו כיוון שיש צלמים רבים וטובים בעת החדשה. היססתי לכן עם צרופו של קארש לכאן, אבל להוציא אותו מחוץ לגדולי הצילום נראה לי כעלבון חזק מידי ולו רק בגלל שהוא כל-כך קלאסי.
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

צילום לא אופיני של קארש כי אינו מצולם באולפן. לוקח מעט זמן אבל לבסוף מתגלה כמה הצילום הזה איכותי ומושקע. ראשית נחמד לראות את הקשר הויזואלי בין האב לבנו. מדי האב מרשימים והופכים אותו לסמכותי. הבן בבגדי העבודה שלו. התאורה, אף שהצילום לא באולפן, היא תאורת קארש מובהקת וחושפת את קמטי הפנים. ניתן לראות שגם הרקע מושקע: קוי פרספקטיבה בנוף, ופסי הרכבת החוצים את הצילום (צילום פרסומת ללשכת התיירות הקנדית).
 

ran refael

New member
../images/Emo140.gifתודה אבי

אפשר ללמוד המון מההסטוריה כל תמונה בפני עצמה היא בית ספר לצילום הוספתי לטאגליינס
 

eylonG

New member
איה יופי! בהחלט מעניין אבי

אני יותר מתחבר לגברת לייבוביץ', אבל גם צילומיו של קראש, המזכירים ציורי דיוקן בשמן, בהחלט יפים מאוד, ורואים שהוא עושה הכל כדי להוציא את המירב מהאובייקט
 
למעלה