טיפ פוטושופ: שיטה מדהימה שגיליתי

  • פותח הנושא
  • פורסם בתאריך

New member
טיפ פוטושופ: שיטה מדהימה שגיליתי

ייתכן והשיטה זו מוכרת לרבים ממכם, אבל בהתחשב שעד שלא נתקלתי בה במקרה באינטרנט לא הייתי מודע לה, ובהתחשב שלא ראיתי אותה במאמרים אז אני אפרט אותה כאן רק במקרה שמישהו לא ידע עליה מראש. שיטה זו שנקראת Contrast Masking טובה מאוד בשביל לטפל בתמונות שבהן יש אזורים כהים מאוד ואזורים בהירים מאוד ולכן כל הסטה של התמונה לבהיר\ כהה תהרוס את החשיפה של אחד החלקים (לדוג' תמונה עם צללים כהים). היישום של השיטה פשוט: 1.שכפלו את השכבה הנוכחית ב Duplicate layer. 2.הורידו את הצבעים בשכבה שיצרתם ע"י Desaturate. 3. הפכו את צבעי השכבה ע"י Invert. 4. שנו את מאפיין השילוב של השכבה ל Overlay. 5. הפעילו פילטר Gaussian blur על השכבה וכוונו לערך בין 10 ל 30 (ע"פ העין). התוצאות נראות בתמונה להלן. רצ"ב אקשן שמיישם את השיטה הנ"ל במהירות ובקלות. אבירם
 

MaddyD

New member
תודה רבה על השיטה

ועל האקשן עצמו אני משוכנעת שזה ימצא המון שימוש אצלי
 

keynant

New member
וואלה, הרבה זמן אני בפוטושופ, וזה..

חדש לי...אחלה שיטה, אחלה תוצאות...
 

ofeking

New member
לא רציתי לפתוח שירשור, אבל...

שמתי לב לשימוש נוסף לאיזון הלובן הידני, אולי חלק מכירים, אני עליתי על זה במקרה: במקום לכוון את המצלמה ל"לבן טהור" בשביל צבעים נכונים, לכוון את המצלמה לצבעים אחרים, ואז כל הצבעים בצילום משתנים.
 

Digital0

New member
קשור למאמר על השיטה הנ"ל

אמנם באנגלית - אבל עם דוגמאות מצולמות
 

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

זה הדף שבו אני ראיתי את השיטה.
 

Digital0

New member
המביא דבר בשם אומרו מביא ברכה לעולם

טוב שהבאת את השיטה לפורום, כדאי תמיד לצרף לינק למקור
 
יופי של טיפ

הפתיע אותי שמספיקה רק שיכבה אחת. אני ציפיתי שיהיו שתי שכבות אחת ל highlight והשניה ל shadows
 

masterboy

New member
שאלה...

לא הבנתי למה תורמים כמה שלבים פה(לדוגמה ה blur) אבל לא משנה. הקטע שהכי לא הבנתי זה למה לא להשתמש בכלי Shadow\ highlight ? זה כלי פשוט מאוד בפוטושופ ואם אתה רק מתקן את הצללים הוא בכלל לא נוגע בקטעים המוהרים. כל הרעיון זה לעשות עבודות כמה שיותר מהר עם תוצאות כמה שיותר טובות אז אם יש כבר כלי מוכן שמתייחס לכל פיקסל ורואה את המקרה הספציפי שלו למה לעבוד עם שיטה של כמה שלבים שאם התוצאה הסופית לא יוצאת טוב צריך לחזור אחורה ולתקן?
 

Digital0

New member
יתרון מול shadow/highlight

הטכניקה עם המסכה מאפשרת בקרה יותר טובה על התוצאה. ניתן ליצר לדוגמא מתיחה של החלק החשוך ע"פ כל תחום היציאה, בחפיפה לתחום הבהיר.(LUT לא מונוטוני) מצד שני הרבה יותר קשה לשלוט באיכות התמונה, ויש סכנה לתופעות לוואי. shadow/highlight מאפשר בעיקרון LUT מונוטוני עולה, ולכן תמיד מייצר אזורים "שטוחים" בתמונה. אבל בהרבה מקרים הוא נותן תוצאה מהירה וסבירה.
 
למעלה