מונחי וכללי המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR

סטילהוק

New member
מונחי וכללי המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR


מכיוון שנשאלתי כבר כמה פעמים בפורום לגבי מונחים שקשורים ל-TAR, החלטתי לעלות לפורום את השרשור הבא שנועד לעשות קצת סדר בכל בלאגן המונחים, החוקים והכללים של המירוץ למיליון המבוסס על הפורמט של TAR, ומיועד בעיקר לצופים המתחילים שביניכם, אך לא יזיק גם לרענן את זכרונם של הצופים היותר וותיקים, למרות שאין לי ספק שרובם ככולם מעורים היטב בכללי, חוקי ומונחי המירוץ.

אז בואו נתחיל


 

סטילהוק

New member
TAR - The Amazing Race

תוכנית ריאליטי שלמעשה בתרגום לעברית נקראת 'המירוץ המדהים', אך בישראל החליטו לקרוא לה 'המירוץ למיליון', ובה מתחרים צמדים בצמדים אחרים במירוץ מסביב לעולם, שבמהלכו הם צריכים למצוא רמזים, להגיעבעצמם ליעדים שונים, ברגל או באמצעי תחבורה שונים, לבצע משימות שונות של ידע, מחשבה, היגיון, כוח, סיבולת וכישרון, ולנסות להסתדר זה עם זה ועם שאר הצמדים המשתתפים במירוץ, במטרה שלא להיות מודחים,להעפיל לגמר ולהגיע בסופו של דבר ראשונים אל נקודת הסיום של המירוץ ולזכות בפרס כספי גדול.

המירוץ למיליון המקורי הראשון והגדול בעולם, הוא המירוץ למיליון האמריקאי The Amazing Race או בקיצור TAR בהנחייתו של פיל קוגן, שרץ ומשודר בארה"ב כבר למעלה מ 15 שנים, החל משנת 2001 ועד היום, עם כבר למעלה מ 28 עונות (בימים אלו ממש מצולמת עונתו ה 29), שעל הפורמט שלו, חוקיו וכלליו מבוססים ומתנהלים למעשה כל המירוצים למיליון בעולם בעבר ובהווה, כולל המירוץ למיליון הישראלי שלנו, שעונתו הראשונה החלה לפני כ 7 שנים, או יותר נכון ב 5 בפברואר 2009, ומשודרת מאז ע"י הזכיינית רשת בערוץ 2.

 

סטילהוק

New member
מנחה המירוץ

לכל מירוץ למיליון ברחבי העולם יש מנחה, שתפקידיו מגוונים, החל מעשיית הכרה עם הצמדים המתמודדים במירוץ והזנקתם יחד למירוץ, דרך קבלתם בלוויית נציג מקומי בכל נקודות הסיום של כל קטע במירוץ והכרזת מיקוםהגעתם אליו, כמו גם חלוקת פרסים לצמדים המגיעים ראשונים והדחת או אי-הדחת הצמדים שמגיעים אליו אחרונים, וכלה בקבלתם בנקודת הסיום של המירוץ והכרזתו על הצמד הזוכה באותו מירוץ והפרסים שבהם הוא זכה.

במירוץ למיליון הישראלי מנחה המירוץ הוא רון שחר, שהחל מהעונה השנייה החליף את רז מאירמן שהנחה את העונה הראשונה של המירוץ למיליון הישראלי. לעומת זאת, המנחה של TAR פיל קוגן, מנחה את המירוץ למיליוןהאמריקאי (The Amazing Race), החל מעונתו הראשונה ששודרה בארה"ב בשנת 2001 ולאורך כל 28 עונותיו עד היום, כולל את העונה ה 29 שלו שמצולמת ממש בימים אלו ותעלה לשידור בארה"ב עוד השנה במהלך הסתיו.

אנקדוטה קטנה: מנחה המירוץ למיליון הישראלי, רון שחר, שהוא בין השאר גם שחקן, דוגמן וקריין, נשוי למתמודדת מיה קרמר, שהשתתפה ביחד עם המתמודד עמיחי גת, בנה של הזמרת המיתולוגית אילנית, בעונה הראשונהשל המירוץ למיליון הישראלי, שבו השניים הגיעו כזוג למקום השני בגמר, אך נפרדו זמן קצר לאחר המירוץ.



 

סטילהוק

New member
צמד (Team)

מלבד בעונות יוצאות דופן, כל צוות המתמודד במירוץ למיליון מורכב מצמד של שני אנשים שיש ביניהם מערכת-יחסים משפחתית, חברית או רומנטית. בדר"כ משתתפים בכל מירוץ 11 צמדים. אך לעיתים יש יותר והם מקוזזים כבר בתחילתו של המירוץ עד שנותרים רק 11.
 

גםצופה

Member
מנהל
הבנתי שיש עונה בTAR

שהזוגות נקבעו/עורבבו ע"י ההפקה...
&nbsp
ככה אגב זה היה במירוץ הישראלי 'סוף הדרך...'
 

JAMES DEAN

New member
רק פעם אחת כי אחד המתמודדים לפני כן לא יכל להשתתף

ואני מדבר על עונת VIP עם מארק ומלורי (במקום בוֹפּר)

סוף הדרך זה ניסוי פשוט והיה רק בתחומי הארץ ולא מחוץ לה. בנוסף זה היה להראות שיש "צו פיוס" חילונים-דתיים.
 

גםצופה

Member
מנהל
זה קרה גם בעונה 11

עונת VIP כשאחד הזוגות הורכב מ2 שהיו חברים בצוותים שונים ו
התאהבו במהלך המירוץ...
&nbsp
מעניין מדוע מלורי (שבעצם התחרתה גם היא 3 פעמים במירוץ...) באה עם בופר - כי הם לא בקשר...
&nbsp
&nbsp
ובנוגע ל'ציוות' הפתאומי זה יכול להיות טוויסט מענין במירוץ...
 

JAMES DEAN

New member
מלורי הצטרפה בגלל שהיתה פנויה לעשות שוב המירוץ

תראי לי אחד שלא היה מתנגד לזה?

וחוץ מזה היא כזאת טום בוי חמודה כזאת וקופצנית.
 

סטילהוק

New member
נקודת הפתיחה (Starting Point)

נקודת ההתחלה של כל מירוץ למיליון, שבה מוזנקים יחד כל הצמדים המשתתפים במירוץ ע"י מנחה המירוץ למירוץ שלהם מסביב לעולם.
 

סטילהוק

New member
כסף (Money)

בכל נקודת התחלה של קטע מירוץ הצמדים מקבלים מעטפות שבתוכם רמזים עם היעד הבא שלהם במירוץ, ובנוסף סכום כסף שלדעת ההפקה אמור להספיק להם לאותו קטע של המירוץ.
 

JAMES DEAN

New member
אני אוסיף שאם אין להם מספיק הם יכולים לקבץ מעוברי אורח

זה כמובן על חשבון הזמן שלהם. צריך לדעת בדיוק איך לחשב וכמה לבזבז..?
 

גםצופה

Member
מנהל
מצד שני...

אסור להם למכור דברים שיש להם...
&nbsp
בעונה ה-14 זוג נענש על כך שהם מכרו דברים כדי לשלם על המונית...
 

סטילהוק

New member
פיטסטופ (Pit Stop)

נקודת הסיום של כל קטע במירוץ, שבה ממתין מנחה המירוץ עם נציג של אותה המדינה ומולם פרוס שטיח הצ'ק-אין, שעל הצמדים המגיעים אליה לדרוך עליו, ושמשמשת ביום שלמחרת כנקודת ההתחלה של קטע המירוץ הבא.

 

JAMES DEAN

New member
וזה יכול להיות באמצע המדבר או על חוף הים

או אפילו בתוך מחסן. אין הנחות והם ישנים שם. להבדיל מהישראלי שנותנים להם בתי מלון.
 

סטילהוק

New member
לג (Leg)

כל קטע במירוץ שבין פיטסטופ לפיטסטופ נקרא לג (Leg). בדר"כ כל עונה של המירוץ למיליון מורכבת מ 12 לגים. וב-TAR כל 12 פרקים הם 12 לגים, קרי עונה שלמה. לעומת זאת במירוץ למיליון הישראלי כל לג מתפרש על פני 3
פרקים. קרי בסביבות 36 פרקים אצלנו הם 12 לגים, קרי עונה שלמה.
 

סטילהוק

New member
סימן דרך (Route Info)

מעטפות רמזים שבתוכם רשום מה היעד הבא של הצמדים המשתתפים במירוץ ובאיזו דרך עליהם להגיע לשם ברגל, ברכב, במונית או בכל אמצעי תחבורה אחר. ועל הצמדים למצוא לבדם איפה זה נמצא ולהגיע לשם בכוחות עצמם.

 

JAMES DEAN

New member
אסור לאבד אותו. אם מישהו מאבד הוא חוזר ומנסה לחפש אותו.

גם אם זה יעלה לזוג במיקום שלו בפיטסטופ.
 

סטילהוק

New member
סמן דרך (Route Marker)

דגל המירוץ בצבעי צהוב ואדום שמסמן את כל המקומות שהצמדים המשתתפים במירוץ צריכים להגיע אליהם. רוב סמני הדרך מוצמדים לתיבות שבתוכם נמצאות מעטפות הרמזים, אך יש גם סמנים המסמנים את המקומות שהצמדים
צריכים להגיע אליהם במהלך המירוץ בכדי לבצע ולהשלים משימות.

 

סטילהוק

New member
משימת מחסום (Roadblock)

משימה שרק אחד מחברי הצמד יכול לבצע. לפני מחסום, הצמדים מקבלים רמז מעורפל לגבי המשימה שתבוא, כמו למשל: מי אוהב להשקיף על הנוף?, ועל הצמד לבחור ולהחליט מי מביניהם הכי מתאים בכדי לבצע את המשימה. לאחר בחירתם, הם מקבלים את כל שאר הפרטים המדוייקים על המשימה, אך אינם יכולים להתחלף ביניהם, ואלא אם כן לא צויין אחרת, אף לסייע אחד לשני במהלך המשימה. על פי כללי TAR על חברי הצמד לחלק ביניהם שווה בשווה את מספר משימות המחסום שלהם במירוץ. אולם במירוץ למיליון הישראלי כבר היו מקרים שזה לא נעשה על פי הכללים וההפקה העלימה עין.

 
למעלה