לאהוב

סאני381

New member
אתה מדבר על אהבה רומנטית כן?

אז יש הרבה אנשים נהדרים,זה לא אומר שאנחנו צריכים לאהוב את כולם(בטח שלא במובן הרומנטי)צריך שיהיה הרבה מעבר לזה,בתור התחלה משיכה,חברות אמיתית(שזה הבסיס הכי חשוב) חברות שכוללת דאגה אחד לשני,פתיחות,הקרבה,
ויתורים,התפשרות,כבוד,אמונה,ופשוט לשים אחד את השני בסדר העדיפות העליון,ברגע שתרגיש את כל זה תדע שאתה במקום הנכון :)
 
לא דווקא רומנטית

אהבה בכלל. אהבה אנושית, ידידותית, רומנטית, משפחתית, אהבה לחיות ואהבה לעצמים ולחפצים יפים. לאהוב זה להרגיש שבמשהו יש הרבה דברים טובים. לאהוב אדם זה להרגיש שהוא אדם נהדר, לא רק לחשוב שהוא נהדר אלא גם להרגיש. מאוהבות רומנטית היא אהבה בגלל משיכה, כלומר בגלל רצון להתקרב. כשאוהבים מישהו, אוהבים את מעלות אופיו הטובות לדעתנו ולהרגשתנו והנעימות לנו.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
אגב לא כתבתי פה

מה צריך שיהיה בחברות, אלא רק מהי האהבה עצמה. להרגיש אהבה לאדם פירושו להרגיש שהוא אדם נהדר ויש בו הרבה תכונות טובות, להרגיש אליו דברים חיוביים.
&nbsp
 

סאני381

New member
אוקי,הבנתי אותך

אז מה השאלה בעצם? ודיברתי על אהבה רומנטית לא על ההתאהבות של ההתחלה
 
תשובה

אהבה רומנטית משולבת במאוהבות, לפעמים דווקא במאוהבות מורכבת שנוצרת אחרי אהבה אנושית רגילה. מאוהבות היא אהבה בגלל משיכה ורצון להתקרב. שאלתי פשוטה: האם אפשר להגדיר את רגש האהבה כמו שהצגתי אותו? אני עובד על מלונים עם הגדרות וחשוב לי לדעת איך להגדיר כל מלה במדויק.
&nbsp
&nbsp
 
אני מאמין שקל להגדיר רגשות

לעומת מונחים מדעיים מורכבים שקשה להגדיר, ומונחים כמו צבעים ויחידות מרחק וזמן שבכלל אין להם הגדרה. רגשות מושג פשוט שמבוסס על רצון וידיעה, ולכל רגש אפשר למצוא משמעות הגיונית אחרת ומתאימה לו. למשל: פחד הרגשה שיהיה רע בעתיד. כעס הרגשה שעשו לנו רע בעבר. קנאה רצון שיהיה לנו יותר טוב כמו לאחר. אהבה היא כנראה הרגשה שבדבר יש הרבה תכונות טובות, וחיבה הרגשה שיש בו הרבה תכונות נחמדות.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 
עוד כמה טיפים:

צריך לדבר על דברים שאוהבים לעשות בזמן הפנוי, ולגעת בעיקר כשיש סיבה רגשית חזקה כמו כשהאחר מתנהג בדרך נחמדה במיוחד או כשמשתפים רגש. כשיש התאמה כבני זוג, האהבה מתחזקת ככל שהקשר נמשך ומכירים יותר ואז גם המגע ההדדי מתחזק וכך יכולים להפוך לחברות. צריך ליצור קשרים במסגרות חברתיות ובעיקר שעוסקות בנושאים שמעניינים אותנו, ואז מכירים את האדם תקופה ממושכת ומוצאים אתו שפה משותפת ועניין משותף. צריך לעשות טוב בחברות בגלל חיבה ואהבה כנות ורצון לשמח את האחר כי מרגישים שהוא ראוי לטוב, ולא באופן מלאכותי כדי לשכנע או כדי לשמור על החברות. חשוב להיות אמתי במלים יפות כמו מחמאות וברכות, והכי חשוב בקשר עם אדם לתת הרבה דאגה כנה, עזרה ותמיכה רגשית. הדבר החיוני לכל קשר רגשי הוא עניין משותף.
&nbsp
&nbsp
 

סאני381

New member
אם זה היה נכון מה שאתה אומר

אז כל הגברים המקסימים והנחמדים היו מוצאים זוגיות בקלות(כנל גם לגבי נשים כאלה)אבל המציאות שזה ממש לא נכון ודווקה הרבה מהנשים נמצאות בזוגיות עם אנשים עם אופי זבל(יש הרבה גם שנשואות לאחד כזה),ולמה זה?כי לא תמיד לרגש יש משמעות הגיונית כמו שאתה אומר וזה הרבה יותר מורכב,כמו כן חלק גדול מהאנשים מפתחים סוג של אובססיה לבן זוג/בת זוג שלהם רק שהם לא מודעים לזה והם חושבים שזה אהבה,ויש הבדל גדול בין אחד לשני,אבל אם אתה מדבר על אהבה בין בין ידידים משפחה וכו אז זה משהו אחר וזה הרבה יותר פשוט,לכן שאתה נותן הגדרות לאהבה אתה צריך לעשות הפרדה בין אהבה רומנטית לבין אהבה רגילה בין ידידים,חברים,משפחה וכו
 
אתה סותר את עצמך

מקסימים ונחמדים זו תכונה סובייקטיבית. כשמרגישים שאדם נחמד ונהדר, זו הרגשה סובייקטיבית שלנו וזה נגרם מהתאמה באופי בין אנשים שונים. לא תמיד מוצאים את האדם שירגיש כלפינו דברים כאלה. ואגב, אני דיברתי על אהבה כללית. כשאוהבים אדם בכלל באיזשהו אופן, זה אומר שמרגישים שיש לו הרבה תכונות אופי טובות. אהבה רומנטית נוצרת כשיש מורכבות רגשית נוספת שמתאימה לזה.
 

סאני381

New member
במה אני סותר את עצמי?

מה שתיארתי בהודעה הראשונה זה מה שמומלץ שיהיה,אבל בפועל מה שקורה זה מאוד רחוק מזה אצל הרבה מהזוגות,יש המון אנשים שאין בנהם שום התאמה באופי ובכל זאת הם ביחד,בדרך כלל האהבה בנהם לא הדדית(לפחות לא במידה שווה),וצד אחד נימצא שם מתוך נוחות בעיקר והצד השני יכול לאהוב עד השמיים ,למרות שהאופי של הבן זוג רחוק מלהיות של בן אדם נחמד,ההגדרות שלך על אהבה יכולים להיות תקפים רק לגבי אנשים מסוימים ולא לגבי כולם,גם המוח הנשי שונה מאוד מהמוח הגברי וחושב בצורה שונה,לגבי האהבה כללית כמו שאמרתי זה משהו אחר לגמרי,ואתה לא יכול לכתוב את זה באותה הגדרה
 
תשובה

התאמה פירושה שמוצאים בבן הזוג תכונות שטובות להרגשתנו ונעימות לנו ולכן רוצים להיות אתו. זה יכול לכלול דמיון ושוני. כמו שכתבתי, זה סובייקטיבי. כשאוהבים אדם, מרגישים שיש בו תכונות שטובות בשבילנו ולהרגשתנו ולכן אנחנו רוצים להיות אתו. לפעמים צד אחד מתאים לאחר והאחר אוהב אותו וזה לא קורה להפך. במצב כזה אחד החברים מרגיש שלאחר יש תכונות טובות ויפות, והאחר לא מרגיש שלראשון יש תכונות טובות ויפות ולכן לא אוהב אותו בחזרה.
 

riki yot levi

New member
לאהוב...

פעם כתב משהו כמו שיר...
אהבתי את אמא אהבה גדולה...
אבל שוקולד אני אוהב במיוחד...
אוהב מאוד את אבא... אבל
בין אהבה לאמא ולאבא - אני אוהב לזלול תות...

האהבה שלי לילדים שלי... הדאגה לשלומם...
לרווחתם... לאושרם ולעושרם... אינה תלויה בדבר...
כל אמא... תלך לחפש את בנה/בתה האבודים מקצה עולם עד קצהו...
אהבה ענקית... אולי האהבה הכי... הכי... הכי בעולם
מה בין אהבה הזו... לאהבת אשה לגבר???

ביטויי האהבה בין אשה לגבר מתחיל ברצון המשותף לחיות יחד...
יחד זה אומר שכל אחד/ת עוזבים את הקן... ויוצרים קן חדש...
בקן החדש החיים הופכים ליחידה אחת חלקי שניים...והביטוי לזה יחל בכביסת התחתונים... המשותפת... ועד לכך שהעירום ההדי מפתה... ויש שמחה גדולה
בסקס... שמחה שתגרור אחריה שמחות לא מעטות... אושר לכל החיים...
אושר בידיעה שהאשה בהריון... אושר בתהליך ההריון, אושר של לילדת תינוק... אושר בברית המילה... וכל מהלך החיים המלא.
 
יש שיר של חזי לסקלי

אני לא זוכר אותו בדיוק, מדובר בו על שלוש שכבות, העליונה עם איזשהו רגש אולי חמלה, התחתונה עם רגש אחר אולי תקווה, וביניהן יש ציפוי שוקולדה מצוין.
&nbsp
 
לא מסכים אתך

דיברתי על רגש ולא על מחשבה. כשחושבים שלאדם הרבה תכונות טובות, זו הערכה. כשמרגישים שיש לו הרבה תכונות טובות, זו אהבה. חשיבה היא ניסיון להבין ולהסיק, ואילו רגש הוא ידיעה לא וודאית בגלל השפעה חיצונית לידיעות: רגש תלוי בהשפעה, התכונות הטובות של האדם משפיעות עלינו.
&nbsp
&nbsp
 

סאני381

New member
אתה לא צריך להסכים אבל זה עובדה

אני מרגיש(ולא רק חושב)שלהרבה בחורות שאני מכיר יש אופי מדהים,אבל עדיין אני לא אוהב אותן,ההגדרות שלך לאהבה הם קצת תמימות(שזה יפה אבל לא מציאותי),ואני מציע לך עוד פעם לא לערבב בין אהבה זוגית לבין אהבה של ידידים ומשפחה(שאז זה כבר לא קשור לתכונות אופי כי אני את הילדים שלי יאהב תמיד ללא תנאי בלי קשר לאופי שלהם בכלל)
 
אתה לא צריך לטעון שזו עובדה

כמו שכתבתי לך בהודעה הקודמת, אם אתה חושב שיש להן אופי מדהים אבל לא מרגיש שיש להן אופי מדהים, לא אהבה. אהבה כשמרגישים שהאופי טוב. אהבה זה להרגיש שמשהו טוב, למשל שאוכל טעים ואוהבים לאכול אותו. זאת המשמעות ההגיונית הבסיסית.
&nbsp
&nbsp
 
ועוד משהו חשוב בקשר לדבריך

אני מדבר על המשמעות הבסיסית, אהבות שונות הן גרסאות מורכבות של המשמעות הבסיסית של אהבה שעליה מוספות כל מיני תכונות אחרות. אפשר לאהוב בכל מיני דרכים, לא רק רומנטית. אהבה רומנטית היא לדעתי אהבה שמושפעת גם מהרצון להתקרב.
&nbsp
 

סאני381

New member
טוב,הצעתי לך שתעשה הפרדה

בין ההגדרות שלך לאהבה כי אתה מתעקש על דברים לא נכונים ואתה סתם עושה סלט
 
למעלה