אני יכולה רק להגיד דבר אחד על בית השנטי...

אני יכולה רק להגיד דבר אחד על בית השנטי...

כשבאתי לשם עם חברה שלי כדי לעזור לה למצוא מקום ללילה, לא קיבלו אותה. הבחורה טראנסקסואלית, חזות מוחלטת של אישה ועל הורמונים מזה שלוש שנים. הבעייה היחידה של מריומה הייתה שיש לבחורה [עדיין] איבר זכרי בין הרגליים. האם אפליה על רקע מגדרי יכולה להוות בעייה לקבלה לבית השנטי? אפילו ללילה לא קיבלו אותה! זה דבר מגעיל לדעתי! חברות רבות ושלי ואף מספר ידידים שלי היו שם: כולם יצאו משם בדעה אחת: מריונה ו"סבא" נצלנים. הם עושים אפליות על ימים ועל שמאל, לא מתחשבים בצרכים של הנערים ולא ממש עוזרים לנערים למצוא מה שהם מחפשים. אין שם ביקורת לסמים ואלכוהול ואתה יכול להיות שם לילה אחד ולמחרת מריומה תעלים אותך מהשטח. לעומת זאת: ההוסטל "מקום אחר" שממוקם בבזל 16,בו תנאי הקבלה מעט יותר חמורים ונוקשים הוא הוסטל שהייתי בו ולמען האמת, עשה לי רק טוב. ישנו גם ההוסטל "בית דרור" שהוא מקום בו הנוער של הקהילה הלהט"בית יכולה לשהות לתקופה מסויימת, תנאי הקבלההם דומים מאוד ל"מקום אחר" ושני אלו הם באמת מקומות שעוזרים. בונים לנערים שם תוכנית אישית מוצלחת שבאמת מקדמת אותם לאנשהו, דואגים להם לאוכל, מים, בגדים, מקלחת, מקום לישון, לימודים וטיפול שיחתי של עובדת סוציאלית בין שעה לכמה שנחוץ בשבוע. בנוסף לכך, בשני ההוסטלים הנ"ל [מקום אחר ובית דרור] דואגים לתוכנית המשך: לחזור הביתה, לעבור להוסטל, דירת המשך ולעיתים גם גיוס. אני רק יכולה להגיד שבית השנטי לא עזר לנערים ונערות שאני מכירה. חלקם עברו ל"מקום אחר" ו"בית דרור" ושם הם קיבלו את הפוש הרציני שהם היו צריכים. תודה מראש על המקום שניתן לי. אלי.
 

Elyesaf Ozer

New member
ואני יכול להגיד הרבה דברים...................

שלום לך אלי! אני קראתי את מה שכתבתה ותראה אני לא יודע מה הסיפור של אותה טרנסקסואל. אבל מה שאני כן יודע הוא שכן היו בנות טרנס... בבית, לבית השנטי לא היתה בעיה ולא תיהיה בעיה והיו גם בחורים שעברו את התהליך הזה בשנטי ומריומה עודדה אותם ולא חסמה להם את הדרך ולא העיפה אותם על כך. ואם כל הכבוד אתה לא יודע מה הסיבות שידידה שלך לא היתקבלה. אבל אני לא מאמין שזה בגלל הסיבה הזאת ספציפית. אולי היו עוד סיבות שפשוט אתה לא יודע אוו לא זוכר, החברים שלך אמרו שמריומה וסבא נצלנים. [ציטוט מדבריך] אתה יודע בכלל מה היא המילה נצלנים? תגיד לי מריומה שפתחה את השנטי לילדים כמוני וכמוך רצתה לנצל אותם? אחי באיזה סרט אתה חיי? אתה לא עושה כלום אתה לא משלם על זה שאתה גר כלום כלום כלום "חינם אין כסף" על מה היא מנצלת אותך על זה שאתה עושה תורנות? זה בשבילך זה הבית שלך לכן אתה מחוייב לנקות אותו. והם הכי עוזרים בצרכים של הילדים תראה לי ילד אחד שלא קיבל מה שהוא רצה ואני עד לכך כבר 3 שנים, אם זה חוג כדורגל ואם זה ללמוד תופים ואם זה פיתוח קול אוו לא משנה מה. אף אחד לא קושר אותך תעשה כך ותעשה כך. אתה יכול לעשות מה שאתה רוצה.[ כמובן לא סמים ואלכוהול.] בית השנטי נותן מעל ומעבר ופשוט יש ילדים שלא יודעים להעריך כמו החברים שלך למשל. אתה מדבר כיאלו לא דואגים בשנטי. לאוכל. שתייה. מקלחת . בגדים. חמוד אם לא ידעתה באים שפים לבשל לנו. ובניגוד ל"מקום אחר" ששם הכללים נוקשים ושם אין להתקלח מתי שרוצים ולאכול מתי שרוצים. ולקבל את הספייס שלך. אבל בבית השנטי אתה מקבל את כל אלה והרבה יותר מזה. אני מכיר טוב מאווד את ההוזסטל הזה והוא לא כמו שאתה מתאר, נכון יש אנשים אולי כמוך וכמו החברים שלך שהם חייבים משמעת נוקשה וכללי ברזל. אז לכם מתאים את מסגרת "בית דרור" אוו "מקום אחר" ובית השנטי זה לא הוסטל זה פשוטו כמשמעו "ב-י-ת--ה-ש-נ-ט-י" עוד משהו קטן אל תדבר שטויות ליפני שראיתה אוו שגרתה במקום. למה סיפורים יש מפה עד לטיזינבי. אם האיתי מאמין לכל הסיפורים שהאכילו אותי אז אני לא יודע איפה האיתי היום. בית השנטי הציל ועזר וממשיך לעזור לבני נוער. מי שרוצה לקבל את העזרה מקבל מי שלא מקבל אותה מהוסטל אחר. אני חיי בשנטי תקופה ארוכה מאווד ואני עד למה שקורה. ומה שאמרתה אין להם שום יסוד. שיהיה לך בהצלחה בהמשך החיים!
 

דארמה3

New member
אני כן הייתי שם,ותקופה ארוכה..

ראיתי איך מריומה מפקידה משכורות שלמות של ילדים לחשבון הבנק שלה הפרטי!, ולא נותנת להם שקל.ראיתי איך כשלא היה לה כבר מה לקחת מאותם הילדים היא בעטה בהם!ראיתי איך התרומות עושות את דרכם למעלה לבית שלה, ואז היא זורקת לילדים את השאריות.. חבל שלא שמעתי לעובדת הסוציאלית בזמנו,איך היא ביקשה בתקיפות שאני לא אלך לשם! (וזאת דעתם של הרוב,אים כי כנראה כווווול העובדים הסוציאלים!) אני לא מאחלת לה רע, ממש לא.גם אים ניצלה!רק עצוב לי לדעת שהיא בכלל לא מודעת למעשיה!!!!
 

Elyesaf Ozer

New member
מהההה?

חחח. שנייה את ראית איך מריומה עושה את כל זה? כי זה מה שאת אומרת ר-א-י-ת-י א-ו-ת-ה ע-ו-ש-ה א-ת- ז-ה! אני לא יגיב על זה אפילו כי זו הכפשה מטורפת. וזה לא שווה את זה התגובה שלי.
 

שירה ח1

New member
אח יקר...

מרשה לעצמי לקרוא לך ככה ...אנחנו מאותה המשפחה..משפחת השנטי...תודה לך על שבמילים שלך הרגשתי את אותה הכרת התודה שיש בי לבית לאמא לסבא ואפילו לתורנות חח וכן גם דפנה..ושוש..חחח ועוד הרבה , אתה מלא בעוצמות! וכל הכבוד לך שבחרת בדרך... יכלנו להגיע למקום אחר.., ואני חושבת באמת..שהיום נוער חלקם מגיעים לשם לא בגלל אותם הסיבות שלנו..לצערי הכאב נשאר...אבל היום הנוער שונה...ולגבי ההומאים והלסביות ...מריומה בעצמה מספרת על החוויה שלה הפרטית בנושא...אז אם רוצים אפשר לקרוא על מריומה ולהבין שאין מצב שהיא אומרת לא לילד או ילדה..יותר מזה ...כל עידה..כל מין..כל אחד ואחת..היה בבית בתקופה שלי..היו לסביות היו גם הומאים..והיה אחד שממש בלט..לא אגיד את שמו..הוא היה ממש ממש נשי ומוחצן..ואף פעם לא נתנו לו להרגיש שונה! בכל אופן אני מצטערת על כך שפוגעים במשפחה שלי בשם שלהם ולכן בכל אתר אתה תראה את החשיפה שלי את הסיפור חיים שלי ואת הדרך שלי בבית ...אני מפרסמת רק בגלל זה!!! כי אנחנו יודעים להכיר תודה... באהבה וחיבוק ענק..שירה
 

Elyesaf Ozer

New member
כפרע עלייך!

איזה נשמה את. יש לי הרבה מה ללמוד ממך. חיבוק ענק חזרה
 
אפלייה?...

אני הומוסקסואל מוצהר, ואני לא מרגיש בשום אפליה. שנתיים וחצי שאני בבית ואני בהישג מדהים. בית השנטי עוזר לך לבנות תוכנית דרך החלומות והשאיפות. צר לי לגבי החברה שלך אך לבית יש את המגבלות והחוקים שלו, ואולי חשבת שהבית לא מתאים לנערה עצמה?. סמכי על בית השנטי שיידע לעשות את ההבחנה הזאת. אני בטוח (כמו שהייתי עד למקרים דומים) בית השנטי מפנה את הנערים שלא מתאימים ושאר פניות לא קשורות למקום שיוכל לעזור להם בצורה הטובה ביותר, אני שמח שמצאתם באמת מקום שמסוגל לעזור למקרה הנוכחי.
 
למעלה