זהירות עוקץ!

amitp

New member
זהירות עוקץ!


אתמול, out of the blue, אני מקבל הודעה שמישהו (עם מספר רוסי, לא פחות...) הוסיף אותי לאיזושהי קבוצת WA בשם "MEAT". הקבוצה הזו פעלה על מנת לשלוח לי (וכנראה לעוד כמה עשרות/מאות/אלפי משתמשי WA) הודעה באנגלית עילגת (בתמונה המצורפת) שמנסה להתחזות לעובד בנק השקעות שמשתף איתי טיפ להשקעה במנייה שסימלה AVRN. לאחר שההודעה נשלחה הקבוצה נסגרה.

עכשיו, למען האמת זה היה עוקץ כל כך שקוף שלרגע בכלל לא חשבתי להתייחס, אבל אחרי שגיגלתי קצת היום וגיליתי שדי הרבה אנשים דווקא כן נפלו בפח, החלטתי שכדאי לשתף גם כאן בפורום ובעברית.

המנייה היא של חברה בשם AVRA inc, שמתעסקת בפתרונות תשלום מקוונים ולאחרונה עלתה לחדשות בשל פיתוח מערכת לעסקים שמאפשרת להם לקבל תשלומים בBITCOIN. מה שכן, אני לא חושב שיש קשר כלשהו לחברה המדוברת. זו כנראה פעולת pump-and-dump - עבריינים קונים כמות גדולה של מניות חברה בזול מאוד, לאחר מכן מריצים את המניות באופן מלאכותי ולאחר זמן קצר מוכרים אותן, במקרה הזה כמו שאפשר לראות בתמונה המצורפת ברווח של בערך פי 5, לפעמים על חשבון הקונים התמימים שהתפתו להודעות הWA שלהם. במקרה הזה, כמו שציינתי, המנייה עלתה מבערך 0.2 ליותר מ1$, וכמה שעות לאחר מכן צנחה בחזרה לערכה המקורי, אבל יכלה בקלות לצנוח גם מעבר. גם כך אני משער שמשקיעים מסויימים (לגיטימיים) הפסידו כסף במהלך הזה.

לקריאה נוספת:
http://www.microcapdaily.com/what-a-move-on-avra-inc-otcbbavrn/112861/

http://www.theawl.com/2015/08/the-whatsapp-pump-and-dump

https://www.reddit.com/r/investing/comments/3huync/avrn_pump_and_dump_in_action/

לסיכום - מה שחשוב לזכור הוא הכלל הידוע, שגם כשמפעילים WA לא מכבים את המוח. אם הודעה מסויימת נראית חשודה, לא קשורה לשום דבר, מגיעה ממישהו שלא מכירים - להתעלם, או לפחות להתייעץ. בטח שלא לקנות מניות של חברה שלא מכירים על פי הודעה עלומה בWA מאדם רוסי לא מוכר...



נ.ב: טוב, למען האמת להודעה אין שום קשר לסקס, אבל הנחתי שיש סיכוי (קלוש
) שזה יגרום לעוד גולש או שניים לקרוא...



 

indior

New member
דבר דומה נשלח לדואר

שהמליץ להוריד את האפליקציה הזאת ,
מצא את דרכו ישר לפח המיחזור עוד לפני שהגיע
 

G Gabi

Member
T O M C O

כשלוחצים על התמונות המוקטונות, הן נפתחות בגודלן המקורי על פני המסך.
אבל, אם המסך לא "מתאים" לרזולוציה של התמונה, אז רק חלק מהתמונה מוצגת ולא ניתן לראות את כולה*. יש אפשרות לגלול למטה, אבל מה שנגלל זה הרגע, הפורום עצמו, אבל התמונה 'תקועה במקום' (צרפתי שני צילומי מסך, אפשר להשוות את הרקעים. הקטנתי את רזולוציית התמונות ב-50%)
כמו-כן, בכדי לצאת מהמצב הזה, חייבים ללחוץ על ה-X בצד שמאל למעלה ולא מספיק להקליק איפשהו "בשטח האפור".

צילומי המסך בוצעו באמצעות מחשב נייד ThinkPad x200.
נתוני תצוגה: 16:10 aspect ratio
1280 × 800 resolution
12.1"
FireFox

ומילה טובה

שאפו על ה-Drag & Drop!


* אפשר לצפות בתמונה כולה באופן נורמאלי באופן הבא:
Right click on image-->Copy image location-->Ctrl+t-->Ctrl+v



 

amitp

New member
אם כבר שירשור טכני


אז אולי כדאי לברר אצל ההנהלה מה קרה שסר חינה של התגובה המהירה בעיניהם, עד כדי כך שהסירו משם את כפתור השליחה. זה קצת מקשה על פירסום התגובות לדעתי...
 

BobboVilla

New member
"מקשה" זה חתיכת אנדרסטייטמנט


אם אין איך לשלוח הודעה, אז זה הופך את השליחה לבלתי אפשרית. ובניגוד לעורך הישן, עכשיו כשאתה לוחץ על תגובה חדשה אחרי שכבר התחלת לכתוב תגובה מהירה לא מכניס כברירת מחדל את מה שכבר כתבת.
 

T o m c o

Member
מנהל
ותודה גברתי היקרה! נחמד לראות שאת מבקרת בפורום שלי
 

החתולית

New member
אני סמויה ותיקה בפורום שלך


עוד מהימים בהם היה לי נקסוס1 שהיה צריך להזמין ולזכות בו
 
למעלה