כמה שאלות לגבי בניית שרפרף

J e s p e r

New member
כמה שאלות לגבי בניית שרפרף

יש לי בחדר מרווח ברוחב 20 ס"מ בין המיטה לשולחן. אני רוצה לשים שם שידה/שרפרף אבל לא מצאתי משהו מוכן במידות המתאימות, אז אני חושב לבנות אחד. אין לי נסיון בדברים האלה, אז רציתי לשאול איך אני מתחיל עם זה? מאיפה אני יכול לקנות משטח עץ מתאים שאני אוכל לנסר ממנו את פלטה בגודל הרצוי (20*60 ס"מ), ורגליים (בגובה 40 ס"מ)? איזה סוג עץ כדאי לקנות? (נראה לי שמספיק פה משהו מאוד פשוט) וכמה זה צריך לעלות?
תודה!
מצורפת תמונה של המרווח

 

yuvaleitan

New member
בוקר טוב,

שתי גישות לעניין, מבחינתי:
1. לגשת למחסן עצים באיזור מגוריך, ולרכוש לוח עץ שדומה ככל הניתן ללוח הראש של המיטה, לשולחן / שידת המגירות על גלגלים. ברוחב כזה הייתי בונה שרפרף בצורת "פאי", כלומר לוח עליון, רגליים ומדף/קושרת מרכזית - כולם באותו רוחב, או לוח עליון ברוחב 20, וכל השאר 18.
2. לדעתי זה ממש פרוייקט שזועק "חומר ממוחזר!". כלומר לוחות ממשטח מפורק, משהו שמישהו זרק, מדף שחבר/ה פירקו בבית וכיוצא באלה. אתה צריך, בחישוב גס - לוח של 20X200ס"מ. אתה גם יכול להיות אקלקטי, ולא לעשות את כל החלקים מאותו חומר, וכן או לא לצבוע אטום אח"כ. אתה יכול גם להשתמש בסנדביץ', MDF (או עיסת נייר....). בקיצור - להתפרע קצת.
אילו כלי עבודה יש לך? אם אין לך ממש כלום, אז כדאי למצוא מישהו שיוכל לחתוך לך למידה (בחלק ממחסני העצים יש השירות הזה), ותוכל אפילו (שאף אחד לא ישמע), פשוט להדביק עם דבק צהוב, ולחזק עם מסמרים. אם יש לך מקדחה - אז דיבלים עץ באים בחשבון, או ברגים.
זה, ככה, מהמותן. רעיונות. כשהעניין יבשיל, או אם יש לך שאלות ספציפיות, או בכלל, נשמח לעזור.
יובל
 

J e s p e r

New member
תודה רבה על התשובה המפורטת

אני יכול להשיג בערך כל כלי עבודה שצריך מאבא שלי. אין לי ממש נסיון בעבודה איתם אבל אני מאמין שאסתדר.
הרעיון של עץ ממוחזר בהחלט נשמע מתאים - השאלה איפה אני מוצא חומר כזה? יש מקומות שכדאי לחפש בהם?
 

yuvaleitan

New member
מכולות, אתרי בניין ושיפוץ, סתם ברחוב, ליד פחים

מאחורי נגריות, לברר אצל חברים, לסמוך על אלילת מזל...
 
למעלה