Engie - חרטא ברטא או הדבר הבא באפליקציות לרכב ?

  • פותח הנושא em28
  • פורסם בתאריך

em28

Well-known member
Engie - חרטא ברטא או הדבר הבא באפליקציות לרכב ?

 

em28

Well-known member
רקע:

מדובר באפליקציה שבין מפתחיה נמצא גם מייסד WAZE.
האפליקציה מתיימרת להתבר למחשב הרכב ולהציג ממנו מידע שימושי לנהג.
במילים שלהם:
עד היום, כל נורה אדומה או רעש באוטו הכניסו אותך ללחץ?
מהיום, אנג'י תכוון אותך מיד למוסך שהציע את המחיר הכי טוב כשאתה בשליטה מלאה ויודע בדיוק מה התקלה, כמה היא חמורה וכמה בדיוק יעלה התיקון… והכל דרך אפליקציית סמארטפון חכמה ונוחה לשימוש.
זה בנוסף למעקב שוטף יומיומי ויעיל אחרי שגרת הטיפולים,
צריכת הדלק ותחזוקת הרכב שלך בכלל. ואת כל זה היא תעשה בשבילך בחינם!
מהפכת הצרכנות החכמה בעולם המוסכים התחילה.
זה החזון שלנו באנג'י. אתה אתנו?

זה בתיאוריה, איך זה עובד במציאות ?
 

blzvi

Active member
חיבור של גורם לא מוסמך למחשב הרכב

מהווה עילה לביטול אחריות יצרן באם ישנה.
 

blzvi

Active member
יותר ממה שחשבת

יצרני הרכב לא פריירים .הוא מזהה חיבור של ציוד לא מורשה ועובר אוטומטית
למצב של דיאגנוסטיקה ,מה שעושה את הנהיגה למסוכנת .
אנא קרא בעיון
מציע לך לא להעמיד למבחן את התנהגות המוסך (המורשה) באם ימצא ציוד מחובר לשקע.
 

em28

Well-known member
מציע לך לברוח ממוסך/יבואן/יצרן שמתנהג כך - זה לא חוקי בארץ

 

voguemaster

New member
אם יצרן רכב מסוים נוהג כך

אז הוא ביודעין יכול לסכן אנשים שלא לצורך וצריך להוקיע אותו. זו חוצפה.

אישית יש לי ריתמה מאריכה של חיבור ה-OBD ברכב שלי (פונטו). התקשרו אליי מהמוסך לשאול למה זה מחובר. במקרה בגלל שזה גיסי זה שמטפל לי ברכב הייתי נחמד
 

em28

Well-known member
התקנה:

האפליקציה מותאמת לאנדרואיד ולאייפון והיא חינמית.
התקנה באנדרואיד פשוטה מאד: הורדה, התקנה הגדרה של פרטים בסיסיים (תוצר, דגם, שנה),
תיאור מדוייק של מקום החיבור של רכיב ה-OBDII הנדרש לשם התקשרות למחשב הרכב,
הזמנת רכיב ה-OBD בחינם ו......נחכה שבוע-שבועיים עד שהרכיב יגיע בדואר.
 
אני חושב שדיברנו על זה (או משהוא דומה ) פעם

יש כמה נקודות שלגביהן הייתי שמח לקבל תשובה
- האם נשמר מידע על המשתמש במערכות החברה ?
- מה הפריסה של המוסכים שלהם יש קשר עם החברה ?
- מה טיב היחסים בים המוסכים לחברה ?

זה שיש לנו את הידע , לא תמיד אומר שיש מה לעשות איתו . ןכאן בעצם הפער הגדול בין ידע תאורטי לידע מעשי .
 

em28

Well-known member
עד שיגיע רכיב ה-OBD בואו נראה מה יש באפליקציה

אז יש שלושה טאבים עליונים: חיפוש, טיפולים ו-הרכב שלי.
- חיפוש - רשימת מוסכים שהאפליקציה עובדת איתם - אפשר לחתוך אותם לפי מיקום, התמחות, או סוג מוסך (יבואן/כללי).
- טיפולים - נסיון להעריך כמה קמ' לטיפול הבא וכמה הוא אמור לעלות במוסך יבואן/מוסך כללי.
רשימת הטיפולים אמורה להיות לפי סוג הרכב, הדגם, השנה ומס' הקמ'.
במקרה הפרטי שלי אין קשר בין רשימת הטיפולים שהאפליקציה מציעה להמלצות היצרן.
- הרכב שלי - זו אמורה להיות גולת הכותרת של האפליקציה - הצגת מדדים על הרכב ב-On-line ורישום מצטבר לאורך זמן.
יש שלושה אייקונים קטנים - שמן, צריכת דלק וחשמל שאמורים להיות ירוקים כשהכל תקין ואדומים כשיש בעיה.
בנוסף אייקון גדול להתחברות לרכיב ה-OBD שאנחנו עדיין מחכים לו.

 

em28

Well-known member
רכיב ה-OBD של Engie בחינם ? אולי למי שיש סבלנות

את האפליקציה התקנתי לראשונה ב-12/2014 ואף דיווחתי שאני מחכה לרכיב ה-OBD:
[URL]http://www.tapuz.co.il/Forums2008/ViewMsg.aspx?ForumId=2142&MessageId=177306596[/URL]
עבר שבוע, עברו שבועיים, עבר חודש - באפליקציה הוצב מונה שמראה את מיקומך בתור לקבלת הרכיב,
רק שאיך שהוא תמיד המונה מציג שאתה נמצא בערך במקום ה-2500 מבין כ-11,000. חשוד, לא ?

אחרי חודש שלחתי מייל לחברה, אין כל ואין עונה.
אחרי חודשיים שלחתי מייל נוסף, אין תגובה.
הסרתי והתקנתי מחדש את האפליקציה, וראה זה פלא החברה שולחת לי מייל:
וולקום, אוטוטו רכיב ה-OBD בדרך אליך.

סבבה ? לא כל כך מהר.
עוברים חודש, חודשיים ושלושה והרכיב לא הגיע.
מייל, אחד, מייל שני והנה עונה לי מנכ"ל החברה בכבודו ובעצמו בזריזות מפתיעה וכותב:

"אכן קיבלנו את הרשמתך אך עקב עומס ההזמנות אזל לנו המלאי בארץ ואנו עובדים על משלוח חדש מחו"ל.
זאת הסיבה לזמן ההמתנה ולכך שהתור לא זז יותר מידי וזה ייקח זמן עד שזה יגיע.
אנו מבינים כי הערך המרכזי של האפליקציה הוא לאחר קבלת הרכיב ולכן כל מי שהזמין את הרכיב יקבל אותו רק באיחור מסוים וכפי שהובטח."


ומוסיף במייל נוסף:
"אנחנו סטארט אפ בתחילת דרכו ואנו עכשיו בתהליך של גיוס כספים על מנת לספק לכל מי שהזמין את הרכיב.
אנו מודעים לכך שעברו 5 חודשים אך זה לא עניין של לוגיסטיקה אלא של תזרים.
כפי שרשמתי לך לא צפינו שיותר מ-30 אלף משתמשים יירשמו בתוך שבועות אחדים וכך נוצר המצב הזה.
אמרתי ואומר שוב שכל מי שהזמין את הרכיב יקבל אותו רק באיחור מסוים."


אז ממשיכים לחכות......
 

T o m c o

Member
מנהל
לאבא שלי יש רכיב, הוא טוען שלעיתים הוא לא מצליח להתחבר אליו
כמו שצריך, אבל כשכן, האפליקציה עובדת טוב.
מראה את הנתונים של הרכב בהתאם למצב הנוכחי.
יש שאלות נוספות שאתה רוצה שאנסה לבדוק איתו? (קיבלת בסוף את הרכיב?)
 

em28

Well-known member
כמה כבר עולה ה-OBDII ? נקנה לבד, בטח ישמש גם לדברים אחרים

אחרי שהתייאשתי מקבלת רכיב ה-OBD מהחברה ביררתי מה עלותו.
מסתבר שמדובר במוצר שכמוהו יש באליאקספרס אלפים במחיר של 1-2$
ואפילו הרכיב הממותג של Engie נמכר שם במחיר של 4.90$.
לרכישה: http://goo.gl/D3EI4G

החברה מציעה לרכוש גם בארץ מחברה בשם ברקום הממוקמת בצומת בילו בעלות של 38 ש"ח+15 ש"ח משלוח.
http://www.barcom.co.il/product/bt-component-for-engie-application/
יום אחד הזדמנתי לאזור ורכשתי לי רכיב כזה ללא דמי המשלוח.
מסתבר שהיו אלפי רכיבים כאלה, רק תבוא ותיקח.

בבחינה קצת יותר משמעותית מתברר שהרכיב עובד בטכנולוגיית BT 1.5 המיושנת
כשיש רכיבים כאלו שעובדים ב-BT2.1.
 

em28

Well-known member
מרכיבים ומתחברים ל-BlueTooth........

אז זהו, שלא כל כך מהר.........
הרכבת הרכיב פשוטה מאד, באפליקציה יש איור לפי סוג הרכב לאיפה לחבר את הרכיב (לרב מתחת להגה).
איתור הרכיב באפליקציה זה כבר סיפור אחר, ולא טריוייאלי בכלל.
האפליקציה (וגם הסלולרי עצמו) לא מזהים את הרכיב בפעם הראשונה, לא בפעם השניה, ולא בעשירית.
גם אחרי שהרכיב זוהה והתחבר לאפליקציה יש לו נטיה להתנתק ולסרב להתחבר מחדש.

זאת ועוד, גם כשהרכיב התחבר וזוהה יש מצבים שבהם הוא לא מזהה שהרכב מונע.
 

em28

Well-known member
אחרי שבעה חודשים סוף סוף נוסעים עם Engie

מסתבר שבניגוד לחששות האוטו נוסע.......
כשהאפליקציה מתחברת לרכיב ה-OBD היא יודעת לשלוף ממנו את הנתונים הבאים:
- לחץ שמן - ברמה של תקין/לא תקין.
- צריכת דלק - נוכחית ומצטברת לשבוע/חודש/שנה
- טעינה - נוכחית ומצטברת לשבוע/חודש/שנה
- מצבר - מצב נוכחי ומצטבר לשבוע/חודש/שנה

הכל טוב ויפה, ונתוני הטעינה והמצבר אפילו מדוייקים בהשוואה לאפליקציות אחרות ולבדיקה במוסך,
א-ב-ל......
לא ברור מאיפה מגיעים נתוני צריכת הדלק, אבל הם אופטימיים באופן קיצוני.
הסיוויק שלי חסכונית, אבל אין מצבשהצריכה הממוצעת שלה היא 18.6 קמ' לליטר !

 
צריכת דלק כזאת לרכב 1600 ?


יש לי את ההרגשה שהאפליקציה מכניסה למשוואה גם את הזמנים שהרכב כבוי ..
 

em28

Well-known member
וזה מוזר, כי אפליקציות OBD אחרות מגיעות לצריכה סבירה

או שיש בה באג, או שהיא מנסה להמציא את הגלגל בדרך שאף אחד עוד לא חשב עליה.....
 

em28

Well-known member
החיים עם Engie - אחרי חודש של זוגיות צמודה

אז מעבר לבעיות ההתחברות לרכיב ה-OBDII אנסה לסכם את החודש האחרון עם ENGIE.
- עדכונים - האפליקציה מתעדכנת תכופות, באחד העדכונים נמחקו כל הנתונים, באחר היה צריך להגדיר את הרכב מחדש.
- גרפיקה - הגרפים נחמדים, הכפתורים בסדר, אבל כפתור ההתחברות ע-נ-ק והפונט של צריכת הדלק הנוכחית קטנטן.
יותר קל לקרוא שעונים מאשר מספרים ויש אפליקציות שיודעות להציג זאת יפה.
- איתור תקלות - הרעיון באפליקציות מהסוג הזה הוא להביא את הנתון הגולמי,
ENGIE רק אומרת תקין/לא תקין, להמשך בירור לך למוסך כנראה בגלל שיקולים מסחריים.
- נתונים - כמו שתיארתי, ENGIE מציגה מספר מצומצם של נתונים (נורת שמן, צריכת דלק, מצב טעינה ומצבר).
בכך היא לא מוסיפה מידע למידע המוצג ע"י מחשבי הדרך ברב המכוניות.
נתונים כמו חום מנוע, טורים, ועוד עשרות נתונים קיימים במחשב הרכב וניתנים לשליפה פשוטה, ואפליקציות אחרות עושות בהם שימוש.
תחשבו על מכוניות שאין בהן שעון חום או שעון טורים, האפליקציה היתה יכולה להיות המשך של לוח השעונים שלהם.
 

em28

Well-known member
תחליפים

אז כמו שהבנתם מציאה גדולה אין כאן.
אז אילו תחליפים יש ?
התחליף הראשון והמיידי הוא תחליף לרכיב ה-OBDII המצו'קמק המשווק ע"י החברה הן דרך אליאקספרס והן דרך ברקום.
הרכיב מיושן, לא איכותי ונוטה לתקלות, במקומו כדאי לרכוש רכיב OBD שעובד בטכנולוגיית BT2.1,
ישנם רכיבים שאפשר להתחבר אליהם גם ב-WIFI ו-USB (כמו שהמוסך מתחבר).

לגבי אפליקציות תחליפיות - יש עשרות מהן במרקט כשבולטות בהן הן:
- Torque הותיקה - מאפשרת לשנות סקינים ומלאה אופציות כרימון - מורכבת מאד ולא התחברה לרכיב ה-OBD המצו'קמק.
- OBD Car Doctor - שצילומי מסך שלה מצורפים, מראה הרבה נתונים בצורה גרפית פשוטה.
- DashCommand - צבעונית ומצועצעת, לא התחברתי אליה.
- OBD Auto Doctor - פחות גרפית, מיועדת לאיתור תקלות.





 
למעלה