מזוזה - סיסם הודי

eli adamit

New member
מזוזה - סיסם הודי

אחייניתי נכנסת לבית חדש וביקשה ממני שאעשה מזוזה משארית סיסאם שהביאה איתה.
הייתה בקשה למשהו טבעי לא סימטרי מצד אחד והרצון להביא לידי ביטוי את שני הגוונים של העץ שהיו בשארית הנתונה, אלה הובילו לצורה שהתקבלה.
את האות "ש" חרטתי ומילאתי את החסר באפוקסי מעורב בנסורת הכהה של הסיסאם.
מידות גובה 20 ס"מ, רוחב 6 ס"מ, עומק 2.5 ס"מ.





 
יפיפה

אני ממש אוהב עבודות מסוג זה ששומרות על המראה הטבעי והצלחת להוציא את המיטב מהסיסם. אני מניח שקדחת חור עבור המגילה. איך סגרת? גם באפוקסי?
 

eli adamit

New member
המזוזה מאחור

עם קניית הקלף קיבלתי בית מזוזה מפלסטיק. גילפתי תעלה חצי עגולה שיכולה להכיל את הקלף וגילפתי מסביב לתעלה מגרעת בעומק מכסה הפלסטיק של בית המזוזה. בצורה זו עשיתי לעצמי חיים קלים והשתמשתי לכיסוי הקלף בחלק האחורי של מכסה המזוזה. שטח פני המזוזה ישרים עם המשקוף ומכסה הפלסטיק מוסתר לחלוטין.
למעשה אם הייתי מתחיל את העבודה עם חתיכת עץ בצורת תיבה מספיק גדולה, הייתי יכול לעגן את העץ וליצור את התעלה עם ראוטר, אבל במקרה זה היה קשה לעגן וגם העץ מלחתכילה היה קטן יחסית לעבודה עם ראוטר.
 

eli adamit

New member
הגוויל נכנס מאחור. יש שם מגרעת...

חצי עגולה שגילפתי וכיסוי של פלסטיק שנלקח מבית מזוזה סטנדרטית. הכיסוי שקוע גם הוא שלא יבלוט בהצמדת המזוזה למשקוף.
 

שוקי166

New member
eli adamit

הבנתי .אני פשוט הכנסתי את הקלף מלמעלה ואז אין צורך לפרק את המזוזה מהמשקוף .וסוגרים עם פקק ואת זה חיפשתי .ולא מצאתי פשוט השיטה שלך אחרת .איך אמר המורה שלי לחריטה תמיד יש יותר מדרך אחת להגיע לאותה התוצאהחחחחחחחחחחחח
 

eli adamit

New member
אכן הרעיון שלך יפה וגם יותר קל לביצוע...

פשוט לקדוח ולחרוט פקק.
 

eli adamit

New member
שלמה, ברגע זה אומצת.

אני מעריך אותך וכאחיין שלי, אני מוכן לעשות איתך עסקה: נתכנן יחד מזוזה, אתה תביא לתכנון את הצרכים שלך ואני אביא את מגבלות היכולת שלי ואם נגיע להסכמה, אני מכין לך מזוזה ואתה קובע אותה בפתח ביתך. יהיה לי לכבוד שמזוזה שאני הכינותי תהיה קבועה בפתח ביתך. כמובן אתה תביא את הקלף ואני את העץ והעבודה. (למען הסר ספק, העסקה ללא עלות).
 

yerets

New member
וואו, איזו מחווה אצילית

אני כמובן אשמח לעסקה...
 

yulevi

New member
שלמה אחיין?,אתה אח לפחות לגבי
,ואני בטוח של עוד חברים

 
למעלה