VFR

  • פותח הנושא e zi
  • פורסם בתאריך

e zi

New member
VFR

(עיבוד ראשון עם ה- GIMP V2.10)

 
מעניינת

זה לא ה-cup of tea בצילום
אני פחות אוהב תמונות אפלוליות שכאלה
אך חייב להודות שיש כאן משהו מעניין שבגללו התעכבתי והסתכלתי וחשבתי
 

דודG

New member
אוהב ולא יודע כלום על VFR

אפשר לקבל קצת מידע על שיטת הצילום/עיבוד?
 

e zi

New member
פוקוס + קליק אפילו ללא חצובה. העיבוד היחיד: הקטנה לרוחב 1024

צילמתי, כתמיד, ב-RAW14 לא דחוס. פיתחתי עם התוכנה של ניקון Capture NX-D ל- TIFF16, והקטנתי עם ה-GIMP, שיודעת לעבד עד 32 ביט לצבע (r, g, b) לרוחב 1024, כדי שאוכל להעלות לתפוז.
 

דודG

New member
תודה. לא חשבתי על זה

לא הצלחתי להתרשם אף פעם מהRAW אז לא התאמצתי. לא חשבתי אף פעם שIRFANVIEW לא יודע לעבוד עם 32 ביט... אני אבדוק. בכל מקרה עם GIMP אין לי ניסיון.
אז TIF יותר איכותי מJPG לא דחוס כמעט? מה זה ה- 14 וה- 16?
 

e zi

New member
תשובה:

אין מה להתרשם מ-RAW. זה בסך הכל המידע הגולמי שהמצלמה הקליטה בעת הצילום. במצלמה שלי, ספציפית, ניתן להקליט ב-12 או ב-14 ביטים. כל ביט נוסף מכפיל את מספר הדרגות בין הבהיר-ביותר לכהה-ביותר פי-2. כלומר, עוד 2 ביטים: פי-4. כלומר המעבר בין דרגת בהירות אחת לשנייה עדין יותר ומורגש פחות בעין (נראה "חלק" יותר).

בפיתוח מ-RAW לפורמט שניתן לעשות עליו RGB פוסט-פרוסס, כדי לשמר מקסימום מידע אפשר לבחור בשמירה בפורמט TIF16 שזה אומר שכל פיקסל בתמונה ערכי ה-RGB שלו מורכבים מ-3 ערכים של 16 ביט. אפשר לשמור גם ב-TIF8 אבל הגרדיאנט של כל צבע (R,G,B) יהיה עם נחיתות יחסית כמו שתיארתי בפיסקה הראשונה.

GIMP תוכנה נהדרת, חינמית, קוד-פתוח, ומייתרת את הצורך בפוטושופ.
הגירסה הקודמת של GIMP ידעה לעבד TIFF רק קבצי TIF8 והחדשה עד TIF32. יש תמונות, שבהן עבודה עם מספר גבוה של פיקסלים לכל צבע משמעותית יותר: תמונות שיש בהן משטחים עם גרדיאנט עדין לדוגמה: שמיים בשקיעה, שרצוי לראות את המעברים לרוחב התמונה "חלקים" ובלי שבירות. אמצא בהמשך סירטון של הדגמה ב-B&H.

גם כשעוברים ל-JPG בסוף, להצגה בפורום למשל,
עדיין עדיף שכל תהליך העיבוד יתבצע בעדיפות ראשונה על מידע ה-RAW ואם צריך עוד מעבר לכך, אז אחריו ב-TIF עם כמה שיותר פיקסלים פר צבע.

---
יש כאלה שלא שווה להם הטירחה; אני פועל כך בשיגרה. אני לא מוצא בכך טירחה גדולה. בתמונה שבשרשור השקעתי פחות מ-5 דקות על המחשב. קרופ קטן ברמת ה-RAW, ההקטנה על ה-TIFF ושמירה ב-JPG. בסופו של דבר מה ששמרתי כאן להלאה זה רק את ה-RAW.
 

דודG

New member
תודה על התשובה המושקעת

אני לא מצלם עם מצ' מקצועיות אבל אני זוכר שהיה לי RAW וניסיתי. גם את הGIMP (בטח גרסה ישנה ) ניסיתי בעבר אבל בשביל הידע שיש לי הספיק לי IRFANVIEW. אני מודה שאני קצת מתעצל לעשות את כל התהליך אבל אני שמח שאני לפחות מבין.
 
למעלה