עזרה בפיתוח ש/ל :/

black side

New member
עזרה בפיתוח ש/ל :/

יש איזה אתר שמסביר מההחתלה, סלילת הסרט, ועד לפיתוח קונקטים וההדפסה בפירוט? כי ניסיתי בעצמי ויש לי כל מיני שאלות קטנות אבל שמסתבר שמשפיעות דיי הרבה כי הסרט דיי נהרס לי..:/ או שחייבים לקחת קורס?
 

Nat King Cole

New member
מצטער שאני מהאסכולה הישנה

אבל יש ספרים מצויינים לענין הזה כמו קורס צילום. ולא יקרים אגב. אבי. לאנשי המאה העשרים ואחת זה או אתר או קורס. יש גם ספרים רבותי וגבירותי.
 

black side

New member
אין לי בעיה ספרים:)

חיפשתי כמה ספרים, שהיו די יקרים האמת.. אבל אני מוכנה להשקיע, אני רק לא מצאתי משהו שעונה לי על כל מה שאני צריכה ששווה את הכסף. אשמח לשמוע על שמות ספרים אם יש לך להמליץ.
 

black side

New member
כל הנושא של הפיתוח

וההדפסה בעיקרון:/ כמה דק' לשים בכל חומר -מפתח, מייצב וכ"ו.. ונושא ההדפסה, אני יודעת פחות או יותר, אבל למשל דברים כמו איך למדוד את החשיפה אחרי שההדפסה יצאה, ומה לחשוף יותר ומה פחות וכ"ו.. בגלל שזה נושא שיש לי הרבה שאלות, אני מעדיפה למצוא פשוט מאגר מידע אחד שיש בו את הכל במפורט, במקום כל הזמן לשאול פה שאלות. אם יש ספר טוב או אתר או כל דבר אחר אני אשמח לשמוע.
 

ROTEM 3 0 0 3 5

New member
פיתוח סרט זה החלק הפשוט

הדפסה קצת יותר מסובך. כתבתי לך מידע בסיסי על פיתוח, על ההדפסה ייקח לי זמן לעבוד. זה המון חומר - ה-מ-ו-ן. אבל תרגישי חופשי לשאול כל שאלה לגבי עבודה במעבדה.
 

ROTEM 3 0 0 3 5

New member
פיתוח סרט

פיתוח סרט: סלילה – אמנם לא משהו שאפשר להסביר וירטואלית, אבל אני ממליצה לך לשרוף סרט אחד ולהתאמן, בהתחלה באור, אח"כ בעיניים עצומות ולבסוף בזמן אמת. זה שלב שמהר מאד עוברים אותו והוא נכנס לרוטינת עבודה... בכל מקרה, הסלילה צריכה להתרחש בחושך מוחלט, כדאי להכין שולחן עבודה גבוה, נח לעבודה ולוודא לפני סגירת האור בדיוק איפה נמצא כל חלק מהטנק ומהסרט. פיתוח - ברגע שהסרט בתוך הטנק, אפשר להכניס את המפתח. כל מפתח יש להכין עפ"י הוראות היצרן. אני אפרט הוראות הכנה למפתח הנפוץ ביותר בשימוש והוא ה-D76: את המפתח מדללים במים ביחס של 50:50 - כלומר בטנק פיתוח של 500 מ"יל, את מכניסה 250 מיל מפתח ו-250 מיל מים. דבר חשוב שצריך להקפיד עליו זוהי טמפרוטרת המפתח שצריכה לעמוד על 20 מעלות. כדי לעבוד מדוייק יש למדוד את טמפ' המפתח, למדוד את טמפ' המים ואז לקרר או לחמם את המים כך שממוצע התערובת בין המים ולמפתח ייתן 20 מעלות. לדוגמא: מדדת את טמפ' המפתח וגילית שהיא עומדת על 24 מעלות. מדדת את טמפ' המים וגילית שהיא עומדת על 26 מעלות. תאלצי לקרר את המים (אני השתמשתי בקוביות קרח) לטמפ' של 16 מעלות כדי שהממוצע בין המים למפתח יעמוד על 20. לחמם מים את יכולה בעזרת קומקום. מפתח קר מידי עובד לאט ובפחות יעילות. מפתח חם עובד מהר אבל הוא יוצר גרעיניות יתר וניגודיות. (קונטרסט) אחרי שברשותך 500 מיל של מפתח עם מים בטמפ' של 20 מעלות את יכולה לשפוך את התערובת לטנק הפיתוח. משך הפיתוח תלוי בסרט שאת מפתחת, הוא משתנה בין סוג הסרט והרגישות שלו. בממוצע לסרט של 100 איסו נותנים כ-8-10 דקות, סרט של 400 – 12 – 14 דקות. אם תיקחי את קופסת הקרטון של הסרט ותפתחי אותה, תגלי שבפנים יש המוני רשימות ומספרים, אלו הם נתונים המראים לך בדיוק מה שאת מחפשת – זמן הפיתוח של הסרט הספציפי שעליו צילמת, בדר"כ זוהי טבלה שמחולקת עפ"י סוג המפתח בו השתמשת ורמת הרגישות של הסרט. בכל מקרה, לא חשוב איזה סרט ואיזה מפתח – במשך הפיתוח יש לנער את הטנק פעם בדקה. חוסר ניעור גורם לכמה דברים: א' – הסרט נראה "בוצי" ולא אחיד. ב' – בועות אוויר שנשארו במקום אחד במשך כל הפיתוח מונעות מהמפתח להגיע אל כל חלקי הסרט. אגב, ככל שתשאירי את הסרט בתוך המפתח יותר זמן הניגודיות תגבר (פחות גוונים של אפור). אחרי שתשתלטי על הטכניקה של הפיתוח את יכולה לשחק עם הזמנים והטמפרוטרה עפ"י רצונך, נגיד וצילמת סרט שהוא בחוסר חשיפה – תוכלי לתת לו יותר זמן בפיתוח וכן הלאה... כדי להבדיל בין סרט שלא נחשף טוב לבין סרט שלא פותח טוב שימי לב למספרים הנמצאים בתחתית כל פריים, אלו הם מספרים שנחשפו ע"י החברה – אם הם אפורים מידי הסרט נמצא בתת פיתוח, כלומר, שהה מעט מידי זמן במפתח. אם המספרים שחורים וברורים אבל הסרט שקוף לחלוטין או שהתמונה לא ברורה אחרי הפיתוח – כנראה שפיתחת סרט ריק, או שלא חשפת כמו שצריך בזמן הצילום. סרט שיצא שקוף לחלוטין, גם התמונה וגם המספרים כנראה ש"פותח" עם קובע. אחרי שלב המפתח מגיע ה"עוצר" – זהו שלב ביניים בין המפתח לקובע אשר. תפקיד העוצר לשטוף היטב את המפתח לפני פעולתה הסופית של הקובע, בלעדיו עשויה להופיע תופעה הנקראת "דוק" – מעין ערפל על גבי הסרט שנוצר עקב חלקיקי מפתח שעוד קיימים בטנק וממשיכים את תהליך הפיתוח גם בזמן הקביעה. עוצר למעשה עוצר זמנית את הפיתוח עד שלב הקובע. שופכים את המפתח ומחליפים במים (כן, מים הם ה"עוצר") – משך התהליך כדקה, יש כאלה שמעדיפים למלא מים ולשפוך, למלא ולשפוך מס' פעמים במקום. אחרי העוצר מגיע שלב הקביעה. את הקובע מכינים עפ"י הוראות היצרן – הטמפ' אינה חשובה. לרוב זה רק להוסיף מים. תפקיד הקובע הוא לעצור את תהליך הפיתוח לחלוטין ולקבע את התמונה. הקובע הוא בסיסי, בעוד המפתח חומצי, זו אחת מהסיבות מדוע הוא עוצר את התהליך. זה גם למה לא מאכסנים קובע בכלי שהיה בו מפתח ולהיפך. את הקובע מכניסים לא מדולל למשך של כ-10 דקות, לא חובה אבל רצוי לערבב פעם בשתי דקות לקביעה מקסימלית. את הקובע אין צורך לשפוך לכיור, ניתן להשתמש בו שנית – ליטר קובע מספיק לכ-12 סרטים. שטיפה – אחרי הקובע יש לשטוף את הסרט משאריות קובע בכדי למנוע נזקים לעתיד, שאריות קובע גורמות לכתמים. השטיפה היא במים, כשתי דקות או לחילופין למלא מים ולשפוך כ-20 פעם. בשלב זה ניתן לחשוף את הסרט לאור. רצוי שלא להסתובב עם הסרט עד שהוא יבש לחלוטין, בשלב זה הוא נוטה לתפוס אבק שאח"כ יהיה קשה להוריד גם במטלית אנטי-סטטית. אחרי השטיפה רצוי להעביר את הסרט בסבון מיוחד (ברח לי השם) או מים עם מעט חומץ – פקק של חומץ על ליטר מים (יעשה את אותה עבודה) – כדי שלא יתייבשוו טיפות על הסרט , אלא יזלגו מטה. ייבוש – את הסרט יש לייבש במתקן ייבוש או לתלות מהקצה בעזרת אטב. רצוי מאד לשים משקולת גם בקצהו השני של הסרט כדי שלא יתגלגל מעלה בזמן הייבוש. כדאי לתלות את הסרט במקום סגור ללא תנועת אנשים, כגון, ארון או מקלחת\ שירותים. כל משך תהליך הפיתוח יש להימנע מנגיעה בסרט, כדי למנוע תביעות אצבעות, שריטות, לכלוך וכד'. יש לתת לסרט להתייבש כמה שעות ומשם והלאה אפשר להמשיך לשלב ההדפסה.
 

ran refael

New member
יפה מאוד

כל הכבוד על ההשקעה והמאמץ לכתוב את הכל
עכשיו אין לאנשים סיבה להתלונן שהם לא לומדים כלום בפורום. ולתוספת, מי שמעוניין ללמוד על הנושא בצורה יותר רצינית מוזמן לרכוש את הספר של יעקב בורשטיין "צילום יוצר- תהליכי מעבדה גרפיים" או את הספר של דר' שאול טל -"חוג לצילום" שניהם ספרים נהדרים ופשוטים להבנה כמובן שבנוסף לטכניקת מעבדה, כימיה וכד' שמוזכרים בספר בפרטי פרטים, מוזכרים גם טכניקות צילום שונות ומעניינות.
 
למעלה