שיתוף והתייעצות אחרי קשר רע

noya206

New member
שיתוף והתייעצות אחרי קשר רע

סיימתי (בפעם השנייה) עם בחור עמו יצאתי כחצי שנה מההתחלה היה די אדיש וקר באופיו. בחודשים האחרונים כל פעם מחדש הוא דיבר אליי בכעס ובטון תקיף.
ניסיתי להבין ולקבל אבל הוא אטום רגשית בצורה אכזרית. כל פעם נכנס למתקפה נגדי ומדבר בצורה עצבנית וכעוסה, הוא לא משתף בשום-דבר ואז מתפרץ תמיד טען שהוא לא כועס לא עצבני ולא מרים עלי את הקול...לטענתו. גם כשניסיתי לדבר איתו ושיפתח קצת בפניי הוא נשאר קר מאוד ולא מדבר כמעט מעבר ל-2 משפטים... לצערי כשהייתי צריכה אותו הוא לא היה שם עבורי.

בסוף השבוע, לאחר שיצאנו להסתובב הוא בקושי דאג לי ושאל מה איתי, דיבר אליי בצורה לא נעימה, בקושי הסתכל עליי , שיתפתי אותו בהרגשה שלי בצורה עדינה, לא בהתלהמות, החל לתקוף אותי שאני סתם מחפשת לריב שאני מעצבנת יותר מדי... ועוד דברים פוגעים, נפגעתי ממנו מאוד. שתקתי הייתי בהלם, פתאום הסתכל בעיניי רוב הזמן לא היה יוצר עמי קשר עין משום מה,
הוא בדק אם אני לא בוכה ואז התרחק ממני, רק אחרי כמה דק' נתן חיבוק של כמה שניות וזהו אפילו לא התנצל, וחזר להתעסק בטלפון שלו.
ההתנהגות ה״פאסיבית-אגרסיבית״ שלו הרחיקה אותי עד מאוד, אם היה שומע משהו שלא היה נראה לו היה נסגר ושותק. רוב הפעמים לא היה מציע דבר מיוזמתו ואז אם המקום אליו יצאנו לא היה לטעמו היה מתלונן שחבל שבאנו לפה והמקום לא משהו וכו'.לא ידעתי כבר למה לצפות כיוון שהרבה פעמים הוא היה עוקץ אותי משום מקום. הוא היה מתנהג בצורה פאסיבית אגרסיבית כלפיי, כמו מוציא כעסים מודחקים משום-מקום. נניח אם לא עניתי לו לטלפון כי ישנתי או יצאתי עם חברות היה ישר אומר: "הבנתי אחרי זה אל תגידי שלא אכפת לי ''
מצאתי את עצמי שוב בקשר שהרס אותי מבפנים למרות שהבטחתי לעצמי אחרי הפעם הקודמת שזה לא יקרה (סלחתי לו בפעם הקודמת כאשר דבר דומה קרה, ושוב כמובן לא השתנה כלום..נשאר אותו אדם עצבני שלפתע מדבר בצורה תקיפה ואגרסיבית סתם כך כלפיי. לא משתף שום דבר, כמו קיר.
כל הסיטואציה הזו גרמה לי לחשוב; למה הייתי זמן רב כ''כ בקשר שעשה לי רע יותר מטוב...?
האם עד כדי כך אני לא מעריכה את עצמי שנתתי לו ככה להתנהג אליי ?
אשמח לעצות... האם מישהו היה בסיטואציה דומה? איך מתגברים על התחושה הזו? איך להמשיך הלאה
 
שלום

האופי האנושי מורכב, ולפעמים אוהבים אדם בגלל התנהגויות מסוימות שלו אבל אפשר אף לשנוא אותו בגלל התנהגויות אחרות. אולי כמה דברים גם היו טובים לך בקשר, בגלל כמה תכונות אחרות של הבחור. ניסית להסתדר אתו ויפה, אבל לא הצלחת ועכשיו הזמן ללמוד להתקדם הלאה לקשרים מוצלחים יותר, שבהם שני הצדדים יתרמו מעצמם. אפשר ליהנות מקשרים וגם לסבול מהם, אבל תמיד כדאי ללמוד מניסיון ולחפש את הטוב ביותר.
 

סאני381

New member
כן

את עד כדי כך לא מעריכה את עצמך שהחלטת להיות עם בן אדם קר שמוציא עליך את העצבים מתי שמתחשק לו,האם גם בקשרים קודמים שלך רב הגברים לא העריכו אותך ודיברו אליך בצורה כזו? אם היית מציינת גם דברים חיובים שיש בו,היה אולי אפשר להבין למה בכל זאת החלטת להישאר שם,אבל לא ציינת כלום,רשמת רק כמה שהוא היה רע אליך,על כל מיקרה לא מציע לך לך בשום אופן לחזור אליו עוד הפעם,ואני מציע לך לעשות חושבים עם עצמך ולנסות להבין למה את לא מציבה יותר גבולות וקוים אדומים לאנשים שאיתך,שמתחילים זוגיות החלק ההתחלתי מאוד חשוב להמשך,ואם מהתחלה תציבי גבולות ולא תרשי לאף אחד לדבר אליך בצורה כזו(ובאמת תתכוני לזה)אז גם בהמשך הם לא יעשו את זה ,אז בפעם הבאה את מכירה מישהו תתנהלי איתו בצורה שונה כבר מהתחלה,בהצלחה ותשתדלי לא לקחת ללב יותר מדי
 

noya206

New member
תודה סאני,

אני לא מעריכה את עצמי מספיק, הרבה אמרו לי את זה אני די עובדת על כך,
לצערי, אחרי הסיטואציה הזו זה די הוריד לי את הבטחון (יותר).
בקשרים קודמים לא נתקלתי בכזו אטימות רגשית וקור, הוא היה מתעצבן כך סתם ללא שום סיבה, לעתים אף חשבתי פעמיים אם לומר ולשתף אותו במשהו כי חששתי מתגובתו.
אני לא בעמדת "הקורבן'' אלא שאני אישית לא מבינה למה לא חתכתי את זה קודם,הרי רוב הקשר היה ברובו לא טוב... לעתים אף הרגשתי לחץ מוחשי, תחושת בטן כזו לא טובה,
כאשר היינו נפגשים פעם היה בסדר ופעם היה פשוט גרוע... כמו 'קרוב-רחוק'.
נמשכתי אליו מאד אני חוששת שזו הסיבה היחידה כי היה קשה לי לסיים את הקשר עמו חשבתי שדברים יכולים להשתנות , ושוב, כרגיל, טעיתי. אולי אני סלחנית מדי וחושבת שאולי כן כדאי לתת צ'אנס למרות שאני בתוך תוכי יודעת שאדם בעל אופי קר לא יכול להיות לפתע אכפתי, קשוב ואמפטי.
&nbsp
 

סאני381

New member
ברב המיקרים זה ככה

ברגע שיש משיכה חזקה קשה לסיים את הקשר,אצל חלק מהאנשים זה נהפך גם לאובססיה ואפילו שהם נמצאים בקשר הרסני הם לא מצליחים לסיים את זה,במיקרה שלך זה עדיין לא נישמע כמו משהו כל כך קיצוני ואת נשמעת בחורה פיקחית עם מודעות עצמית(שזה החלק הכי חשוב)ואני מקווה מאוד שלא תחזרי אליו,וכי זה פשוט בזבוז זמן וכאב לב מיותר,וככל שתיהי איתו יותר גם הביטחון שלך ירד יותר,שזה אמור להיות הפוך,בן זוג שאוהב אותך ומעריך אותך אמור לגרום לביטחון שלך לעלות,וגם לתת לך תמיד הרגשה שאת יכולה לפנות אליו בכל בעיה שתיהיה לך,והוא יהיה לצידך בכל מצב,ואם את מרגישה לא בנוח ומפחדת לשתף אותו בדברים שעוברים עליך,אז הקשר שלכם לא שווה כלום,על תיהי סלחנית מדי,במיוחד שהוא לא ממש מצטער על משהו,כי זה האופי שלו ואין לו מודעות עצמית,וזה ימשיך להיות ככה אז חבל לך על הזמן,תיהי חזקה,בהצלחה נשמה יפה,מקדיש לך שיר של זמרת שאני מאוד אוהב,שגם עברה כמה משברים קשים בחיים, ורב השירים שלה כתובים עליה,מקווה שזה יתן לך קצת כוח
-
https://www.youtube.com/watch?v=0C_oNMH0GTk
 

noya206

New member
לא היה חיבור חזק,

לאחרונה גם חששתי לדבר איתו כי לא ידעתי מאיזה כיוון הוא פתאום יתפרץ, כמו פסיבי-אגרסיבי, אוגר ואז מדבר בצורה לא יפה ומזלזלת ומאשים אותי. העניין שגם לעולם לא שם לב לזה שהוא מרים את הקול כלפיי ומדבר בצורה תוקפנית, תמיד האשים שאני המעצבנת ושאני סתם מחפשת לריב, החשש היותר גדול עבורי זה למה מלכתחילה הייתי בקשר עם גבר שמתנהג בצורה כה קרה ולא אכפתית כלפיי-האם עד כדי כך התפשרתי? אפשר לומר שבחודש הראשון כאשר התחלנו לצאת לא "עפתי" עליו. להיפך, הוא שעמם אותי, דיבר בצורה אדישה כמו קם משינה. תמיד זה הרגיש לי שהוא לא בדיוק מתלהב להיפגש עמי. אף פעם לא נתן לי תחושה שבאמת כייף לו ושהוא נהנה עמי, חוץ מכמה פעמים ששתה אלכוהול ובהם היה קצת יותר אכפתי .
חששתי שאף הוא א-מיני, שאינו נמשך אלי כיוון שלא הראה כמעט חום, לפעמים אפילו זה הרגיש לי מעט מאולץ... שלא באמת חשובה לו קירבה פיזית, מבחינתי קשר צריך להיות אינטימי וקרוב ולא קר ומנוכר. בגלל זה הרגשתי שהבטחון שלי מעט ירד עקב התגובות שלו, הוא כמעט אף פעם לא החמיא/פירגן לי על משהו, אפילו לא כאשר עברתי לתפקיד משמעותי יחסית בעבודה.
תודה על השיר אהבתי מאוד.. אשתדל להיות חזקה יותר בתקווה שאצליח...
 

סאני381

New member
העיקר שאת לא חוזרת אליו

ומקווה שבחיים לא תפלי יותר על גברים מהסוג הזה,על תתפשרי בחיים על מישהו שלא מפגין כלפיך חום ואהבה,אם את צריכה משהו אנחנו פה תמיד בשבילך :)
 

riki yot levi

New member
אני מתייחסת למרות שלא עברתי משהו דומה...

אבל אני יכולה להבין אותך... ואסביר את תחושותי...
אני 'שופטת' כי אני נשואה כיום לאיש שהמילה 'כן' או המילה 'לא'
זה פטפטת עבורו... אבל מאחר שלפני שיצאנו הכרתי אותו ואהבתי אותו...
אזי העובדה שאני נמצאת בחברתו של שתקן מארץ השתקנים היתה לחלק מהמכלול... .
כשתקן מעולם לא פגע בי, לא העליב אותי... שום דבר דומה לזה...
ואני במהלך חיינו הבאתי את הזוגיות הזו לפירוק... ופירוד.
אחרי עשר שנים בדיוק של נתק מוחלט חזרנו...
חזרנו כי שחכנו את הימים הרעים שהיו לנו. את המשברים והשברים...
וכו. מאז אנחנו נשואים באושר 11 שנה...

כך שאני לא יכולה להגיד לך שאת מזלזלת בעצמך... את אולי קצת אופטימית מידי...
קצת מידי.
 

noya206

New member
יכול להיות

נתתי לו כמה וכמה הזדמנויות... לצערי הוא אכזב אותי בתקופה האחרונה יותר מדי פעמים,
לא בעניין של ''קורבן'' אלא שציפיתי ממנו ליחס יותר חם, אכפתי, אוהב... ומנגד נתקלתי לא פעם בתגובות קרות ואדישות עד מאוד מצידו.הוא מאוד שקט עד שמגיע איזשהו משהו ש"מדליק" אצלו משהו, ולפתע יכול להתחיל לקלל כך סתם כי מישהו עצבן אותו בכביש... או לדבר אליי בטון תקיף כי אמרתי משהו שלא היה נראה לו. לכן אני חוששת שכן זלזלתי בעצמי. תודה על התגובה
 
למעלה