חשיפה ארוכה - למה?

  • פותח הנושא aXe
  • פורסם בתאריך
במידה והיית מצלם בזמן חשיפה

של חצי שניה, לא היית מבחין בשינוי כלשהו, למעט אם היה לפתע פרץ של רוח ואז הצלליות של השיחים בקידמת הפריים היו מטושטשות טיפה.
 

keynant

New member
מנסה להקפיץ...יש לי סיבה...

למרות שלא עבר זמן רב מאז שאלתי, היא יורדת לעמוד השני לאט לאט(אבל די מהר...). בד"כ הייתי מחכה יום כדי להקפיץ, אבל אני לא אהיה כאן עד יום חמישי בערב, ולמצוא ולהקפיץ אותה מנבכי העמוד השביעי יהיה יותר קשה... תשובה לשאלתי תתקבל בברכה, גם מסרים אישיים טובים לי...(בורגני מצידי)
 

PbD

New member
עומק שדה, הקפאת/מריחת תנועה

מה שאתה מבצע כאשר אתה מאריך את החשיפה וסוגר את הצמצם באותה מידה הוא שמירה על אותו EV - Exposure Value. כלומר - הגוונים ייראו חשופים במידה שווה לכל הצירופים של משך חשיפה ומתח צמצם שבהם ה-EV קבוע (למדקדקים - יש חריגים, הסבר למטה). ומה כן שונה? צמצם סגור יותר = עומק שדה גדול יותר, יותר פרטים לפני ואחרי המרחק שאליו מיקדנו ייכנסו אף הם לתמונה. כמו כן, ה"סלחנות" לטעויות במיקוד גדולה יותר, מאותה סיבה. חשיפה ארוכה יותר = עצמים הנמצאים בתנועה יימרחו, אם מהירות התנועה שלהם יחסית למצלמה מספיק גבוהה. ככל שהחשיפה ארוכה יותר ו/או ככל שהמהירות גדולה יותר, המריחה תבלוט יותר. [ פינת הדקדקנים - בחשיפות ארוכות, בסדר גודל של דקות יש ירידה ברגישות של הפילם, ובמצלמות דיגיטליות יש עליה ברמת הרעש שנוסף לתמונה. ]
 
למעלה