תכנון חדרון פינת עבודה

toffi77

New member
תכנון חדרון פינת עבודה

העליתי את השאלה הזאת בפורום אדריכלות אבל עכשיו שאני חושב על זה הרבה יותר נכון לשאול אנשים כמוכם עם ניסיון ספציפי שמתאים...
אנחנו בתהליך תכנון בית פרטי בהרחבה במושב. אחד הדברים שאני רוצה שיהיה בבית הוא מקום מסודר לכל הכלי עבודה שלי שבו אוכל גם לעבוד ברמה כלשהי.

אני מה שנקרא HANDYMAN. בעברי הייתי חזק בקטע של טיסנים כאשר כמעט כל הבניה הייתה בתוך החדר שינה שלי: חיתוף, קדיחה, ציפוי ואפילו שיוף. הייתה לי מגירה גדולה נשלפת מתחת למיטה ועליה הנחתי לוח עץ 90X90 ובישיבה על השטיח (עם הכתמים של דבק וסימנים של הלחמות...) שם הייתי עובד .
בניתי גם מיטה, ארונות ועוד כל מיני דברים. אבא שלי גם כזה ועם השנים צברנו יחד ארסנל כלי עבודה נחמד, אבל החלום הוא ממש מקום כזה משלי שבו אאחסן את כל הכלים שלי ושם אעשה את רוב העבודות.

הכלים שאני מחזיק הם ברגיל: כל מיני כלי עבודה ידניים, מלחציים, מברגות, מסור עגול, מסור אנכי, פטישון, מקדחה ומאוד הייתי רוצה בעתיד גם מסור שולחן קטן וגם ראוטר ומי יודע מה עוד.
העניין הוא שאנחנו די מוגבלים בשטחים.
כרגע עומדות בפני 2 אפשרויות:
1. חדרון קטן
חדרון עם גישה מתוך הבית וגם מבחוץ. החדרון יהיה בצמוד לחנייה והוא יהיה צר וארוך. צר = ברוחב שולחן עבודה ומעבר שבו אוכל לעבוד.
הרעיון הוא שמתחת לשולחן יהיה הרבה מקום אחסון, ואולי גם מדפים מעל, וכמובן על הקיר אפשר לתלות דברים. העבודה תהייה בעמידה ולא בישיבה. צרפתי סכמה עקרונית של החלק הזה של הבית שבו רואים את החדרון בפינה הימנית למעלה. השולחן יהיה בצמוד לקיר הפנימי יותר, ובקיר החיצוני יהיה חלון גדול שיכניב אור ואוויר.
הרעיון הוא שאת רוב העבודות הקטנות אוכל לעשות בתוך החדרון אך מתי שצריך יהיה אפשר לעבוד ברחבת חנייה הסמוכה. את החנייה אנחנו מתכננים לקרות אבל לא לסגור - הכוונה רק גג.
במצב זה נראה לי נכון שיהיה איזה מסור שולחני על גלגלים שאפשר בקלות להוציא החוצה לרחבת החנייה כדי לעבוד שם על דברים גדולים.
היתרונות הם שקודם כל זה שאני לא סוגר את החנייה חוסך לי כ-600 ש"ח ארנונה שנתית, יש מעבר חופשי בין שני צידי הבית דרך החניה המקורה, החנייה מאוד נוחה ומתי שצריך פשוט מזיזים את האוטו האחורה כדי לעבוד שם.

2. גארג' "אמריקאי"
במצב הזה אנחנו סוגרים את אחת החניות (השמאלית בסכמה - זאת שצמודה לבית) ואז החדרון הזה + החנייה הם כולה סדנת עבודה אחת יפה בגודל של 7 מטר על 3-4 מטר.
העניין הוא שקודם כל זה מוסיף לי לארנונה כמו שציינתי - ואני לא באמת צריך משהו כ"כ גדול.
מעבר לזה, זה די נחמד לעבוד בחוץ - כל עוד אתה מוצל בגג החנייה.
יש גם איזה עניין שכל פעם שחונים או יוצאים צריך לפתוח את הדלת גארג' ואז ליסגור - נראה לי מעצבן בטירוף.
ודבר אחרון , ברגע שאני סוגר שם את החנייה - אין מעבר חופשי בין קדמת הבית לצד הבית.

כרגע האדריכל הציע כבר לסגור את כל החנייה וליצור את הסדנא הגדולה והנוחה.
אני רק שואל את דעתכם על האפשרות הראשונה ותמיד יש אופציה לסגור את החנייה ולשבור את הקיר כדי לצרף את החדרון לחנייה וליצור את אופציה 2.

אני עדיין מחכה לראות מה האדריכל יתכנן, אבל הייתי רוצה לשמוע אם לדעתכם חדרון מספיק טוב?
בניסיון ראשון שלי יצא לי חדרון באורך 4 מטר וברוחב 1.6 מטר - כאשר השולחן עובדה יהיה בעומק 60 ס"ח והמעבר יהיה 1 מטר (כמו בסכמה המצורפת).
האם צריך יותר?

 
4x1.6 זה לא מעט

אני לא מהמקצוענים פה (חובבן מתחיל). בדירה הקודמת עבדתי במרפסת של 2x1 (שדחקה אותי לעבוד בסלון עצמו לפעמים) והיום אני עובד במרפסת של הסלון, שהיא 4x1.9.
יש שם מקום לארון קיר עבור כלי עבודה, מסור שולחני על עגלה, כלים מזדמנים כגון שואב אבק, מסור פנדל, ונשאר גם מרווח תמרון נאה סביבם.
עדיין אין שולחן עבודה אבל גם בשבילו יהיה מקום, כך שעל-פניו נראה שתוכל להסתדר עם 4x1.6.

בקונטרסט למצוי, במסגרת הרצוי הייתי מת להכפיל את השטח לפחות בשביל שאוכל לאכלס עוד כלים.
מפאת בעיית המקום אני נאלץ להגביל בכמות הכלים והולך בעיקר על כלים קלים\שולחניים שאפשר יהיה לנייד.
אבל שוב, אני לא עוסק בזה באופן יומיומי אז אולי עדיף שהנגרים הכבדים יותר יתנו דעתם.

הנה בחור אמריקאי עם גאראג' אמריקאי, שבוידאו הספציפי הזה בונה קיר אפקטיבי לתליית כלים. אולי זה יתאים גם לך.
https://www.youtube.com/watch?v=53Upi0GUwVw

בהצלחה!
 

toffi77

New member
אפשר ליראות תמונה

חובבנדימן, יש מצב שאתה מצלם לי תמונה של האיזור עבודה שלך ומעלה לכאן שנראה.
מאוד מעניין אותי לראות איך סידרת את זה.
&nbsp
 

toffi77

New member
רעיון: חניה\סדנה מנותקת מהבית

בשיחה עם חברים במקום העבודה המליצו לי לעשות את החנייה הסגורה אבל שלא תהיה מחוברת לבית כך שיהיה מעבר חופשי בין קדמת הבית למרווח הצידי (צד שמאל בתמונה). ברווח בין מבנה הבית למבנה החנייה אפשר לקרות בעתיד בקירוי קל כך שיהיה אפשר לעבור שם גם בזמן שיש גשם.
מה אתם אומרים?
 

meeskreve

New member
מהניסיון שלי...

אני כמה שנים בתחום כחובב ולא מזמן קניתי מסור שולחן של בוש שהמליצו עליו רבות בפורום.
יש לי מקום דומה למה שתיארת (בכלל לא מסודר עדיין, רק עברתי לפני חודשיים...) ומה שגיליתי הוא שזה חשוב מאוד לסדר אותו באופן מודולארי שיתאים לפעילויות שאתה רוצה לבצע בו. תחשוב על הממימדים של הדברים שאתה רוצה לבנות (ארונות, שולחנות, צעצועים?) ועל מימדי חומרי הגלם. פלטה רגילה מגיעה במידות 1.22*2.44 מטרים ובהחלט אפשר לחתוך אותה עם מסור שולחן, אך בשביל זה תצטרך מקום שרוחבו לפחות 5.5 מטר (פלטה לפני המסור, אחרי המסור והגוף שלך...). אין שום בעיה לבצע פעילויות כאלה בחוץ, אבל כך בחשבון שהמסור לא עובר בדלת רגיל, אז תתכנן את הפתחים בהתאם.
נניח שאתה בונה ארון, איך תכניס את החלקים לתוך החדר? איך תשייף אותם? איפה תצבע? איך תעמיד אותם להתייבש?
מקווה שעזרתי קצת למקד את המחשבה.
בהצלחה
 

haimhen

New member
מבחינת עבודות נגרות - אופציה 2..

אם זה רק טיסנים או מודלים אז אופציה 1 מספיקה.. במיוחד אם אתה כבר מנוסה ובניתי דברים מגוונים..

אופציה אחרת... תתחיל ב 1 ובעתיד אם תראה שזה לא הולך תרחיב ל 2 :)
 
למעלה