ריבים תכופים וחוסר הבנה

mali123451

New member
ריבים תכופים וחוסר הבנה

אנחנו יוצאים כבר הרבה זמן עם החבר שלי. שנינו בגילאי 40 עם ילדים.
יש שם אהבה מאוד חזקה וטוב לנו ביחד.
יש תחביב ששנינו אוהבים, לרקוד סלסה והולכים כבר מלא זמן ביחד לכמה חוגי סלסה.
לאחרונה התחלנו לריב יחסית הרבה, משהו כמו פעם בשבועיים או פעם בכמה שבועות. ואלה ריבים מעייפים עם הרבה עצבים מצידי ואקשנות וחוסר הבנה מצד בן זוגי.
רוב הריבים זה בגלל שהוא עשה משהו שנפגעתי ממנו או התעצבנתי ואז כשניסיתי לדבר על זה או לספר בסופו של דבר היינו רבים ולא מציליחים לפתור את הבעיה.
הרבה פעמים גם בסוף הריב הוא היה מסכים שהיה לא בסדר ומבטיח התנהגות מסויימת ולא מקיים את זה וחוזר לאותן טעויות.
סתם אביא דוגמא לריב האחרון שלנו. אתמול היינו צריכים לקבוע מתי הוא אוסף אותי לרקוד סלסה ובדרך כלל, בעצם תמיד היינו קובעים מראש שעה או לפחות כמה שעות לפני. אתמול הייתה לו איזו בעיה לדעת מראש (שזה בסדר) וכתבתי לו שזה בסדר אבל לפחות שיעדכן כמה שעות לפני. ומהבוקר כל פעם שהתכתבנו אז תוך כדי על הדרך שאלתי כמה פעמים שלא ישכח לעדכן שעת מפגש וגם שאלתי מתי נפגש באיזו שעה לפחות בערך. בצהריים הוא כתב מה התוכנית שלו לערב ולאן נלך לרקוד. אחר כך הוא הודיע לי חצי שעה מראש מתי נפגש. הייתי כבר כולי על הקוצים ועצבנית כי הייתי צריכה גם לבדוק נייד כל רבע שעה שלא לפספס שעת מפגש ולהתארגן.
כתבתי לו שאני כבר עצבנית שהודיע ככה מאוחר וכשנפגשנו אמרתי לו שזה לא היה בסדר מצידו להודיע לי כל כך מאוחר כשכן יכל כבר לדעת לפני או לפחות לענות ולהתייחס לשאלה כי לא התייחס אפילו ששאלתי מתי נפגשים. אז הוא התחיל להגיד שלפי התוכנית שכתב לי ולפי המקום שאני יודעת בערך מתי תמיד אנחנו הולכים לשם ושציפה כנראה שאדע בערך שעת מפגש. למרות שלא תמיד נפגשנו בדיוק באותה שעה. ואז אמרתי לו מה לעשות שאני לא כזאת חכמה להבין לפי התוכנית מתי שעת המפגש ובגלל זה שאלתי הרבה פעמים. אמרתי לו שאני ככה בחיים אם לא ברור לי משהו אז פשוט שואלים וזהו. הבעיה שלא ענה לי אפילו שעדיין לא יודע מתי. פשוט התעלם מהשאלות.
כשרבנו הוא אמר שלא הספיק לקרוא כנראה את ההודעות וכו כו... למרות שבהתחלה אמר שכן ראה את השאלה. בקיצור ציפיתי שיבין פשוט איפה הוא לא היה בסדר וזה הפך לריב.
לא מספיק שלא ענה על השאלה שלי הזאת ועוד איזה שאלה שגם שאלתי אז גם הטיח בי שבגלל שקרא הודעות שלי לא הספיק להיות עם הבנות. לא כתבתי הרבה הודעות. זה הודעות רגילות קצרות כמו כל יום התכתבויות בינינו. זה דבר לא יפה להגיד לדעתי שבגלל שקראתי הודעות לא הייתי עם בנות. כי מה הקשר. הרי הודעות ממש קצרות של פעם בכמה שעות.... שגם הוא כותב לי ואני לו.
הבעיה שזה דברים קטנים שאנחנו רבים עליהם אבל לא מצליחים לפתור וזה הופך לריב גדול........... כי הוא מתעקש בהתחלה שהיה בסדר במקום פשוט לבקש סליחה על איחור למשל או עוד דברים..... הוא מאוד אקשן וזה מתסכל אותי. גם לפעמים פתאום סותה מהעניין העיקרי ומתחיל לדבר בכלל להוכיח לי משהו אחר וזה מתסכל אותי ואני מתחילה להתעצבן. אולי זה בגלל שיש לו בעיה של קשב וריכוז. (לא בטוחה שזה בגלל זה) וגם הוא מזכיר לי כל פעם דברים מהריבים או מהמקרים שהיו לפני שנים שבכלל לא קשורים לאותו מצב. אני לא רוצה לעשות סיפור גדול ממשהו רק להגיד לו כדי שזה לא יחזור פשוט ואז איכשהו מגיעים ברוב המקרים לריב בסוף.
הריבים האלה מרוקנים אותי ובאותו יום זה נהרס כל הערב ולמחרת אני בדיכאון... וככה גם חבר שלי מרגיש אבל לא מצליחים לפתור את הבעיה בלי לריב.
אני לא יודעת מה לעשות?
להיפרד ממש ממש קשה לי וגם לו. שנינו אוהבים בטירוף. מסתדרים בגדול... אבל הריבים האלה מעייפים אותי נפשית ואני בטוחה גם אותו.
אנחנו גם רוקדים ביחד ואם נפרד נראה אחד את השני בריקודים וזה יהיה סבל לשנינו, לפחות בתקופה הראשונה. אני לא יודעת אם אני יכולה לעמוד בזה. לא ללכת לרקוד זה גם בעיה. גם זה בעיה שנרקוד כל אחד במקום אחר כי זה המקום שאנחנו הכי נהנים לרקוד שם איפה שאנחנו הולכים. לעיתים רחוקות הולכים למקום אחר לגוון קצת. וגם סך הכל לא היינו רוצים להיפרד. רק לדעת לפתור בעיות ולא לריב.
יש מקרים שמשהו מפריע לי למשל ואני בכלל לא אומרת לו כלום ומחליטה לדלג על זה שלא יהיה ריב. אבל יש מקרים שכן חשובים לי.
ללכת לייעוץ זוגי כרגע אי אפשר בגלל המצב הכלכלי.....
מה עושים במקרה כזה?
סליחה על האורך......
 
שלום

כשיש הרבה ריבים, סימן שיש בעיה ביחסים. אולי כדאי שפעם תשבו ביחד ותנסו למצוא מה מפריע ליחסים ביניכם, ואיך אפשר לפתור את הבעיה. אני מקווה שאז הריבים ייפתרו.
&nbsp
 

mali123451

New member
תודה. עשינו את זה כבר כמה פעמים...

ישבנו ודיברנו וסיכמנו דברים והוא אחרי כמה זמן שוכח דברים שקבענו ושוב חוזר על אותן דברים שמפריעים לי.... זה מתסכל אותי...
 
זה באמת נשמע מתסכל

אבל אולי צריך לחשוב שוב ולהציב את השיקולים זה מול זה, כמה הקשר חשוב מבחינת האהבה ועל מה אפשר לוותר בשביל זה. יכול להיות שצריך לתת יותר חופש זה לזה.
&nbsp
 
נראה לי לפי ההודעה שלך שהתקשורת בינכם לא שווה. את מתקשרת

יותר מדי והוא פסיבי. זה לא כי הוא גבר ואת חופרת. זה כי את חופרת יותר מדי. את מדברת יותר ממנו, מסכמת דברים והוא אמור רק להסכים, כותבת לוט מלא הודעות ביום לחוץ שלא יכל לדעת מראש כמה שעות כי היתה בעיה. ואת חופרת לו מצפה שיהיה באותו קצב במקום לעזור לו ולהשלים לבד את החוסר ידע. תפסיקי להנחית לו עצבים כשלא היה בסדר, כתרגיל וסעיף שני לש.ב. לכולם יש הפרעות קשב וריכוז בימינו, תתחילי שיחות ארוכות מלהקשיב.
תקשיבי לו ואל תחשבי על מה את הולכת להנחית לו כשיסתום כדי לנשום. הוא לא בעיה, את מייצרת בעיות, להפגע זאת בחירה ואת אוהבת אותה כי היא מוציאה אותך צודקת ואותו בעמדת נחיתות. תפסיקי להתעקש על כך שאת בסדר והוא לא, והוא לא ילד שחיב להבטיח לך כלום. תהני מזה שבגילך יש לך קשר עם מישהו דומה עם ילדים שיש לו זמן לשטויות האלה שלכם כי אכפת לו ממך. לא מתקנים בן אדם, רק את עצמך. החיים גם ככה קשים ואת סובלת מבחירה, לא חבל?
 

mali123451

New member
תודה על התגובה ועונה

לפי המקרה הספיציפי יצא רושם שאני רודפת וחופרת....
זה ממש לא ככה. הוא זה שכותב לי יותר הודעות ביום יום. לפעמים לא בא לי להיפגש והוא רוצה לראות אותי. יש הרבה דברים שאי אפשר לכתוב פו כדי להסביר את המערכת היחסים...
ואני לא רוצה שהוא יודה שהוא לא בסדר. זה בסדר לא להסכים לפעמים.
אבל מצד שני חשוב לי להגיד מה אני מרגישה... (משתדלת לא תמיד להגיד). ותמיד אני מנסה להגיד בצורה עדינה בלי להאשים, אבל איכשהו מהתשובות שהוא נותן מתפתח הריב. ברור שצריך 2 לטנגו.....
 

Som30ne

New member
מספיק אחד כדי לריב

אם אחד הצדדים מתבצר במצב של כעס ובמוד של מריבה -
אם הצג השני ינסה לתקשר בצורה רגועה ורציונאלית, זה ידליק עוד יותר את הצד השני.
זה יגרום לו לחשוב שלא מייחסים חשיבות להרגשה שלו, שמנסים להשתיק אותו, שאדישים כלפיו - מה שיגרום לו להיות תוקפני ומריבתי יותר.

כדי לנהל מריבה בצורה מושכלת - חייבים שני הצדדים לתפעל נכון את המצב.
 

Som30ne

New member
בדיוק - וליצור יותר אנטגוניזם

כי אתה מתעלם / אדיש / בורח / מפנה לי את הגב כשאני רוצה לדבר איתך.

לא רק שזה לא יפתור את הביעה, זה יחמיר אותה.

אז - כמו שאמרתי - בשביל לריב - מספיק אחד.
 
למעלה