החלפת ROM - למה זה טוב?

30 Rock

New member
החלפת ROM - למה זה טוב?

שלום,

בקרוב עבור לטלפון אנדרואיד אחרי שנים עם אייפון. אני יודע שהרבה חבר'ה עם טלפוני אנדרואיד מחליפים את ה-ROM של הטלפון שלהם. אני לא מבין בזה כלום אז אשמח אם מישהו יסביר לי:
1. למה זה טוב?
2. אם החלפתי ROM ואני לא מרוצה, יש לי איך לחזור ל-ROM המקורי שהיה לי?

תודה
 

binon

New member
החלפת רום

נתחיל בכך שהחלפת רום זו בדרך כלל פעולה מורכבת שדורשת ידע מוקדם. דבר נוסף שחשוב לדעת הוא שהחלפת רום בדרך כלל גורמת לאבדן אחריות על המכשיר ודבר נוסף זה שאם התקנת רום לא מתאים (של דגם אחר בטעות) יכול להיות שתישאר עם משקולת ניירות או מעצור לדלת.
אחרי שהפחדתי אותך קצת נעבור ליתרונות. טלפונים מגיעים בדרך כלל עם מערכת הפעלה שנכתבה על ידי היצרנית שלהם והמערכת מכילה יישומים מיותרים שלא ניתן להסיר אותם והם סתם תופסים מקום ומכבידים על המכשיר.
מערכת האנדרואיד היא בעצם קוד פתוח וכל אחד עם נסיון (או בלי) יכול לקחת את המערכת ולשנות אותה, לכן יש הרבה רומים אלטרנטיביים. לוקחים את הרום המקורי, מעיפים ממנו את האפליקציות המיותרות ומוסיפים אפליקציות ושינויים אחרים שלא קיימים ברום המקורי.
אם בחרת ברום טוב ומומלץ בפורומים השונים, סביר להניח שתהנה משיפור בביצועי המכשיר. אם נפלת על רום לא מוצלח אפשר למחוק אותו ולעבור לרום אחר.
חשוב לזכור, בהחלפת רום כל המידע שיש על המכשיר הולך לאיבוד ולכן חשוב לפני ההחלפה לגבות את כל החומר החשוב, ושוב, להבין מה אתה עושה לפני שאתה מבצע משהו בלתי הפיך.
דרך אגב, החלפת רום זה לא משהו מחוייב המציאות, אני משתדל בדרך כלל להישאר עם הרום של היצרן ולהחליף רק אם באמת הרום בלתי נסבל.
 
אמ;לק

1. כי בד"כ יצרניות המכשירים השונים דוחפות לרום הרבה אפליקציות זבל שמאטות את הביצועים. שלא לדבר על הממשק המסורבל המאפיין, למשל, את מכשירי סמסונג. החלפת רום פותרת במידה רבה את הבעיות הנ"ל.
&nbsp
2. ב-99% כן.
 
למעלה