a P o C a L y P S e

big ass blue

New member
a P o C a L y P S e

שלום, אז למי שכבר זיהו את הסגנון שלי, הייתי פעם מבקר פה בקביעות. כאן למדתי כיצד לצלם וכיצד לא לצלם. כאן הייתי שואל שאלות, מקבל המלצות, מקבל ביקורות, נותן ביקורות.
היום אני שמח להגיד, שהגעתי ליכולת הסופית שלי בהעברת המסרים הפמיניסטיים שלי.
איני רואה את תחום הצילום כמשהו שאפשר להתפרנס ממנו. איני רואה תמורה או מחיר לצילום, אמנות בעיניי אינה נמדדת במחיר, בעיניי פשוט לא, אי אפשר. ברגע שאני נותן מחיר לאמנות שלי, אז האמנות נעלמת ואינה חשובה כי הריכוז שלך נמצא בכיס הפרטי שלך.

אנשים שקנו ממני את הצילומים בשמחה רבה הפנתי אותם לתרום לגופים שעוזרים לנשים במצוקה, להוסטלים בכל רחבי הארץ העוזרים לנשים שבהם אני מתנדב, וגם לא.
בצילום, אני מצלם בסגנון מסויים, בעיקר במקומות נטושים, כי אני אוהב, אני מצלם עירום כי אני לא סובל את התעשייה הזו בארץ, בצורה שבה מצלמים עירום, חשוף מידי, לי חשוב לצלם עירום מבלי להראות כלום, וזה מה שאני עושה. אני מצלם נשים וגברים ולוקח מסר כדי להעצים את הנושא הנשי, כמו אלימות, אונס והטרדה מינית וכד'.

זה אחד הפרוייקטים הרבים בניהולי, אני צילמתי, ערכתי וניהלתי אותו.

תהנו.

 

xfwind

New member
צילום מרתק עם המון כוח. בחירת המסגרת מעניינת גם.

 

big ass blue

New member
תודה

בחרתי במסגרת עם גוון שמתאים לצבע עור של המצולמים בערך, שאיכשהו המסגרת לא תיקח ולא תהיה יותר מידי כוחנית מול הצילום עצמו.
 

xfwind

New member
זה מובן. אם כי למסגרת יש אלף אפשרויות. והכי חשוב שלא תתחרה

בצילום אלא תיתן לו תיחום נוח.

אני לא תמיד אוהב את הצילומים שלך - בעיקר כי אני מתחמק מאמיתות קשות ויזואלית.
במקרה של הצילום הזה, אני חושב שהכוח שלו באיפוק ובסימליות שלו.
 

big ass blue

New member
תודה על ביקורת עיניינית

כן, אכן אני מתעסק בוויזואלים שלא תמיד נעימים לעין כי אני מחייב את עצמי להראות גם הדבר שלא נעים להסתכל עליו...

מה בעינייך וויזואלי קשה כדי שאדע להזהיר פעם הבאה, כי אני לא מחייב שיצפו. אני אולי דעתן ומאוד פרובוקטיבי אבל אני לא מכריח. אני יודע שלשנות את האנושות, לא תמיד עושים במלחמות.
 

KallaGLP

New member
אני כמו קודמי, אם כי מסיבה קצת שונה.

הצילום טוב, אך מבחינתי עירום זה משהו פרטי ואינטימי, שחולקים אותו רק עם מי שקרוב באמת, ולכן אני עקרונית לא אוהבת תמונות עירום בציבור, לא משנה של מי ובאיזה מצב. מבחינתי, אני לא מתחברת אליו כחלק ממאבק חברתי או פוליטי, נהפוך הוא - שימוש באמצעים כאלה גורם לי להירתע ולא לקחת חלק במאבק. ברור שזה עניין של גישה וטעם, וזכותו של כל אחד לצלם ולפרסם מה שהוא רוצה כל עוד זה לא בניגוד לחוק, אך זו תחושתי האישית.
 

big ass blue

New member
התחושה שלך נכונה ומאוד מוצדקת

אני לא סובל את התעשייה הבובתית הקיימת בעולם הצילום כאן בארץ.
עירום הוא הדבר הכי אישי שיש, עירום בכלל אין בו שום צורך, הוא לא אמצעי והוא לא מטרה בכלל...
הרבה צלמים חובבנים או מקצועיים נכנסים לצלם עירום ממטרות שאני לא אוהב, ואני אומר את זה כל הזמן, וכפי שאת יכולה להבין לא כל כך אוהבים אותי בתעשייה הזו, הועפתי מכל קבוצת עירום אפשרית, הייתי מגיע למפגשי צילום וסדנאות כדאי לראות מה באמת מתרחש, ורב עם כולם, מכות. הייתי מכסה את הדוגמנית ואומר למה באתי כדי ללמוד או בשביל להסתכל עליה? מה אני צריך את זה? מה אתם צריכים את זה?
אני לוקח את המאבק לידיים שלי ומוכיח לעולם שאין צורך בעירום. זה מפעל חיי ואני אמשיך בזה עד שצלמים יפסיקו לצלם עירום או לפחות ירתעו מזה... כי רובם מטרידנים סדרתיים, רובם פורנוגרפיים, רובם בושה לאנושות.
 

KallaGLP

New member
נשמע מעניין.

אם לא מפריע לך, הייתי שמחה אם תפרט יותר על אופי המאבק שלך ואיך התמונות שאתה מצלם משרתות ספציפית את המטרה של הפסקת צילומי העירום.
 

big ass blue

New member
המאבק שלי

זה להגיד את האמת בפרצוף. זה לשאול את השאלות שאף אחד לא רוצה לשאול, זה להיכנס לקבוצה או לראות צילומים של צלם ישראלי שמצלם נשים עירומות בעירום מלא, ומראה איברים ולא מסתיר שום דבר, המצולמת יכולה לפרסם את הצילומים הללו? לא, היא לא יכולה. היא אמנם מקבלת תשלום על הפוזה, היא מקבלת כסף ולכן היא חייבת ולהיות בתנוחות לא נעימות, כי שילמו לה, והיא לא יכולה להוציא פיפס, ואני יודע מה זה. כי אני שומע הרבה על צלמים שמרשיפ לעצמם לגעת, לבקר את הגוף של המצולמת ולהגיד לה, שהיא צריכה לרדת במשקל, שהחזה שלה עומד ויפה וכד', זה מטריד אותי בתור בנאדם ומטריד עוד יותר שאנחנו כחברה מגיעים לזה, שצלם, גבר, ניכנס לזה רק בשביל למלא את האגו שלו...

המאבק שלי כולל שיימינג של צלמים גברים, המאבק שלי שואל גברים, אם אתה מצלם עירום אז למה לא גברים? אה אין גברים שאפשר לצלם? בבקשה קח 10 גברים שמוכנים, מה עכשיו? המאבק שלי כולל לקחת בחורה שנחשבת יפה בסטנדרטים השוביניסטיים ולגרום לצופה חרמן להרגיש לא בנוח, כצופה, להרגיש סלידה על עצמו, זה לגעת בנושאים לא קלים, מצמררים, עם סיפור חיים לא קל, ולהראות אותו, כשהעירום לא נמצא, כמראה, אלא כתחושה בלבד...

אני נמצא בהוסטלים של נשים מוכות, במקומות שבהן נשים בורחות כשהן חוות הטרדה או אונס שהן מאבדות כל תחושה בגבר ואמונה בגבר, בצורה הכי מוצדקת שיש.

הכל סובב סביב מין, חרמנות יתר של המין הגברי. הכל.
לצערי כל זה עדיין לא משרת, אבל אני לא מתייאש, כי בעולם הצילום כל המטרידנים הללו, האנסים הללו שיכולים להיות אבא שלהן ואפילו סבא שלהן, מרגישים כוחניים, בעלי שם מפוצץ, כל מיני טרי ריצ'רדסון למיניהם שמכירים סוכנים, מפיקים וחברות ענק שיכולים לקדם, והם מנצלים את הכוח הזה לרעה בשביל מציצה מבחורה תמימה שחושבת שזו הדרך לפתוח דלת...
 

KallaGLP

New member
תודה, יפה מאוד.

ובכל זאת אחדד: אני רואה שאתה מצלם עירום בעצמך. אולי פחות בוטה וחשוף מהנהוג ותוך שמירה מוחלטת על אתיקה מקצועית, אבל עדיין ממש עירום. אתה עושה זאת כי אתה מאמין שזה מקדם את המאבק שלך? ואם כן, באיזו צורה?
 

big ass blue

New member
בשביל זה צריך לראות את העבודות

אבל גם צריך לראות את הדרך שבה אני נלחם בצלמים הללו. זה משתנה, יותר ויותר הצלמים הללו עוזבים את התחום הזה. אבל לא כולם לצערי, עדיין יש טורפים בחוץ.
 

KallaGLP

New member
לא בטוחה שהבנתי למה צריך צילומי עירום בשביל זה,

אבל תודה על ההסבר.
 

big ass blue

New member
כדי להראות שאפשר לצלם אחרת

להוכיח למצולמות שהן אינן זקוקות לעירום, להצטלם בצורה כזו, שזה כלל לא רלוןנטי, שאפשר להצטלם ולקבל תשלום גם בלי לדגמן בעירום, זה לא נחוץ. אני לא מדבר על ציור עירום, שזה אספקט אחר לחלוטין, אבל דומה.
 

KallaGLP

New member
אבל הן כן מצטלמות בעירום בסופו של דבר.

כמעט בכל התמונות שלך כאן (שהן בהחלט טובות) יש אנשים, ובעיקר נשים, בעירום. לכן אני לא מבינה איך זה הולך ביחד עם זה שאתה רוצה להפסיק את סוג הצילום הזה.
 

big ass blue

New member
בסופו של דבר כן

הן מצטלמות בעירום, העירום כלל לא מורגש, הוא לא אמצעי, הוא לא הנושא, הנושאים שלי מתרכזים בנושא חשוב יותר, ולא בגוף עצמו. כל הצלמים שמצלמים את הז'אנר הזה טוענים שהגוף הנשי הוא האמנות, ולכן הם מראים אותו בצורה גסה מאוד, מה שאני אישית לא אוהב וחושב שצריך למנוע את זה.
אני לא מהטרולים הללו שמגיבים לצילומי עירום ואומרים, למה כך? אני פשוט מראה שאפשר בדרך אחרת, שאפשר לצלם מסרים מסויימים שאפשר לספר סיפור.
 

big ass blue

New member
אני מתנגד לאופן שבו צלמים מצלמים נשים

אני מתנגד לסיבה שמלחתחילה נכנסים צלמים בשביל לצלם עירום... אני מתנגד להתנהגות של הצלמים במהלך הצילומים.
אין לי בעיה עם עירום, כי העירום לא מעניין אותי, זה בכלל לא אישיו בשבילי, סך הכל בנאדם בלי בגדים, זה בסך הכל בנאדם שחושף את כל האמיתות שלו, זה מה שזה.
דבר כזה לא צריך לחשוף בצורה גסה, אלא לתת לאנשים להיות במתח, זה הכל.
 

e zi

New member
כמו שאחד יצרוך סקס בתשלום, ויאמר שהסקס לא אישיו מבחינתו

והוא מתנגד לנורמה של תעשיית הזנות.

---
כל צלם נכנס לצלם עירום משיקוליו הוא. שמת את כולם תחת מטריה אחת. אני אישית חושב שיותר מידי מתעסקים בעירום, כולל אתה - לגישתי: תניח לזה. יש מספיק נושאים בעולם לצלם. כמובן, שתעשה מה שבא לך. אבל אל תטיף בגנות מעשים, שאתה עצמך עושה. תוך שאתה מציג את עצמך כצדיק היחיד בסדום.
 
למעלה