שאלה

ליה484

New member
שאלה

שלום רב,
אשמח לחוו"ד שלכם בנוגע לבעיה בבניין שלנו .
הבניין בו אני גרה מאובטח ע"י משרד ממשלתי בגלל שגר אצלינו
אישיות שמגנים עליה מפגיעה ע"י עבריין.
אנשי האבטחה חושבים שהם בעלי הבניין ואנחנו הדיירים בני ערובה
נתונים לכל מה שהם צריכים. השתלטו על חדר בבניין שלנו משם מנהלים את כל
האבטחה שלהם התקינו מצלמות ואפילו השתלטו על חניות הדיירים.
למרות שלאותו אדם שהם מאבטחים יש 2 חניות בטאבו , הם השתלטו על חניות שמשותפות לכל הדיירים ומחנים שם את 2 הרכבים הנוספים שלהם. ואפילו אחד המאבטחים אתמול החליט שבא לו לחנות בחניה הפרטית שלי בטאבו.
מה הזכויות שלי/ של הדיירים , והאם אני אוכל להתלונן במשטרה אם יחנו לי שוב בחנייה שלי?
האם אני דיירת הבניין נתונה לחסדי המאבטחים שעושים בבניין שלנו כאילו שייך להם,ואנחנו האורחים שם , מפריעים למנוחתינו, מפריעים לשלווה, ואחראים על ביטול הפרטיות שלנו שהיתה עד כה. לא רק שהם נמצאים אצלינו כמעט כשנה , ולא מתכוונים להסתלק משם, אנחנו נתונים לביריונות שלהם ולאלימות המילולית והגסה כלפינו.
מה ניתן לעשות ?
תודה רבה.
 
שלום לך

להבנתי הבעיה האמיתית לא כתובה כאן - הדייר עצמו הוא עבריין ! כך שכול פעולה כנגדו מפחידה ! היינו אין סיכוי לנקיטה של הליכים משמעותיים כנגדו על ידי הדיירים - וכנגד המשרד הממשלתי שמאפבטח אותו.

השתלטו על חדר ? זהו אקט עברייני - אני מניח שהחדר נועד לרווחת כל הדיירים - והם יחסו אותו לעצמם - כאן יש צורך להגיש תלונה במשטרה !

(אפשרי גם נקיטה של הליכים אזרחיים לפינוי).

אני משער לעצמי שאותו המשרד לא יתקשה לפצות את הבניין על השימוש באותו החדר. (המינימום האפשרי). היינו לגבות עלות השכרה מהם - פעולה מסוג זה יכולה למנוע את השימוש שלהם באותו החדר.


בייחס לחניה - מרגע שמדובר בחניה שנועדה לכול הדיירים (השאלה היא האם גם אורחים) יש לבחון את המציאות ביחס לשימוש בחניות ! באם החניה היא רק לדיירים - ויש שימוש בחניות על ידי המאבטחים - אפשרי בהחלט לנקוט בהליך של המשפט האזרחי לצורך פינוי שלהם מהמקום. (או תשלום דמי חניה באופן שזה יבטל את רצונם לחנות במקום).

ברגע שהוא מחנה בחניה פרטית יש להזמין משטרה על מנת שתיתן דו"ח.

עד כמה שאני מבין "מפחיד" להגיש תלונות כנגד הדייר - ולמעשה המאבטחים שבאים למקום מאמללים את הדיירים - כאן נדרש להגיש תלונות לרוב ותביעות לרוב - וגם זה מפחיד.


אבל ... באם לא תתלוננו אותם הגורמים שפועלים במקום לא ידעו כלל שפעולת המאבטחים משבשת את חיי הדיירים האחרים - כך שהם לא יגבילו את המאבטחים הנ"ל - באופן שפעולותם תהה הרבה פחות "פולשנית".
 

ליה484

New member
תודה על התשובה

אתה צודק הוא עבריין ואנחנו בני ערובה בידיו.
הם משתמשים בחדר ומשלמים ממש מעט כמה מאות שקלים כפיצוי.
אי אפשר להוציא אותם מהבניין,התייעצנו עם עו"ד ששכרנו והבנו שלא יעזור לנו,
הם יישארו שם כמה שבא להם.
חונים באופן חופשי בחניות הדיירים למרות שיש לדייר עצמו 2 חניות משלו ששמורות לאישתו היא מחנה באלכסון והמאבטחים מחנים על החניות שלנו ועושים לנו טרור.
רוב הדיירים כבר התרגלו לרוע הגזירה וממעטים להתלונן , בהתחלה אף אחד לא רצה אותם שם , הם השתלטו על לובי הבניין והפריעו לנו , ברגע שנכנסו לחדר של הבניין
פחות רואים אותם ולכן הדיירים השלימו עם זה. למרות שהם רוב היום בחוץ מעשנים בכניסה לבניין , עדיין עושים מה שבא להם ומפריעים לשקט ששרר בבניין עד שהגיעו.
זה ברור גם שאם אחד הדיירים ירצה למכור את דירתו הוא ייתקל בקשיים מהבחינה
שהם מבררים על כל מי שנכנס לבניין גם אם זה בני המשפחה של הדיירים, הם גם מורידים את ערך הדירה מפני שאם קונה יראה שיש אבטחה בבניין הוא ישקול פעמיים אם לקנות . גם במצב כזה המוכר ירוויח פחות מערך דירה שתימכר בבניין ליד .
זו פגיעה פיננסית בכל דיירי הבניין .
אף אחד לא רוצה להתחיל עם תביעות ולבזבז על זה כסף , לכן אנחנו סותמים את הפה
ובולעים את הצפרדע.
בכל מקרה המאבטחים הם עובדי קבלן , הבעיה שאם יש מאבטח חצוף שעובר על החוק, מה הדרך לבקש להעביר אותו מתפקידו אצלינו בבניין ?
תודה רבה.
 
באם הם עובדי קבלן - אני לא מוצא סמכות להערות

כי באם הם לא שוטרים/משרד המשפטים - מה הסמכות שיש להם לשאול שאלות אנשים שבאים ?

עם כל הכבוד - וצורכי האבטחה - דייר אחד לא יכול להחליט שהוא מסנן את הבאים לבניין.

לכן הייתי מגיש תלונה למשטרה כנגד האיש שמטריד אותך !
דרך אגב - בייחס לדמי השימוש בחדר - הייתי מקיים ישיבה ומעלה אותם !
בייחס לעישון - הייתי קובע כהחלטה של הוועד שאין לעשן בכול השטחים הציבוריים ! והייתי מעביר את ההחלטה לחברה המאבטחת !

כך שכול פעם שיש עישון הם יקנסו את המעשן !

המטרה היא הטרדה הפוכה.
 
למעלה