התייעצות - טכנאי שנותן אחריות על חומרה ולא על תוכנה

התייעצות - טכנאי שנותן אחריות על חומרה ולא על תוכנה


שלום.

רקע בקצרה:
יש לי גלקסי 4, 9500, נקנה מחנות יד שניה. הייתי עד לפני כחודשיים עם גרסה 4.3, ביצעתי עדכוני גרסאות ועכישו אני עם 5.0.1. מכל מיני סיבות החלטתי שאני רוצה לשנמך (לחזור לגרסה 4.3). למרות המדריכים המצויניים ברשת לא הצלחתי לעשות את זה בעצמי. בדקתי והתקשרתי למס' טכנאים שקיבלתי עליהם המלצות באתר מדרג. הרוב לא נתנו אחריות. היה אחד שהסכים לתת אחריות בכתב אבל רק על החומרה (שהטלפון יעבוד) אבל לא מתחייב על תוכנה (לא מבטיח שאפליקציות יעבדו).

האם יכול להיות מצב בו הטלפון עובד (שיחות וסמסים), מתחבר לרשת וניתן לגלוש בו - אבל שהתוכנה לא תעבוד? האם אני יכול להיות רגוע ולסמוך על אחריות הזו לפני שאני ניגש לבצע שנמוך גרסה
 
אין כזה דבר

ביצוע שיחות ושליחת מסרונים הם בד"כ עדות מהימנה לכך שהגרסה הותקנה בהצלחה. קרי, גם שאר הפונקציות, כולל הורדת אפליקציות והפעלתן יעבדו כמו שצריך.
 
לא כ"כ הצלחתי להבין מדבריך, האם

אני יכול להיות רגוע (כלומר, הטכנאי רוצה להגן על עצמו, כדי לא להתחייב בעתיד על התקנות אפלקיות כאלה ואחרות שלא ניתן להבטיח את פעילותן התקינה)

או שבעצם לא ניתן לסמוך על דבריו?
 

אבי לב50

New member
תסלח לי, אבל אין דבר כזה תיקון תוכנה.

אלא אם כן זה דבר חדש שאינני מודע לו.
כנראה שאינך בקיא בחומר, אז לידיעתך: תוכנה יכול לתקן רק מי שכתב אותה ולא אף אחד אחר, אלא אם כן זאת תוכנה פתוחה חופשית שהכותב מאפשר לכל אחד לעשות בה כרצונו.
אינני חושב שזה המקרה שלנו, אם אני טועה אשמח להתנצל, אם יוכח לי שטעיתי.
 
ידידי היקר

בסה"כ נכנסתי לפורום כדי להתייעץ - לא כדי להתדיין או להגדיר הגדרות מהי תוכנהומהי חומרה ובוודאי לא כדי לתקן אחרים או לגרום להם להתנצל.

בכל אופן, תודה או התייחסותך.
 

אבי לב50

New member
ידידי העוד יותר יקר


אתה נכנסת לפה בסה''כ כדי להתייעץ, ואני בסה''כ מנסה לייעץ ולהסביר לך את הנושא.
ומה לעשות שטעית ואני מנסה לתקן את טעותך?
לכן אינני מבין מדוע נפגעת, כך נראה לי לאור תגובתך, אך גם אם נפגעת בטעות אני מתנצל למרות שאינני צריך לעשות זאת, פשוט כי אינני רוצה להשאיר מועקות לאנשים, ועוד בחודש אלול שהוא חודש הרחמים והסליחות.
 
ידידי המאוד יקר


הכל בסדר... (-:

אתה מוזמן לעזור בהתלבטות בתחילת של ההודעה המקורית. וגם אם לא, זה בסדר (-:
 

YosMan1

New member
שינמוך זו פעולה שיש בה סיכונים. בשביל 100 שח אתה מבקש אחריות

על מכשיר ששווה סדר גודל של 1000 שח.
בעיה.
אני מבין את הטכנאי שלא רוצה לקחת אחריות
אני מבין גם אותך שאתה חושש.
אבל לדעתי לא תמצא משהו אחר.
 

אבי לב50

New member
ברשותך וברשות דניאל אחתום על כל מילה שכתבת יוס.


לא הייתי יכול לכתוב זאת טוב יותר, כנראה שמה שכתבתי אתמול כתבתי לא הכי טוב, ולכן דניאל לא ירד לסוף דעתי.
לכן אנכס לעצמי ברשותך (פליז, אפשר?
)את תגובתך כאילו כתבתיה בעצמי...
 
אני לא מבקש - אני מתייעץ...

הסכום זה הסכום שהוא קבע. האחריות זה משהו שהוא נותן.

השאלה שלי, אם (טכנית) אפשר לסמוך על זה...?
 

אבי לב50

New member
בכלל לא בטוח שאפשר לסמוך על זה.

ותרשה לי להגיד לך משהו מהלב, ואנא קבל זאת בלב:
יש משהו שאני קורא לו שכר לימוד.
תאמין לי שבזבזתי בימי חיי לא מעט כסף על שכר לימוד, ולצערי אני בכלל לא אדם עשיר, אלא ההיפך, אני עובד קשה מאוד לפרנסתי.
אבל אם היה קורה לי מקרה כמו שלך, אז קודם כל בטוח שלא הייתי עושה את הטעות שעשית, כי מדובר במכשיר שמראש לא היה כדאי להעלות עליו מערכת הפעלה הגבוהה יותר מ-4.3, שלדעתי האישית היא מערכת ההפעלה הכי טובה שהיתה לאנדרואיד, ובמיוחד שמכשיר כמו S4 לא מיועד לעבוד עם מערכת חדשה יותר שהיא גם כבדה יותר.
זה כמו שתיקח מחשב 486 (אם אתה יודע בכלל מה זה) ותנסה להתקין עליו ווינדוס 7 או 8. זה לא יעבוד.
משום מה אנשים חושבים ששידרוג זה טוב, אבל לפעמים שידרוג זה רע!
ולענייננו: מדובר פה בסכום זניח של 100 ש''ח, ובמכשיר יד שניה.
מה כבר יכול לקרות? שתפסיד 100 ש''ח?
בשביל זה הסיפור הארוך הזה?
בוא אגיד את זה ככה:
דניאל ידידי הצעיר: קח את החיים בקלות.
אם לא תנסה לא תוכל לדעת.
מקסימום תפסיד 100 ש''ח.
במקרה הטוב הטכנאי יסדר לך מכשיר שיעבוד עם 4.3.
אבל אתה לא יכול לבקש אחריות על תוכנה ועל מכשיר ישן.
אין דברים כאלה.
ושיהיה לך בהצלחה.
 
אבי היקר

ראשית, תודה על תגובתך הכנה.

ביצעתי עדכון גרסה בגלל שבן משפחה שעובד בתחום הסביר לי את החשיבות של העדכון שטומן בחובו בעיקר אבטחה.

אין לי בעיה להפסיד 150 שח.
הבעיה היא, שלא כולם תמימי דיעה באשר ליכולת של המכשיר לפעול כהלכה לאחר השנמוך.
 

אבי לב50

New member
תודה על תגובתך, ואגיד לך עוד משהו.

אמנם כתבו לי פה פעם שלא אנסה לחנך אחרים, ואני לא מנסה לחנך אף אחד חוץ מאשר את ארבעת ילדי וארבעת נכדי (בינתיים, כן ירבו
) , אבל פה אני מנסה להעשיר ולהחכים מתוך נסיוני הלא דל כל כך (לדעתי בכל אופן) גם את המשתתפים האחרים, בבחינת (כמאמר הגששים) : "ירצו - יאכלו, לא ירצו - לא יאכלו".
&nbsp
ובהשלכה לדיוננו:
מי שרוצה לקבל את הדברים שלי שיקבלם, ומי שלא רוצה לקבלם זאת זכותו גם כן.
&nbsp
ואם נחזור לרגע לעניין הספציפי שלך, ואנא קבל בהבנה ובאהבה את הדברים הבאים: סוף מעשה במחשבה תחילה !
צריך לחשוב לפני שעושים ולא לשאול אחר כך איך מתקנים. זה אחד מהכללים שלי בחיים.
ואני מנסה ללמד אותך להבא, לא לחנך, וזה רק לטובתך, תאמין לי.
&nbsp
ואתה עשית טעות בעצם ה"שידרוג" שעשית, כי S4 הוא אחד הכשלונות הידועים של סמסונג.
תראה מה זה: בעוד S3 למרות בעייה מסויימת מאוד שהיתה בו עם "מוות פתאומי" עדיין מיוצר בגירסת NEO ועדיין נמכר ויש לו שוק מצויין של יד שניה עם מחירים טובים.
אני מכיר רבים בסביבתי הקרובה, כולל שתי בנותי שלא מוכנות להיפרד מ-S3 על אנדרואיד 4.3 ולא חושבות בכלל לשדרג גירסה, כי מה שעובד טוב - למה לקלקל???
אתה מבין אותי?
&nbsp
לעומת זאת בקושי רואים ברחובות אנשים עם S4, ואנשים שיש להם אותו מנסים להיפטר ממנו, וככה אתה (אם תסלח לי) נפלת בפח כשרכשת את המכשיר הלא טוב הזה, כי כנראה שלא התייעצת לפני כן עם האנשים הנכונים.
&nbsp
אינני רוצה לזרות לך מלח על הפצעים, זה המכשיר שלך, ואם אתה לא מעוניין לקנות מכשיר חדש אלא לעבוד איתו, תסמוך על הטכנאי ותתפלל שהכל יעבוד כמו שצריך, ואם לא יעבוד אז תוכל להתנחם בכל שהנזק הכספי בכל אופן לא היה נורא כל כך.
&nbsp
עד כאן להפעם. בהצלחה.
 
למעלה