אירוח של העיתונאית ליטל שמש

אתר פינקיש

קודם כל, פינקיש עדיין קיים! מוזמן/ת להציץ: www.pinkish.co.il
פינקיש ענה על הצורך היזמי שלי להקים אתר לנשים ולאפשר בו פלטפורמת כתיבה לכותבות ובלוגריות צעירות. אפשר לומר שפינקיש הוא יותר תחביב, אבל אין ספק שהלב שלי נמצא בעשייה עיתונאית שקשורה במדינת ישראל.
 
אירוח של העיתונאית ליטל שמש


כחלק מסדרת האירוחים החגיגית שנערוך בפורום לקראת פתיחת שנת הלימודים האקדמית שתחל ב18.10.2015 , נארח בפורום ביום ד' הקרוב, 14.10, בין השעות 20:00-21:30 את ליטל שמש, עיתונאית ומגישה בערוץ הוידאו של "ישראל היום"
.

על האורחת: ליטל שמש ערכה בעבר את מגזין דיסני, ייסדה את אתר האינטרנט "פינקיש" וכיום עובדת בעיתון היומי הפופולרי "ישראל היום".

רוצים לשמוע מליטל על מאחורי הקלעים של "החדשות"?

מוזמנים לשרשר את השאלות לכאן מעכשיו!


 
שאלות ראשונות

היי ליטל,
&nbsp
ברוכה הבאה לפורום!
&nbsp
1. אשמח אם תוכלי להסביר מה ההבדל בין עריכת כתבות בעיתונות המודפסת לעריכת כתבות וידאו.
2. האם לדעתך קיימת כיום עיתונות ללא אג'נדה פוליטית?
&nbsp
&nbsp
 
עריכת כתבות

היי!
אז ככה, עריכת כתבות בעיתון היא בעצם עריכה של הטקסט עצמו - עריכה של כל הטקסט ששלח הכתב, חשיבה על כותרת, כותרת משנה, בחירה של תמונות, עריכה שניה אחרי שהכתבה מעוצבת וכו'.
עורך וידיאו הוא מי שלמד עריכה של קטעי וידיאו - ברמה טכנית, יודע איך להשתמש בתוכנות העריכה וכו'.
לגבי השאלה השניה - אני חושבת שנדיר מאוד למצוא היום עיתונאים שמסתירים את הדעות הפוליטיות שלהם, ושאין היום עיתון במדינה שאין לו נגיעה פוליטית או אג'נדה.
 

פיצי40

New member
הקו של העיתון

היי ליטל. אני אשמח לשאול לגבי הקו הפוליטי המאוד ברור של העיתון בו את עובדת. כיצד זה בא לידי ביטוי בעבודה היומיומית שלך? את מרגישה שממש מכתיבים לך כללים לגבי האופן בו הדברים מוצגים?
 
תופתעי לשמוע

תופתעי לשמוע, אבל לא! מעולם לא העירו לי את אורחים שהזמנתי או הכתיבו לי מה לשאול. העורכים בדסק החדשות של ישראל היום מגיעים עם דעות מאוד מגוונות ואני מעולם לא הרגשתי שאומרים לי מה לכתוב או מה לשאול.
 

חזיזה7

New member
שאלה לגבי תנאי קבלה

היי ליטל. האם לדעתך אכן יש צורך בלימודי תואר בתקשורת, או שעדיף למקד את ההכשרה בקורסים ממוקדים? מה יותר דורשים בשוק?
 
לא חייבים ללמוד תקשורת -

התשובה שלי אולי תפתיע, אבל אני דווקא לא ממליצה ללמוד תקשורת. קודם כל, זה תואר די משעמם. דבר שני - מה שלומדים בשלוש שנים אפשר ללמוד בחודש של עבודה במערכת של עיתון. והכי חשוב - כבוגר תואר בתקשורת, אין לכם ערך מוסף לתת לגוף התקשורת שתעבדו בו. עדיף להתמקצע במשהו שמעניין אתכם ולהיות מומחים בו - היסטוריה, לימודי ארץ ישראל, משפטים, קולנוע, ספרות. תעשירו את עצמכם במשהו שגם יעזור לכם לצמוח.
 

שלייטקס

New member
אני רואה שעבדת בכל מיני תחומים

איזה סוג של תקשורת סיפק לך הכי הרבה הנאה? מה היית ממליצה?
 
תחומי תקשורת שונים

היי, זה נכון - התנסיתי בסגנונות שונים של מדיומים - עיתוני ילדים, עיתוני נוער, הייתי כתבת חדשות בחדשות הוט והיום אני מגישה, כתבת ופובליציסטית. נהניתי מאוד מכל העבודות שעשיתי, אבל בערך בגיל 25 הבנתי שיש לי תשוקה גדולה לנושאים מדיניים-פוליטיים והחלטתי לעשות שינוי ולהיכנס לעולם החדשות.
אני לא ממש יכולה להמליץ. על תחום אחד, כי זה מאוד אישי ולכל אחד מתאים משהו אחר :)
 

neomik1

New member
חייבים ללמוד תואר בתקשורת בשביל להצליח בעולם הזה?

 
עוד שאלה שנזכרתי בה>>

אשמח אם תספרי לנו על אישיות מיוחדת או ראיון בלתי נשכח שהיה לך במהלך עבודתך העיתונאית.
 
ראיון בלתי נשכח

וואו, היו הרבה ראיונות שערכתי עם אנשים - פליטים בתימן, בלוגרית מטורקיה שסיפרה לי על הפיגוע והמצב הקשה ועוד. אבל אני חושבת שאחת ההזדמנויות הבלתי-נשכחות שהיו לי הוא כשקיבלתי הזמנה למפגש מצומצם של "מובילי דעה בפייסבוק" בבית של ראש הממשלה. זאת הייתה הפעם הראשונה שיכולתי לשבת בפאטיו בבית ראש הממשלה ולדבר איתו פנים מול פנים, בנינוחות, וזו הייתה חוויה מאוד מיוחדת.
 

דאלטון

New member
הקרייניות בתקשורת

הן בובות שמדקלמות סיסמאות ומשפטים סטומים שאיזה עורך
חדשות מכניס להם לפה. צריך להיות מונגלואיד בשביל להתקבל
כקריין בחדשות.
 
אני מגיבה לך עוד לפני שליטל מגיעה

מדובר בהנחה שגויה לחלוטין. בתור קריינית חדשות שמשמשת גם כעורכת חדשות, אני יכולה להעיד כי מדובר בעבודה לא פשוטה בכלל. חלק מקרייני החדשות, ממש כמוני, צריכים גם לערוך וגם להגיש, ואלו שמשמשים רק קריינים בוודאי עוברים מבחני ידע כלליים. לכן אני ממש לא מסכימה עם הטענה הזאת.
 
זה לא ממש נכון, האמת היא שזה לא נכון בכלל :)

כמגישת החדשות באתר אני כותבת ועורכת את כל הטקסטים של האולפן - הפתיח, השאלות למרואיין וצריכה לנהל דיון ברמה עיתונאית ואינטלקטואלית נאותה. יותר מזה, אני צריכה שיהיה לי ידע בהמון תחומים שונים כי המומחים שמגיעים אלינו לאולפן מדברים על נושאים מגוונים - כלכלה, פוליטיקה, ביטחון, מדע ועוד - ואני צריכה להבין על מה אני מדברת ומה אני שואלת.

מעבר לזה, אני גם מכינה כתבות שטח, טורי דעה ועוד שלל חומרים אחרים שהם לא רק הגשת חדשות.

אפשר לראות דוגמאות בעמוד הפייסבוק שלי:
https://www.facebook.com/litalsun
 
הי ליטל

בתור קוראת בקיאה של עולמו של דיסני, משם אני הכי זוכרת אותך.
איך היה לעבוד במגזין ילדים? ומה את חושבת על המגזינים של ילדים היום, לא נוער.
האם מעריב לילדים תצליח לשגשג? האם יש סיכוי שתחזירו את עולמו של דיסני, אני ממש מתגעגעת...
&nbsp
 
למעלה