צילום אנשים ופרסום תמונתם ללא ידיעתם/אישורם

lightflake

New member
צילום אנשים ופרסום תמונתם ללא ידיעתם/אישורם

שלום רב,
בתור צלם חובב אשמח לדעת מה אומר החוק לגבי צילום אנשים (כולל ילדים) ופרסום התמונה באינטרנט או מגזין צילום ללא אישורים או אישור הוריהם

בפרט מה ההגדרה של מרחב ציבורי, לדוגמה אדם שנמצא בחצר ביתו, האם מותר לצלמו ללא אישורו, או אדם שעומד במרפסת ביתו או נראה דרך החלון, ומה לגבי בניין מגורים משותף, האם האיזורים המשותפים כמו הלובי או המדרגות אל המדרכה החיצונית נחשבים מרחב ציבורי שמותר לצלם בו ללא אישור ?

תודה רבה
 
הגנת הפרטיות- צילום

שלום רב, התשובה לשאלתך נמצאת בס' 2 לחוק הגנת הפרטיות- פגיעה בפרטיות היא אחת מאלה- (3) צילום אדם כשהוא ברשות היחיד; (4) פרסום תצלומו של אדם ברבים בנסיבות שבהן עלול הפרסום להשפילו או לבזותו. איזורים משותפים של בניין משותף נחשבים שטח פרטי שכן מי שלא גר שם רשאי להכנס רק באישור. כך שלמעשה אם אתה מצלם אדם במרחב הפרטי שלו לא אישורו אתה פוגע בפרטיותו, גם אם אתה על שטח ציבורי.
 

faloou

New member
אתה מבלבל מושגים

אתה מבלבל בין "רשות היחיד" למושג "שטח פרטי", שלא מוזכר בחוק. בחוק לא מדובר על מי הבעלות של הקרקע עליו עומד המצולם, מבחינת זכויות קניין כמבחן העיקרי.
&nbsp
http://www.lawyer-lawyer.co.il/lawyer122807.html
&nbsp
"כלומר, גם אם ניתן להיעזר במבחן הקנייני כמבחן עזר, אין לראות בו בשום פנים ואופן מבחן מרכזי, ויש גם לזכור את מגבלותיו במקרים שאינם חד-משמעיים."
 
פסיקה מלפני עשרות שנים קבעה חד משמעית:

כשאדם נמצא במקום ציבורי, הוא יכול לצלם כל מה שהוא רוצה, מי שלא רוצה שיראו אותו שיסגור וילון אחרת הוא נחשב כמציג עצמו לציבור.

הבעיה היחידה היא כאשר מצלמים מישהו ברשות הרבים במטרה לביישו.
כאן נדרש המבחן האובייקטיבי אם המעשה מבייש (שלא יעשה אז לא יתבייש) , והאם המעשה נחשב למבייש (מישהו משתין במקום ציבורי) אז שלא ייעשה.

כל כך פשוט
אבל הפורמט של הפורום הזה, כך נראה, הוא לזרוק מברקים ולהפנות אנשים לעו"ד אישית, בפעילות עיסקית, מה שאיננו נכון בפורומים וגם מציג מצג-שוא של כביכול עזרה בעוד שמדובר בקידום עסקיו של הנ"ל.
 

lightflake

New member
לפי מה שאתה כותב... מותר לעמוד מחוץ לבית

לכוון את עדשת הזום דרך תריס פתוח
ולצלם אדם בתוך ביתו... ואחר כך גם תגיד לשופט שזה "כל כך פשוט"...
 
למעלה