שרשור צילומים אהובים עליכם

אילן די

New member
שרשור צילומים אהובים עליכם


העלו תמונה שאתם אוהבים. רצוי תמונה שצולמה ע"י צלם מוכר וידוע. יש להימנע מתמונות משפחתיות או של מישהו קרוב אליכם. אם בא לכם - אפשר להוסיף רקע ולתת קונטקסט ואפילו לספר למה אתם אוהבים את התמונה. כל ז'אנר או סגנון צילומי הולך.
 

אילן די

New member
שלי

בחרתי בתמונה מפורסמת שאני זוכר מאז התיכון בערך. Migrant Mother של דורותיאה לאנג. צולמה ב- 1936 ונחשבת עד היום לתמונה שמייצגת את תקופת הצנע בארה"ב. התמונה מראה אם מוקפת בשבעת ילדיה כשפניה המודאגות מביטות אל האופק.
דורותיאה צילמה את התמונה בקליפורניה. האם - פלורנס תומפסון, היתה קוטפת אפונה בשדה שבו האפונה נהרסה ולכן כל הקוטפים ישבו בצד מחוסרי עבודה. דורותיאה ביקשה וקיבלה רשות לצלם את האם.

 

ravivme

New member
בטח בפורום היו פוסלים את התמונה הזו

בתואנה שהפוקוס מפוספס וזה "לא עובר".
אני חושב שתמונות נפלאות מהסוג הזה צריכות להחזיר את כולנו לפרופורציות, ובמיוחד למה שבאמת חשוב - להעביר מסר ולגרום לצופה לחוש משהו.
בעיני אי אפשר שלא לחוש אמפתיה לאישה הזו, גם בלי להכיר את הסיפור.
רואים את הדאגה על פניה, את הילדים שתלויים בה.
תמונה נהדרת ואהובה גם עלי.
 

enigo

New member
זו תמונה טובה למרות פוקוס לא טוב. עם פוקוס טוב היתה טובה

יותר.
 

steiff

New member
גמל

אחת האהובות עלי. מובאת כאן כצילום מסך עם כל הקרדיטים הנחוצים, משיקולי זכויות יוצרים.

צילם אותה מיכה ברעם. בשבילי ״דוד מיכה״. הוא היה צלם מפורסם כבר כשהייתי ילד וגדלתי על הצילומים שלו. אלבומי המלחמות, תערוכות במוזיאונים, עיתונות. אדם מרתק ודוד שתמיד נעים לשוחח איתו על עניינים ברומו של עולם וגם על צילום. מהפלמ׳ח לצה׳ל ל״במחנה״ ומשם ל״לייף״ ו״טיים״ והקמת קבוצת ״מגנום״. עין מיוחדת שיודעת לתפוש את הדרמה והרגע.

על התמונה הזו סיפר לי מיכה שיצא לצלם את מצדה עבור ״במחנה״ קצת אחרי גילוי שביל הנחש בשנות החמישים. לקראת אור אחרון במטוס פייפר צבאי, מעקף גדול שלא להיכנס לשטח הירדני. בדרך חזרה צדה עינו כתם על דיונות הלס ממזרח לבאר שבע. הוא ביקש מהטייס להנמיך, ולמרות שהדלק לא היה בשפע והחשיכה המתקרבת הוא צילם את התמונה זו. לדבריו היתה זו התמונה האחרונה שנשארה לו על הסרט האחרון שנשאר לו בסופו של אותו יום. מבחינתי היא היתה זוכה בקלות באתגר המינימליזם של השבוע שעבר.

 

xfwind

New member
וואללה? אשכרה דוד שלך? רק על זה מגיע לך חודש לזכות באתגר!

 

lightflake

New member
מעניין אני מכיר תמונה מאוד דומה לזו נדמה לי מהנשיונל

אבל בצבע ועם שיירת גמלים שגם מצולמת מלמעלה ומציגה את הצל שלהם, לא ידעתי שדוד שלך היה הראשון עם הרעיון הזה !
מאגנום זה כבוד גדול, אני מקווה בשבילך שהוא גם הדריך אותך פה ושם ולא היה יותר מדי סנוב...
 

steiff

New member
סנוב? ממש להיפך

אבל אם צפיות בסרט בוודאי הבנת ממה שנאמר וממה שמשתמע שהמצלמה והטכניקה הם רק כלי.
מה שלמדתי מדוד מיכה בענייני צילום היה:
להיות במקום הנכון בזמן הנכון (לעיתים עניין של מקריות. זה לא תמיד נמצא בחצר האחורית של הבית שלך. הרבה פעמים צריך אומץ וסיכון או פשוט להיכנס לאוטו ולנסוע).
לראות את התמונה בעניינים ולהקליק אותה למצלמה אינסטינקטיבית. או שיש לך את זה או שלא. לי אין... לו יש... וזה מה שמבדיל בין צלם מקצועי לצלם של סופי שבוע.
איך להציג תמונה ואיך לראות תמונה. זו תורה בפני עצמה. בניה של תערוכה לא מסתכמת בבחירת התמונות אלא בחיבור ובהתייחסות ביניהן. גובה התמונות. ישור קו. מסגור.

אנקדוטה מעניינת: מיכה נוסע ב״סאאב״. רכב די מיוחד עם עבירות גבוהה יחסית לרכבים פרטיים של שנות השישים-שמונים. תמיד היתה לו מטלית לניקוי החלונות ברכב. כשאנחנו מתרגלים לכתם של הזבוב שהתאבד על השמשה ומפסיקים להתייחס אליו כחלק מהנוף אנחנו בעצם מאמנים את עצמנו להתעלם ממה שאנחנו רואים. מיכה לא מסוגל להתעלם מהכתמים. מה שהוא רואה כולל את הכתם והלכלוך וכל הפרטים הללו יוצרים את המסגרת הכוללת. לפעמים הם בעצם התמונה. כי כשמצלמים - העדשה לא מבחינה בין הכתם על השמשה לאובייקט.
 

steiff

New member
כישורים וכושר אפשר לפתח, כישרון או שיש או שאין

מי שאין לו יכול לנסות לעקוף את החיסרון באמצעות כושר וצבירת כישורים, אבל לא תמיד זה מספיק.
 

sagiKor

New member
הנה אחת

Etroits, La Gonave, Haiti 1986
Alex Webb
חלק מעבודה ארוכה של אלכס ווב בהאיטי שיצאה גם בספר.
לטעמי מכילה את כל מה שצריך לתמונה מושלמת. תמונה שמרכיבים בה משפיעים על הצילום שלי.

 

lightflake

New member
לא הסברת מה אתה אוהב בה... רק אמרת שמכילה את המרכיבים...

בהחלט לא תמונה קונבנציונלית כמעט מכל בחינה אפשרית
(אם אני הייתי מעלה לפה דבר כזה הייתי חוטף מכל הכיוונים....)
 

lightflake

New member
האמת שבכלל לא התחברתי...

בסדר זו תמונה שמעלה סימני שאלה ואולי זה דבר טוב... יוצר עניין... אבל בתכלס..
Not my cup of tea...
 
למעלה