טיפ בפוטושופ - צילום מבנים\עיוותים

טיפ בפוטושופ - צילום מבנים\עיוותים

כשלמדתי צילום. אז בפרק של צילום ארכיטקטוני (אדריכאלי). לימדו אותי שבכדי לצלם מבנים כדי שיראו מקבילים ולא "נופלים" ו\או באלכסון. יש לצלם ב-View Camera (מצלמה טכנית) שבה ניתן לתקן את הפרספקטיבה, ע"י שינוי תנוחת העדשה ביחס לחלק האחורי. או שימוש באורכי מוקד ארוכים. מספר יצרנים אף ייצרו עדשות T/S למצלמות 35 מ"מ כדי לטפל בבעיה זאת. אחת ההמלצות היא ללכת למבנה שממול לעלות עד לאמצע הגובה ולצלם. מי שקרא עד לכאן ולא הבין למה אני מתכוון. אומר בצורה אחרת שכשמניפים את העדשה מעלה כדי לכלול את כל המבנה אז מתקבלים עיוותי פרספקטיבה. זה נכון, שלפעמים כן רוצים לעשות עיוות לצורך העצמת האפקט או לצורך דרמתיות. (או שזו סיבה לצורך תירוצים...). לא מעט פעמים נמנעתי מלצלם אובייקטים כי מחד לא רציתי אותם מעוותים לצורך הדרמה, ומאידך לא היה לי כלי או אפשרות מתאימה לטיפול בבעיה. ישנם אף מקרים בהם צריך לצלם מהמותן (מכל מיני סיבות...). איך מתקנים את העיוותים בפוטושופ: 1. מעלים קובץ - תמונה. 2. בוחרים את כל התמונה ע"י CNTRL+A. 3. בתפריט בוחרים EDIT. 4. Transform. 5. Distort. 6. בעזרת העכבר נעים לפינות ומתקנים לפי הצורך. הפתרון הזה נותן תשובה יפה לכל הבעיות שצויינו. ישנם גם תוכנות שעושות זאת אולי בקלות יותר או פחות. אבל לאחר תרגול קל, מגלים שזה קל מאוד לביצוע. ליישר את מגדל פיזה? קלי קלות... להלן מספר דוגמאות להמחשה.
 

arielam

New member
היי דב, בוקר טוב וחג שמח, המון תודה

על הטיפ הנהדר הזה. כבר מנסה בפוטושופ. שלך בידידות אריאלה.
 

ron8

New member
אחלה דב ../images/Emo45.gif ועוד טיפ על טיפ

ניתן להשתמש ב guides (שהם קוי עזר בפוטושופ) לדיוק בעבודה. הדרך הנוחה היא : 1. מתפריט view להדליק את rulers (נפתחים סרגלים בשולי התמונה: אופקי ואנכי) 2. למקם את העכבר בשטח הלבן של הסרגל הרצוי ולמשוך אל תוך התמונה guide למקום הרצוי. 3. לבצע את ה transform כפי שרשם דב, בהתייחס לקוי העזר. 4. כשרוצים לחזור לתמונה הרגילה לבחור בתפריט view את clear guides
 

ted

New member
טיפ מצויין. אפשר בעזרת הכלים של

פוטושופ לעשות המון דברים - והרבה אנשים לא יודעים שזה קיים מתחת ליד שלהם. תוספת זעירה - יש כלי חינמי שנקרא PANORAMA TOOLS שמלבד שהוא יודע לתפור פנורמות מכמה תמונות, יש לו גם כלים שנכנסים לפוטושופ ועושים דברים דומים. הטיפול הוא לא אינטואיטיבי, ולא רואים מה עושים בדיוק עד אחרי שהעיבוד מסתיים, אבל אם טורחים להכיר את הכלי, הוא יודע לתקן פרספקטיבה, לתקן עיוותים ספריים של עדשות (למשל, ליישר עיוות של מצלמת עין דג) ועוד הרבה אפקטים מעניינים. הכלי לא טריוויאלי וכנראה נכתב על ידי מתימטיקאים יבשים, כי צריך להכניס פרמטרים מספריים לטבלאות (איחס), אבל עם קצת נסיון - עובד שגעון. הרשת מלאה אתרים שמציעים את המספרים להכניס לטבלאות לכל סוגי התיקונים. בנוסף, יש כלי לא חינמי שנקרא ANDROMEDA - והוא מחולק ל PERSPECTIVE - לתיקון פרספקטיבה, LENS DOC - לתיקון עיוותי עדשה ועוד כמה תת כלים. הוא ויזואלי - ורואים מה שעושים. אבל - למי שיש פוטושופ, ומעוניין בתיקון מהיר ופשוט, הטיפ הזה מצויין.
 
למעלה