אנדרואיד 7.1: אחרי 2,000 שנות - שדרוג אפליקציות ברקע

em28

Well-known member
אנדרואיד 7.1: אחרי 2,000 שנות - שדרוג אפליקציות ברקע

מי מאיתנו לא נתקל בפוזה המעצבנת של גוגל שאחרי עדכון גדול או אחרי תקלה שגרמה לכיבוי המכשיר,
נזכר לבצע "אופטימיזציה של האפליקציות" בתהליך שיכולה היה לקחת דקות ארוכות מאד (ולפעמים גם שעה) ?

אני אגיד לכם מי: בעלי הסמסונג, LG, סינים עלומים ושאר המכשירים שלא עודכנו מעולם.
כל השאר, בעלי הנקסוסים ואלו שהחליפו רומים נתקלו במטרד הזה.

באנדרואיד 7.0 התהליך קיבל תאוצה מרשימה
ומסתבר שאנדרואיד 7.1 שולח את התהליך לרקע כך שהוא לא מונע את עליית המכשיר.

הללויה !!

http://www.androidpolice.com/2016/1...tep-now-background-task-doesnt-block-anymore/

 

amitp

New member
זה לא בדיוק "אופטימיזצייה של אפליקציות"

מה שקורה הוא שאנדרואיד שומרת את האפליקציות על המכשיר במעין קוד מקור (יותר OBJECT CODE) של JAVA (סוג של). מה שאומר שלפני שהן רצות בפועל צריך להדר אותן (תהליך קומפילצייה) כדי שיוכלו לרוץ תחת מערכת ההפעלה של המכשיר, ובדרך הן גם עוברות אופטימיזצייה לקונפיגורצייה הספציפית של מערכת הפעלה ומכשיר. בעבר (בימי הDALVIK VIRTUAL MACHINE) המערכת עבדה במודל JUST IN TIME )JIT), כך שההמרה לשפת המכונה היתה מתבצעת בסמוך להרצת האפלקיצייה (ובכל פעם שהאפליקצייה הופעלה...). זה חסך מקום איכסון, אבל לקח זמן וצרך סוללה. לכן, עם המעבר מDALVIK לART )ANDROID RUNTIME) הם עברו למודל קומפילצייה AHEAD OF TIME, וכך כל פעם שמערכת ההפעלה משתדרגת המכשיר מקמפל מחדש את כל האפליקציות ושומר עותק מוכן להרצה. הבעיה היא שזה אמנם לוקח זמן רק פעם אחת, אבל לוקח _הרבה_ זמן בהפעלה הראשונה, כי צריך להדר את כל האפליקציות.
&nbsp
זה לא כל כך הפריע בעבר, כי בזמנו עדכון מערכת יצא פעם במאה שנה, אם בכלל (יש כאלה שיטענו שזה עדיין המצב...), אבל כשמתחילים להוציא עדכוני אבטחה פעם בחודש, זה קצת מציק. הפתרון בנוגט (אנדרואיד 7) הוא לשלב AOT ו-JIT. מיד לאחר שידרוג המערכת, כשאין עדיין אפליקציות מקומפלות למערכת החדשה, אפליקציות מופעלות במודל JIT, כמו במערכות הישנות. בנוסף, תוך כדי ריצה המערכת מוצאת את האלמנטים הקריטיים של האפליקצייה (אלה שרצים הכי הרבה וצורכים הכי הרבה זמן, כמו למשל ממשק משתמש). אבל כשהמכשיר אינו בשימוש, מהדר הAOT רץ ברקע ובהדרגה מהדר את כל האפליקציות, עם שימת דגש על חלקי האפליקצייה הקריטיים שזוהו קודם (לא לגמרי ברור אם הוא מהדר רק אותם וכל השאר ממשיך לעבוד כJIT, כדי לחסוך מקום איחסון, או שרק הם עוברים אופטימיזצייה). ככה, בשלב כלשהו, כל המערכת הודרה כבר ותעבוד במהירות וביעילות כמו היום, אבל בשלב הראשוני לאחר העדכון, אם אין זמן, אפשר עדיין יהיה להשתמש באפליקציות לפי המודל הישן.
 

amitp

New member
אבטחה:

הרשאות גישה לקבצים: אפליקציות צריכות הרשאות גישה כדי לגשת למערכת הקבצים על המכשיר. הבעיה היא רק שעד עכשיו זה די היה "הכל או כלום" - ברגע שאישרנו גישה האפליקציות יכלו לגשת לכל מקום על המכשיר. כעת אפליקציות מקבלות גישה לתיקייה מסויימת בלבד, כך שאפליקצייה ששומרת רינגטונים, למשל, לא תוכל לגשת לקבצי התמונות שלנו.
&nbsp
בוצעה גם חלוקה לרכיבים קטנים של הMEDIA SERVER (רכיב מערכת ההפעלה שאחראי על וידאו, סאונד, צילום וכו'). בעבר נתגלה באג שאיפשר לפורצים להריץ קוד זר על המכשיר דרך קבצי אודיו או וידאו נגועים. על מנת לצמצם את פוטנציאל הנזק במקרה כזה, הרכיב פוצל לרכיבים קטנים שלהם הרבה פחות הרשאות, מה שיגרום לכך שבמקרה של פריצה תיאורטית בעתיד כמות ההרשאות שהפורץ יקבל תהיה קטנה מאוד.
&nbsp
גם הצפנת המידע על המכשיר השתנתה - אם בעבר היתה חובה להכניס את הסיסמא לפני טעינת מערכת ההפעלה (אחרת המכשיר לא נכנס בכלל למצב BOOT, כי לא יכול היה אפילו לקרוא את קבצי מערכת ההפעלה שהיו מוצפנים), היום (במידה ובוחרים להשתמש בהצפנה, זה עדיין אופציונאלי), יש שני מצבי הצפנה - על ידי CREDENTIALS (סיסמא), ו-DEVICE (על ידי מפתח חומרה קבוע). קבצים פחות קריטיים, כמו קבצי מערכת ההפעלה, מוצפנים כDEVICE, מה שאומר שהמערכת מסוגלת להטען באופן מלא עד למסך הנעילה גם בלי הסיסמא. רק כדי לגשת לקבצי המשתמש עצמם צריך את הסיסמא. בנוסף, אפליקציות שלא נמצאות באיזור המאובטח יותר, עדיין יכולות לשמור לשם מידע (רק לא לקרוא).
 

amitp

New member
ממשק משתמש

התראות - יש שינוי (קל לטעמי) בעיצוב ההתראות (כמו להעביר את האייקון או תמונת המשתמש לצד השני...), והמערכת סופסוף מציינת איזו אפליקצייה שלחה את ההתראה. כמה התראות מאותה אפליקצייה מופיעות מקובצות יחד אבל אפשר להפריד אותן בהחלקה, והחלק הכי חשוב, במידה ויש אפשרות מענה (כמו למשל במייל או WA) - המענה הוא כעת ישירות מתוך ההתראה, במקום שהמערכת תפתח את האפליקצייה היעודית לצורך מענה.
&nbsp
בנוסף הוספו ל"וילון" ההתראות גם QUICK TOGGLES, כמו שהיה קיים עד היום בCM, סמסונג וכו', לאופציות כמו WIFI, BT וכו'. (המשתמש יכול לבחור מה יופיע שם).
&nbsp
גם מסך הRECENT APPLICATIONS שופצר קלות, וכעת בלחיצה נוספת על כפתור הRECENT אפשר לעבור לאפליקצייה האחרונה שהיינו בה, כמו ALT+TAB בחלונות.
&nbsp
אופציה נוספת לחובבי המסכים הגדולים היא לקבוע ידנית את צפיפות התצוגה של המכשיר (DPI), כך שאפשר יהיה להציג יותר אינפורמצייה על המסך (בקטן יותר). זה משהו שקיים בCM (ובמכשירים שעברו ROOT) כבר מזמן ולדעתי מאוד מאוד שימושי.
 

amitp

New member
מנוע

לא רק הידור האפליקציות מתרחש ברקע, העידכון עצמו של מערכת ההפעלה מתרחש ברקע... מכשירים שיגיעו במקור עם 7 ומעלה יגיעו עם שתי SYSTEM PARTITIONS. בזמן שהמשתמש עובד עם המכשיר (לאחר שנטען מPARTITION 1), המערכת תעדכן את הPARTITION השניה. כשתסיים, המכשיר יבצע BOOT לשניה, ויעדכן את הראשונה ברקע. מה שבתאורייה גם אומר, שאם העידכון דפק את המכשיר, הוא פשוט יעלה אוטומאטית מחדש מהPARTITION המקורית, שעוד לא עודכנה (ואז אפשר להחליט אם לנסות שוב לעדכן או לוותר על זה). לא לגמרי ברור עד כמה העידכון ברקע יאט את המכשיר וכמה יותר מקום הכפלת קבצי מערכת ההפעלה על המכשיר תתפוס.
&nbsp
עדכון צריכת החשמל - ב6, גוגל הכניסו את מצב DOZE. זה מצב שינה שהמכשיר נכנס אליו כשהתצוגה כבוייה והמכשיר לא זז משך זמן מסויים, כך שפעילות הרקע של האפליקציות מפסיקה ומתחדשת מדי פעם רק ב"חלונות" זמן מוגדרים או כשמגיעה הודעה בעלת חשיבות גבוהה (כדי לחסוך בסוללה). הבעיה היתה שאם המכשיר בכיס, הוא יהיה בתנועה רוב הזמן ולכן לא יכנס למצב DOZE. ב7 ההגדרות שונו וגם מכשיר בתנועה יכנס למצב שינה "LITE", מה שאמור לחסוך עוד קצת בסוללה. אפשר יהיה להגדיר אפליקציות שיוכלו בכל זאת להשאר פעילות במצב השינה הזה.
&nbsp
המערכת גם מאפשרת בפעם הראשונה (באופן נאטיבי) הצגה של מספר אפליקציות במקביל (בחלונות או זו לצד זו). יש מספר דרישות שאפליקצייה צריכה למלא על מנת לתמוך בזה, אבל בתאורייה נתחיל לראות יותר ויותר אפליקציות שיכולות לעבוד זו לצד זו. שימושי לטבלטים, לא בטוח כמה לטלפונים.
 

Jones

New member
תודה רבה על הפירוט הנרחב

עכשיו אני מומחה לנוגט
 

amitp

New member
1. תודה,

2. אני חושש שפיספסת את כוונתי... אני התכוונתי למשחקי פאזלים בסגנון המשחק בלינק (משהו דומה לINCREDIBLE MACHINE ז"ל). בטח יש הרבה כאלה רק שהתעצלתי לחפש
 

binon

New member
חשבתי שאתה מתכוון למשחקים הנסתרים של גוגל

אם אני אתקל במשהו אני אשלח לינק.
 

voguemaster

New member
צרות של עשירים


אני (מעצלנות) הולך לשדרג את הנקסוס 4 שלי רק עכשיו ל-6. נראה לי שאני בכל זאת אמשיך עם PARANOID ANDROID - יצאו בגרסת STABLE לאחרונה.
ה-QUICK TILES וה-IMMERSIVE מנצחים בשבילי
 

T o m c o

Member
מנהל
אני השבוע עשיתי לN4 שלי החייאה והתקנתי עליו מחדש את 5.1.1
בשביל סבא שלי, אבא החליט שהוא רוצה שיהיה לו טלפון חכם
 

voguemaster

New member
אז למה לא 6? מה היתרון של 5.1.1?

למעשה - רק חסרונות. זאת הגרסה הכי פחות טובה שיש לגוגל. לעומת זאת, יש ביקורות מעולה על CM 13 או PARANOID 6 עבור הנקסוס 4.
 

T o m c o

Member
מנהל
הסיבה הייתה הצורך המיידי, לא היה זמן להתחיל לקרוא
מה עדיף? מה עובד? מה טוב ומה לא?
לקחתי את האימג' המלא האחרון של גוגל והתקנתי אותו.
&nbsp
 

voguemaster

New member
אני בתהליכי התקנה כרגע

עשיתי adb reboot bootloader ומאותו רגע הטלפון לא מוכן לעלות
.
רק ע"י ווליום למטה + POWER אני נכנס ואז בוחר START. התחרפן הטלפון.

כשאני מטעין אותו הוא נותן לי נורה אדומה לרגע ואז נכבית. לא מוכן להידלק האידיוט. בכל מקרה, אני אתן לו להיטען עוד קצת (למרות שהסוללה על 50 ומשהו אחוז) ואחרי זה אני אצרוב ואודיע לך...
 
למעלה