מונחי וכללי המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR

סטילהוק

New member
משימת צומת (Detour)

משימה שבה על הצמדים לבחור בין שתי משימות שונות שלכל אחת מהן יש את יתרונותיה והחסרונותיה, ושעל שתיהן הם מקבלים רק פרטים מעורפלים בלבד לפני החלטתם באיזו משימה לבחור, ורק לאחר החלטתם הם מקבלים את כל שאר הפרטים המדוייקים אודות המשימה שעליהם לבצעה במלואה בכדי לקבל את מעטפת הרמז הבא. בכל אופן, ההחלטה באיזו משימה לבחור נעשית אך ורק על ידי הצמד, שאף יכול לבחור להחליף משימות כמה פעמים שירצה, אך מסתכן בלהפסיד בכך זמן יקר שעלול לעלות לו ביוקר בהמשך המירוץ.

 

סטילהוק

New member
קיצור דרך (Fast Forward)

משימה מיוחדת שהצמדים מוצאים במהלך המירוץ במעטפת הרמזים שלהם ומקבלים אך ורק רמז מעורפל לגביה, והצמד שמצא אותה והגיע אליה ראשון חייב להשלימה, ורק במידה ששני חברי הצמד מסכימים בכלל לבצעה לאחר שמתברר להם מהי, ומצליחים להשלימה בזמן, אותו צמד יהיה רשאי לדלג על כל שאר המשימות שנותרו לו באותו לג ולהגיע ישירות אל הפיטסטופ הבא.

 

JAMES DEAN

New member
ברגע שזוג אחד בוחר שאר הזוגות לא יכולים לעשות

אז מומלץ להגיע מהר ככל האפשר.
 

סטילהוק

New member
לא מדוייק, גם אם זוג בוחר לבצע את המשימה עליו להשלימה

ובמידה ולא השלים אותה או בכלל סירב לבצעה (למשל משימת קעקועים, קרחת, עירום וכו'...), הצמדים האחרים שהגיעו למשימה רשאים לבצעה במקומו.

לדוגמא באחת העונות (ואני בכוונה לא מציין איזו מהן), במירוץ למיליון הקנדי, שעונתו הרביעית משודרת ממש בימים אלו, אחד הצמדים מצא והגיע למשימת קיצור דרך (Fast Forward), ולמרות שהיה מדובר במשימה מאוד שנויה במחלוקת ביצע אותה, ובינתיים הגיע בנוסף צמד אחר שאף הוא ביצע אותה. אך כשהצמד הראשון השלים את המשימה, אמרו לצמד השני שעדיין לא הספיק להשלימה שקיצור הדרך נלקח. והצמד הזה נאלץ לחזור ולבצע את כל המשימות עם שאר הצמדים במירוץ. וזה לא קרה רק במירוץ למיליון הקנדי.

כך שגם ברגע שצמד אחד בוחר שאר הצמדים יכולים עדיין לעשות את משימת קיצור הדרך. אך הם בהחלט מסתכנים בכך שהצמד שבחר בה והגיע אליה ראשון יסכים לבצעה וישלימה לפניהם. וזה סיכון גדול מדי לקחת, בעיקר אם מדובר בצמד מוביל וחזק שיש לו הרבה מה להפסיד.
 

סטילהוק

New member
לוח ההצבעה

לוח שהצמדים המשתתפים במירוץ מגיעים אליו במהלך המירוץ, בדר"כ לפני או אחרי משימת צומת, ועליו תיבות עם תמונות של כל הצמדים הנותרים במירוץ. ועל כל צמד שמגיע אל לוח הצבעה חובה לבחור צמד אחר שיעוכב על ידו, אם ע"י עצור או ע"י סיבוב פרסה, בהתאם לשלט שמופיע על לוח ההצבעה, ולקחת את תמונת הצמד שהוא בחר לעכב ולהכניסה לתיבתו.
 

סטילהוק

New member
עצור (Yield)

שלט שמופיע במהלך המירוץ ועליו תמונת הצמד שקיבל הכי הרבה קולות בלוח ההצבעה מכל שאר הצמדים המתמודדים במירוץ. ליד השלט נמצא שעון חול שקוף שעל הצמד שקיבל עצור להפכו ולהמתין בסבלנות ליד שלט העצור עד שחלקו התחתון הריק של שעון החול הריק יתמלא במלואו. ורק אז יוכל להמשיך במירוץ.

 

סטילהוק

New member
סיבוב פרסה (U-Turn)

כשיש סיבוב פרסה במהלך המירוץ, הצמדים מוזהרים לגביו כבר בתחילת אותו לג, וכל צמד שמסיים משימת צומת שבה יש סיבוב פרסה, מגיע אל לוח החשיפה שעליו יש תיבות עם תמונותיהם של כל הצמדים שנותרו במירוץ ומרים את תמונתו, ובמידה ומופיע מתחתה סמל אדום אותו צמד לא יכול להמשיך במירוץ לפני שישלים לבצע במלואה גם את המשימה השנייה של משימת הצומת. עיכוב זה עלול לעלות לאותו צמד ביוקר, ואם יגיע בגללו אחרון לפיטסטופ, אף בהדחה מהמירוץ.

בעבר סיבוב פרסה היה שלט עם חץ בצורת פרסה שהופיע במהלך המירוץ והצמד הראשון שהגיע אליו יכל לבחור אם לשים פרסה לצמד אחר במירוץ או להמשיך הלאה מבלי לממש את זכותו זו. אם בחר לעצור צמד אחר, היה עליו לקחת תמונה גדולה של הצמד שבחר לשים לו את הפרסה ולהדביקה על הלוח, ולצידה להדביק תמונה קטנה שלו, כדי שהצמד שקיבל ממנו את הפרסה וגם כל שאר המתמודדים במירוץ יידעו איזה צמד שם להם את הפרסה. כך שאם צמד בחר לשים פרסה לצמד שלפניו הוא בזבז לשווא את סיבוב הפרסה. אלא אם כן מדובר בסיבוב פרסה אנונימי, שבו צמד ששם פרסה לצמד אחר אינו צריך להזדהות. אך בעונות החדשות של המירוץ למיליון הישראלי כבר אין את זה.



 

סטילהוק

New member
סיבוב פרסה כפול (Double U-Turn)

שלט עם חץ בצורת פרסה כפול המספר 2, שמופיע במהלך המירוץ ושני הצמדים הראשונים שמגיעים אליו יכולים לבחור אם לשים פרסה אחד לשני או לצמדים אחרים במירוץ או להמשיך הלאה מבלי לממש את זכותם זו. כל אחד מהצמדים שבוחר לשים פרסה לצמד אחר, עליו לקחת תמונה גדולה של הצמד שבחר לשים לו את הפרסה ולהדביקה על הלוח, ולצידה להדביק תמונה קטנה שלו, בכדי שהצמד שקיבל ממנו את הפרסה וגם כל שאר המתמודדים במירוץ יידעו איזה צמד שם להם את הפרסה. אלא אם מדובר בסיבוב פרסה כפול אנונימי, שבו הצמדים ששמים פרסה לצמדים אחרים אינם צריכים להזדהות.

 

סטילהוק

New member
לוח החשיפה

לאחר שכל הצמדים המשתתפים במירוץ בחרו והצביעו בלוח ההצבעה, אותו לוח הצבעה הופך ללוח החשיפה, שכל הצמדים המשתתפים במירוץ חייבים לעבור דרכו ולבדוק עם קיבלו פרסה או עצור ע"י רוב הצמדים האחרים, או לא קיבלו ויכולים להמשיך הלאה במירוץ. הצמדים מגיעים בזה אחר זה אל לוח החשיפה ומרימים את תמונתם, ובמידה ומופיע מתחתה סמל אדום אותו צמד יודע שקיבל פרסה או עצור מרוב הצמדים האחרים במירוץ, וחייב לנהוג בהתאם לכללי המירוץ לגבי הפרסה או העצור, לפני שיוכל להמשיך במירוץ עם כל שאר הצמדים המשתתפים בו.

 

סטילהוק

New member
מסלול משותף (Intersection)

שלט מעויין צהוב עם מעין צלב שחור בתוכו, שמופיע במהלך קטע במירוץ ומאלץ כל צמד שמגיע אליו לשתף פעולה לפי בחירתו עם כל צמד אחר שמגיע אחריו או שהגיע לפניו, בביצוע משימה משותפת שבהצלחתה תלויים שני הצמדים המצוותים זה לזה עד להשלמת המשימה. במידה ושני הצמדים מצליחים בביצוע המשימה המשותפת ובהשלמתה, שניהם יקבלו את מעטפות הרמז של היעד הבא שלהם במירוץ ויוכלו להיפרד ולהמשיך במירוץ לבדם. אךבמידה ולא יעמדו בביצוע המשימה המשותפת ובהשלמתה, שני הצמדים יישאו באותה המידה בהתאם בתוצאות כישלונם.

 

סטילהוק

New member
קטע מירוץ ללא הדחה (Non-Elimination Leg)

קטע מירוץ שנקבע מראש, שבו הצמד שמגיע אחרון לנקודת הסיום שלו (Pit Stop), אינו מודח על ידי מנחה המירוץ, אך מוזהר על ידו שמתישהו במהלך הלג הבא מחכה לו משימת פס האטה (Speed Bump), שיהיה עליו לבצעה.
 

סטילהוק

New member
משימת פס האטה (Speed Bump)

משימה נוספת שמקבל רק הצמד שמגיע אחרון לנקודת הסיום של קטע מירוץ ללא הדחה שנקבע מראש (Non-Elimination Leg), ושרק הצמד הזה חייב לבצעה ולהשלימה במלואה, לפני שיוכל להמשיך במירוץ ולהצטרף אל כל שאר הצמדים הנותרים במירוץ.

היו כבר מקרים שבמקום משימת פס האטה הצמד שהגיע אחרון אל נקודת הסיום של קטע מירוץ ללא הדחה שנקבע מראש, נאלץ להמתין זמן מסויים אחרי הזנקתם של כל שאר הצמדים, לפני שהוזנק אף הוא לקטע המירוץ הבא. אך מעולם בשום גרסה של TAR כולל המירוץ הישראלי, מלבד בעונה החמישית שלו, לא קרה שצמד שהגיע אחרון לנקודת הסיום של קטע מירוץ ללא הדחה שנקבע מראש, לא קיבל משימת פס האטה, או נאלץ להמתין זמן מסויים אחרי הזנקת כל שאר הצמדים, לפני שהוזנק לקטע המירוץ הבא. לעומת זאת, בעונה החמישית של המירוץ למיליון הישראלי זה קרה פעמיים.

 

סטילהוק

New member
דו-קרב (Duel)

משימת שבה הצמדים יכולים לשנות לטוב או לרע את מיקומם במירוץ. כל צמד שמגיע למשימת דו-קרב נאלץ להמתין להגעתו של הצמד הבא ולהתמודד מולו, הזוכה מבין הצמדים בדו-קרב מקבל את מעטפת הרמז הבאה וממשיך ליעד הבא ואילו המפסיד נאלץ להישאר ולהמתין לצמד הבא ולהתמתודד מולו בדו-קרב, וכו' עד הצמד האחרון שמפסיד ונאלץ להמתין בדר"כ 15 דקות עד שיקבל את מעטפת הרמז הבאה ויוכל להמשיך ליעד הבא שרשום בה. עיכוב שעלול לעלות לאותו צמד ביוקר, ואם יגיע בגללו אחרון, אף בהדחה מהמירוץ.

 

סטילהוק

New member
כרטיס מעבר (Express Pass)

כרטיס מיוחד שמקבל הצמד שמגיע ראשון לפיטסטופ הראשון במירוץ, שמעניק לאותו צמד את האפשרות לדלג על כל משימה (אחת בלבד), שיחפוץ עד סוף הלג החמישי שיבחר שלא לבצעה או להשלימה, למסור את כרטיס המעבר שלו שתמורתו יקבל אתמעטפת הרמז עם היעד הבא ולהמשיך אל היעד הבא במירוץ. כמו כן, אותו צמד מקבל ממנחה המירוץ כרטיס מעבר נוסף שעליו לבחור למי מכל שאר הצמדים המשתתפים איתו במירוץ הוא מחליט להעניקו, ולמסור אותו לצמד שבחר עד סוף הלג הרביעי. במידה וצמד מודח למרות שהיה ברשותו כרטיס מעבר והוא החליט שלא להשתמש בו, ולמרבה הפלא היו ב-TAR מקרים כאלה, הכרטיס שלו אינו עובר לצמד אחר.

כרטיס המעבר (Express Pass), שהופיע לראשונה בעונה ה-17 של TAR עדיין לא הופיע באף עונה של המירוץ למיליון הישראלי.

 

JAMES DEAN

New member
בעסה לאחד הזוגות שהיה לו אותו ולא השתמש...

ובסוף הגיע אחרון והודח. לא רוצה להגיד מי זה היה כדי לא לחשוף ספוילרים.
 

סטילהוק

New member
כרטיס הצלה (Salvage Pass)

כרטיס מיוחד שמקבל צמד שמגיע ראשון לפיטסטופ של אחד הלגים שנקבע מראש שזה יהיה הפרס שיקבלו בו, ושמציב בפני אותו צמד דילמה קשה בין להשתמש בכרטיס בכדי לקבל הזנקה מוקדמת של 30 דק' לפני כל שאר הצמדים האחרים בתחילת הלג הבא של המירוץ, או להציל מהדחה בטוחה את הצמד שהגיע אחרון אל הפיטסטופ של הלג הנוכחי.

 

סטילהוק

New member
קטע מירוץ כפול (Double-Length Legs)

קטע מירוץ מיוחד שנקבע מראש, שכשהצמדים המשתתפים במירוץ מגיעים אל הפיטסטופ שלו ודורכים על שטיח הצ'ק-אין שמול מנחה המירוץ, לאחר שמנחה המירוץ אומר לכל מהם את המיקום שבו הם הגיעו אליו, במקום לשלוח אותם לנוח, הוא מוסר להם את מעטפת הרמז עם היעד הבא שלהם במירוץ ומכריז בפניהם להפתעתם שקטע המירוץ עדיין לא הסתיים ושעליהם להמשיך מיד במירוץ.

 
למעלה