חשיפה ארוכה - למה?

  • פותח הנושא aXe
  • פורסם בתאריך

aXe

New member
חשיפה ארוכה - למה?

אתמול נכנסתי לראשונה לפורום וראיתי לפחות 3-4 דיונים על איך לעשות חשיפה ארוכה. השאלה שלי היא - למה לעשות חשיפה ארוכה? למה זה טוב? מה זה עוזר? תודה מראש אקס, בור ועם הארץ
 

Immortality

New member
חשיפה ארוכה יוצרת

תמונה מוארת יותר. תמונות לילה למשל, שהחיישן לא קולט מספיק אור, זקוקות לחשיפה ארוכה כדי להבהיר את התמונה וכדי לדלות ממנה כמה שיותר פרטים. וגם תמונות תנועה- כדי להמחיש תנועה של עצמים. חשיפה ארוכה נותנת אפקט מיוחד לרוב התמונות. נסה פעם ותבין :)
 

aXe

New member
תודה מיכל...

את במקרה המיכל שאני מכיר?
 
כמה סיבות

1. כפי שצויין להאיר סצינות חשוכות, בלילה אין מספיק אור ןלכן יש צורך בחשיפה ארוכה על מנת שיירשם משהו על גבי סרט הצילום. 2. מריחה של עצמים ו\או אנשים על-מנת להעביר את תחושת התנועה. 3. אפקטים מיוחדים בחשיפות ארוכות מאד הגוונים משתנים ככל שהחשיפה ארוכה יותר, רישום תנועת גרמי שמים חשיפה של מעל 5 דקות תיצור קווים שהם בעצם מריחה של הכוכבים בגלל תנועת כדור הארץ, לירח מספיקה חשיפה ארוכה מ 1/15 על מנת שהוא יתחיל להמרח בגלל הקירבה שלו לכדור הארץ. חשיפה של חצי שניה ומעלה הופכת מים לחלביים ולבנים, הופך אותם למיסטים. חשיפה ארוכה של עננים באיזור מאור בתאורת טונגסטן נותן להם גוון זהוב, אור ירח נותן להם זוהר ירוק. אלו הם קומץ דוגמאות של האפקטים שחשיפה ארוכה יוצרת. בגדול חשיפה ארוכה מציגה התרחשויות בפרק זמן ממושך באותו הפריים, כמובן על-מנת שיצטייר משהו על פני הסרט צריך כמות אור מסויימת, לדוגמא בלילה ללא ירח עם סרט בעל רגישות של 50 אסא כאשר החשיפה היא של 30 דקות על צמצם 5.6 אתה יכול לחלוף בהליכה איטית ממול לעדשה וכאשר הסרט יפותח לא יהיה זכר לפעילות שעשית.
 

aXe

New member
יש אפשרות לדמות חשיפה ארוכה עם

מצלמה דיגיטלית (Minolta Dimage X20)?
 

masterboy

New member
המצלמה הזאת לא רצינית

בשביל חשיפות ארוכות(באמת) אתה צריך להוסיף עוד כמה אלפי שקלים :) חשיפות של 15 שניות מתחילות להיות בין 2000-3000 שקלים ובשביל חשיפות של כמה דקות אתה צריך DSRL ואלו עולות כמה אלפי שקלים.
 

geostant

New member
תשובה טובה ../images/Emo13.gif

אני אפילו לא מצליח לחשוב על עוד סיבות של "למה מתאים חשיפה ארוכה" כל הכבוד
שווה להכניס לקישורים של הפורום
 

einat-z

New member
תודה לנותני התשובות המפורטות

בעיקר לדרטראנס. הכנסתי לקישורים, בשני מקומות: בימת הדיונים צרור טיפים -3-: טיפים לאפקטים מיוחדים. זו יופי של תזכורת לגשת מידי פעם לקישורים ושאר משאבי הפורום, וגם כמובן אני משכירה שתמיד אפשר לבקש ממני ומאיריס להוסיף לשם קישורים, להרחיב, לפתח... ועוד תשובה על השאלה שפתחה את השרשור: קצת מפתיע אותי שדווקא הדוגמה הזאת לא עלתה: צילומים בהם רואים את אורות המכוניות מרוחים.
 

keynant

New member
כמובן, גם...../images/Emo26.gif

פאנינג, "צביעת אור" ועוד...
 

keynant

New member
נצל"ש חשיפות ארוכות. שאלה: ../images/Emo26.gif

צילמתי שקיעה (העלתי לפה...). החשיפה הייתה בסדר גמור. הציע לי צלם לסגור את הצמצם ולתת חשיפה יותר ארוכה. איזה תוצאה זה יתן?
 
במקרה של שקיעה זה שונה

מכיוון שפה חשיפה ארוכה היא יחסית. דוגמא ב 19/5/2004 העלתי תמונה "שקיעה בחוף הפירצה" היא צולמה עם עדשת 15-30 על 20 מ"מ צמצם 8 זמן חשיפה 1/30. זאת אומרת על מנת להאריך את זמן החשיפה צריך לסגור צמצם 8=1/30 11=1/15 16=1/8 22=1/4 32=1/2 במידה והייתי בוחר בצמצם הסגור ביותר משך החשיפה הארוך ביותר היה חצי שניה, חצי שניה היא "חשיפה ארוכה" במיוחד שאינך משתמש בחצובה ועם עדשה ארוכת מוקד, אם כי גם בעדשות רחבות-זוית התמונה תצא מטושטשת בגלל תזוזת היד. אולם משך החשיפה הזאת הוא ממש קצר כאשר מתכוונים לחשיפות ארוכות, השמש היא מקור אור חזק מאד, על-מנת להגיע לחשיפות ארוכות ,יש צורך בתנאי תאורה חלשים, משמע לילה. אם תגש למקום חשוך שאין בו תאורה מלאכותית בלילה ללא ירח ובלילה עם ירח מלא, תבחין בההבדל המשמעותי באור שנופל על האיזור בו אתה נמצא. כעת תחשוב על העובדה שהאור מהירח זה אור מוחזר מהשמש והכמות שלו היא ממש זניחה לכמות האור שמגיעה מהשמש בזמן שקיעה. בקרוב אני אעלה תמונה שצילמתי בליל ירח מלא היא צולמה במשך 5 דקות על צמצם 4 (על צמצם 8 20 דקות), כמות האור שבתמונה היא פחות או יותר כמו כמות האור בתמונה "שקיעה בחוף הפירצה" במידה והשקיעה הייתה מצולמת גם בצמצם 4 משך החשיפה שלה היה 1/125. יש כאן הבדל של קצת יותר מ 14 סטופים.
 

geostant

New member
דוגמא...

F4.8 חשיפה של 16 שניות ירח מלא, לקוי (זה היה ביום של ליקוי הירח האחרון) עננות כמעט מלאה עד מלאה
 

keynant

New member
ענית יפה, אך לא זאת היתה הכוונה...

יש את כמות החשיפה(יחס צמצם/תריס) שהיה נכון=התמונה לא יצאה באנדר או אובר חשיפה. השאלה היא(בהנחה(הנכונה) שיש לי חצובה) אם במקום צמצם 8 וזמן חשיפה 1/30 אני עושה צמצם 32 וזמן חשיפה 1/2(אותה כמות חשיפה) מה יהיה שונה בתוצאה הויזואלית(בהנחה שהסצינה לא זזה מספיק למריחות למיניהן...)?
 
קצת קשה להגיד מה היה שונה

כאשר אני לא רואה את התמונה, דבר אחד בטוח בחשיפה של חצי שניה השמש לא תצא עגולה אלא אליפטית בגלל תנועת כדור הארץ. לגבי עננים הם לא ימרחו זה פרק זמן זניח עבורם, אם היא צולמה ליד הים, הים יראה כאילו הופעל עליו אפקט blur של פוטושופ.
 

einat-z

New member
אויייייייי ../images/Emo5.gif

אתה, במילים אחרות, אומר ש"אופן הצילום הזה יְדָמה שימוש באפקט של פוטושופ". קם הגולם על יוצרו. אני מניחה שהתכוונת שכדי לדמות חשיפה ארוכה אפשר להפעיל אפקט של PS.
 
מן הסתם, אבל אני מעדיף תמיד

להסביר דברים אם מונחים מוכרים, זה מקל על המלאכה.
 
למעלה