האתגר השבועי - 17.4-23.4

לאתגר



 
תוצאות האתגר


תודה לכולם על ההשתתפות הערה. מצ״ב דעתי *האישית* על התמונות שהועלו בהקשר של האתגר ״צילום של דברים רק על הקרקע. נסו למצוא עניין סיפורי וזוית מעניינת או מפתיעה במה שקורה בגובה הנעליים שלכם״. אהבתי את כל התמונות אבל כרגיל היו כמה שסיפקו את הפאנץ׳ הנדרש כדי להגיע למקומות הראשונים.

חסמב"ה בפתח המערה החשמלית / ravivme
תמיד כיף לי לראות חתולים, ובטח גורים נחמדים. אבל מעבר לכך שהנושא בנאלי הפריע לי עומק השדה שמטשטש את החתולים מאחורה ומשיכות המכחול הכחולות (צמח שלא בפוקוס?) מצד ימין.

טרמפ / efik10
צילומי מקרו (או בהגדלה) של חרקים הם תמיד מעניינים כי אנחנו נחשפים למראות שלא ידענו שהם קיימים. הצילום ישר עושה חשק לראות את החרק יותר מקרוב, אבל כאן זה פחות מתאפשר בגלל הפריים הנותן לו מעט נפח. הבוקה נעים לעין וצבע החרקים משתלב יפה עם הקרקע .לגבי הטרמפיסט, בלי הכותרת לא הייתי שם לב לזה, וכמו ששגיא פעם אמר, תמונה צריכה לעמוד בפני עצמה גם בלי הכותרת. מקום שלישי.

צדף / ניריתסקוטלנד1
מצאתי עניין בהרבה חלקים בתמונה, אבל לא בצדף. החוף הזרוי אבנים שמעיד על חוף לא מתורבת, הגבעות הירוקות ברקע שתוחמות את המים, הניגוד בין הירוק ברקע לחוף החום. כל אלו עושים חשק לראות את הנוף עם קצת יותר עומק שדה. הצדף עצמו לטעמי קצת בנאלי, ראיתי מעניינים ממנו ומיקומו בתחתית התמונה מחזקת את התחושה שהוא לא הנושא.

אבני דרך / ניריתסקוטלנד1
רעיון נחמד לצלם את האבנים שדורכים עליהן, בהחלט משהו שלא תמיד מתבוננים בו בעיון בטיולים למקומות שנבנו בעבר הרחוק. אבל האבנים הספציפיות האלו פחות מעניינות והאופק שנראה קצת שרוף טיפה צרם לי.

צועד על ריצוף עץ / דליה קו
התחושה הראשונה כשראיתי את התמונה הייתה שמשהו מרגיש לי לא במקום. לקח לי זמן להבין שמה שהפריע לי הוא שהסיבים שעל הדק המרכזי מובילים מהצופה קדימה, ואז פתאום העין נתקלת ברגלים שצועדות משמאל לימין. מעניין אם היינו רואים את ההולך צועד מאיתנו והלאה, ואז העין הייתה מובלת מהעץ לצועד. גם כאן יש רעיון נחמד של התמקדות ברגליים ולא בכל הדמות, אבל לטעמי הרגליים לא ממש מעניינות כאן והטשטוש של רגל שמאל לא עוזרת.

אבן בשפת הים / דליה קו
אבן בהחלט מעניינת וצילום החוף דרך האבן בהחלט מהווה טוויסט מעניין. אבל מפריעה לי הזווית, אולי תזוזה קצת לשמאל בקשת, התרחקות לאחור, והגדלת עומק השדה היו עוזרים לחזק את האפקט של ״התבוננות מבעד לחור באבן״.

שבע למטה / fwind
תמונה שמעלה חיוך בגלל האירוניה של UP שמכוון למטה. הקופסה ההפוכה (או המונחת נכון) מלמעלה מוסיפה עניין, ובקבוקי המשקה מסביב מייצרים את הקונטקסט של מישהם שנהנו מהשתייה וטינפו את הסביבה. המיקום המוחבא בין העלווה אבל על הקרקע, מדגיש שבלי תשומת הלב של הצלם אולי היינו מפספסים את הסצינה. מקום שני.

קטשופ בפוטנציה / fwind
הכותרת כאן חושפת את הסיפור עד כדי כך שהיא מהווה ספויילר רציני. בלעדיה אולי המאמץ להבין מה קורה כאן היה לוקח יותר זמן. הצילום מקרוב מאפשר לנו לראות את טיפות המים על העגבניה (מאיפה הופיעו? כאילו נשטפה הרגע).

אדישות / אילן די
וואו. התמונה לוקחת את האתגר למקום שלא חשבתי עליו, אבל מהווה פרשנות מפתיעה להגדרת האתגר כמו גם בעלת עניין סיפורי ההופך את ״אנחנו עלולים לפספס דברים שנמצאים על הקרקע, אם אנחנו לא מסתכלים גם לשם״ לטוויסט אירוני ועצוב (וגם אם הוא יומיומי, עדיין העוברים עיוורים מלראות) על נושא האתגר. מקום ראשון.

צייר המדרכות / אילן די
הנושא כאן מרגיש לי הצייר. מיקומו במרכז מרגיש לי מאוד נכון לדעתי (וטוב שלא מוקם לפי חוק השלישים), כשהדמויות המטושטשות בצדדים מייצרות את הקונסטקסט של רחוב הומה, שבו אף אחד לא שם לב לצייר ולעבודתו. אהבתי גם את הבחירה בש/ל שמדגישה את ההיבט הסיפורי. אבל מה שחסר לי הוא לראות קצת מהציור שעל הקרקע, ואת הכלי (גיר?) שמשמש לציור. כי הנושא שהייתי רוצה לראות כאן הוא הציור - שאם לא היה שם את הצייר שיוביל אותנו להסתכל עליו אולי היינו מפספסים אותו. בכל מקרה, תמונה שיצרה אצלי הרבה עניין וסקרנות ולכן היא מקום שלישי במשותף.

כלניות / faloou
צילומי כלניות אל מול שמיים כחולים הוא נושא מאוד בנאלי בד״כ, אבל כאן יש את הכלב שמייצר את העניין אחרי ששמים לב אליו (כי האזור סביבו לא מובהר). מצאתי עניין בכך שכאן ממש מרגישים שהצלם (או המצלמה) ירד מאוד נמוך, לגובה הכלב, כדי לראות את הנוף משם. מזכיר לי את זווית הצילום של ילדים אצל ספילברג. תמונה מעניינת לכשעצמה, אבל לא עונה למה שכיוונתי באתגר.

תפוז / faloou
תמונה שעשתה לי הרבה כיף בעינים. הכתום החם של התפוז מול הסביבה בצבעים קרים, בוקה נעים לעין שלא מחביא שום פרט שאולי היינו רוצים לראות ומדגיש שהנוף מאחור אינו הנושא, החתך בתפוז שישר מעלה את הסקרנות ״למה הוא חתוך?״ והכתמים מתחתיו (לא יודע אם קשורים לתפוז, אבל נראים כאילו שהוא הגיר נוזלים), ובהחלט משהו שלא היינו שמים לב אליו אם היינו רואים את המבנה (שנראה מעניין לכשעצמו) ומצלמים רק אותו. מקום שני במשותף.

פרפר על המדרכה / ניקוניסט מלידה
צבעי הפרפר והמרקם הפרוותי שלו בהחלט שובים עין, ועושים חשק לקצת פיקסל פיפינג על התמונה אבל לא נראה לי שהייתה עומדת בכך בהיבט של חדות. גם זווית הצילום מרגישה קצת בנאלית ולא מוקפדת - אולי צילום מקדימה שהיה מאפשר לראות גם את פני הפרפר הייתה מרגישה אחרת.

לאתגר / גרין הכחול
נראה שהילדה מאוד נהניית לשחק בכדור ולפיכך התמונה מייצרת תחושה מאוד כייפית, אבל הכדור לא מרגיש לי כמו משהו שמהווה הנושא ושהיינו מפספסים אם לא היינו מקפידים להתבונן בקרקע.

לאתגר / אני רק שאלה בלבד
אני לא בטוח שברור לי לגמרי שאני מבין מה מצולם כאן, וגם הרקע לא ממש מספק קונטקסט (או שפספסתי משהו?) למה שרואים כאן.

חרסית / יעקב ו
צילום יפייפה של יובש וחוסר במים שמתוכו מתחילים חיים חדשים של צמיחה חדשה. צבעוניות מאוד נעימה לעין. הייתי אולי מנסה צילום מגובה קצת יותר נמוך וממקם את הצמחים קצת יותר רחוק מקצה התמונה.
 

יעקב ו

New member
תודה על המקום השביעי המכובד

(סתאאאם)
ועל הניתוחים המעניינים והשיפוט ההוגן
 

אילן די

New member
תודה על השיפוט והביקורת על כל תמונה ותמונה!

וכמובן על המקום הראשון.
אחשוב ואעלה אתגר חדש בשעות הקרובות.
 
בכיף

אגב, אני לא אוהב את המינוח ״ביקורת״ - זו מילה ששמורה למקצוענים ש״אמורים״ להבין את מה שהם מבקרים, כמו למשל מבקרי מסעדות או מבקרי תיאטרון/קולנוע.

אני מעדיף את המינוח ״משוב״ בתקווה שהוא גם ״משוב בונה״.

 

efik10

New member
תודה רבה על המשוב המפורט !

היה ממש כיף לקרוא ולהשכיל
 
למעלה