< צלמים גדולים >

TAZ!

New member
מאוד אהבתי...

את הצילום הזה. רואים את האיש, רואים את הבעת ההתפעלות על פניו, רואים את הנוף עליו הוא מסתכל והכל ממוסגר בצורה גאונית. לצערי אני לוקה בחוסר היכרות של צלמים מפורסמים ולכן אין לי מה לתרום לשרשור הזה (שהוא, אגב, רעיון מצויין). אני מקווה ללמוד ולהחכים ממנו (יותר ממה שכבר למדתי והחכמתי). שבוע טוב.
 
טוב, אז עם הזכרת את קרטייה

ברסון, שהוא הגדול מכולם לדעתי, אזכיר עוד מהאבות המייסדים: רוברט קפא. גדול צלמי המלחמה, יהודי ממוצא הונגרי, שחי בארה"ב, והנציח את מלחמת האזרחים בספרד, מלה"ע ה 2, ואף צילם כאן אצלנו. רוברט דוזנאו, צלם פריזאי, אם צילומים יפיפיים, תאטרליים, מדהימים. יש עוד כמה...
 
רוברט דוזנאו מצא חן בעיני הכי הרבה

עד כה. מאד יכול להיות שאנחנו נוטים להתחבר יותר לצלמים מהזמן היותר חדש. הם מצלמים דברים שאנחנו יותר מבינים. אבל לכל אחד מהצלמים המפורסמים שהובאו היו הרבה תמונות שלא אמרו לי הרבה. אני מניח שלאנשים בתקופתם ובמקומותיהם הם היו מיוחדים.
 

Nat King Cole

New member
שאלה לעמית

מה הכוונה ב"זמן יותר חדש"? כי דוזנאו צילם בארבעים ובחמישים בעיקר ואכן אהבתי את צילומיו. אבי.
 
מבחינתי 40 50 זה עתיק

תביא אולי שמות של צלמים שמצלמים בזמנים יותר מודרני אני אשמח.
 

simaniya

New member
אולי שוב טעיתי, אבל משיעורי הצרפתית

נדמה לי שלא מבטאים את ה-S.
 

Pig On The Wing

New member
איזה תמונות ציוריות!

ממש מדהים... ועוד עם מצלמה כמו שהיה לו... תחשבו מה הוא היה עושה עם ציוד מתקדם כמו שיש לנו היום... אגב לא הבנתי את עניין הרמות אפור. אם מישהו יוכל להסביר זאת בצורה יותר מפורטת אודה לו.
 

Nat King Cole

New member
סינדי שרמן Cindy Sherman

צלמת אמריקאית, נולדה ב-1954 סינדי שרמן נולדה בניו ג'רזי ובסיום לימודי האומנות שלה עברה לניו יורק. דמותה של האשה היא במרכז יצירותיה של האמנית הפמיניסטית. הפרוייקט הראשון שלה מ-1977 נקרא צילומי סטילס מסרטים Untitled Film Still ובו היא מצלמת את עצמה כשהיא מדמה דמויות של נשים מסרטי קולנוע של שנות החמישים. דמות האישה שם הוא פרודי ומייצג את התפישה של שרמן לגבי האישה האמריקנית בתקופה ההיא. בצילומים האלה היא מתלבשת, מתאפרת ומצטיידת בפרטי לבוש נשיים-מפתים. היא מצלמת/מצולמת בעיקר בבתים ומעט ברחובות ניו יורק. הצילומים כולם בשחור לבן. מ-1980 הצילומים צבעוניים ועצובים יותר. היא ממשיכה בשלב זה לצלם את עצמה בסיטואציות דומות. האמירות שלה הופכות לקיצוניות יותר והדגש הוא על האישה כקורבן עכשיוי. המשך יבוא
 

Nat King Cole

New member
שרמן - המשך

בסוף שנות השמונים ובתשעים התמקדה בנושאים כמו נשים כקורבנות אונס ואלימות אולם יצירתה המשמעותית היתה בין 1977-1985. מובן שבתחום האמירות של שרמן בנוגע לאישה ולמעמדה קשה להרחיב כאן, אולם היא זכתה להכרה ציבורית כבר בשנות ה-80 ויצירותיה מופיעות בגלריה טייט בלונדון וב-MOMA ובמטרופוליטן בניו יורק.
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

אני לא חובב גדול של צילומים מבויימיפ אז קצת קשה לי כאן. יש כאן צילום שאומר המון ביחס לדברים ששרמן רצתה להגיד בתקופה ההיא המראה היא "טריק" מפתיע מאחור היא נראת מושכת ומלפנים היא יפה אבל יש לה מראה סובל מעט כמו בצילומים רבים שלה. פס האור על פניה מדגיש קיצוניות ומרחק בין אור לצל, אבל נראה לי שאני נסחף, מקווה שאהבתם גם.
 

פומפיה

New member
ובזכות הפורום הזה

הייתי בתערוכת צילומים שלו ב- moma. זה הזמן לומר תודה לבחורה שסיפרה לי שכשאהיה בניו יורק תוצג שם התערוכה
 

yots

New member
השחור לבן שלו..

באמת מדהים, יותר ממאה צילומי צבע של נוף. אף פעם לא חשבתי שנוף - שצבעוניות היא מה שמושך בו - יכול להיות כל כך יפה בשחור לבן. השימוש שלו בשחור לבן בהחלט מראה שיש לנו עוד הרבה מה ללמוד.
 

poyzen1

New member
עידוד לאשכול

אחלה אשכול - אני קורא , ונהנה מכל רגע. חשבתי אולי לכתוב על דיאן ארבוס , שגיליתי לאחרונה ספר צילומים שלה. אז אם יהיה לי זמן אני אתרגם מהאתר הנפלא masters of photography
 

Nat King Cole

New member
רוברט מייפלת'ורפ

Robert Mapplethorpe צלם אמריקאי, נולד ב-1946 מת ב-1989. מייפלת'ורפ למד אומנות פלסטית ומאמצע שנות השבעים התרכזה עבודתו בצילום, לאחר שקודם לכן עסק בעבודות קולאז' להן צרף צילומים של חברתו הזמרת פטי סמית ודיוקנאות עצמיים. מייפלת'ורפ רכש מצלמות דף בפורמט גדול, המאפשרות צילום באיכות גבוהה. הוא הרבה לצלם: חברים, אמנים, אנשי חברה וחברים מקבוצת סאדו-מאזו. בהמשך עסק יותר בצילום פרחים, עירום גברי ונשי ואלמנטים שמרכזם הוא היופי המושלם. למייפלת'ורפ יש איכויות חזקות הנובעות מהצילום בפורמט גדול, מההבנה שלו את תכונות האור בסטודיו, מהיכולת האסטטית הגבוהה ומתחושת השקט והחושניות שכל צילום מעביר. המשך בקרוב
 
למעלה