< צלמים גדולים >

אנשים-Get A Room -ותמשיכו בפרטי

כל הקטע כאן מפריע ומציק,ובטח שלא מחמיא ומעודד את היוזם והמשקיע פה-שבמקום להתרכז בחומרים שהעלה מתרכזים בויכוחים אישיים בין גולשים,שבודאי לא מעניינם של הגולשים כאן בפורום. בבקשה להפסיק כאן!(בפורום!-אם רוצים תמשיכו בפרטי)-זו בקשה רישמית משניכם. (אני רוצה למחוק את הלא רלוונטי - אבל חוששת ששוב,כמו תמיד,יהפוך השרשור ל'למה מחקו את דברי הכל כך צודקים ונכונים'
- בקיצור - זה מפריע ל כ ו ל ם ! בבקשה לקחת פסק זמן ולהמשיך במקום אחר) צ'טערת שהתערבתי
אנא כבדו את במת הפורום, את פותח ומחבר השרשור הזה, את היוזמה המבורכת הזו (סוף-סוף משהו אחר ומרחיב את הדעת,כן,גם לדעתי) את ההשקעה הזו של מישהו אחר שישב וטרח וחיבר על חשבון זמנו הפרטי והאישי,וכעת מחרבים את זה עם ויכוח אישי שבכלל לא קשור ויורד לרמות אישיות: אנשים - סימניה וגיאוסטנט - בבקשה כבדו את Net King Cole ואת הפינה הזו (את חילופי הדברים וההשגות הפרטיות תעשו כך - בפרטי) תודה ויום טוב.
 

simaniya

New member
אכן, מתוך כבוד לו וללי פרידלנדר

מן הראוי לעצור את הויכוח על הגבריות.
 

geostant

New member
גם אני בעד

ובאותה הזדמנות כשאת ב-ADMIN תדאגי לטפל במחרחרת המריבות
אחרת...
 

Pig On The Wing

New member
גם אני אהבתי את הצילום הזה

וגם 90% משאר הצילומים המוצגים, אבל... בכל זאת יש צילומים שנראים לי ממש, אבל ממש סתמיים. שלא תבינו אותי לא נכון. קטונתי מלבקר את האמן. פשוט ראיתי שם תמונות שאם לדעתי היו מעלים אותן לפורום היו די נקטלים מייד. יכול להיות שאיני רואה דברים שאחרים כן רואים. לכן אשמח התייחסות לשתי תמונות ספציפיות שבחרתי משם. הראשונה השניה תודה מראש...
 

Nat King Cole

New member
אכן צילומים תמוהים קצת

בראשונה - אני לא מכיר את לזלי כץ ומה הוא מסמל. יכול להיות שיש שם משהו אירוני עליו. בשניה - שוב צילום שלא ברור לי לגמרי למה הפסל במרכז? זה מציק קצת יש שם שילוב מענין של עמודים ארובות ומעגלים זו עיר תעשיתית ועדיין ממש לא הבנתי אותו שם. אבי.
 
התייחסות:כשאתה 'אמן' הכל נכנס

תחת האיצטלה הזו,כולל תמונות פחות מוצלחות,בבחינת-אם האמן רצה כך-אז בטח יש לו סיבה\רעיון מופלא ומוצדק.פתאום מתחילים לחפש גם בתמונות אחרות שלו.
 
../images/Emo51.gif../images/Emo9.gif

אף פעם לא עקבתי אחרי צילומים של צלמים ידועים. זו פעם ראשונה. עברתי על עשרים או שלושים צילומים. בהחלט גיבשתי לי דיעה. קודם כל אני חושב שיש משמעות לתקופה. שנית, אני מרגיש שכיום רוב הצלמים החובבים (לפחות) מצלמים בהרבה מאד גוונים ונושאים וזה נראה לי דיי שונה מרוב הצלמים הגדולים (לא שאני מכיר. סתם תחושה). אני חושב שגם לי עצמי וגם לעוד כמה צלמים בפורום (לפחות) יש כמה צילומים שנוגעים בסגנון של לי פרידלנדר למעט הענין של צילום בשחור לבן (לא מצלם ככה). הצילומים שלו חלקם בהחלט בעלי רעיון ומסר שאני מבין. לפעמים מעניין יותר או פחות.
 

Operation Ivy

New member
תמונה שצילמתי

לפני שנתיים בערך, והעלתי אותה כבר לפורום בשם המשתמש הקודם שלי. אחת התגובות לתמונה הייתה שהיא דומה לתמונות של צלם ששכחתי את השם שלו. חיפשתי בפורום את השרשור אבל לא מצאתי. אז אני מעלה עוד פעם ומקווה שאחת מכם ידע לזהות על איזה צלם מדובר. נ.ב התמונה עברה סריקה רעה
 

Nat King Cole

New member
יפה

צילום מצוין מהמון בחינות. שוב הדמות המסתורית כמו אצל פרידלנדר. ואכן סריקה גרועה. הצילום מספיק טוב שהוא עובר יפה את הסריקה הזו. אבי.
 

Operation Ivy

New member
תודה

יש לי תמונות שאני פוחדת להעלות לפורום בגלל מה שקרה להן בסריקה.. במיוחד תמונות שחור לבן שאחרי הסריקה הפכו לתמונות סגול לבן! מצטערת שגלשתי מהנושא
 

Pig On The Wing

New member
../images/Emo45.gif מצויין../images/Emo70.gif

אהבתי איך שהמדפים מרמזים על העומק בתמונה.
 

Nat King Cole

New member
אנרי קרטייר ברסון

Henri Cartier Bresson צלם צרפתי, נולד ב-1908 מת ב-2004. אנרי קרטייר ברסון היה אחד מצלמי התעודה הידועים בעולם כולו. הוא מפורסם בעיקר בתפיסה של מה שהוא מכנה "הרגע המכריע" Decisive Moment אותו הגדיר כנקודת בזמן בה מצטרפים כל יסודות התוכן והצורה הקבועים והמשתנים לקומפוזיציה הרמונית ומלאת משמעות. קרטיה ברסון הפך את צילום החטף לדרגת אומנות. הוא אינו משנה את המצולמים אלא עומד כצופה בלבד (פסיבי). כל צילומיו בשחור לבן. ציודו פשוט: מצלמת כוונת ועדשה קצרת אורך מוקד. בדומה לפרידלנדר הקפיד שזווית הראיה תהיה טבעית ככל האפשר. קרטייר ברסון לא חבב את העבודה בחדר חושך ו"התעלם" מחלק זה של הצילום. הוא גם הקפיד שצילומיו לא יחתכו אלא ישארו כפי שצילם אותם. היום הוא לא היה חובב של פוטושופ מן הסתם. המשך יבוא.
 

Nat King Cole

New member
קרטייר ברסון - המשך

למרות שנחשב לצלם עיתונות, רב האירועים שהוא מצלם אינם סנסציוניים במהותם ועדיין רצף התיעוד שלו מלווה אירועים "פרטיים" כביכול ודמויות שרצה להנציח. נוסף לתיאורי הערים והדמויות ברסון היה גם צלם פורטרטים, בד"כ בסביבתם הפרטית של המצולמים.
 

Nat King Cole

New member
צילום אחד שאהבתי

בצילום זה תפישת "הרגע המכריע" היא עדינה יחסית, כי לא רואים את פניהם של רב המצולמים ועדיין היא קיימת בין דמויות התלמידים בשחור לבין הזוג החבוק באפור. גם כאן יש חלוקה בין העיר הרחוקה והסביבה הקרובה לצלם: הצורה המשולשת גורמת למשיכה טבעית ומבלבלת בין שני האזורים. והסיין ממשיך לזרום.
 
למעלה