ייבוא סמים מחו"ל

יונתןS

New member
ייבוא סמים מחו"ל

חבר נתפס אחרי שיבא סמים בדואר מחו"ל, מדובר בכמויות קטנות של 30 גרם בערך בכול פעם – האם הוא צפוי לעונש של מאסר? מדובר במספר מקרים – ובחלק מהמקרים הוא הביא מריחואנה גם לי וגם מצאו בדירתו קנאביס.
 
יבוא סמים - סכנות

עבירת יבוא הסמים היא עבירה פלילית קשה ביותר - לבטח אחת הקשות בפקודת הסמים המסוכנים. (20 שנות מאסר כמו חלק עצום מהפקודה - בלי סיווג לשימוש אישי מול מסחרי).

המטרה הבסיסית של החבר שלך היא להציג את יבוא הסמים באופן הנכון עבורו - היינו יבוא סמים לצורכי שימוש אישי. נכון החוק לא שונה אולם מאז תיקון 113 לחוק העונשין הנסיבות הן מכריעות - לא פעם.

אני מבין שאותו החבר העביר מעט קנאביס לידייך - היינו מדובר בעבירה של הספקת קנאביס (בהנחה שאין תשלום מעורב בדבר) - או סחר בסמים באם יש רצון לרווח (פרשנות שלי של החוק).

ראוי לציין - עבירות יבוא הסמים בזכות העובדה שהן "פשוטות" כל כך לביצוא בעידן האינטרנט - הפכו להיות אירוע שמתקיים פעמים רבות. פעמים רבות המעורבים בהן הם אנשים נורמטיביים לחלוטין שמעמידים את המערכת בקשיים רבים של מה לעשות עם האירוע ? האם להעניש בחומרה על עבירה שהיה כל כך קל לבצע ?

בנסיבות אלו ראוי לזכור - עבירות הסמים הן עבירות עם מגוון רחב ביותר של עונשים - החל מעונשים ללא הרשעה (גם בעבירות יבוא סמים) ועד למאסרים ממושכים בפועל.

חשיבות מיוחדת נתונה לסיבות ליבוא הסם - ולא פחות להליכי השיקום בהמשך. כאן יש חשיבות מכרעת לשירות המבחן.[URL]http://www.adato.co.il/יבוא_סמים[/URL]

לאחרונה במשרדי הסתיים תיק של הרבה מעל ל 10 מקרים של יבוא סמים ועשרות מקרי הספקת סמים (לא זוכר בייחס להחזקה - שהיא לא העיקר כאן) בעונש שלא רק שלא כולל מאסר - אלא גם לא כולל עבודות שירות. (עונש של של"צ).
 
למעלה