רישום משטרתי לבגיר

ranicohen1

New member
רישום משטרתי לבגיר

שלום אשמח לעזרתכם בשתי שאלות.

1. כשהייתי בגיר נפתח לי תיק פלילי עקב ריב עם אחותי שצעירה ממני בשנה. אכן הודיתי שתקפתי אותה אך לא הועלתי לדין, והתיק נסגר עקב חוסר עניין לציבור. מהו העונש לתקיפת בן משפחה שנעשתה על ידי בגיר (בן 17) והאם הרישום המשטרתי ימחק אוטומטית?

2. במהלך הריב נפצעה אחותי בשפה אך ללא שום חבלה נוספת. הייתי בן 17 בעת המקרה והיא שנה מתחתיי. רציתי לדעת מהי הסבירות שהרישום המשטרתי יבוטל אם אגיש בקשה והאם המשטרה מבטלת רישומים של תיקים אשר נסגרו מחוסר עניין לציבור בכלל?

תודה.
 
מחיקת רישום פלילי

שלום רב, ראשית עליך להבין שמה שיש לך אינו רישום פלילי הלכה למעשה. אין כאן הרשעה.מדובר בתיק שנסגר, במקרה שלך מחוסר עניין. לכן קיים רישום של תיק סגור. רישום זה ייראה רק על ידי גורמים מוסמכים (בעיקר גופים בטחוניים). לא ניתן להציגו.
עונש על תקיפה בתם הוא עד שנתיים מאסר ותקיפה הגורמת חבלה של ממש עד שלוש שנות מאסר. התיישנות הרישום במקרה של תקיפה סתם חמש שנים ועם חבלה של ממש 7.
 
ביטול רישום משטרתי לקטין שתקף קטינה

ראשית, אני שמח על פתיחת הפורום מחדש ומאחל לך הצלחה בניהולו.
שנית, ברשותך אתקן אי-דיוקים שנפלו בתשובתך:
1. שתי העבירות שציינת הן מסוג עוון (סעיף 24 לחוק העונשין). על כן המועד לביטול אוטומטי של רישום משטרתי בגינן (מה שאתה מכנה: "התיישנות הרישום") היה צריך להיות זהה, אבל:
2. העבירה השנייה שציינת, תקיפה הגורמת חבלה של ממש לפי סעיף 380 לחוק, אינה נוגעת לשאלה, משום שהשואל, בהיותו קטין (ולא בגיר כפי שהוא כתב בטעות), תקף את אחותו הקטינה, ואם גרם לה חבלה של ממש, סעיף העבירה הנכון, לדעתי, הוא 368ב(א) לחוק, וזו אכן עבירה מסוג פשע (משום שעונשה המרבי הוא חמש שנות מאסר, ולא שלוש).
3. המועד להגשת בקשה לביטול רישום משטרתי על חשד לעבירה מסוג עוון, שעבר קטין, הוא שלוש שנים מיום האירוע; אך גם אם לא תוגש בקשה, הרישום עשוי להתבטל “אוטומטית” בחלוף חמש שנים מאותו מועד, אם לא תהיה לגורם המוסמך במשטרה סיבה להשאירו (כגון רישום נוסף על חשד לעבירה שעבר אותו אדם).
4. המועד להגשת בקשה לביטול רישום משטרתי על חשד לעבירה מסוג פשע, שעבר קטין, הוא חמש שנים מיום האירוע (הכול כמפורט בתקנות המרשם הפלילי ותקנת השבים (אמות מידה לביטול רישומי משטרה)).
 
למעלה