אהלן חבר'ה.. קבלו טיפ לצילום מקרו

ran refael

New member
אהלן חבר'ה.. קבלו טיפ לצילום מקרו

אני רואה כאן ובפורום הטכני המון אנשים שרוכשים עדשות יקרות בטרוף ואביזרים נלווים, רק בשביל לצלם תמונות מקרו של פרחים. נראה לכם הגיוני שיש דרך לצלם מקרו ביחס של 1:1 בלי להשתמש בעדשות מקרו, בפילטרים מיוחדים או בטבעות מעריכות שעולות המון כסף??? התשובה היא כן! לפני הטיפ, אני יראה לכם דוגמא לסתם תמונה שצילמתי לפני כמה דקות בתמונה אתם יכולים לראות סוללת ליתיום של קנון למצלמה דיגיטלית רפלקסית התמונות צולמו באותה עדשה של 168 ממ' בתמונה העליונה אפשר לראות את המרחק המינימלי שניתן לקרב את המצלמה לסוללה ובתמונה למטה ניתן לראות את תוצאת המקרו שאותה צילמתי באותה עדשה מבלי לחתוך בקרופ או לעבד את התמונה בצורה כלשהי.
 
../images/Emo121.gifעכשיו הטיפ?

וד"א יראה זה גוף שלישי, אראה זה גוף ראשון.. סתם לידע כללי..
 

ran refael

New member
המשך...

עצמית, היא כמו זכוכית מגדלת הפוכה (ז"א, עדשה חיובית) התפקיד שלה הוא לקלוט את התמונה אותה אתם רואים דרך הכוונת, ולשלוח קרני אור מרוכזים אל החיישן, או הפילמ' ובכך להעתיק את התמונה. השיטה ליצור עצמית מקרו, היא להפוך את העצמית לזכוכית מגדלת (ז"א, להפוך אותה לעדשה שלילית) איך עושים את זה? מורידים את העצמית הקיימת שלכם מהמצלמה (רק במצלמות רפלקס) הופכים את העדשה ומצמידים אותה צמוד לפתח החיישן. כעת תוכלו לצלם מקרו מבלי לרכוש ציוד מיוחד חייב להשתמש בחצובה שימו לב שאת הפוקוס אתם מכוונים ידני, ניתן לזוז קדימה ואחורה עד שיש פוקוס במקום לשחק עם גלגל הפוקוס שעל העדשה ושימו לב שהצמצם פתוח למקסימום קבוע, כשמשתמשים בשיטה הזאת בעדשות נדירות, קיימת הברגה בשני צידי העדשה, רק בשביל צילום מקרו. ובעדשות מסויימות ניתן לשנות את הצמצם ידנית ובכך גם לשלוט על הצמצם בצילום עדשה הפוכה.
 

ran refael

New member
אל תשכח להעלות תוצאות

רצוי גם לשרשור הזה, כדי שהמשתתפים ידעו מה התוצאות בצילום כזה
 

jinji0

New member
../images/Emo66.gif גאוני, חסכוני, ושימושי!../images/Emo45.gif

אילו רק היה לי ריפלקס..
לא שאני בא להכפיש את המינולטה A1 היפיפייה שלי... פשוט החלפת עדשות זה לא הצד החזק שלה
 

מגדיאל

New member
רן, בשביל לצלם 1:1 (או אף גדול יותר

) אפשר להשתמש במוד מאקרו של המצלמה, ללא כל עזרים נוספים. שיהיה לנו יום טוב.
 

izackv

New member
בו נראה... הטיפ היה לקחת את העדשה

ולהפוך אותה. כלומר מדובר רק במצלמות עם עדשה מתחלפת (בדרך כלל SLR) כמה כאלה ראית עם כפתור מאקרו?
 

izackv

New member
ככה זה כשמקלידים מהר על מקלדת בלי

אותיות עבריות. לצערי אין אפשרות עריכה אחרי לחיצה על SEND. בכל אופן, תודה על תשומת הלב.
 

ran refael

New member
אבל

התמונה הזו היא לא מאקרו היא נקראת קלוז אפ
התכוונתי למצלמות רפלקס בלבד. במצלמות האלה, לפי מה שאני יודע, אין פונקציה למקרו במצלמה, אלא רק בעדשה.
 

TAZ!

New member
הצמצם פתוח למקסימום קבוע...

מה בדיוק הכוונה? בעדשות שלי (מינולטה) כשמבריגים את העדשה החוצה מהמצלמה, הצמצם נסגר למיפתח מאוד קטן. רק כשמחברים את העדשה למצלמה, מנגנון הצמצם נפתח לגודלו המקסימלי. אם כן, איך אני יכול לצלם עם עדשה הפוכה?
 

ran refael

New member
אממ..

בעדשות מינולטה שיש לי בבית, אני יכול לכוון את הצמצם ידנית כשהעדשה לא מוברגת על המצלמה. בחיבור העדשה יש כפתור שאפשר להזיז ימינה ושמאלה והוא שולט על הצמצם. אם אין לך בעדשות פונקציה כזו, אז.. |פרצוף חושב| אין לי תשובה
 

painlies

New member
תורה רן

אגב, אפשר גם לחבר 2 עדשות "בהפוכה" אחת לשנייה ולקבל אפילו יחסים גדולים יותר של מאקרו (אני ראיתי מישהו שהגיע ל 8:1 - מטורף!) בכל מקרה, החזקתה של עדשה אינו תחליף לחיבורה, משמע - עדשת מאקרו מכיוון שיש סיכוי גדול שלא כל האור יאסף על הצ'יפ עקב מיקום לא מדוייק של העדשה או שיגרום לוינאטינג, שגיאות צבעים ועוד דברים... אין ספק שזו טכניקה טובה לרוצים לחסוך בכמה אלפי שקלים :) שוב תודה :)
 
למעלה