מונחי וכללי המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR

סטילהוק

New member
פרסים (Prizes)

על פי חוקי וכללי TAR בכל פעם שצמד מגיע ראשון לפיטסטופ של קטע מירוץ, מנחה המירוץ, בנוסף להכריז על אותו צמד כצמד שהגיע במקום הראשון באותו לג, מעניק לאותו צמד גם פרס כספי או פרס שווה ערך אחר, כמו למשל טיסות, חופשות או אפילו כלי רכב, אשר נקבע מראש בתחילת המירוץ. למרות שהיו מקרים שמשום מה צמד שהגיע ראשון לפיטסטופ לא קיבל שום פרס. כמו כן, בעונה האחרונה של המירוץ למיליון הישראלי יש גם פרסי תנחומים שמקבלים הצמדים המודחים, מדובר בפרס כספי בצורת כרטיס גירוד גדול שהצמדים המדחים מהמירוץ מקבלים מהמנחה רון שחר וצריכים לגרד ולחשוף באיזה סכום הם זכו. כמובן שככל שמדובר בהדחה מאוחרת יותר הסכום גבוה יותר. ובשני פיטסטופים ללא הדחה שנקבעו מראש הפרס לצמדים המודחים הוא חזרתם למירוץ.

 

סטילהוק

New member
הגמר (The Final Leg)

קטע המירוץ האחרון של המירוץ, שמוביל את הצמדים הנותרים במירוץ אל נקודת הסיום של המירוץ, ובדר"כ משתתפים בו רק 3 הצמדים האחרונים שנותרו במירוץ.
 

סטילהוק

New member
נקודת הסיום (The Finishing Point)

המקום שבו נמצא השטיח הגדול שעליו עומד מנחה המירוץ בסוף קטע המירוץ האחרון של המירוץ, שהצמד שמגיע ודורך עליו ראשון, זוכה בפרס הגדול ומוכרז כצמד הזוכה של אותו מירוץ. בנקודת הסיום גם ממתינים כל שאר הצמדים שהודחו מהמירוץ, בכדי לקבל את פני הצמד הזוכה במירוץ ואת שני הצמדים שמגיעים במקומות השני והשלישי.

 

סטילהוק

New member
הפרס הגדול (The Grand Prize)


הפרס שמקבל הצמד הזוכה במירוץ, שהוא בדר"כ צ'ק גדול שעליו רשום סכום הכסף (במירוץ למיליון הישראלי מדובר במיליון ש"ח, פחות 30 אחוז מס), שבו זוכה הצמד שמגיע ראשון אל נקודת הסיום ודורך ראשון על השטיח הגדול שעליו עומד מנחה המירוץ. לעומת זאת, ב TAR המקורי האמריקאי הצמד הזוכה במירוץ מקבל מיליון $. והיו אף עונות שצמד שזכה במירוץ קיבל סכום כפול מזה. לעומת זאת במירוץ למיליון האוסטרלי הפרס הגדול הוא רק $250,000 במזומן, בנוסף לתואר הזוכה במירוץ למיליון האוסטרלי, ואילו במירוץ למיליון הקנדי הפרס הגדול הוא שנה של טיסות חופשיות לשני בני הצמד בחברת התעופה הלאומית הקנדית + שתי מכוניות יוקרה הכי חדשות + דלק לכל החיים לשני חברי הצמד מחברת הדלק הלאומית הקנדית + $250,000 במזומן, בנוסף לתואר הזוכה במירוץ למיליון הקנדי.

 

סטילהוק

New member
החוקים (The Rules)


אסור לאף צמד לקחת יותר ממעטפת רמז אחת מתיבת הרמזים.
אסור לאף צמד לדלג על אף משימה במירוץ, אלא אם כן קיבל כרטיס מעבר במהלך המירוץ.
אסור לאף צמד ליטול חפצים וציוד פרטי של צמדים אחרים.
אסור לאף צמד לתפוס טרמפים במדינות שאליהן הם מגיעים.
אסור לאף חבר צמד לאבד את דרכונו, שאחרת מסתיים עבורו וחברו לצמד המירוץ.
על כל הצמדים לנסוע, לטוס או לשוט בכל אמצעי התחבורה הגדולים אך ורק במחלקת תיירות, אלא אם כן הם קיבלו הוראה אחרת.
 

סטילהוק

New member
עונשים (Penalties)


כל עבירה על חוק במירוץ או אי מילוי כלל במירוץ גוררת בדר"כ לעונש של המתנה של בין רבע שעה ועד 6 שעות בסיומו של קטע המירוץ ליד קו הסיום, או הנחייה לחזור למשימה שבה נעברה העבירה ולבצעה שוב מחדש.

על פי כללי TAR אם צמד מפספס או בוחר לדלג על משימה רגילה הוא מקבל עונש של שעתיים המתנה לפני קו הסיום.
אם צמד מפספס או בוחר לדלג על משימת מחסום הוא מקבל עונש של 4 שעות המתנה לפני קו הסיום.
ואם צמד מפספס או בוחר לדלג על משימת צומת הוא מקבל עונש של 6 שעות המתנה לפני קו הסיום.

לעומת זאת אצלנו בגרסה הישראלית זה הפוך, אם צמד מפספס או בוחר לדלג על משימה רגילה הוא מקבל עונש של שעתיים המתנה לפני קו הסיום, ואם צמד מפספס או בוחר לדלג על משימת מחסום הוא מקבל עונש רק של שעה המתנה לפני קו הסיום.
 

סטילהוק

New member
זהו. עד לכאן ההסבר על כל מונחי וכללי המירוץ למיליון.

מקווה שנהניתם לקרוא ושהשרשור הזה יעזור לצופים הטריים שביניכם במירוץ למיליון להבין טוב יותר את המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR על כל מונחיו וכלליו.


סטילהוק
 
וואו, כל הכבוד על ההשקעה!

חלק מהמונחים הכרתי, לגבי אחרים, שקשורים יותר לגרסאות הזרות, השכלתי, ולגבי העונשים, זה באמת עיניין אותי, מה קורה לזוג שלא מבצע משימה. לא ראינו את זה אאל"ט בעונה הנוכחית והקודמת (אם כי היו זוגות שנראה כאילו הם יוותרו על משימה, כמו למשל ציון ואביב במשימת הג'ירפות באפריקה, ובסוף כן השלימו אותה), ובאמת רציתי לדעת מה היה קורה אילו אם.
 

סטילהוק

New member
תודה

צפיתי בכל העונות של TAR האמריקאי, האוסטרלי והקנדי, ואני בהחלט ממליץ לצפות בהן. נשאר לי רק לצפות במירוץ למיליון האסיאתי, שעד כה יצאו לו 4 עונות, בתקווה שמחסום השפה לא יהווה מכשול בצפייה בו.
 

לייטור

New member
כל הכבוד על ההשקעה, חובה לטגלן, אחרת היא תרד לטימיון

ואני אנצל את ההזדמנות לשאול אותך שאלה בתור מי שראה את כל העונות של כל הגרסאות TAR. שמעתי שהיתה עונה באחת הגרסאות של TAR שכל המשתתפים נאלצו לאכול טרנטולות שחורות בזמן שהמקומיים הסתובבו עם טרנטולות שחורות שטיילו על הבגדים שלהם. יש לך אולי מושג על איזו עונה מדובר? כי אני חייב לראות את זה.
 

סטילהוק

New member
תודה. הטיגלון לא תלוי בי והתשובה לשאלתך בפנים


זה היה בקטע המירוץ השני של העונה האחרונה והמיוחדת של המירוץ למיליון האוסטרלי, Australia Vs. New Zealand ,כשהצמדים טסו מניו זילנד לסיאם ריפ שקמבודיה, ואיך שהם הגיעו לשוק המקומי פסאש קאש, כל צמד התבקש לאכול לא פחות מ 7 עכבישי טרנטולה שחורים גדולים ומטוגנים, כשכל חבר צמד נדרש לאכול לפחות שלוש מהם, בכדי לקבל מהמוכר בשוק את הרמז הבא שלהם. קטע מגעיל ודוחה שאין סיכוי שאני אחזור ואצפה בו שוב. וזה מפתיע, כי זאת היתה משימה רגילה לכל הצמדים המתמודדים במירוץ, לא משימת קיצור דרך שאם לא רוצים אז לא חייבים לבצעה.
 

לייטור

New member
נכון זאת העונה, סיימתי לראות עכשיו ומאוד נהנתי

תודה על התשובה
 

שרי48

Active member
איך מטגלנים? איך מוסיפים למועדפים? צעד צעד בבקשה. תודה

 
למעלה