המדריך הזריז לחשיפות כפולות
או - איך ליצור הילה אז ככה - חובה, כמובן, להשתמש בחצובה. במקרה הזה, לדעתי, החצובה לא חייבת להיות יציבה מדי, כי גם כך החשיפה השנייה היא לא בפוקוס. החצובה שלי, בכל מקרה, היא חצובה די מסיבית, ככה שיכולתי לבעוט במצלמה והיא עדיין לא תזוז... כשמצלמים תמונות בחשיפה כפולה, צריך לתת פיצוי חשיפה לכל תמונה שמצלמים - במקרה הזה, ובגלל שאני חסיד של תת חשיפה, עבור 2 התמונות שצולמו נתתי פיצוי של מינוס סטופ אחד. בגלל שתמונות כאלו נוטות להיות מבולגנות, רצוי שהרקע יהיה אחיד ושהצבעים יהיו שונים במובחן מהצבעים של האובייקט, אחרת בתמונה הלא מפוקסת, הצבעים של ההילה ייבלעו ברקע, או ייווצר בלגאן ברקע עצמו. בגלל זה העדפתי לשים בד שחור. וזהו! מכוונים את המצלמה, מפקסים על האובייקט, נותנים קליק אחד, מסובבים את טבעת הפוקוס עד שהכל מיטשטש, נותנים קליק שני. בדיגי קצת קשה לצלם כזה דבר. נדמה לי שברוב הדיגי אין אפשרות לחשיפה כפולה, וצריך לערוך את התמונות בפוטושופ לאחר מכן. זה, כפי שהצהרתי חזור והצהר, עדיין מעבר ליכולתי...