מרגיש שפיספסתי את האחת משלי, לא מצליח להתאהב באף אחת אחרת...

gadibar23

New member
מרגיש שפיספסתי את האחת משלי, לא מצליח להתאהב באף אחת אחרת...

לפני בערך שנה במקום העבודה שלי, קרה לי מקרה עם בחורה שעליו אני מצטער עד היום.. בזמן העבודה, ככה סתם תוך כדיי העבודה, בחורה יפייפיה בטירוף שעבדה בעבודה אחרת מולי, התחילה פשוט לנעוץ בי מבטים ממושכים, כאילו שהיא מתחננת שכבר אגש אליה ואתחיל איתה... מבטנו הצטלבו למשך דקה שבה היא לא הורידה ממני את מבטה. המבט שלה הופנה ישירות אל תוך עייניי. כאחד שאף פעם לא האמין באהבה ממבט ראשון, הוכח לי אחרת . ממש הרגשתי פרפרים בבטן מכול מה שאירע... היה משהו מאוד מיוחד בבחורה הזאת. באותו רגע מיד הבנתי שיש כאן פוטנציאל אדיר למערכת יחסים עמוקה. אבל לצערי הייתי מספיק אידיוט ולא ניצלתי את ההזדמנות לגשת אליה... באותו יום בחזרה הביתה מהעבודה, אמרתי לעצמי שמחר אני מוכרח לגשת אליה ולהתחיל איתה ויהי מה. הגעתי לעבודה יום למחרת נחוש להכיר את הבחורה שרק במבט הצליחה לשבות את ליבי.. אבל היא כבר לא הייתה שם. אמרתי לעצמי שאולי מחר אראה אותה, אך גם אז לא ראיתי אותה... וגם לא אחרי שבוע. ואז הבנתי שאיחרתי את הרכבת והבחורה פשוט כנראה התפטרה. מאז זה לא מפסיק להציק לי, כי באמת הרגשתי שהיה חיבור רוחני בין שנינו...הבעיה שאין לי שום פרט מזהה עליה.. אפילו את שמה אני לא יודע... רק יופייה המדהים ועינייה המהפנטות חקוקים לי בזיכרון... אני לא מפסיק לחשוב על המקרה, ומאז המקרה אני פשוט לא מצליח להתאהב באף בחורה אחרת... למרות שאני יוצא לדייטים, אבל אף אחת לא הצליחה לגרום לי להרגיש מה שהרגשתי אז. מרגיש שפיספסתי את האחת מבלי להגזים, ולא ממש מצליח לצאת מזה... עצות ותגובות יתקבלו בברכה
 

מילי1991

New member
יש טעויות

שאין מהן דרך חזרה
ואם יש, היא בד"כ קשה יותר לזה שלא הבין רמזים
 

מיכל203

New member
לקחת את הסיפור הזה רחוק מדי
מכל זווית אפשרית.

בחורה שאתה לא יודע עליה שום דבר מעבר לזה שהיא יפייפיה בטרוף, הסתכלה לך בעיניים במשך דקה. לפני שנה. על סמך זה בנית סיפור שלם: "מיד הבנתי שיש כאן פוטנציאל אדיר למערכת יחסים עמוקה", "הרגשתי שהיה חיבור רוחני בין שנינו", "מרגיש שפיספסתי את האחת מבלי להגזים".
כל הדברים הללו הם איזושהי פרשנות מרחיקת לכת שלך, מתן חשיבות ורומנטיזציה מאוד מוגזמת של רגע אחד.
ועם הזמן אתה ממש בונה מקדש לרגע ה"אלמותי" הזה...

אתה לא יכול לדעת על סמך מבט אחד בעיניים אם יש פוטנציאל למערכת יחסים עמוקה, או שהיה יכול להיות לכם חיבור רוחני, או שפיספסת "את האחת" (לא שיש דבר כזה – "האחת" – אבל זה כבר סיפור אחר). יכול להיות שאחרי 5 דקות של שיחה איתה/שבוע או חודשיים הכרות כבר בכלל לא היית חושב שהיא האחת, אם בכלל היית חושב עליה.

אתה צריך לעשות סוויץ' בראש (נכון שאתה אוהב את זה שאומרים לך את המובן מאליו שאתה מרגיש שאתה לא מסוגל לעשות?:)), לבד או עם עזרה מקצועית – זה היה רגע אחד שאתה החלטת לתת לו משמעות ולהתקע עליו, וגם להעצים את המשמעות הזאת עוד ועוד. הגיע הזמן לתפוס פרופורציות ולשחרר את הרגע הזה לדרכו.
 

gadibar23

New member
היי מיכל,

בדרך כלל שבחורה דופקת מבט למישהו זה אומר שהיא מעוניינת בו נדלקה עלין וכדומה. כאן תיארתי מבט שנמשך דקה, שזה הרבה מעל הממוצע... מה שאכן יכול להעיד על התאהבות ממבט ראשון.. לבהות במישהו דקה שלמה מסמל משהו שהוא הרבה יותר מהידלקות. זה יכול לנבוע מהרצון העז שלה בקרבתו, או פשוט לסמן לו לגשת אליה ולפתח הכרות. זוהי הפסיכולוגיה שעומדת מאחורי מבטים של בחורה... בדומה לשפת גוף... כמובן שלא כול מבט של בחורה מעיד בהכרח על הידלקות, אבל בואו נהיה ריאלים כשמדובר במבט ממושך וחודרני, זה מעיד על התאמה. רוב מקרי אהבה ממבט ראשון באמת נוצרים על סמך מבט בלבד, מכאן נובע המושג אהבה ממבט ראשון...בדגש על המבט. זהו מקרה נדיר שנוצר כזה דבר, אבל עדיין זה בהחלט אפשרי, ויש זוגות שהתאהבו אחת בשני בדיוק כך. כך שאינני מבינה מדוע התמיהה של האנשים כאן לנוכח השאלה... בספרות ובפילוסופיה שעוסקים בנושא אהבה, מדובר במקרה קלאסי של התאהבות בצורה המהירה והחזקה ביותר. כשזה זה - זה פשוט זה... אי אפשר לטעות! פשוט יודעים ומרגישים! אני אדם דיי ריאלי בחיי היום יום, ואני לא נוטה לפתח רומנטיזציה. ולא מעצים דבר. אז רוב הסיכויים שאם הייתי ניגש אליה יכל להתפתח מזה מערכת יחסים ואהבה מטורפת. הסטטיסטיקה מוכיחה כשקורה דבר כזה לרוב זה מחזיק מעמד ומגיע עד לכדיי חתונה. בכול אופן, אני אישית פיספסתי את הרכבת. אבל טיפ ממני לקוראים כשקורה לכם דבר כזה פשוט תפעלו. כי אם לא אתם תחיו בתחושת החמצה אדירה.
 

מיכל203

New member
מה שנכון לספרות ולפילוסופיה, לא בהכרח נכון בחיים עצמם
וגם אם יש הדלקות דרך מבט ראשון ויחיד, עדיין לא אומר שיש ביניכם חיבור רוחני או מערכת יחסים עמוקה, וזה בטח לא אומר שיש ביניכם התאמה כלשהי!
הרי אנשים לא הולכים למסד מערכות יחסים על סמך מבט.
בשביל שיקרו הדברים שתארת צריך הרבה יותר ממבט. מינימום של שיחה קצרה.
מה שאתה מתאר זה אולי קליק מאוד ראשוני ושטחי, במקרה הטוב (שבו היא אכן התכוונה שתתחיל איתה, ולא סתם הסתכלה כי אולי הזכרת לה מישהו או בהתה בך ובכלל חשבה על דברים אחרים).

בכל מקרה, בתור מישהו שמעיד על עצמו כריאלי, זה נראה לך הגיוני שאתה תקוע על המבט הזה כבר שנה, ועד כדי כך שזה מונע ממך ליצור קשר עם מישהי אחרת? גם אם נניח שהיא ממש נדלקה עליך, זה נראה לך סביר שזה עדיין צרוב לך בראש כשכל מה שהיה שם זה מבט?

ותכלס, לאף אחת היום אין סיכוי להתחרות בזיכרון לא ממומש שכולו רק טוב ושמסודר לך בראש בצורה אידיאלית. כל עוד אתה משווה את הזיכרון הזה למה שקורה בפועל עם אחרות לא תצליח להתקדם עם אף אחת, וחבל.
 

gadibar23

New member
למי שלא חווה את זה, זה אכן יכול להישמע תמוה...

אז איך תסבירי את זה לאלו שהתאהבו בדיוק כך? ממבט בלבד. בעקבות ההתכתבות שלי כאן איתך, הרשיתי לעצמי לרדת עוד יותר לעובי הקורה, וחיפשתי מידע נוסף.. תקלידי בגוגל אהבה ממבט ראשון, והתוצאות יפתיעו אותך. אפילו תגלי שהמדע תומך באפשרות הזאת. אנשים לא ממסדים קשר על סמך מבט בלבד... ברור שלא. אך אותו המבט שמכנים אהבה ממבט ראשון, הוא הטריגר העיקרי לפתח מערכת יחסים...ולפי עדויות של אנשים ועשרות מחקרים מדעיים, גילו שבעצם מה שאת קוראת לו הקליק הראשוני מתפתח במהרה לאהבה דו צדדית. אזי שאם יש קליק, כמעט תמיד הוא מתפתח והופך לסערה רגשית. בכלל הגעתי למסקנה שאהבה לא מחפשים, אהבה מוצאים... ומי שמחפש אהבה שורף את זמנו היקר. מה שהיה היה. אני לא באמת יכול לדעת מה היה קורה אם הייתי מחליט לפעול ברגע האמת. ישנם שלושה אפשרויות: אחת, זה לא היה מתפתח לשום מקום... 2 היה מתפתח לזמן קצר. שלוש, היינו מתאהבים מעל הראש, שזו האופציה שהרגשתי שיכלה לקרות על סמך הקליק והתחושות שנלוו אליו. והידיעה הבלתי מוסברת שזה פשוט זה.
 

מיכל203

New member
יש לנו הגדרה שונה למושג אהבה...
בעיני אי אפשר לדעת שאתה אוהב מישהו על סמך מבט כי מבחינתי יש צורך בפרמטרים נוספים על מנת להגיע לאהבה.
מי שחווה אהבה ממבט ראשון יודע להגדיר את זה כך רק בדיעבד.
אחרי שנוספו אותם פרמטרים נוספים שיצרו אהבה, מכלילים את רגע הקליק הראשוני באהבה הסוחפת שנוצרה אח"כ ו... "התאהבנו ממבט ראשון".

במקרה שלך לא היה המשך ולא היה שום דבר נוסף שיוביל את זה מרגע של קליק/הדלקות/משיכה לאהבה. אבל כמובן שאני לא יכולה להתווכח עם התחושות שהיו לך שזה פשוט זה.

אתה ממשיך להתעסק כאן בלהגן על הרגע שהיה לך, שלא יורידו מערכו, שלא יבטלו את חשיבותו.
איזה עצות בעצם רצית לקבל כאן?
 

סיגלית 2014

New member
מנהל


 
ספרות ופילוסופיה התחומים האהובים עלי

ולמדתי אותם באוניברסיטה. אני חושב אהבה זה להרגיש שמשהו טוב, שאדם נהדר. מסכים עם שמיים שאפשר לברר עליה פרטים אבל כיוון שלא הייתם בקשר חזק הסיפור לא חשוב כל כך.
&nbsp
 
אתה לא התאהבת, ראית בחורה נאה והיא הסתכלה בכיוון שלך.

נמשכת אליה פיזית בלבד לא דיברת איתה ולא קרה כלום. בראש שלך התפתחה פיקססיה מיתולוגית שהיא שלב קיצוני יותר מאובססיה, ואתה חייב לעשות עם חייך משהו לצאת החוצה ו...ליצור קשר עין עם בחורות יפות. בהצלחה בקשרים הבאים שלך. אם זה לא יצחיק אותך מה שכתבתי זה כי יש לך בעיה כלשהיא שלא תשא ברכה. אתה יודע כמה מבטים, החזקות ידיים, נשיקות סקס ושאר דברים שיעשו לך פרפרים כמו למתבגר חרמן הפסדת...? להתאהב זה ברמות יותר גבוהות. בגלל זה לבני נוער יש "הדלקויות" ובוגרים מתאהבים.
 

gadibar23

New member
סליחה?....

מה זאת התיימרות שלך לקבוע שלא התאהבתי? האמת שאני כן התאהבתי, ובאמת מבלי לפגוע , מי אתה שתגיד לי אחרת? אני מספיק גדול, כדיי להבין מה היה שם ובטח מספיק גדול כדיי לנתח את רגשותיי במקרה הנדון.. היו לי דיי הרבה בחורות שנמשכתי אליהם פיזית, מה שגרר סטוץ אחר סטוץ - אבל זה היה מכני. ללא שום רגש. רק פורקן מיני נטו. זאת לא אובססיה, זה רגש נטו. לא התנזרתי מאז המקרה, ממש לא.. הייתי בקשרים עם בחורות מושכות ויפות, אבל לא התאהבתי בהם , רק נמשכתי אליהם מבחינה מינית. אתה מתאר את המקרה שרק בגלל שהיא הייתה נאה אז פיתחתי אובססיה כלפיה. חסר בחורות נאות? אז אתה חושב שכול בחורה נאה שתסתכל עליי, תגרום לי להרגיש מאוהב? נו באמת..
 
כי אין לך למה להשוות. לא התאהבת בעבר ולא היית בקשר זוגי.

אהבה ממבט ראשון זה משהו שיודעים לאחר שנוצר קשר ויש משהו יותר ממבט. אתה החלפת רק מבט. רפואה שלמה, סלחתי.
 

שרונת XD

New member
אפשר לקבוע שלא התאהבת

כי להיות מאוהב זה השלב שאחרי ה"קליק" הראשוני, מה שגם קוראים לו אהבה ממבט ראשון כמו שאתה אומר, שזה בא מתוך היכרות עמוקה עם הבן אדם.
זה כמו שתאמר שאתה יודע מה הטעם של תפוח בלי שטעמת בחיים תפוח, זה עניין של הגדרות, אתה לא יכול לומר שאתה מאוהב במישהי שאף פעם לא החלפת איתה מילה. אתה יכול לומר שהיה חיבור, שהיה קליק, משיכה, אבל לא אהבה.

לפני ההתגוננות, אני כן מבינה למה אתה מתכוון, אני אף פעם לא נכנסת לקשר בלי שמתפתח משהו לפני, לפעמים זה לוקח קצת זמן אבל לרוב זה קורה מהר בלי היכרות עמוקה. אני מאמינה שהרגשת משהו ואני לא מזלזלת, אבל אני כן חושבת שאתה לוקח את זה קשה מדיי. כן, אני יודעת איך זה להרגיש את זה והפרפרים למרות שעוד לא ממש מכירים, אבל זה בכל זאת שלב ראשוני, זה אומר שיש חיבור ויש משיכה, אבל לבנות קשר זה הרבה יותר מזה, לפעמים בכלל לא מצליחים להגיע לשלב של קשר ולפעמים מגיעים ובכל זאת זה נגמר.
זה מבאס, ומתבאסים, וכואבים וחושבים מה אם דברים היו אחרת, אבל אז אוספים את השברים וממשיכים הלאה. אנשים עוברים דברים קשים בחיים שלהם וממשיכים, גם אתה יכול, אתה רק צריך לשחרר.

גם תחשוב על זה, היא ידעה שהיא עוזבת ושזה היום האחרון שלה והיא ידעה שזאת ההזדמנות האחרונה איתך, אבל היא לא ניגשה לדבר איתך, גם היא הייתה יכולה ליזום.
גם יכולת לשאול מישהו איך קוראים לה, הרי היא עבדה באותו המקום, מישהו הרי מכיר אותה, זאת לא בחורה שראית ברכבת.

מאיך שאתה מתאר את הדברים אני חושבת שיש בך פחד, לכן אתה הולך לסטוצים, ולכן נתפסת למישהי שאתה לא תראה יותר. זה טבעי זה מפחיד להיפגע, אני גם מפחדת. בדרך כלל כנערים אנחנו נוטים "להתאהב" בסלבים, בגלל שאנחנו רוצים לאהוב אבל מפחדים, וככה אפשר לאהוב אבל לא להיפגע.

בכל מקרה, יש לך שלוש אופציות.
אתה יכול לשחרר ולהמשיך, כי חיבור כזה יכול להיות לך עם עוד הרבה בנות, צריך רק לפתוח את העיניים ולהיות מוכנים לזה.
אם אתה רוצה באמת את ההזדמנות שלך אז אתה יכול לשאול בעבודה מישהו מה השם שלה וליצור איתה קשר ואז תדע סופית אם כן או לא.
אתה יכול להמשיך לחשוב עליה ולפנטז מה היה יכול להיות ולא באמת לנסות להיות בקשר איתה או עם מישהי אחרת.
 
שלום

בחיים יש לפעמים טעויות ואכזבות וצריך להתמודד אתן בגבורה. בהיכרות ראשונית של מבטים בדרך כלל לא יודעים מספיק על האדם כדי לדעת שמאד אוהבים אותו. עבודה גם לא בדיוק מקום ליצירת קשרים. עדיף שתיצור קשרים במסגרות חברתיות שמעניינות אותך, כמו חוגים ולימודים. אז גם תהיה לך שפה משותפת עם אנשים ועל סמך זה תוכל לפתח קשרים טובים.
&nbsp
 
לא נעים לי לאכזב אותך - אבל לא כך זה קורה.

אם היא הייתה מעוניינת בך, היא לא הייתה ממשיכה את המבט כשאתה מסתכל עליה, אלא מחייכת ומסיטה את המבט, ואולי בהמשך מחזירה אותו. סתם לבהות בך לא מעיד שהיא מעוניינת. פעם הייתי בסיטואציה מסוימת שבה מישהו נעץ בי מבטים ארוכים במיוחד. מאחר שכאמור זה לא מה שעושים כשמעוניינים במישהו (אלא כשנפגש המבט יש שינוי בהתנהגות של הצד השני, בין אם לחייך, להסיט את המבט, לגשת, וכו'), זה היה מאוד משונה. כעבור זמן קצר נפל האסימון, והגעתי למסקנה שהוא לא נמשך לבנות המין השני - כך שאולי המראה שלי מצא חן בעיניו ולכן הוא הסתכל (ואולי גם זה לא) אבל זה לא עורר בו כלום. בהמשך התברר שצדקתי. אני לא יודעת איך בדיוק התנהלו חילופי המבטים ביניכם, אבל אם באמת היא הסתכלה עלי במשך דקה, בלי לחייך ולהסיט מבט, וכו' - המסקנה שלי הייתה שהיא דווקא לא מעוניינת, ואולי אפילו לא ראתה אותך כמו שצריך.
 

נוסעת27

New member
הניחוש שלי

אתה לא בשל לקשר בעליל. אתה נתלה בפנטזיה על בחורה שלא ידעת עליה דבר חוץ מניחושים ופנטזיות שבנית עליה. מה גם שאם באמת באמת היית רוצה למצוא אותה- יכולת פשוט לגשת לאנשים במקום העבודה, לשאול מי הייתה אותה הבחורה ובקלות להשיג את שמה ואף טלפון. גם אם התפטרה.
העובדה שאתה מפיל את האחריות על מישהי שאתה בכלל לא מכיר- ובגללה אתה לא מסוגל ליצור קשר עם בחורה אחרת... היא דיי מופרכת. קשר אמיתי נבנה מהיכרות מעמיקה ובטח שאין לנחש את האופי שלה ומידת ההתאמה שלכם. אז תחושת הפספוס לא באמת רלוונטית. זאת רק הפנטזיה של "מה יכול היה להיות" והיא ככל הנראה מגוננת עלייך מלהכיר מישהי אמיתית.
 
למעלה