איך תופסים ברק ?

330i

New member
איך תופסים ברק ?

מישהו יודע איך אפשר לתפוס ברק בצילום ? לא נראה לי הגיוני שאנשים פשוט מצלמים הרבה תמונות עד שבמקרה הם מצליחים לתפוס אחד.. אני מתאר לעצמי שיש איזה שיטה שאני לא יודע עליה :) ואפשר לעשות את זה עם מצלמה דיגיטלית ??
 

טל שמאי

New member
תשובה

בכדי לתפוס ברק יש להשתמש באחת מהאפשרויות הבאות: 1. צילום תמונות ברצף 2. צילום בחשיפה ארוכה (עדיף יותר) התמונה המצורפת, צולמה במצלמה דיגיטלית, חשיפה - 10 שניות, f3.5, iso 100. מומלץ לצלם בסביבה חשוכה, הברק יספק את התאורה. כמו כן, רצוי לצלם בחשיפה קצרה ככל האפשר, אך לא קצרה מדיי בכדי לתפוס ברק, החשיפה הממולצת היא 10 שניות, אומנם במידה והסביבה חשוכה לחלוטין, ניתן לצלם גם בחשיפה ארוכה יותר. בהצלחה!
 

yhani

New member
אפשר גם חשיפה ארוכה יותר

20 או 30 שניות אחרי הברק להסתיר את העדשה עם היד או המכסה
 

subotaj

New member
אפשר לקבל הסבר למה להסתיר עם היד...

או העדשה אחרי זה?
 

TAZ!

New member
Bulb

אם יש לך את האופציה הזו במצלמה. זו אופציה שמאפשרת להשאיר את הסגר פתוח כל עוד כפתור הצילום לחוץ. כל שצריך לעשות הוא להעמיד את המצלמה על חצובה, לכוון לאיזור הרצוי לכוון צמצם (לנסות כמה), ללחוץ על הכפתור (רצוי באמצעות שלט) ולחכות להבזקות הברקים. לאחר מס` ברקים אפשר לעזוב הכפתור ולסגור הסגר ולבחון את התוצאה. הדבר הבא שעושים הוא... לנסות שוב... ושוב... וכו`.
 

330i

New member
תודה... אין לי את האפשרות של לחיצה

על הכפתור כדי להשאיר את הצמצם פתוח אבל אני אנסה את זה עם זמן של 10 או 15 שניות.. אולי אני אצליח לתפוס משהו בכל מקרה תודה על התשובות המהירות :)
 

ganooov

New member
אם אתה יכול על 30 שניות - עדיף.

חשוב לסגור צמצם לחלוטין ולעבוד על 50 או 100 אס"א.
 

ganooov

New member
לא.

המינימום אצלך זה 3 שניות, כמעט בלתי אפשרי, למעט במקרה של סופת ברקים רצחנית + צילום רציף.
 

ganooov

New member
צריך להוציא שאלות כאלו אל מחוץ לחוק

באמת. עכשיו זה יימשך ככה כל החורף? אולי כדאי להוסיף לינק בראש הפורום - "איך לצלם ברקים"? אנשים, יש המון המון המון טיפים במאמרים ובקישורים. זה אל"ף בי"ת של גלישה חכמה בפורומים
. אם אחרי זה עדיין יש שאלות, כדאי לשאול כאן, אם כי בעצם - עדיף לחפש בחיפוש המתקדם
. זה לא אישי, זה פשוט לא הגיוני שחצי מהפורום ילך על טיפים שנחרשו.
 
אם תמצא את הקישור הישיר-ותעלה כאן

אצרף לטאגליינס . (אם לא איכפת לך לנדב מזמנך כדי לפתור את בעיית העצלנות של אחרים
)
 

OhFear

New member
הנה רשימה חלקית:

http://www.blackrabbit.com/lightnng.htm http://www.mindspring.com/~josephmatthews/ http://www.home.earthlink.net/~botronics/index/lightning.html http://www.weather-photography.com/techniques.php?cat=lightning&page=lightning http://www.strikingimages.com/billhow2.htm http://www.genesisfineart.com.au/html/lightning_tips.html http://www.uscoles.com/howtolightn.htm וגם בקובץ וורד, לנוחותכם (לשנות לסיומת DOC)
 

א1ר

New member
אני לא שיכת ואני בורה בתחום על אף

ההתענינות שלי, יש המון מה ללמוד. אז הנה שאלה שתחשבו אותי טיפשה בגינה, בכל זאת אודה לעונים: איך אני משאירה את המצלמנ בחשיפה של 20 שניות? האם הכוונה להשהיה?
 

ganooov

New member
שינוי מהירות סגר זה דבר פשוט,

אבל יש שאלה פשוטה יותר ובסיסית יותר - מה דגם המצלמה שלך? בקאנון ניתן לשנות את מהירות הסגר במצבי M ו-TV בלבד.
 
למעלה