בגשם היום

דליה קו

New member
1.על אבקני ההיבסקוס.



 

lightflake

New member
מפריע לי ההשקה למעלה מימין עם מסגרת התמונה

הייתי חותך אחרת
&nbsp
האובייקט עצמו מקסים
&nbsp
בתמונת התפוז חלק גדול מדי שרוף לגמרי
&nbsp
תמונת החלזונות אדירה אבל שימי לב שהפוקוס על העלה ולא על החלזונות
&nbsp
&nbsp
 

lightflake

New member
עוד הערה בונה קטנה

ללחוץ אנטר אחד בתוכן לפני שמעלים את התמונה, זה נותן יותר כבוד לצילום כאשר המסגרת העליונה שלו לא צמודה לחלק הכהה
&nbsp
ממש מומלץ לעשות זאת תמיד. לשים לפחות רווח של אנטר אחד או יותר. מקווה שאני מובן
 

דליה קו

New member
לא הבנתי את עניין ההשקה של המסגרת.

לגבי התפוזים, אין שום אזור שרוף.לא ברור לי במה הבחנת.
 

big ass blue

New member
בדרך כלל אנשים נוטים לראות באזורים לבנים כשרופים

מה שאני רואה כשגיאה אצל הצופה,
כי איזה מישהו חפר כל הזמן על כך שמה שלבן מושך את העין מהעיקר,
ולכן נחשב לשרוף.

הצילומים יפים. הצילום עם התפוז מאוד גלוייתי.
 
איזה סלט.

אין קשר בין "לבן מושך את העין" לבין שרוף!
[סלט ב': לא "לבן מושך את העין" - אלא בהיר (!) מושך את העין].

*

והטענה לגבי משיכת העין של קטעים בהירים אינה שמשיכת העין היא "מהעיקר" - אלא זו טענה (עובדה) בפני עצמה, ללא (!) קשר למה הוא העיקר בצילום:

יתר על כן, פעמים רבות צלמים משתמשים בעובדה זאת - "בהיר מושך את העין" - דווקא כדי למשוך את העין ל...עיקר (!) שבצילום, לנושא!
[ויש אפילו סוג-צילום כזה - קראתי לו 'חורור' (הלחם של חור + אור) - שנפוץ מאד בין צלמי "street photography". ראו, למשל, צילומים שזכו השנה בתחרות "עדות מקומית" (לחצו שם על סדרה מספר 2) ].

.
.

 

lightflake

New member
צילום נהדר. אכן רבים משתמשים בזה

אבל כמו כל דבר כזה אם מתחילים להשתמש בו בשיטתיות הוא הופך ל"טריק" ונהיה נדוש. (מי התחיל עם זה באופן כזה קיצוני בצילומי רחוב? אלכס ווב?)
 

big ass blue

New member
יש קשר.

אבל לא באמת חשוב לי לנצח בויכוח.

הצילום שפירסמת לתגובה לא קשור.
אני לא מסכים שמדובר בעובדה,
כי יש יוצאים מן הכלל. פשוט צריך לדעת כיצד לכוון את הצופה,
והרבה צלמים לא יודעים. אז בטעות ניכנס משהו שרוף או לבן לעדשה,
ואז הצילום לא מושלם.
אז לא מפרסמים את הצילום
 

lightflake

New member
קראי

בימי שמש בהירים, קיימת סכנה שאזורים בהירים בתמונה ישרפו.
לכן, כדאי לבחור בפיצוי חשיפה שלילי של שליש סטופ עד שני שליש סטופ ו"להציל" את הבהירים.
זכרו, בצילום דיגיטאלי תמיד נשמור על הבהירים!
לבן שרוף, לא מכיל מידע ואי אפשר להצילו בעריכה.
https://www.allonkira.com/מאמר-צילום-יסודות-הצילום-ומושגי-יסוד/
 
למעלה