לגלישה באתר בגירסה המותאמת לסלולאר
| הוספת הודעה
הגדרות תצוגה

הגדרות עץ הודעות

מאפייני צפייה

הצג טקסט בתצוגה
הצג תגובות באופן
עדכן
2769227,692 עוקבים אודות עסקים

פורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם

הנהלת הפורום:

אודות הפורום צילום - אמנות הצילום

ברוכים הבאים לפורום אמנות הצילום 
הפורום מיועד לצלמים חובבים ומקצועיים כאחד, למטרת לימוד והנאה.  הנכם מזמנים להעלות את עבודותיכם ולתת את דעתכם על תמונות הגולשים, באם ברצונכם בקבלת ביקורת מעמיקה יותר כולל מתן אישור לערוך את תמונתכם, אנא ציינו בכותרת את המילה ''(לביקורת)'' אחרת אין לערוך צילום ללא אישור היוצר.
 
 
הנה כמה כללים מנחים להתנהלות הפורום: מחיקות' ו'חסימות' בפורום. א. הודעות עלולות* להימחק במקרים הבאים *('עלולות'= לפי המקרה והצורך,ובהתאם לשיקול דעת המנהלים-שניתן לפנות אליהם בכל עת, בכל מקרה של צורך במחיקת הודעה עניינית או חסימה מיודע בעל התמונה\הודעה במסר אישי ממנהלי הפורום): 1-תמונות או מאמרים שאינם של המשתתפים עצמם והועלו בלא ידיעת והסכמת בעלי התמונות\מאמרים-שהם בעלי הזכויות עליהם. (קיים מאמר נפרד המפרט קצת יותר על זכויות יוצרים ברשת-במאמרי הפורום) 2-תמונות אנשים שהועלו לפורום בלא ידיעתם\אישורם,כולל בחו"ל,וצולמו בגלוי ובהסתר-במצבים העלולים לבזות או להשפיל אותם,הכוללות פרטים מזהים-בהודעה או בתמונה-תווי פנים ברורים,מספרי רישוי,מיקומים,שמות וכד'. 3-תמונות קטינים בלא רשות הוריהם. 4-בעיקבות בקשה שתבוא מהצלם\מצולם 5-הודעות המכילות מספרי טלפון 6-פירסומים שונים 7-שפת כתיבה גסה ופוגעת כלפי אחד מחברי הפורום. 8-עניינים שאינם קשורים לנושא הפורום,כולל בירורים אישיים,בין החברים ועם המנהלים. 9-מלחמות והתכסחויות ברמה האישית,שיפריעו להתנהלות הפורום. ב. התחשבות - כיוון שהמגמה היא לאפשר כמה שיותר חופש ביטוי ובמה חופשית אמנותית לחברים-ובמסגרת החוק, לא נאפשר - הודעות/תמונות בעלות אופי פורנוגראפי ,גזעני, עויין,אלים,מיני,איברי מין חשופים בצורה בוטה,זוועתי,וכל הודעות/תמונות אשר עלולות לפגוע ברגשות הכותבים ו/או הקוראים או ל ה ת פ ר ש ככאלו יועברו לשרשור שכותרתו'למבוגרים בלבד' או 'תכנים העלולים לפגוע ברגשות' עם הסימן הרלוונטי - כדי להתחשב ברגשות מי שאינו מעוניין לצפות בהם ולהכין אותו לכך. ג.חסימות- במקרה שיש עבירה ברורה על כללי הפורום והפורומים,החוזרת ונשנית,תוך התעלמות ופגיעה בחברי הפורום ומנהליו,וחוסר שיתוף פעולה מוחלט.ובמקרה כזה-רצוי וכדאי לפנות למנהלי הפורום במסר לבירור והסדרת העניין.או לפורום משוב בתפוז,168,אם נראה מתאים יותר. ד. המנעו מהצפה של הפורום - (עמוד מכיל 15 הודעות חדשות,כל הודעה חדשה דוחקת את האחרונה בדף, לדף האחורי,בטרם קיבלה מספיק התייחסויות. שירשור לא עושה כך! אם יש לכם מספר תמונות להעלאה, אגדו את כולן בשרשור אחד! (הסבר על "איך לשרשר?", בהמשך...) לפיכך - 1. אין להעלות יותר משלוש תמונות בשרשור - כלל זה מגביר את הסיכוי שלכםם להתייחסות רצינית של באי הפורום לכל תמונה ותמונה , משפר את היכולת שלכם לברור את התמונות הטובות בעיניכם ומונע משרשור אחד שיהווה מוקד בפורום על חשבון שירשורים אחרים (שלא בזכות האיכות אלא בגלל הכמות). 2. אין להעלות יותר משרשור תמונות אחד ביום - כלל זה נועד לתת הזדמנות שווה לכל באי הפורום להציג את תמונותיהם ולקבל התייחסות הוגנת. 3. אין "להקפיץ" שרשור אלא אם כן עברו 24 שעות ללא תגובה, וגם אז אין לעשות זאת יותר מפעמיים - (הקפצה היא כתיבת תגובה לשרשור המכילה יותר מ 10 תוים בתוכן ההודעה, כך שההודעה עוברת לראש הדף. "הקפצה" אפשרית, טכנית, רק במשך 72 שעות מועד פתיחת השרשור). שלושת הכללים הללו נועדו לשמור עליכם ועל הפורם - יש לכבד אותם! כל חריגה מהכללים הללו רק באישור, מראש! מהנהלת הפורום. הנהלת הפורום שומרת לעצמה את הזכות למחוק שרשורים שיחרגו מהכללים הללו. ו. איך יוצרים שירשור ? האם בדף הפורום כבר קיימת הודעה כלשהי בנושא הדומה לנושא שלכם ? האם אתם רוצים לענות למישהו ששאל שאלה או כתב דעתו בנושא מסוים ? ליחצו על כפתור ה"תגובה" בתחתית ההודעה שלו כלומר על הוספת תגובה. ומשהו נוסף בענייני שרשור - לכל שרשור הנפתח בפורום - לגבי תמונה או עניין - יצורפו תגובות הנוגעות אליהם בלבד. שרשור של תמונה - הוא שרשור ממוקד - זה מקל על ההתמצאות והלמידה,למי שצריך. (הפורום גם משמש לזה,בין היתר:אנשים שואבים ולומדים מן המידע שבו) במידה שצורפה תמונה אחרת,או תיקון,בהסכמה משותפת,צריך להעלות בשם
x
הודעה מהנהלת הפורום
נהלים לגולש בפורום
השימוש בתמונות מותנה ברשות הצלמים ויש עליהן זכויות יוצרים.כל העתקה או שימוש שלא ברשות יש בה הפרת זכויות יוצרים
לפורום מעלים עד 3 תמונות לצלם,באותו השרשור,לאותו היום.כל צלם פותח שרשור תמונות משל עצמו.לא משרשרים לאחרים. הודעות פירסומת ו\או בעלות אופי מסחרי תמחקנה מהפורום,על פי נהלי תפוז.לא תישלח הודעה
הודעות שאינן תמונות-בבקשה לשרשר לשרשור הכללי הנמצא בדף.הודעות נפרדות כאלו עלולות להימחק-לא תישלח הודעה.
המשך >>

לצפיה ב-'הדפסה שחור\לבן על קצה המזלג'
הדפסה שחור\לבן על קצה המזלג
<< ההודעה הנוכחית
22/12/2004 | 19:03
25
173
ניסיתי לעשות את זה כמה שיותר מסודר, מקווה שהצלחתי.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הכנת המעבדה והגדרות בסיסיות'
הכנת המעבדה והגדרות בסיסיות
22/12/2004 | 19:06
15
לפני שמתחילים להדפיס יש כמה הכנות וכמה מושגים שכדאי לדעת.

במעבדת צילום בסיסית צריך שיהיו מס' דברים:

- 4 אמבטיות גדולות – למפתח, עוצר, קובע ושטיפה.
- אור ביטחון אדום + אור לבן רגיל.
- מגדל.
- מתקן ייבוש.
- 2 זוגות מלקחיים לפחות.
- שעון המודד שניות וזוהר בחושך

הכנת הכימיקלים:
מפתח לנייר צילום אינו זהה למפתח של סרט! כנ"ל לגבי הקובע.
הכנתו הינה לפי הוראות היצרן.

בשביל עוצר יש להשתמש באמבטיית מים בתוספת חומצת חומץ.

את הקובע מכינים גם כן עפ"י הוראות היצרן.

כל כימיקל נמצא בנפרד – אין לערבב ביניהם! כדאי מאד להקפיד על כלים שונים וקבועים למפתח וקובע. קובע שנכנס למפתח הינו הרסני לגבי המפתח. מה גם בזמן העבודה כדאי להקפיד שלכל אמבטיה יהיה זוג מלקחיים משלה כדי לא לערבב בין המפתח לקובע.

את האמבטיות יש לסדר לפי סדר העבודה. קודם המפתח, אח"כ העוצר, קובע ולבסוף השטיפה.

כדאי לשים לב שככל שהמפתח קר יותר כך ייקח לו זמן רב יותר לעבודה.
במעבדה רבת משתמשים או אחרי זמן רב של פיתוח, יתכן ובשלב מסוים יהיה המפתח תשוש ומזוהם ויהיה צורך להחליפו.

חומרים נדרשים להדפסה:

- נייר צילום מולטי-גרייד

בעבר היו משתמשים במספר חבילות של ניירות כל נייר בעל קונטרסט שונה ובזמן הפיתוח היו עוברים להדפסה על נייר שונה על פי רמת הקונטרסט אליה רוצים להגיע כיום ניתן לעבוד עם חבילת ניירות אחת בשם מולטי-גרייד – רב דרגות – את הקונטרסט משנים בעזרת פילטרים בצבעים שונים ובדחיסויות שונות החוסמים את האור ברמות שונות ומגדילים או מקטינים את הקונטרסט.
את הנייר אסור בשום פנים ואופן לחשוף לאור שהוא לא אור ביטחון אדום, הנייר אינו רגיש לצבע האדום ולכן ניתן לעבוד איתו אך ורק באור זה. בכל אור אחר הנייר יישרף ולא יהיה ניתן לעבוד איתו.
נייר שרוף לא מפותח לרוב נוטה להצהיב. (אם נפתח אותו הוא יהיה שחור).
הנייר רגיש לשריטות וטביעות אצבעות ולכן נשתדל לגעת בצד עליו מרוחה האמולסיה כמה שפחות.

- פילטרים –

תפקיד הפילטרים הוא שליטה על הקונטרסט. הפילטרים מגיעים ממוספרים מ-00 ועד 5, ביניהם ישנם דרגות של חצאים ושלמים (00, 0, 0.5, 1, 1.5......5). פילטר מס' 2 הוא פילטר סרק, לכאורה הוא אמור לתת את אותה התוצאה כמו בלעדיו, אבל למען הדיוק נעבוד איתו. תמיד נתחיל בפילטר 2 וממנו נעלה או נוריד קונטרסט. ככל שמספר הפילטר גבוה יותר הניגודיות שהוא ייתן תהיה גדולה יותר ולהיפך.

- מגדל (הרחבה בהמשך).

- איזל (מתקן להחזקת נייר הצילום במקום בזמן העבודה) - מומלץ

- מסתיר - להוספה או הסתרה מקומית של אור (הרחבה בהמשך)

- משטח זכוכית כ-מ"מ עובי בגודל 40X40. (לקונטקטים – הרחבה בהמשך)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'עבודה בסיסית עם מגדל:'
עבודה בסיסית עם מגדל:
22/12/2004 | 19:08
14
למגדל מספר חלקים עיקריים –
גוף המגדל, נורה, עדשה, מפוח, טבעת פוקוס, נושא הנגטיב, נושא הפילטר, פילטר אדום וטיימר.

גוף המגדל - יכול לנוע מעלה ומטה ע"י ידית הקבועה בצד המגדל.

נורה – קבועה בראש המגדל, נשלטת ע"י הטיימר.

טבעת פוקוס – מזיזה את המפוח וע"י כך מחדדת את אלומת האור או התמונה המוקרנת מן המגדל.

עדשה – קבועה בתחתית המפוח, מרכזת את האור לכדי תמונה ברורה. בעלת צמצמים אשר נותנים לנו שליטה על כמות האור המועברת למשטח העבודה.

נושא הנגטיב – מעין מגש קבוע מעל העדשה אשר בתוכו מושחל הנגטיב. יש צורך לשים לב שנושא הנגטיב מותאם לגודל הסרט שאיתו עובדים, דרך נושא הנגטיב מוקרן פריים אחד בלבד אל עבר משטח העבודה. בכל זאת, כדאי לגזור את הסרט כל כמה פריימים ולא בבודדים כדי שיהיה מה שייתפס בנושא הנגטיב.

נושא הפילטר – קבוע מעל נושא הנגטיב, לתוכו מושחלים פילטרים שונים לשינוי הקונטרסט של הסרט.

טיימר – לטיימר מספר מצבים. באחד הנורה עובדת. באחד כבויה. ובאחרון הנורה עובדת לפרק זמן מוקצב ואחריו נכבית. כדאי לתרגל את העבודה עם הטיימר כמה דקות לפני שמתחילים כדי לוודא שהכל ברור. לרוב הטיימרים יש אפשרות החלפה בין שניות לדקות, כך שניתן למדוד עד כ-60 דקות אור בטיימר (והסיכוי שנזדקק ל-60 דקות  אור הוא כ"כ קלוש אבל ניחא).

פילטר אדום – נמצא מתחת לעדשה וניתן להזזה ימינה ושמאלה. מטרתו היא לאפשר ראייה טובה יותר של משטח העבודה ע"י תאורה שלא תשרוף את נייר הצילום (הפיכת האור הלבן היוצא דרך העדשה לאור ביטחון אדום), יש להקפיד שבזמן סידור הנייר מתחת לעדשה נשתמש בפילטר ובזמן החשיפה עצמה נזכור להסיט אותו, אחרת למעשה לא עשינו שום דבר.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כמה מילים על סרטי צילום:'
כמה מילים על סרטי צילום:
22/12/2004 | 19:09
7
כל סרט מורכב ממספר שכבות, החשובה בין כולן היא האמולסיה – זהו החומר הרגיש לאור עליו נרשמת התמונה. האמולסיה רגישה מאד לשריטות ועל כן מרחו מעליה שכבה דקה של ג'לטין כמגן.
נוכל לזהות את הצד עליו מרוחה האמולסיה כ-הצד המבריק. – זהו הג'לטין.
עוד שיטה למי שמתקשה למצוא את הצד המבריק והחלק של הסרט – המספרים.
אותם מספרים העוזרים לנו לדעת האם פיתחנו כמו שצריך את הסרט עוזרים גם בעת ההדפסה.
כשאר המספרים קריאים ולא כתובים בכתב ראי – האמולסיה נמצאת כלפיכם.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הדפסי מגע - קונטקט'
הדפסי מגע - קונטקט
22/12/2004 | 19:09
11
עכשיו כשקצת יותר ברור מה זה מה... אפשר כמעט להתחיל.
את הסרט המפותח והיבש, רצוי לגזור כל 4-5 פריימים כך שיהיה נוח לעבודה ולאכסן בתוך שרוול מתאים. (מן הסתם לסרטים של 35 מ"מ יש שרוולים שונים מסרטי 6X6 או 6X4.5 וכד')
בזמן סידור הסרט בתוך השרוול שימו לב שכל הפריימים נמצאים עם האמולסיה לאותו הכיוון.

לפני ההדפסה נהוג להדפיס קונטקט – הדפס מגע של כל הפריימים ביחד.

להדפסת קונטקט – הדפס מגע:
מטרתנו בהדפסת הקונטקט היא:
א' – ראיה כוללת של התמונות מקלה על הבחירה – מה להדפיס, מה לא, מה נראה טוב וכו'.
ב' – לראות את רמת הניגודיות של הסרט בכולל.


את הקונטקט מדפיסים על נייר צילום גדול (רצוי) עליו יכנס הסרט בשלמותו.
נרים את המגדל עד שאלומת האור תכסה את כל הסרט (המסודר בתוך שרוול) כאשר הפילטר האדום נמצא תחת העדשה. הסרט צריך להיות מונח עם האמולסיה כלפי מעלה (הצד המבריק). נניח את נייר הצילום גם כן כאשר האמולסיה (הצד המבריק) כלפי מעלה מתחת לסרט, מעל הכול משטח זכוכית בעובי של כמילימטר אחד (כדאי שהזכוכית תכסה יותר שטח מהסרט) ונבצע טסט.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'טסטים'
טסטים
22/12/2004 | 19:10
10
טסט – זהו הדבר החשוב ביותר בהדפסה, גם של תמונות וגם של הדפסי מגע.
ע"י טסטים שונים אנו יכולים לבדוק את ניגודיות הסרט, האם חשפנו מספיק זמן לאור את נייר הצילום, את משך הזמן אשר רצוי שנייר הצילום ישהה בתוך המפתח ועוד.
בתחילה נקבע צמצם כלשהו בעדשה, רצוי להתחיל בסביבות ה-8 או 16, גם במגדל עובד אפקט הצמצם על החדות, ככל שהצמצם סגור יותר החדות תגדל ונקבע בנושא הפילטר את פילטר מס' 2. הטסט מתבצע ע"י הנחת רצועה של נייר צילום (חותכים נייר צילום גדול למספר רצועות בשביל טסטים ע"י סכין חיתוך או גיליוטינה) מתחת לסרט (בזמן הדפסת קונטקט) או מתחת לאלומת האור (בזמן הדפסה) וחשיפת חלקים ממנו לפרקי זמן שונים.
כדי לבצע את החשיפה נקבע פרק זמן בטיימר (כ-3 שניות) ונחשוף פס אחד מנייר הצילום ע"י הסתרת שאר הנייר בקרטון קשיח אטום לאור, מקובל להשתמש בקרטון בו נמצאים ניירות הצילום. אח"כ נסיט את הקרטון מעט ונחשוף פס שני (הפס הראשון כרגע נחשף פעמיים) וכן הלאה. את הטסט מפתחים, שוטפים ומקבעים (קביעה של תמונה לוקחת כ-10 דקות,לטסט מספיק דקה או שתיים) – עפ"י הפסים נקבע את משך החשיפה הנותנת לנו את התוצאה הטובה ביותר.
אם הטסט אפרורי, נעלה פילטר אחד או חצי פילטר עפ"י העין כדי להעלות ניגודיות ולהיפך – אם הטסט ניגודי – נרד פילטר.
אחרי שבחרנו פס וקבענו פילטר כדאי לעשות טסט אחרון על רצועה שלמה עם הפרמטרים שקבענו כדי לראות טוב יותר שאנו מרוצים מהבחירה לפני שמדפיסים על דף שלם.  (אם כל פס היה 3 שניות ובחרנו בפס השלישי נחשוף ל-9 שניות סה"כ) – באותם פרמטרים בדיוק שקבענו מהטסט נדפיס את התמונה.

עיקרון זה של עבודה עם טסטים עובד גם בזמן הדפסת קונטקט וגם בזמן הדפסת תמונה.
בהדפסת קונטקט יש כאלה המקפידים פחות, אבל חבל.

טסט לקונטקט יתבצע כאשר רצועת נייר הצילום מונחת מתחת לסרט על מספר פריימים ומתחת לזכוכית אשר מוודאת ששום דבר לא יזוז בזמן החשיפה.
טסט לתמונה יתבצע כאשר הרצועה מונחת על האיזל (או משטח העבודה בהיעדר איזל) מתחת לתמונה המוקרנת עליו.

חשוב! בזמן מיקום הרצועות הפילטר האדום צריך להיות ממוקם מתחת לעדשה כדי שלא לשרוף את הנייר. בזמן החשיפה לאור יש להסיט את הפילטר!! אחרת, כאילו לא עשינו כלום.


על פיתוח הטסטים והתמונות אדבר בהמשך ובינתיים אם התחלנו בעבודה עם מגדל והדפסות – נמשיך באותו הכיוון אל עבר הדפסות תמונה.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הדפסת תמונה:'
הדפסת תמונה:
22/12/2004 | 19:11
20
מנקים את הסרט בעזרת מטלית אנטי-סטטית כדי להסיר אבק ולכלוכים. ממקמים את הסרט בתוך נושא הנגטיב כאשר הצד עליו מרוחה האמולסיה כלפי מעלה (הצד המבריק), כדי להבטיח שהסרט לא הפוך, תעזרו, שוב, במספרים שהודפסו ע"י החברה – הם צריכים להיראות ישרים ולא בכתב ראי. הדפסה עם סרט הפוך גורמת לאפרוריות בזמן ההדפסה (ומדפיסה את התמונה הפוך כמובן).

מכניסים את נושא הנגטיב אל המגדל, מוודאים שהוא יושב כמו שצריך.
מכוונים חדות – משחקים עם טבעת הפוקוס עד לקבלת החדות המקסימאלית, אפשר לבדוק עפ"י הפינות שהן ברורות ולא מרוחות ועפ"י התמונה בכולל, גם כאן ניתן להיעזר במספרים ולכוון חדות על פיהם.
את החדות מכוונים עם צמצם פתוח כמה שניתן וללא פילטר אדום.
אחרי שכוונה החדות סוגרים לצמצם 8 או 16, מוודאים שנושא הפילטרים במקום ובתוכו פילטר מס' 2 ומסיטים את הפילטר האדום חזרה אל מתחת העדשה – כך שנוכל לסדר ולהתחיל בטסטים – הטסטים מתבצעים ככתוב למעלה.

את הטסט רצוי לעשות כך שיכלול את החלקים החשובים בתמונה – לדוגמא – פנים של אדם\ עיניים – בצילומי תקריב, האובייקט המרכזי המצולם או בתמונת נוף כך שיכלול כמה שיותר גוונים – משחור ועד לבן.

כמובן שאחרי ביצוע כל טסט יש לפתח אותו בכדי לדעת איך להמשיך אל הטסט הבא (לפעמים מבצעים עשרות טסטים עד להדפסת התמונה) ולכן נעבור מייד אל שלב הפיתוח.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'פיתוח, קביעה, שטיפה:'
פיתוח, קביעה, שטיפה:
22/12/2004 | 19:12
2
10
מפתח – הפיתוח מתייחס לנייר מולטי-גרייד שהוא נייר-פלסטיק ולא מה שנקרא "נייר-נייר" – נייר מסוג זה דורש עבודה שונה וארוכה בהרבה, כבר כמעט ולא עובדים איתו ולכן לא אפרט לגביו.

משך הפיתוח הוא כדקה עד שתי דקות. ככל שהמפתח קר יותר או לאחר פיתוח מספר רב של תמונות עם אותו המפתח נאלץ לפתח יותר זמן.
ככל שנאריך את זמן הפיתוח תגדל הניגודיות של ההדפסה.
גם את משך זמן הפיתוח נאלץ לבדוק בטסטים, נתחיל ע"י פיתוח כל הטסטים הרגילים כדקה ואם אחרי דקה נראה שלא הופיעו כל הפרטים על גבי הנייר ניתן לא עוד כמה שניות ונראה מה ההתפתחות. מעבר לשתי דקות כבר לא יופיעו פרטים חדשים, מקסימום תגבר הניגודיות. כדי לשים לב שמכיוון ואנו עובדים באור ביטחון אדום הדברים נראים כהים יותר ממה שהם באמת.
בזמן הפיתוח יש לנער קלות את האמבטיה עם המפתח כדי שמפתח חדש יגיע אל כל חלקיק בנייר.
העבודה באמבטיות כולן היא בעזרת מלקחיים, לא כדאי לאורך זמן לגעת בחומרים האלה בידיים חשופות. יש להקפיד שלכל אמבטיה יהיה זוג מלקחיים משלה, לא לערבב ביניהם שכן מפתח שזוהם בקובע יעבוד פחות טוב.

עוצר – זהו שלב הנועד להאט את הפיתוח ולמנוע את זיהום הקובע במפתח. משך הטבילה באמבטיית העוצר היא כחצי דקה, מטרתה העיקרית היא לשטוף מעל נייר הצילום את המפתח.

קובע – בשלב זה אנו מקבעים את התמונה.  משך קביעה של טסט הוא כדקה או שתיים, גם עם תמונה אפשר לצאת אל האור לאחר שתיים שלוש דקות אבל להחזיר מייד לקובע. קביעה סופית תהיה אחר כ-8 עד 10 דקות. תמונה שלא שהתה מספיק זמן בקובע תפתח עם הזמן כתמים צהובים.

שטיפה – אחרי הקובע נעביר את התמונה לאמבטיה עם מים במטרה להוריד את שאריות הקובע, גם תמונה שלא נשטפה טוב יכולה לפתח כתמים בעתיד. משך השטיפה כ-10 דקות.

ייבוש – את התמונה הסופית מעבירים במכונת ייבוש מיוחדת או משאירים להתייבש על צידה במשך כמה שעות.

כאשר מפתחים טסטים אין טעם להעביר אותם את שלב השטיפה והייבוש מן הסתם מכיוון ואנחנו לא הולכים לשמור אותם, למרות זאת יש להקפיד על כל השלבים הקודמים כדי להבטיח שהתמונה תצא כפי שרצינו.

כדאי להציב שעון המודד שניות וזוהר בחושך במקום נוח כדי שנוכל למדוד את הזמנים הנחוצים.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'לגבי ייבוש -'
לגבי ייבוש -
22/12/2004 | 20:17
1
7
אם זה אפשרי, אני ממליצה לתת לצילום להתייבש באופן טבעי, בלי שימוש במכונה (ואם בכל זאת החלטתם להשתמש במכונה - סבלנות... אל תמשכו את הצילום ).
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-''
23/12/2004 | 10:58
המכונה בסדר גמור אבל היא נוטה להתלכלך, אם המכונה בשימוש פרטי כל מה שצריך זה לדעת לתחזק אותה, אם לא, אז לשטוף טוב את תמונה לפני ואכן - סבלנות.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הוספה והסתרה – תיקונים מקומיים'
הוספה והסתרה – תיקונים מקומיים
22/12/2004 | 19:13
7
לפעמים אחרי ההדפסה גילינו שלמרות שהחשיפה מתאימה לרוב הפריים, ישנו קטע קטן הנמצא באובר חשיפה או תת חשיפה וממנו אנחנו לא מרוצים. בכדי לעשות תיקונים מקומיים נשתמש במסתיר.
המסתיר צריך להיות עיגול קטן שחור המחובר לחוט ברזל דק אך קשיח.
כדי לחשוף חלק קטן בתמונה פחות מאשר את התמונה כולה נסתיר אותו למספר שניות (את כמות השניות אשר נסתיר נוודא ע"י טסט מקומי לחלק הזה בלבד או עפ"י העין עם הזמן) בעזרת המסתיר, במשך כל זמן ההסתרה נרעיד אותו קלות כדי לא לקבל סימן של עיגול על גבי התמונה החשוף פחות ובכדי שלא יראה חוט הברזל המחזיק עליו את העיגול.
כדי להוסיף לחלק קטן בתמונה תוספת של חשיפה, נסתיר את שאר התמונה ע"י קירוב המסתיר אל העדשה או ע"י הידיים (נפתח חור קטן בכפות הידיים במקום בו נרצה להוסיף עוד אור ואת שאר התמונה נסתיר).
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ועכשיו שיבואו כל צלמי הדיגטלי'
ועכשיו שיבואו כל צלמי הדיגטלי
22/12/2004 | 19:14
8
ויגידו - א-ל-ו-ה-י-ם - איזה מזל שאנחנו חיים בעולם המודרני!!!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה!'
תודה רבה!
22/12/2004 | 20:17
2
5
אני ממש מסוקרן לנסות לפתח פעם בעצמי. מה גם שמדובר ביתרון כלכלי בולט.
עכשיו כשאני יודע איך אין לי שום תירוץ...
הבעייה היחידה היא שיש תמונות שאני כן רוצה בצבע.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'יתרון כלכלי?!'
יתרון כלכלי?!
22/12/2004 | 20:18
1
6
ממש לא. גם החומרים (הנייר, למשל) עולים הרבה כסף. וזמן.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'כן?'
כן?
22/12/2004 | 20:42
5
אשמח אם הכותבת תוכל לפרט גם על הצד הזה.
תודה
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הצד הפולני שלי מתעקש לדעת'
הצד הפולני שלי מתעקש לדעת
22/12/2004 | 20:24
3
8
איך נפטרים מהריחות ומהכתמים העיקשים?
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'מתחתנים עם גרוזיני/ת.'
מתחתנים עם גרוזיני/ת.
23/12/2004 | 00:41
10
סתם. באמת לא יפה. אבל תודו שקצת מצחיק בהתחלה, אחר כך כבר לא.

צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'הו הו'
הו הו
23/12/2004 | 11:04
1
6
שאלה מצויינת.

מהריח מהידיים - לימון.
מהכתמים על הבגדים (תעשו טובה על תעבדו בגדי קז'ואל ומטה) - כביסה.
כתמים מהכיור\ סביבה - אקונומיקה.
גם ציוד מעבדה כגון הסליל של הטנק פיתוח, האמבטיות, המקלחיים וכו' רצוי לנקות פע בכמה זמן עם אקונומיקה.

ואולי בכלל התכוונת לכתמים מהתמונות... וזה... זה כבר עסק אחר לגמרי שנקרא ריטוש. אמנות לשמה. ואני לא כ"כ מתמצאת בה... אבל אולי אסביר בהמשך בגדול.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'***על תעבדו = תעבדו'
***על תעבדו = תעבדו
23/12/2004 | 11:09
3
ובדיעבד - על=אל, אבל הוא בכלל מיותר שם אז לומשנה...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'WOW וכל הכבוד להשקעה והשיתוף!'
WOW וכל הכבוד להשקעה והשיתוף!
22/12/2004 | 20:25
1
5
הוספתי לקישורים,גם בפורום השני-הטכני.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-''
23/12/2004 | 11:05
1
אם כך, עשיתי את שלי
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'וול וול...צד כלכלי ביקשתם? תקבלו!'
וול וול...צד כלכלי ביקשתם? תקבלו!
23/12/2004 | 10:56
2
13
יותר זול זה לא.
אולי בעבודה שותפת לאורך זמן כן, אבל ההשקעה הראשונית גדולה.

היתרון הגדול בהדפסה לבד היא השליטה המוחלטת על התוצאה שתקבלו, ההתנסות שהיא לכשעצמה מעניינת ומתאתגרת וצבירת הנסיון בהתסכלות על הפרטים הקטנים בתמונה, מציאת פגמים קטנים, שאיפה לשלמות באיזון הניגודיות של כל חלק וחלק (יצא לי להדפיס תמונה עם חמש הסתרות, כל חלק בחשיפה שונה ופילטר שונה.. משהו לא נורמאלי)
זה כמו עבודה בפוטושופ אבל שלוקחת הרבה יותר זמן.
יש שיגידו יותר כיפית, יותר מרצה, יותר כלכלית בטח לא.
עוד דבר שניתן לעשות היא העבודה האמנותית, יצירת קולאז' ממספר סרטים, או מה שנקרא "סנדוויץ'" - הדפסת סרט על סרט, או בקיצור - עריכה. כן, גם במעבדה אפשר לערוך ולחתוך ולשנות. יש אמן שאני לא זוכרת את שמו אבל אולי מישהו מכיר שהיה אלוף בקולאז'ים בתחום מעבדה - אחד הפרוייקטים המעניינים שלו היה צילומי פנים של בתים, כאשר התיקרה הייתה שילוב של צילומי שמיים במקום, דרך החלונות נשקף נוף שהוא בחר, דברים לא הגיוניים שולבו בתוך החדר ועוד ועוד... הוא היה יוצר עצים שריחפו באוויר... משהו מטורף, המון עבודה... אולי אזכר בעתיד איך קוראים לו.

בכל מקרה, נתחיל בהשקעה הראשונית שהיא המגדל - סביבות ה-1000 ש"ח פחות או יותר, תלוי בשנת יצור, תמצאו זול יותר ביד שניה, תמצאו יקר יותר ומשוכלל יותר אם תחפשו. נורה למגדל עולה בסביבות 50 ש"ח אבל מחזיקה לזמן רב.

כל שאר המוצרים הנלווים כגון אמבטיות, מקלחיים, שעון, אור ביטחון וכו' אפשר לסכם ב-100 ש"ח, אפילו לאלתר חינם - תמיד יש כאלה המוכרים ציוד מעבדה או נפטרים מציוד מעבדה...

חבילת ניירות מולטי גרייד - 25 ניירות בגודל 18X24, עולה בסביבות ה-30 שקל. ישנם אין סוף גדלים ואפילו טקסטורות (כן! נייר צילום עם טקסטורה!) במחרים יותר פחות יקרים.

סט פילטרים (גם זו, השקעה חד פעמית) - 120 ש"ח.

איזל, משטח זכוכית, מסתירים וכו' אלה הם דברים שאפשר לאלתר או למצוא בגרושים.

כימיקלים קונים בכמויות גדולות, לא יצא לי לקנות אפעם בעצמי ככה שאני לא יודעת מחירים מדוייקים, אבל המחירים סבירים. מכינים כמות גדולה, מאחסנים במיכלים עם ברז (גם זה אפשר לקנות בחנויות המוכרות ציוד מעבדה) ומשתמשים במשך חודשים.

את המפתח יש להחליף כל פעם מכיוון והוא מתחמצן ונחלש, למרות שגם זה משהו שצריך לבדוק, יש כאלה שבהחלט משתמשים באותו המפתח כמה פעמים.
קובע אפשר להשאיר למשך יותר זמן.

כל דבר מגיע בסופו של דבר אחרי כמויות של טסטים והתנסויות, בהתחלה שורפים עשרות ניירות רק על טסטים ואח"כ העבודה זורמת, כל טסט לוקח כמה שניות ואפשר להוציא תמונה מוגמרת אחרי כחצי שעה - שעה.

עוד משהו נחמד שאפשר לעשות במעבדה זה גיוון - כלומר צביעה של תמונה ש\ל לספייה או כחול או ירוק, כן, גם את זה אפשר לעשות "טבעי".

בבחינת פיתוח הסרט עצמו - טנק פיתוח עולה כ-70 ש"ח.
הכימקלים גם הם זולים יחסית (אני לוקחת מבי"ס אז אנ'לא ממש סגוהר על המחיר)
מד-חום - סביבות ה-20 ש"ח.
והסרטים - זה אתם יודעים... הכל תלוי במה תקנו.

נראה לי שכיסיתי מבחינה תקציבית כמה שניתן... אם יש עוד שאלות אז בכיף.
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'תודה רבה'
תודה רבה
23/12/2004 | 14:15
1
3
יש לשכנה שלי מגדל ישן שאינו בשימוש.... חשבתי עליו...
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'אם ככה..'
אם ככה..
23/12/2004 | 15:57
5
לך על זה.

תתחיל להשיג ציוד, לאלתר, לקמבן.. תוכל אפילו לצאת בזול.
מגדל ישן צריך לבדוק, לנקות היטב, בעיקר את העדשה, לשים לב שבזמן שהוא מאיר על דף לבן לחלוטין בצמצם סגור אין נקודות או כתמים. (בשביל זה רצוי גם להרים את המגדל עד הסוף ולכבות את האור בחדר לראייה טובה יותר.)
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'וואו, תודה רבה!!!!'
וואו, תודה רבה!!!!
23/12/2004 | 14:37
1
5
אין לי מלים(: באמת תודה!
צילום - אמנות הצילום >>
לצפיה ב-'ווקשה :)'
ווקשה :)
23/12/2004 | 15:57
5

הודעות אחרונות

חם בפורומים של תפוז

חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
חפשו אותנו גם באינסטרגם
חפשו אותנו גם...
פודי תפוז - האינסטגרם החדש כל התמונות של...
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?
בפייסבוק שלנו כבר ביקרתם?
בפייסבוק שלנו כבר...
רוצים להיות תמיד מעודכנים במה שקורה בתפוז?

מקרא סימנים

בעלת תוכן
ללא תוכן
הודעה חדשה
הודעה נעוצה
אורח בפורום
הודעה ערוכה
מכיל תמונה
מכיל וידאו
מכיל קובץ