הנבלאית - היצירה המוגמרת ותיעוד.

eli adamit

New member
הנבלאית - היצירה המוגמרת ותיעוד.

הרעיון לפסל והמודל

הנבל הוא כלי עתיק ורומנטי והיתה לי כמיהה לפסל נבלאית בעת נגינתה בנבל. חיפשתי בגוגל נבלאית שתתאים ותסכים לשמש כדוגמנית לצורך פיסול. מצאתי את לי קורן. לי קורן היא מוסיקאית יוצרת, נגנית נבל וזמרת. ראיתי את תמונותיה באינטרנט, שמעתי את נגינתה ביוטיוב ואמרתי לעצמי "מצאתי". כעת צריך לשכנע אותה להצטלם עבורי. ברור שהיא לא תיסע אלי עם הנבל ולצלם אותה במהלך הופעה, זה לא תנאים מתאימים לצילום לצורך גילוף. התקשרתי אליה, הצגתי את עצמי והצעתי לה לראות את עבודותיי באינטרנט, הצגתי את בקשתי וציינתי שאבוא עם בת זוגתי אליה ואצלם אותה במקום קרוב לביתה בשטח פתוח שאפשר לצלמה ממרחק 5 מ' מכל כיוון ללא עצמים מפריעים בין המצלמה לבינה. בתחילת השיחה עם לי, חשתי היסוס כלשהו אבל שטף דבריי והתמונה הכוללת הרגיעה אותה והיא נאותה לבקשתי. זוגתי ואני הגענו אליה ופגשנו בחורה מקסימה, עזרתי לה להעמיס את הנבל לרכב ונסענו למגרש חניה ריק ממכוניות – שם ביצענו את הצילומים. מאז היינו במופע שלה בתל אביב וממש נהנינו.
אז אלפי תודות ללי קורן על נכונותה לשמש כמודל לפסל.
אגב ללי קורן יש כמה כלי נבל מסוגים וגדלים שונים כמו הנבל הגדול בעל פדאלים שגובהו בהערכה גסה ב-2 מ' ואני בחרתי לגלף את דמותה עם נבל אירי/קלטי שהוא יותר קטן ופותר לי בעיות של גודל בגזעים שאני צריך ליצירה זו.

חיפוש גזע
באמצע פברואר השנה פירסמתי כאן בפורום את התוכן הבא:
"אתמול צילמתי את המודל מכמה כיוונים.
לאחר מספר מדידות וחישובים, אני מחפש גזע לא סדוק בעל טקסטורה נאה.
המידות המינימליות הן קוטר 32 ס"מ ללא הקליפה. גובה 58 ס"מ (זה יתן 20% מהדמות האמיתית - דמות יושבת מראש ועד נעל בפעולה)
מידות אידאליות הן קוטר 50 ס"מ ללא הקליפה. גובה 85 ס"מ (זה יתן 33% מהדמות האמיתית)

רצוי עץ דוגמת ברוש או אחר בגוון בהיר כמו צהוב או חום בהיר.

עבור גזע במידות גדולות, אתפשר גם על עץ לא בהיר כמו סיסאם הודי או ינבוט או אקליפטוס.
עבור משהו שעונה על הדרישות, אני מוכן לנסוע מהדרום עד לצפון ולרמת הגולן.
אם מכירים, יודעים, ראיתם, אשמח למידע.
תודה
אלי"
סוף ציטוט
החברים בפורום התגייסו והציעו לי כל מיני מקומות ברחבי הארץ שאולי שם אמצא את מבוקשי. לצפיה בשירשור מאז - לחץ כאן

חווית מציאת הגזע והתחלת עבודה
בהמשך לתגובות החברים שתוארו לעיל פרסמתי כאן בפורום את התוכן הבא: "לפני מספר ימים ביקשתי הכוונה לגזע בהיר וענק יחסית (50ס"מ על 85ס"מ) היתה היענות יפה הן בשירשור בפורום והן במסרים אישיים והן במייל תודה לכולם וכולם שווים גם אם בסוף הלכתי בכוון אחר. אבל ברשותכם אודה כאן בצורה שמית לאנשים שהביאו אותי לגזע הנבחר.

אבנר שחר סיפר לי שציפי אמרה לו שאני מחפש גזע. מבחינת ציפי זה היה מה שנקרא במסורת היהודית "מתן בסתר" היא טרחה בשבילי בלי לדאוג שאני אדע זאת.
אבנר סיפר לי ששמע מציפי כי לא הספיק להיכנס לפורום באותו יום שאני מחפש גזע. הוא נזכר שראה במקום כלשהו ברוש כרות. המימדים שלו היו קרובים למידה האופטימלית שרציתי. הגעתי לאבנר ונסענו לראות את הגזע. משם נסעתי לגוזם עצים שהבטיח שיש לו את הסוג והמידה המבוקשת אך כשהגעתי אליו הגזע נראה פחות יפה מזה שאבנר הראה לי. היו לי גם הצעות לעצים ענקיים ברמת הגולן אבל מזנים שפחות מתאימים לצורך שלי. בחרתי לקחת את זה של אבנר. עוד לפני צאתי לגוזם, אבנר אמר לי שאם אעדיף את "שלו" אז הוא יעזור לי בהעמסתו. ואכן, כאשר חזרתי אליו הוא עזב את עבודתו בנגריה, רתם את העגלה לרכבו ויצאנו לדרך. הגזע היה קצת רחוק מהכביש וגילגלנו אותו עד שניתן היה למשוך אותו עם הכננת שאבנר הרכיב יום קודם על העגלה (במיוחד למשימה זו, תוך ציון שזה ישרת גם אותו בהמשך). העלנו אותו לעגלה, הורדנו אותו בחניה של אבנר. שם ניסרתי אותו למידה שקרובה+ לרצוי והעברנו את הגזע והשארית לרכב שלי. זה לא היה קל (קוטר 40+ אורך 130 שנחתך ל 90 , 40ס"מ.) בתמונה הראשונה (בשירשור זה - התמונה השישית) הגזע שוכב בספסל האחורי של המכונית. אז שוב תודה רבה לאבנר שהשקיע מחשבה, זמן מאמץ פיזי, בקיצור אדם נפלא. ולציפי תודה על ה"מתן בסתר" ולכולם שהציעו ובמקרה קיבלתי הצעה אחרת."
סוף ציטוט.

חומרים ומידות ומשך עבודה על הפסל
הנבלאית עשויה מברוש, הנבל עשוי מינבוט.
גובה - 93 ס"צ, רוחב במימד הארוך - 60 ס"מ, רוחב במימד הצר - 38 ס"מ.
במטרה לתת הסבר צמוד לכל תמונה אעבור לשרשורים נוספים.
עברו כתשעה חודשים מאז שבתחלתי לעבוד על הפסל אבל כחודשיים וחצי רצופים לא נגעתי בפסל, כך שניתן להגדיר שהעבודה התמשכה 6-7 חודשים כאשר אני לא עובד כל יום וכאשר אני עובד זה יכול להיות בין 1 שעה ליום ל-6 שעות. נטו שעות מושקעות? לא יודע, כי אין עלי מונה ולא משלמים לי לפי שעה.

במטרה לתת הסבר צמוד לכל תמונה אעבור לשרשורים נוספים.











 

eli adamit

New member
הנבלאית - תיעוד

תמונה 1: יישור הבסיס באמצעות מסור שרשרת.
תמונה 2: הדפסתי את תמונת החזית ותמונת אחד הצדדים בגודל מכסימלי שהגזע יכול להכיל והדבקתי אותם על קרטון הקרטונים האלה יעזרו לי לסמן את קווי המיתאר החיצוניים של הפסל.
תמונה 3: הניסור במסור שרשרת שברשותי מאפשר הורד של חתיכות עץ גדולות ואני חייב לקחת מקדם בטחון של כמה סנטימטרים שהמסור לא יפגע בחלקים שצריכים להיות בתוך הדמות. ניתן לראות ביוטיוב אנשים שיוצרים פסל שלם רק עם מסור שרשרת אבל לשם כך צריך להב חדה, זו טכניקת פיסול שונה ולא מאפשרת לרדת לפרטים כמו בפסלים שלי.המשכתי לנסר עם מסור שרשרת חלקים גסים שנמצאים מחוץ לקווי המתאר. תחילה העודפים במבט מהחזית ואז סימון קווי המיתאר במבט צד והורדה של העודפים במבט זה.
תמונה 4: החלק הקשה בגילוף הוא תווי הפנים ולכן אני מתחיל את העבודה עם תווי הפנים ואם עברתי מכשול זה ויש כבר כיוון נכון אז אני מרשה לעצמי להשקיע בשאר החלקים של הפסל. אני מכין שבלונה מקרטון של קו הפרופיל ומגלף באמצעות מפסלות ודרמל את פרופיל הפנים. אני לא ממשיך בשלב זה את עיצוב הפנים עד הסוף כי בעבודה המאסיבית על שאר חלקי הפסל , אני עלול לפגוע בפנים ולכן אני משאיר את הפנים בצורה גסה ואחזור אליה בשלב יותר מאוחר השלמת עבודה עדינה יותר.
תמונה 5: התחלת עיצוב הידיים. העיצוב מתבצע בשלב זה באמצעות משחזת צד עם דיסקים לכירסום בעץ ומפסלות רחבות.
תמונה 6: המשך עיצוב הידיים. מאחר שהיד צרה ומגולפת בניצב לסיבים אז היא רגישה לשבירה. בנוסף, הפסל בשלב זה צפוי לעבור טלטלות של עבודה מאסיבית, אני משאיר הרבה עודפים בהשווא לעובי הצפוי של היד.
תמונה 7: המשך עיצוב הידיים.

המשך יבוא בשירשור נוסף.













 

boaz10

New member
אין לי מילים...

זו פעם ראשונה שאני רואה תיעוד של פיסול וזה מרתק לחלוטין.
מחכה מאוד לראות את ההמשך
 

eli adamit

New member
הנבלאית - תיעוד.

תמונה 1: בשרשור הקודם דיברתי על כך שהפסל בשלב זה צפוי לעבור טלטלות של עבודה מאסיבית וזאת כי חלק מהעבודה במסור שרשרת או בשחזת צד אני מבצע בחצר ועבודות היותר עדינות בסטודיו שלמעשה הוא אחד החדרים בבית שהוסב לסטודיו. הפסל היה כבד מאוד כי היה רטוב מהגשם ואני לא יודע כמה זמן שכב בוואדי מאז הכריתה, אז את השינוע האופקי הייתי מבצע עם סבליקו ולהרים אותו לשולחן שגובהו 76 ס"מ, הייתי צריך טכניקה אחרת - מדובר בגזע בקוטר 40 ס"מ ואורך 90 ס"מ, העץ לא יבש לחלוטין ולכן הוא כבד. אין לי מנוף או כננת בסטודיו. (יש עבודות שנוח לבצעם כאשר הפסל על הרצפה ואחרות אני צריך את הפסל עומד או שוכב אל השולחן)
בתמונה שלפניכם מונח בצד ימין על הרצפה השארית של הגזע בקוטר 40 וגובה 40 ס"מ. גלגלתי את הגזע שעמד על הרצפה כמו שמגלגלים חבית עומדת בהטייה קלה ובסיבוב לנקודה שבה אני יכול להניח את ראש הפסל על שארית הגזע בצד ימין - דוגמת חץ מס' 1. ואז הרמתי את התחתית אל הכסא שעמד בין השארית לשולחן - למצב אופקי כמו חץ מס' 2. בשלב זה העמדתי את הגזע על הכסא והטיתי את ראש הפסל אל השולחן - דוגמת חץ מס' 3. הרמתי את תחתית הגזע למצב מאוזן והחלקתי אותו על השולחן. ואז נותר לי רק ליישר אותו.

תמונה 2: רואים כבר צורה של ידיים ופנים, שימו לב כמה עודפים אני שומר וזה אומר שאני עובד בשיטה של קילוף שכבות של בצל - מגלף בתחילה עם עודפים גדולים עם כלים מאסיביים ואחר כך יורד לכלי יותר עדין ומוריד עוד שכבה. עד לקבלת התוצאה הסופית, אני יכול לחזור לאותה נקודה 7 פעמים.

תמונה 3: גילוף הרגליים והנעל. אנחנו רואים בתמונה שנעל ימין בולטת מהגזע, זה לא שהיה שם ענף אלא גילפתי אותה בנפרד ו"שתלתי" אותה פנימה למקומה הטבעי. התירוצים לכך, בתמונה הבאה. כאשר הרגל בולטת מהגזע זה נראה כאילו הנבלאית מעמידה את רגלה שבולטת משולי הבמה.

תמונה 4: מצד אחד יש לי תמונות של הדמות שאני רוצה לפסל ומצד שני יש גזע נתון. הגזע עקום, בליטות, שקעים במבט על כאשר מסתכלים על חתך הגזע, זה לא עיגול מושלם וגם מצורה שרואים למעלה שונה ממה שקורה באמצע ולמטה. אני רוצה להוציא מהגזע הנתון את הגודל המקסימלי של הדמות ולכן אני משרטט מבט על של הדמות ומציין את הנקודות הבולטות לצדדים כמו מרפקים או נעליים ובודק עד כמה אני יכול להגדיל את תמונת מבט העל מבלי שאחד האיברים ייצא מחוץ לגזע את המרפק אני בוחן בגובה המתאים לו שיש "בשר" ואת הנעל בגובה שלה ולפי זה אני מחליט באיזה אחוז להגדיל את התמונה וגודל של הגילוף המתוכנן. אני גם בודק בשלב זה איך להעמיד את הגזע מבחינת היכן תהיה החזית והיכן הצד על מנת שכל האיברים יהיו בפנים. וכעת מגיע השלב החשוב ביותר של הסימון - על חתך הגזע אני מסמן בטוש את הנקודה המרכזית של הפסל וצלב של 4 כיוונים חזית צדדים ואחור. מנקודה זו, יילקחו כל המדידות, לדוגמה בשביל לגעת היכן בתוך הגזע נמצא המרפק, אני מודדעל פי התמונה את המרחק האופקי בין המרפק לקודקוד הראש (שהוא הוגדר כאמצע הפסל) ואז אני מודד את המרחק האנכי מנקודת האמצע וגם את זוית הצילום, מעמיד את הגזע באותה זווית ומסמן את נקודת המרפק. מקווה שהסברתי את עצמי היטב ואם לא הובנתי אז באחד המפגשים אדגים עם מודל, פה, ידיים ורגליים.

תמונה 5: מבט מאחור במהלך העבודה.

תמונה 6: את אשר יגורתי - בא לי. לקחתי את העץ הגדול ביותר שמצאתי ויכולתי לעבוד עליו וכבר בהתחלה היו לו הרבה סדקים. התפשרתי והתחלתי לעבוד בעודו רטוב (לגילוף צריך עץ יבש!!!). תוך כדי העלאה / הורדה של הפסל מהשולחן נשברה יד ימין. גם יד שמאל קינאה באחותה ונשברה, כאשר עבדתי עם מפסלת וניסיתי להביא אותה לעובי הנכון. כאב הלב, התנחמתי בזה שכך יותר קל לגלף ואחר כך להדביק. ההדבקה נעשתה עם דבק נגרים צהוב ולחיצה עם רצועות וגומיות. הקליבות לא תופסות דברים עקומים ולא יוצרת את הלחץ בכוון המתאים.

תמונה 7: כאן אנו רואים את תחילת עיצוב קפלי השמלה בצד ימין. הפסל עומד על השולחן כאשר מתחתיו יש לוח סיבית שמצד אחת מבטיח לי שהגזה יעמוד תמיד פלס ולא יתנדנד על השולחן כאשר יש שבבים ועמידה בזוית שונה תשבש את המדידות. בנוסף אני מסמן על הלוח את היקף הבסיס ואת החזית צד ואחור ואז קל לי לראות ולסובב לזוית הנדרשת.

תמונה 8: קפלי השמלה מצד שמאל.
עד כאן התיעוד.
תודה לאלה ששקדו ועקבו עד הסוף ותודה גם לאלה שדילגו בין התמונות ועברו הלאה זה בהחלט בסדר, גם אני עושה זאת לפעמים.
בעבודה זו שמתי יותר דגש על התכנון, החישובים והמדידות. מי שירצה להתעמק ולהתרשם בכלים שאני עובד ובתהליך יותר מפורט ימצא זאת בפירסום באן בפורום בקישור: שלבים בגילוף בעץ של סופר סת"מ תימני וגם יש שירשור במסגרת תחרות שהיתה בפורום בנושא עבודה בכלים עדינים, אז צריך לגלול הרבה עד שמגיעים לכותרת זו: גילוף עץ, סופר סת"מ תימני בדגש על כלים עדינים















 

moshezar

New member
איזה כייף לי! עברתי על כל התיעוד מ א עד ת!

כמו שכבר אמרתי בהודעה הראשונה הפרויקט ממש אבל ממש ממש יפה
כשאני פוגש משהו מדהים אני עוצר ומביט בו ארוכות, חושב איך הגיע למצב הזה, מנסה להבין מה מושך אותי וכו וכו ואכן זה מה שקרא כשראיתי את הפרויקט הזה.
פרויקט משובח ברמה גבוהה מאוד ומגיע לך כל התשבחות על העבודה הארוכה והדרך הארוכה הזאת, על השיתוף בתיעוד בכל שלב ועל הלימוד עם כל התקלות שהיו בדרך.
ראיתי כבר מספר חריטות שלך וזאת לטעמי הכי כנה ומקורית
 

eli adamit

New member
הכיף שלך והכיף שלי עם היסורים שלי. חשוב
חשוב


א. תודה רבה לך ולכל המגיבים על המילים החמות והמתגמלות על מה שהשקעתי בפסל בעיקר וקצת בתיעוד.
ב. זו לא חריטה אלא גילוף

ג. "הרמת לי להנחתה קטע שדילגתי עליו בתיעוד בכותבך "על השיתוף בתיעוד בכל שלב" הבעיה היא שרוב התיעוד מתייחס על התקופה הראשונה של העבודה ששם אני מוריד כמויות גדולות של עץ ורואים שינויים מהירים והתיעוד מתייחס גם לסוף העבודה. באמצע יש חור שחור ללא תיעוד. הסיבה לכך שההתקדמות קטנה ויכולים לעבור ימים של עבודה שאני מתקדם אבל קשה לראות את זה בתמונות, אלא אם אבצע צילומי תקריב ואוסיף בפוטושופ חיצים וכיתובים. גם חסרה מוטיבציה לצלם בשלבים כאלה, כי כל יום שאני מסיים לעבוד אני אומר לעצמי חבל לצלם היום, אצלם מחר, כי מחר יראו יותר טוב את השינוי. מגיע מחר ואני שוב חוזר על אותו תירוץ ודוחה למחרתיים.
ד. היבט נוסף שלא ציינתי בתיעוד הוא שלמרות שזה לא פסל ראשון שלי ולא שני, ברוב המקרים אני בוחר לעבוד על פסלים שיעמידו לי אתגרים חדשים וגם אם מדובר בפיסול של ראש, אזי לאחר כחמש עשרה ראשים שפיסלתי, כל ראש הוא אתגר חדש ואין האחד דומה לקודמו ותמיד יש את החשש לטעות בהיסח הדעת והריסת היצירה לאחר מספר חודשי עבודה (היו כבר שתי יצירות שזרקתי לאחר מספר חודשי עבודה). המתח וחוסר שביעות רצון מהמראה של הפסל גורמים לדחיית הצילומים. - אסביר את עצמי: אני מחלק את תקופת הגילוף ל-3 חלקים. החלק הראשון נמשך מספר שבועות, פחות מחודש שבו אני מוריד כמויות עץ גדולות וניתן לראות כבר קווים כללים של הדמות. החלק השלישי נמשך כשבועיים ובו אני מבצע ליטושים, נקיונות, שיפוצים קטנים בקיצור "פינישים" במהלך השבועיים האלה אתה כבר רואה את הסוף וגם יודע איך זה ייצא. לקראת סוף תקופה זו באה החגיגה עם יישום הלאקה שבה הטבעות של העץ נעלמו בגלל הגילוף והשיוף, פורצות החוצה וזו ממש חגיגה לעיניים ולנפש. גם בתקופה השלישית יש מאבקים נפשיים לא קלים כי תמיד יש מה לשפר אבל מצד שני כבר נגמרת הסבלנות, מספיק, יאללה, הגיע הזמן ליישם לאקה. כאן זה כמו להיות או לא להיות, זה בעצם להמשיך או לא להמשיך. האמינו לי שהייתי יכול למצוא מה לשפר לעוד כמה שבועות עבודה אבל נפשית, "נגמר הסוס". דילגתי במכוון על חלק הזמן האמצעי, זהו החלק של העבודה בשיטת קילוף הבצל. שלב זה נמשך בסביבות 80% מכל תקופת העבודה על הפסל. בשלב זה, אני לא גומר את גילוף הפנים עד הסוף ומשם ממשיך לצוואר ומשם לכתפיים אלא מוריד שכבה מכל הפסל ומשאיר עודף מסויים לראות שהכל מסתדר ושוב מוריד שכבה וכן הלאה, מספר סבבים עד לשלב שבו עוברים לחלק השלישי של הפיניש. בחלק השני, הפסל נראה ממש מכוער וקשה להאמין שייצא מזה משהו יפה ולכן אין חשק לצלם.
 

gndakknight

New member
מעולה! וגם נורא אהבתי את התיעוד

מאוד מקיף ומגולל את כל הסיפורים שמאחורי הקלעים. נדיר גם לראות ממש שלבים בעשייה ושיתוף של צורת המחשבה.
רק דבר אחד מאאאוד, אבל מאוד (!) חסר לי וזה תגובתה של הדוגמנית ליצירה שלה!! אני מניח שהראית לה ומאוד מעניין מה היתה תגובתה
 

eli adamit

New member
תכנס לפייסבוק ותראה...

היא עשתה לייק לכל מי שהגיב, וחגגה על התגובות במקביל אלי. ראתה את התגובות באתר שלי והתלהבה. באחד התגובות שלה היא כתבה לחברתה "מרגש!!!! תכלס, דומה, לא?!?!?!" היא מאוד התלהבה ושיבחה בטלפון והגדירה שיום הפירסום היה יום של חגיגה עבורה. היא הציעה לתת קונצרט בפתיחת תערוכה אם וכאשר הפסל יוצג. היא כמובן תבוא לבקר ולראות מקרוב. אמא שלה שמשמשת בסוכנת שלה (לא יודע אם זה תפקיד רשמי) שיתפה בפייסבוק וציטטה אותי מתוך מה שכתבתי כאן לגבי תהליך הבחירה שלה כמודל. אגב כאשר באנו זוגתי ואני למופע שלה, אחרי שירדה מהבמה היא הביאה את אמא שלה שתכיר את הפסל שהולך לבצע את הפסל בדמותה. בתמונה הכוללת לא הרגשתי שחסר לי פירגון ממנה ובמקרה היום התלבטתי במצב דומה. היום יום הולדתה של אחת מאחיניותיי. התקשרתי לאחל לה מזל טוב ותהיתי אם אחרי זה יש מקום לאחל לה מעל דפי הפייסבוק?
 

notato1

New member
מאלף! ושאלה

הי אלי

קודם כל מדהים, העבודות שלך נהדרות. תודה רבה כל האינפורמציה, מעניין מאד במיוחד לי כי אני בשלב התחלתי של גילוף בעץ (לומד לבד) .
שאלה לגבי הדיסקים לגילוף זווית, אני מתלבט בין TurboPlan של Arobortec ובין Holey Galahad , מעניין אותי במה אתה משתמש והאם יש לך ניסיון עם דברים אחרים

תודה
 

eli adamit

New member
יש לי את ...

יש לי את ה- Holey Galahad הכחול המעוגל שהוא הגס מבין השלושה, היה לי את הירוק שהוא העדין ונתתי אותו כמתנה לחבר בפורום כי מבחינתי הוא היה קצת מיותר. בשליטה טובה על המשחזר אפשר לעשות עבודה די ישרה באמצעות הגס ואחר כך להמשיך עם נייר שיוף 40 GRID שמודבק על דיסק שטוב ולקבל משטח חלק ואז לעבוד עם משייפת אקסצנטרים עם ניירות שיוף 80,150, 180, 320 עד כמה שאתה רוצה. ממלץ שתקנה את הגס ואם חסר לך אז תשלים את העדין, לא לקנות את האדום שהוא בינוני. בנוסף לשלושת הצבעים יש דיסקים עגולים ושטוחים ותלוי לאיזו עבודה אתה צריך את זה: אני צריך להגיע לפינות ולכן לקחתי את המעוגל, אם אתה עובד על משטחים ישרים אז לדעתי כדאי את הישרים.
בנוסף, הצטיידתי לפני מספר חודשים ב Arobortec שנקרא industrial woodcarver הוא פראי. אם הקודמים מורידים נסורת אז זה מוריד שבבים ואם אתה רוצה להוריד הרבה ומהר, זה הכלי אפשר לעצב איתו גם קערות. אתה מתחיל עם הכלי האחרון וממשיך לעבודה יותר עדינה עם הראשון שהזכרתי.
לא השתמשתי ב- TurboPlan. יש לי גם דיסק מפליז שעליו מרותכים שבבי מתכת אבל אלה שתיארתי לעיל הופכים את זה למיותר.
 

notato1

New member
בהמשך...

תודה אלי,

לגבי נוחות ובטיחות עבודה עם ה- Holey Galahad ועם ה- industrial woodcarver , האם אחת האופציות יותר מסוכנת מהשנייה לפי נסיונך? בעיקר אני מתייחס לנושא ה- kickback כאשר עובדים במקומות יותר צפופים, זה משהו שקראתי עליו, יש לי נסיון עם עבודה עם משחזת זווית גם בעץ (נייר שיוף על מתקן גומי) וגם עם ברזל (שיופים וחיתוכים).

עוד שאלה, לגבי המפסלות. אני קניתי לא מזמן מפסלות של Pfeil , ולפי מה שהבנתי מקריאה בפורומים שהם קצת יותר עדינות ומומלצות יותר לעצים רכים. עם איזה מפסלות אתה עובד, והאם אין בעיה לעבוד עם ברוש? אני מניח שהשמשת במקבת לצורך העבודה

תודה
 

eli adamit

New member
בטיחות עם משחזת זוית וסוגי מפסלות

בעבודה עם ה- Holey Galahad צריך לעבוד עם מסכת פה אף ומגן עיניים בגלל האבק. בעבודה עם ה- industrial woodcarver , עפים שבבים ולכן אני עובד עם מכנסי ג'ינס ארוכים נעלי עבודה, חלצת גינס שרוול ארוך, גם בקיץ כפפות ומגן פנים וכובע. כפי שציינתי הכלי פראי ומעיף שבבים שיכולים להתקע בעור. בשני הכלים צריך לעבוד ברגש, לא להפעיל יותר מידי לחץ על מנת להמנע מתופעת ה- kickback. אגב בכלי האחרון, יש לעבוד במהירות המקסימלית של המכשיר וגם זה מונע kickback.
באשר למפסלות, השאלה שלך גרמה לי להסתכל על עצמי ולראות את עצמי כסנדלר שהולך יחף. שמעתי מהרבה גם כאלה שמגלפים פחות שעות ממני ש- Pfeil הם הכי טובים.
אבל אני, יש לי מפסלות מכל מיני חברות שכנראה לא כל כך מפורסמות וחלקן יותר: עבדתי עם Marples, Findor, Irwin, Stubai ואף פעם לא יכולתי להגיד איזו מפסלת מתבלה יותר מהר, כי כל פעםהקושי של העץ היה שונה, ההשתוללות וההתעללות שלי במפסלת היתה שונה ולכן קשה לי להגיד מה יותר טוב. אני הבטחתי לעצמי שבפעם הבאה אקנה מפסלות Pfeil. ואני קונה כל פעם רק את הצורה שאני צריך ולא סטים. לגבי עבודה עם ברוש, אין לך מה לחשוש הברוש לא קשה מידי וכל מפסלת מתאימה לו.
 
אלי

קטונתי מלתת ציונים על פיסול, אני בקושי יודע לנגר ידנית בקו ישר.
תהליך ה"בקיעה" של הפסל מתוך איזה בול עץ, מזכיר לי את דבריו של מיכלאנג'לו שהפסל היה כל הזמן בתוך גוש האבן, והוא רק הסיר את החומר העודף.
אהבתי את הסיפור ממנו התחלת, ואת הגישה העדינה והמכובדת לגברת שלא היכרת וביקשת לפסל דווקא אותה. אגב, גיגלתי וכותב לך לצלילי נגינתה.
 

eli adamit

New member
נחמד לשמוע שאתה כותב לצלילי נגינתה. הדמות "בקעה" מעץ ברוש...

והנבל בקע מ"ינבוט". אני חושב שזה מופיע במקום כלשהו בתיעוד אבל אבדוק את עצמי. מה שבטוח, נתתי במקום אחר בתעוד, לגיטימציה למי שמדלג על פרטים מסויימים בכל התעוד הארוך הזה, אז תרגיש מצויין. גם לי קורן תשמח לקרוא את תגובתך
 
למעלה